Fakta om udbudet
Katetre
Bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed
Del I: Ordregivende myndighed/ordregiver
Hjørring Kommune
Springvandspladsen 5
Att: Mads Nørgaard Seirup
9800 Hjørring
DANMARK
Telefon: +45 72333227
Mailadresse: mads.seirup@hjoerring.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse for den ordregivende myndighed / ordregiveren: http://www.hjoerring.dk
Den ordregivende myndighed / ordregiveren indkøber på andre ordregivende myndigheders / ordregiveres vegne: ja
Jammerbugt Kommune
Toftevej 43
9440 Aabybro
DANMARK
Del II: Kontraktens genstand
Indkøb
NUTS-kode DK050
33141200, 33141210, 33141240, 33141615
Del IV: Procedure
Begrundelse for anvendelse af udbud med forhandling uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i EU-Tidende i henhold til direktiv 2004/18/EF
Anden begrundelse for tildeling af kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i EU-Tidende
Kontrakten er ikke omfattet af direktivet
Hjørring Kommune og Jammerbugt Kommune har netop indhentet tilbud på levering af inkontinenshjælpemidler til kommunernes borgere. Formålet med prisindhentningen er at fastlægge støttesatsen for hjælpemidler bevilget efter Servicelovens § 112, samt at sikre at borgerne i kommunerne kan indkøbe bevilgede hjælpemidler til en pris, der ligger inden for den tildelte støtte. Det pristilbud, der samlet havde den laveste pris, er blevet tilbudt at indgå en prisaftale med Hjørring og Jammerbugt Kommuner, hvorved dennes tilbud vil danne grundlag for fastsættelsen af støtten for inkontinenshjælpemidler bevilget efter § 112 hjælpemidler i en 2-årig periode. Leverandøren, der har afgivet tilbuddet med den samlet set laveste pris, forpligter sig ved sit tilbud til at sælge hjælpemidlet til borgeren til den pris, som leverandøren har afgivet ved denne prisindhentning, og på de leveringsvilkår som er angivet i forbindelse med prisindhentningen. Borgeren kan i medfør af fritvalgsreglerne i servicelovens § 112 frit vælge leverandør og er derfor ikke forpligtet til at foretage sit indkøb hos den leverandør, der har afgivet tilbuddet med den laveste pris. Borgeren skal i forbindelse med indkøb af hjælpemidlet selv afholde en evt. merpris, der overstiger støtten. Aftalen anses, at have karakter af en tredjemandsaftale og er dermed ikke udbudspligtig, da aftalen ikke kan anses som en for Hjørring og Jammerbugt Kommuner gensidig bebyrdende aftale og dermed ikke kan anses som en offentlig kontrakt jf. udbudsdirektivets artikel 1, stk. 2. Der henvises i den forbindelse til Klagenævnet for Udbuds kendelse af 16.12.2014 — Handicare Auto A/S mod Ringkøbing-Skjern Kommune og Klagenævnet for Udbuds kendelse af 21.8.2013 — Bandagist-Centret A/S m.fl. mod Haderslev Kommune, Klagenævnet for Udbuds kendelse af 30.3.2016 — OneMed A/S mod Københavns Kommune, m.fl.
Del V: Kontrakttildeling
Mediq A/S
Kornmarksvej 15-19
2605 Brøndby
DANMARK
Mailadresse: kundeservice@mediqdanmark.dk
Telefon: +45 36379200
Internetadresse: https://mediqdanmark.dk/
Del VI: Supplerende oplysninger
Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Mailadresse: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: www.klfu.dk
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK
Mailadresse: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk