Fakta om udbudet
Udbyder
Skanderborg Kommune
Vindere
Sundhedsordning med behandlingstilbud og forebyggende indsatser til Skanderborg Kommune.
(05.09.2022)
Falck Healthcare A/S
Sydhavnsgade 18
2450 København SV
Sundhedsordning med behandlingstilbud og forebyggende indsatser til Skanderborg Kommune
Skanderborg Kommune
Sociale og andre specifikke tjenesteydelser – offentlige kontrakter
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 29189633
Postadresse: Skanderborg Fælled 1
By: Skanderborg
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 8660
Land: Danmark
Kontaktperson: Trine Flodgaard Lindbæk
E-mail: tfl@skanderborg.dk
Telefon: +45 87947182
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://permalink.mercell.com/175187942.aspx
Internetadresse for køberprofilen: http://www.skanderborg.dk/
Del II: Genstand
Sundhedsordning med behandlingstilbud og forebyggende indsatser til Skanderborg Kommune.
Den udbudte kontrakt omfatter en sundhedsordning til Ordregivers medarbejdere, som består af følgende:
- En hovedydelse, herunder
-- Primære ydelser:
--- Fysioterapi – herunder holdtræning og instruktion, som en forebyggende indsats.
--- Kiropraktik.
-- Understøttende ydelser:
--- Administration af Sundhedsordningen, herunder IT-bookingsystem, afrapportering, driftsgruppemøder mv.
- Tilkøbsydelser.
De udbudte ydelser er nærmere beskrevet i udbudsmaterialet, herunder Udbudsbetingelser og udkast til kontrakt, Bilag 2 – Kravspecifikation og evalueringsparametre og Bilag 3 – Tilbudslisten.
Den udbudte kontrakt har en løbetid på 3 år, med kontraktstart den 1. september 2022. Kontrakten kan forlænges i 3 gange op til 12 måneder. Kontrakten kan således i alt løbe i 6 år.
Udbuddet gennemføres i henhold til udbudslovens afsnit III.
Skanderborg Kommune
Den udbudte kontrakt omfatter en sundhedsordning til Ordregivers medarbejdere, som består af følgende:
- En hovedydelse, herunder
-- Primære ydelser:
--- Fysioterapi - herunder holdtræning og instruktion, som en forebyggende indsats.
--- Kiropraktik.
-- Understøttende ydelser:
--- Administration af Sundhedsordningen, herunder IT-bookingsystem, afrapportering, driftsgruppemøder mv.
- Tilkøbsydelser.
Sundhedsordningen omfatter levering af sundhedsydelser til Ordregivers medarbejdere. Ordregivers Sundhedsordning består af en sundhedsklinik med tilhørende satellitter, motionslokaler til både styrke- og cardiotræning samt mulighed for holdtræning.
Sundhedsordningen arbejder ud fra nogle nøje udvalgte succeskriterier.
Succeskriterierne er:
- Aktivitet i klinikkens tilbud målt på min. 80% belægningsprocent på de enkelte behandlingstilbud, herunder fysioterapeuts vejledning i motionsrum.
- Fald i medarbejdernes oplevelse af smerter.
- Højnelse af selvvurderet helbredsniveau.
- Tilfredshed med klientens forløb i sundhedsklinikken.
- Forbedring af funktionsniveau i den individuelle behandlingsperiode.
- Få aflyste behandlingstider fra medarbejderne (uden afmelding).
- Få tilbagefald med samme skavank. Sundhedsordningens aktiviteter drives på nuværende tidspunkt fra følgende lokationer:
- Èn hovedklinik.
- To satellitter.
- En lokation med motionsrum og holdtræningsrum.Den udbudte kontrakt har en løbetid på 3 år, med kontraktstart den 1. september 2022. Kontrakten kan forlænges i 3 gange op til 12 måneder. Kontrakten kan således i alt løbe i 6 år.
