23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2016/S 118-210117
Offentliggjort
21.06.2016
Udbudstype
Tildeling af kontrakt uden forudgående offentliggørelse

Udbyder

Aalborg Kommune, Ældre- og Handicapforvaltningen

Vindere

(21.06.2016)
N2C ApS — Lux Danmark
Lerbækvej 8
2680 Solrød Strand

Luftrenser total-koncept


Aalborg Kommune, Ældre- og Handicapforvaltningen

Bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed

Tjenesteydelser

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed/enhed

I.1) Navn og adresser
Aalborg Kommune, Ældre- og Handicapforvaltningen
29189420
Storemosevej 17-21
Vodskov
9310
Danmark
Kontaktperson: Jan Valentin Ohlsen
Telefon: +45 99315489
E-mail: valentin@aalborg.dk
NUTS-kode: DK050

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.aalborg.dk

I.4) Type ordregivende myndighed
Offentligretligt organ
I.5) Hovedaktivitet
Sundhed

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

 

Luftrenser total-koncept.

 

II.1.2) Hoved-CPV-kode
85140000
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

 

Kommunens plejehjem har ofte et udfordret indeklima/arbejdsmiljø pga. borgere, der ryger i eget hjem. Ældre- og Handicapforvaltningen har testet luftrenser total-konceptet og besluttet at indgå aftale, da det vurderes, at ingen andre kendte løsninger kan løse problematikkerne med røg, dårlig lugt etc. lige så effektivt og samtidig være mobil og ozonfri, have lydløs-funktion og lavt strømforbrug samt en 3 års driftsgaranti med halvårlig serviceaftale inkluderet.

Luftrenser total-koncept bestående af:

Mobil luftrenser, med lydløs-funktion, der fjerner 99,95 % af alle partikler i luften, indeklimagodkendt og ozonfri

Ned til 7W strømforbrug i lydløs funktion

To størrelser af luftrensere afhængig af rumstørrelse

3 års driftsgaranti

AeroBlock Naturel/Neutral til indkapsling af dårlig lugt

Serviceaftale med årligt filterskift og halvårlig service inkluderet

Koncept-aftalen kan indgås på lejebasis over 3 år.

 

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.1.7) Udbuddets samlede værdi (eksklusive moms)
Værdi eksklusive moms: 1 840 320.00 DKK
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK050
Hovedudførelsessted:

 

Plejehjem i Ældre- og Handicapforvaltningen.

 

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

 

Leverandør distribuerer, instruerer og vedligeholder luftrensere på de af forvaltningen udpegede plejehjem. Rammeaftalen løber over 3 år.

 

II.2.5) Tildelingskriterier
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Tildeling af kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende i tilfældene anført nedenfor
  • Udbuddet er ikke omfattet af direktivet
Forklaring:

 

Udfordringer med indeklimaet på plejehjem har gennem en årrække været udfordret af borgere, der ryger. Der et forsøgt med forskellige løsninger: interne udsugningsanlæg i den enkelte bolig, eksterne udsugningsanlæg i den enkelte bolig, mobile luftrensere fra detailhandlen. Ingen af løsningerne har haft samme effekt som Nordic2cares produkter- Aeroguard

Nordic2cares produkter adskiller sig fra andre produkter på flere punkter:

Multifilter system — herunder HEPA filter, aktivt kulfilter, NANOPURE, UV og Ionisering

Organisk filter-Aeroblock

Ozonfri

Anbefalet af det schweiziske Astma- og Allergiforbund

De fjerner effektivt røggener fra boligen/fællesområder

De fjerne eller reducerer andre generende lugtgener

De er næsten lydløse

Borgere med bl.a. KOL, astma eller allergi oplever forbedret trivsel

Indeklimaet i fællesarealer forbedres mærkbart

Luftrenserne suppleres af enzymbaseret renseprodukt til møbler, tekstiler og overflader ved opstart.

3 års fuld serviceaftale

Det er ikke lykkedes os at finde lignende effektive produkter på markedet.

 

IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale
Udbuddet indebærer udarbejdelse af en rammeaftale
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt

Del V: Kontrakt-/koncessionstildeling

V.2) Kontrakt-/koncessionstildeling
V.2.1) Dato for indgåelse af kontrakten/beslutningen om tildeling af koncession:
01/06/2016
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens/Koncessionshavers navn og adresse
N2C ApS — Lux Danmark
35656286
Lerbækvej 8
Solrød Strand
2680
Danmark
Telefon: +45 43444400
E-mail: info@nordic2care.com
NUTS-kode: DK021

Internetadresse:www.nordic2care.com/

Kontrahenten/koncessionshaveren bliver en SMV: ja
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens/koncessionens værdi (eksklusive moms)
Kontraktens/delaftalens/koncessionens samlede værdi: 1 840 320.00 DKK
V.2.5) Oplysninger om underentreprise

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:

 

Datoen i bekendtgørelsens pkt. V.2.1) er datoen for beslutningen om, at tildele kontrakten direkte, og ikke datoen for kontraktens indgåelse. Kontrakten vil ikke blive indgået/underskrevet før udløbet af en periode på 10 dage fra offentliggørelse af denne bekendtgørelse.

 

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
København Ø
2100
Danmark
Telefon: +45 35291095
E-mail: klfu@erst.dk
VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

 

En klage over at ordregivende myndighed, i henhold til Europa-Parlamentets og Rådets direktiv Nr. 2014/24/EF, artikel 32, har besluttet, at tildele kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende skal, i henhold til lov om håndhævelse af udbudsreglerne m.v. § 7, stk. 3, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage, regnet fra dagen efter den dag, hvor en bekendtgørelse om indgåelse af kontrakt er blevet offentliggjort. Lov om håndhævelse af udbudsreglerne m.v. definerer i § 2, stk. 2, en standstill-periode på 10 kalenderdage, regnet fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed er offentliggjort i Den Europæiske Unions Tidende.

Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klager skriftligt underrette ordregivende myndighed om, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden skal klager, jf. Lov om håndhævelse af udbudsreglerne § 12, stk.1., tillige angive, hvorvidt der i klagen begæres opsættende virkning af tildelingsbeslutningen.

 

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk

Internetadresse:www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
16/06/2016

Send til en kollega

0.046