23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2022/S 036-092398
Offentliggjort
21.02.2022
Udbudstype
Offentligt udbud

Udbyder

VIF - VESTEGNENS INDKØBSFORUM

Vindere

EU‐udbud på diabeteshjælpemidler og tilhørende serviceydelser

(08.06.2022)
Mediq Danmark A/S
Kornmarksvej 15-19
2605 Brøndby

EU‐udbud på diabeteshjælpemidler og tilhørende serviceydelser


VIF - VESTEGNENS INDKØBSFORUM

Udbudsbekendtgørelse

Varer

Retsgrundlag:
Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: VIF - VESTEGNENS INDKØBSFORUM
CVR-nummer: 909090901
Postadresse: NA
By: Brøndby
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: NA
Land: Danmark
Kontaktperson: Sofie Andersen
E-mail: sodya@brondby.dk
Telefon: +45 43282104
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.brondby.dk/
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/330936
I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Høje-Taastrup Kommune
Postadresse: Bygaden 2
By: Taastrup
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 2630
Land: Danmark
Kontaktperson: Pia Blak
E-mail: piabl@htk.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.htk.dk//
I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Albertslund Kommune
Postadresse: Nordmark alle
By: Albertslund
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 2620
Land: Danmark
Kontaktperson: Lena Tobiasen
E-mail: lvw@albertslund.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://albertslund.dk/
I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Glostrup Kommune
Postadresse: Rådhusparken 2
By: Glostrup
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 2600
Land: Danmark
Kontaktperson: Christian Nielsen
E-mail: Christian.Nielsen@glostrup.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://glostrup.dk/
I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Hvidovre Kommune
Postadresse: Hvidovrevej 278
By: Hvidovre
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 2650
Land: Danmark
Kontaktperson: Jens Vejgaard
E-mail: jvd@hvidovre.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.hvidovre.dk/
I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Ishøj Kommune
Postadresse: Ishøj Store torv 20
By: Ishøj
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 2635
Land: Danmark
Kontaktperson: Søren Roslef
E-mail: srr@ishoj.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://ishoj.dk/
I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Tårnby Kommune
Postadresse: Amager Landevej 76
By: Kastrup
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 2770
Land: Danmark
Kontaktperson: Ann-Louise Salomonsen
E-mail: als.of@taarnby.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.taarnby.dk/
I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Rødovre Kommune
Postadresse: Rødovre Parkvej 150
By: Rødovre
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 2610
Land: Danmark
Kontaktperson: Alex Nielsen
E-mail: Alex.nielsen@rk.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.rk.dk/forside/
I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Vallensbæk Kommune
Postadresse: Vallensbæk Stationstorv 100
By: Vallensbæk Strand
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 2665
Land: Danmark
Kontaktperson: Sussi H. Jensen
E-mail: shj@vallensbaek.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.vallensbaek.dk/
I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Dragør Kommune
Postadresse: Kirkevej 7
By: Dragør
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 2791
Land: Danmark
Kontaktperson: Bjarne Schultz Jensen
E-mail: bjarnej@dragoer.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.dragoer.dk/borger/
I.2) Information om fælles indkøb
Kontrakten omfatter fælles udbud
I tilfælde af fælles udbud, der involverer forskellige lande – gældende national lovgivning vedrørende udbud:

Dansk lovgivning

I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=323890&B=VIF
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes elektronisk via: http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=323890&B=VIF
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til den ovennævnte adresse
I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

EU‐udbud på diabeteshjælpemidler og tilhørende serviceydelser

II.1.2) Hoved-CPV-kode
33615000 Lægemidler mod diabetes
II.1.3) Kontrakttype
Varer
II.1.4) Kort beskrivelse:

Udbuddet gennemføres i fællesskab af Vestegnens indkøbsforum, med henblik på at indgå rammeaftale vedrørende diabeteshjælpemidler og tilknyttede serviceydelser.

II.1.5) Anslået samlet værdi
Værdi eksklusive moms: 25 000 000.00 DKK
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
33615000 Lægemidler mod diabetes
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK Danmark
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Udbuddet gennemføres i fællesskab af Vestegnens indkøbsforum, med henblik på at indgå rammeaftale vedrørende diabeteshjælpemidler og tilknyttede serviceydelser.

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 25 000 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 24
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Option på 2x 12 måneder

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Option på kontrakten er 2 x 12 måneder

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

- Tilbudsgiver skal ved aftalestart være i besiddelse af en gyldig erhvervs- og produktansvarsforsikring med en dækningssum pr. år på:

o Personskade på minimum 10 mio. DKK. ekskl. moms.

o Tingskade på minimum 5 mio. DKK. ekskl. moms.

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

- Mindstekrav for deltagelse er en positiv egenkapital for de seneste 3 tilgængelige årsregnskaber.

o Såfremt Tilbudsgiver har eksisteret i mindre end 3 år, skal der alene oplyses om nøgletallene for det/de afsluttede regnskabsår, hvor Tilbudsgiver har eksisteret.

III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

Tilbudsgiver skal opfylde følgende mindstekrav til teknisk og faglig formåen, jf. Udbudslovens § 143:

- Referencer, der belyser Tilbudsgivers erfaring med leverancer af tilsvarende størrelse og funktion, dog behøver det ikke være 1:1, udført inden for de seneste tre år (2019,2020, 2021)

Hvis tilbudsgiver baserer sig på andre enheders kapacitet, skal tilbuddet tilsvarende indeholde en beskrivelse af de pågældende enheders tekniske kapacitet.

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Udbuddet indebærer udarbejdelse af en rammeaftale
Rammeaftale med en enkelt aktør
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 23/03/2022
Tidspunkt: 12:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Tilbud skal være gyldige indtil: 01/06/2022
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud
Dato: 23/03/2022
Tidspunkt: 12:00

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: ja
VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling
Elektronisk fakturering accepteres
VI.3) Yderligere oplysninger:
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagevejledning-0
VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud
By: Viborg
Land: Danmark
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v., gælder følgende frister for indgivelse af klage:

Klage over ikke at være blevet udvalgt, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2.

I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:

1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.

2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen.

3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4.

4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2.

Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
16/02/2022

Send til en kollega

0.062