De udbudte ydelser er nærmere beskrevet i udbudsmaterialet, herunder Udbudsbetingelser og udkast til kontrakt, Bilag 2 - Kravspecifikation og evalueringsparametre og Bilag 3 - Tilbudslisten.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Tilbudsgiver skal i Bilag A - Tro- og loveerklæring erklære, at denne ikke:
-er omfattet af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 135 stk. 1-3 og § 136.
-er omfattet af den frivillige udelukkelsesgrund i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2 (konkurs).
Tilbudsgiver skal udfylde Bilag B-Økonomiske nøgletal. Følgende minimumskrav skal være opfyldt for virksomheden: virksomheden har i det seneste afsluttede og godkendte regnskabsår haft omsætning på minimum 1.600.000,00 kr. excl. moms og har haft en positiv egenkapital.
Tilbudsgiver skal i Bilag C-Referenceliste anføre 3 referencer (afsluttede eller igangværende) inden for de seneste 3 år, som vedrører levering af fysioterapi og kiropraktik til en offentlig myndighed, privat virksomhed eller private borgere. De 3 referencer skal ikke indeholde både fysioterapi og kiropraktik, men de 3 referencer skal til sammen dække både fysioterapi og kiropraktik.
Tilbudsgiver skal udfylde Bilag D-Løn- og arbejdsvilkår.
Se også VI.3)
Der stilles krav om autoriserede fysioterapeuter, kiropraktorer og osteopater, jf. Lovbekendtgørelse nr. 731 af 08/07/2019 om autorisation af sundhedspersoner og om sundhedsfaglig virksomhed.
Etik og socialt ansvar: Der er indsat en arbejdsklausul i kontrakten.
Databehandleraftale: Databehandleraftalen er vedlagt denne kontrakt som Bilag 4, som skal underskrives sammen med kontrakten.
Bod: Der er indsat bodsbestemmelse i kontrakten vedrørende arbejdsklausulen.
Konverteringsnøgler: I Bilag 2 - Kravspecifikation og evalueringsparametre og Bilag 5 - Konverteringsnøgler er beskrevet, hvorledes der kan konverteres mellem ydelser inden for kontrakten.
Del IV: Procedure
Udbuddet er omfattet af udbudslovens afsnit III. Tildelingskriteriet er Bedste forhold mellem pris og kvalitet, hvor følgende underkriterier og vægtninger lægges til grund for tildeling: Pris 50 %, Kvalitet 50 %. Tilbudsprisen på Hovedydelsen må maksimalt udgøre 1.600.000 kr. excl. moms pr. år. Se i øvrigt udbudsmaterialet, herunder udbudsbetingelserne for nærmere beskrivelse.
Del VI: Supplerende oplysninger
Afgives tilbud af et konsortium, skal de krævede oplysninger afgives for hver deltager i konsortiet. Konsortiedeltagerne skal udfylde i Bilag E-Erklæring om solidarisk hæftelse for konsortiedeltagere. Krav vedrørende dokumentation i udbudsbet. afsn. 6.4 gælder ligeledes for konsortiedeltagere.
Hvis Tilbudsgiver i forbindelse med afgivelse af tilbud baserer sig på andre enheders økonomiske formåen og/eller tekniske formåen, skal de krævede oplysn., jf. nedenf. afgives for samtlige enheder, og det skal specificeres, hvor tilbuddet baserer sig på den anden enhed. Hver enkelt støttende enhed skal i det seneste afsluttede og godkendte regnskabsår have haft en positiv egenkapital.
Baserer Tilbudsgiver sin tekniske formåen på kapacitet fra en anden enhed, skal denne anden enhed udføre tjenesteydelsen i kontrakten.
Støttende enheder for økonomisk formåen skal vedlægge udfyldt Bilag A og Bilag F (pkt. 1,2 og 4), mens støttende enheder for teknisk formåen skal vedlægge udfyldt Bilag A, Bilag D og Bilag F (pkt. 1,3 og 4). Bilagene skal vedlægges tilbuddet i Mercell. Krav vedrørende dokumentation i udbudsbet. afsn. 6.4 gælder ligeledes for støttende enheder.
