23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2016/S 098-175820
Offentliggjort
Udbudstype
Tildeling af kontrakt uden forudgående offentliggørelse

Katetre


Bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed

Denne bekendtgørelse er omfattet af: Direktiv 2004/18/EF

Del I: Ordregivende myndighed/ordregiver

I.1) Navn, adresser og kontaktpunkt(er)

Hjørring Kommune
Springvandspladsen 5
Att: Mads Nørgaard Seirup
9800 Hjørring
DANMARK
Telefon: +45 72333227
Mailadresse: mads.seirup@hjoerring.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse for den ordregivende myndighed / ordregiveren: http://www.hjoerring.dk

I.2) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.3) Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester
1.4) Kontrakt indgås på andre ordregivende myndigheders / ordregiveres vegne

Den ordregivende myndighed / ordregiveren indkøber på andre ordregivende myndigheders / ordregiveres vegne: ja

Jammerbugt Kommune
Toftevej 43
9440 Aabybro
DANMARK

Del II: Kontraktens genstand

II.1) Beskrivelse
II.1.1) Betegnelse for kontrakten
Prisindhentning til fastsættelse af støtte for bevillinger af inkontinenshjælpemidler for Hjørring Kommune og Jammerbugt Kommune.
II.1.2) Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne
Varer
Indkøb

NUTS-kode DK050

II.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
II.1.4) Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene
Prisindhentning til fastsættelse af støtte for bevillinger af inkontinenshjælpemidler efter Servicelovens § 112 for Hjørring Kommune samt Jammerbugt Kommune.
II.1.5) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

33141200, 33141210, 33141240, 33141615

II.6) Oplysninger om WTO-aftalen om offentlige indkøb
Dette udbud er omfattet af WTO-aftalen om offentlige indkøb: nej
II.2) Kontraktens/kontrakternes endelige samlede værdi
II.2.1) Kontraktens/kontrakternes endelige samlede værdi

Del IV: Procedure

IV.1) Type procedure
Tildeling af kontrakt uden forudgående offentliggørelse af udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende (jf. del 2 i bilag D1, D2 eller D3)
Begrundelse for anvendelse af udbud med forhandling uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i EU-Tidende i henhold til direktiv 2004/18/EF
Anden begrundelse for tildeling af kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i EU-Tidende
Kontrakten er ikke omfattet af direktivet
Hjørring Kommune og Jammerbugt Kommune har netop indhentet tilbud på levering af inkontinenshjælpemidler til kommunernes borgere. Formålet med prisindhentningen er at fastlægge støttesatsen for hjælpemidler bevilget efter Servicelovens § 112, samt at sikre at borgerne i kommunerne kan indkøbe bevilgede hjælpemidler til en pris, der ligger inden for den tildelte støtte. Det pristilbud, der samlet havde den laveste pris, er blevet tilbudt at indgå en prisaftale med Hjørring og Jammerbugt Kommuner, hvorved dennes tilbud vil danne grundlag for fastsættelsen af støtten for inkontinenshjælpemidler bevilget efter § 112 hjælpemidler i en 2-årig periode. Leverandøren, der har afgivet tilbuddet med den samlet set laveste pris, forpligter sig ved sit tilbud til at sælge hjælpemidlet til borgeren til den pris, som leverandøren har afgivet ved denne prisindhentning, og på de leveringsvilkår som er angivet i forbindelse med prisindhentningen. Borgeren kan i medfør af fritvalgsreglerne i servicelovens § 112 frit vælge leverandør og er derfor ikke forpligtet til at foretage sit indkøb hos den leverandør, der har afgivet tilbuddet med den laveste pris. Borgeren skal i forbindelse med indkøb af hjælpemidlet selv afholde en evt. merpris, der overstiger støtten. Aftalen anses, at have karakter af en tredjemandsaftale og er dermed ikke udbudspligtig, da aftalen ikke kan anses som en for Hjørring og Jammerbugt Kommuner gensidig bebyrdende aftale og dermed ikke kan anses som en offentlig kontrakt jf. udbudsdirektivets artikel 1, stk. 2. Der henvises i den forbindelse til Klagenævnet for Udbuds kendelse af 16.12.2014 — Handicare Auto A/S mod Ringkøbing-Skjern Kommune og Klagenævnet for Udbuds kendelse af 21.8.2013 — Bandagist-Centret A/S m.fl. mod Haderslev Kommune, Klagenævnet for Udbuds kendelse af 30.3.2016 — OneMed A/S mod Københavns Kommune, m.fl.
IV.2) Tildelingskriterier
IV.2.1) Tildelingskriterier
Laveste pris
IV.2.2) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.3) Administrative oplysninger
IV.3.1) Sagsnummer hos den ordregivende myndighed / ordregiveren
IV.3.2) Har der været tidligere offentliggørelse(r) om samme kontrakt?

Del V: Kontrakttildeling

V.1) Dato for beslutningen om kontrakttildeling:
V.2) Oplysninger om tilbud
V.3) Navn og adresse på den økonomiske aktør, som der er truffet afgørelse om at indgå kontrakt med

Mediq A/S
Kornmarksvej 15-19
2605 Brøndby
DANMARK
Mailadresse: kundeservice@mediqdanmark.dk
Telefon: +45 36379200
Internetadresse: https://mediqdanmark.dk/

V.4) Oplysninger om kontraktens værdi
V.5) Oplysninger om underentreprise

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om EU-midler
VI.2) Yderligere oplysninger:
VI.3) Klageprocedurer
VI.3.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne

Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Mailadresse: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: www.klfu.dk

VI.3.2) Indgivelse af klager
VI.3.3) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK
Mailadresse: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk

VI.4) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
20.5.2016

Send til en kollega

0.047