23948sdkhjf

Patientkaldesystem effektiviserer personalets hverdag

Det nye supersygehus i Region Midtjylland bliver udstyret med en avanceret patientkaldløsning. Løsningen, der leveres af Ascom, understøtter hospitalets ambition om at skabe et nærværende og effektivt miljø med patienten i centrum.

Med Ascoms patientkaldløsning får DNV Gødstrup en af markedets mest avancerede patientkaldløsninger, der ikke blot er tidssvarende i dag, men designet til at understøtte den hastige udvikling, der foregår i sundhedssektoren.

Ascom Ward Agent, som løsningen hedder, fordeler automatisk patientkald og –alarmer efter klart definerede planer, så plejepersonalet kun modtager kald fra de patienter, de har ansvar for. Det betyder færre afbrydelser for personalet og giver patienterne en mere personlig oplevelse, samtidig med at miljøet på afdelingerne bliver behageligere og mindre støjende. Personalet kan selv tildele de patienter, de har ansvar for, på oversigtstavler med en simpel ”drag-and-drop” funktion.

Systemet vil strømline personalets arbejde i en dynamisk hverdag, hvor ressourcerne skal udnyttes optimalt. Løsningen kan i den forbindelse designes efter hospitalets egne forhold og skaleres derefter.

- Hospitalet kan skræddersy sit setup af systemet. DNV Gødstrup har på nuværende tidspunkt bestilt en rigtig fin løsning, hvor der stadig er plads til at udvide markant. Det er et fleksibelt system, der betyder, at man kan have et meget simpelt funktionsniveau på én afdeling, og et meget avanceret niveau i en anden. På den måde understøttes den enkelte afdelings arbejdsprocesser bedst muligt, forklarer Bent Andersen.

Blandt DNV Gødstrups nye udstyr er håndsæt til patienter, der blandt andet giver patienter mulighed for at tilkalde personale, slå lokalets lys fra eller trække persienner for vinduerne. Patienthåndsættet kan derudover udstyres med højtaler og mikrofon, så det kan fungere som en regulær telefon. Personalet er i den forbindelse udstyret med mobile enheder specifikt til brug på hospitalet.

- En af de ting vi ser som uvurderligt, specielt i sengestuer til enkeltpersoner, er, at patienter ved tryk på en knap, kan tilkalde plejepersonale, der derefter kan ringe patienten op for at høre om der er noget galt, eller om patienten blot mangler et glas vand. Det sætter personalet i stand til hurtigt at vurdere den enkelte patients situation, prioritere opgaverne, og sparer personalet en masse tid og skridt, forklarer Bent Andersen, salgschef i Ascom.

DNV Gødstrup skal over de næste par år vurdere, hvordan deres patientkaldesystem skal designes.

Den optimale proces for implementeringen af vores systemer er, at vi indgår i dialog med brugerne, der fortæller hvilke problemer og arbejdsprocesser, der hersker til daglig. Herefter fremlægger vi de muligheder, der kunne være fordelagtige, hvorefter vi bliver enige om den bedste konfiguration af systemet til deres behov, fortæller Bent Andersen.

Faktaboks – Ascom

  • Ascom gør brugeren til omdrejningspunkt i udviklingsprocesser, der finder sted i tæt samspil med det personale, som skal anvende løsningerne - i en praktisk hverdags kritiske situationer.
  • Virksomheden arbejder med at understøtte workflows digitalt, så det også fra personalets side opfattes som en hjælp.
  • Ascom tilbyder også sensorer og kameraer i eneværelser, der baseret på en patients adfærd, varsler og alarmerer.
  • Patientkaldløsninger fra Ascom byder på tættere integration med medikoteknisk udstyr - alarmer sendes automatisk videre efter filtrering, prioritering og sortering, til relevant personale.
  • De tilbyder løsninger, der flytter informationerne fra statiske arbejdsstationer til mobile enheder, som understøtter sygehusets dynamiske arbejdsmiljø. Virksomhedens omdrejningspunkt er at gøre information og data tilgængeligt for den rette person på det rette tidspunkt og det rette sted.
  • Læs mere på www.ascom.dk
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078