Underleverandører: Såfremt Tilbudsgiver påtænker at lade Hovedydelsens primære ydelser (fys. og kiro.) udføre helt/delvist ved en underleverandør, skal der i tilbuddet anføres informationer på underleverandøren, jf. udbudsbet. afsn. 9.1, samt i hvilket omfang den pågældende underleverandør skal udføre opgaver for Ordregiver i kontraktperioden.
Tilbudsgiver skal vedlægge udfyldt Bilag D-Løn- og arbejdsvilkår, jf. udbudsbet. afsn. 6.8 vedrørende disse af underleverandøren/underleverandørens medarbejdere.
Tilbudsafgivelse: Der kan ikke afgives mere end ét tilbud. Der kan ikke afgives alternative tilbud.
Tilbudsgiver skal i Bilag A-Tro-og loveerklæring erklære, at denne ikke:-er omfattet af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 135 stk. 1-3 og § 136. -er omfattet af den frivillige udelukkelsesgrund i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2 (konkurs).
Tilbudsgiver skal udfylde Bilag B-Økonomiske nøgletal. Følgende minimumskrav skal være opfyldt: Virksomheden har-i det seneste afsluttede og godkendte regnskabsår-haft omsætning på min. 1.600.000,00 kr. excl. moms og en positiv egenkapital.
Tilbudsgiver skal i Bilag C-Referenceliste anføre 3 referencer (afsluttede eller igangværende) inden for de seneste 3 år, som vedrører levering af fysioterapi og kiropraktik til en offentlig myndighed, privat virksomhed eller private borgere. De 3 referencer skal ikke indeholde både fysioterapi og kiropraktik, men de 3 referencer skal til sammen dække både fysioterapi og kiropraktik.
Tilbudsgiver skal udfylde Bilag D-Løn- og arbejdsvilkår vedrørende kiropraktorer og fysioterapeuter.
Dokumentation, jf. udbudsbet. afsn. 6.4: Før beslutning om tildeling kontrakt, skal den tilbudsgiver, som tiltænkes tildeling af kontrakten, fremsende følgende dokumentation:
oTilbudsgivers personlige forhold:-Serviceattest eller tilsvarende dokumentation for udenlandske Tilbudsgivere, som maks. er 6 måneder gammel, regnet fra tilbudsfristen.
oTilbudsgivers økonomiske formåen:-Årsregnskab eller lign.
oDokumentation for tilslutning til overenskomst, såfremt en sådan er oplyst i Bilag D.
Bilag C-Referenceliste betragtes som endelig dokumentation.
Tilbudsgiver kan anmode om dokumentation i form af lønsedler, ansættelseskontrakter mv. i forhold til efterprøvning af oplysninger i Bilag D.
Ordregiver vil give en passende frist for fremsendelsen. I det tilfælde, hvor Tilbudsgiver allerede har ovenstående dokumentation, må det gerne sendes med allerede ved tilbudsafgivelse, men dette er ikke et krav.
Maksimal kontraktværdi (Hovedydelsen og tilkøbsydelser): Maks. årlig værdi = 2.220.000 kr. excl. moms. Maks. samlet værdi over 6 år: 13.320.000 kr. excl. moms.
Pris på Hovedydelsen må maks. være 1.600.000,00 kr. excl. moms pr. år.
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Fax: +45 33307799
Internetadresse: http://www.naevneneshus.dk
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage. Fristen regnes fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, jf. udbudslovens § 171, stk. 2, eller lovens § 2, stk. 1, nr. 1, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen.
I andre situationer skal klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II eller III, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen.
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4.
4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2, 2. pkt.
Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 3, stk. 1 eller 2, eller i den periode på 10 kalenderdage, som er fastsat i § 4, stk. 1, nr. 2. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i de nævnte perioder, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning, jf. lovens § 12, stk. 1.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Fax: +45 41715100
Internetadresse: http://www.kfst.dk