Fakta om udbudet
Udbyder
Statens Serum Institut
Vindere
Levering af rør og caps/sealing til Den Nationale Biobank på Statens Serum Institut
(02.02.2017)
Fisher Scientific
Kamstrupvej 91
4000 Roskilde
Levering af 2d-barcode og caps/sealing til Den Nationale Biobank på Statens Serum Institut
Statens Serum Institut
Udbudsbekendtgørelse
Varer
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
46837428
Artillerivej 5
København S
2300
Danmark
Kontaktperson: Anja Nielsen
Telefon: +45 32683766
E-mail: aee@ssi.dk
NUTS-kode: DK011
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.ssi.dk
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/244516
Del II: Genstand
Levering af 2d-barcode og caps/sealing til Den Nationale Biobank på Statens Serum Institut.
Statens Serum Institut ønsker at igangsætte begrænset udbud af indkøb af 2d-barcode rør og sealing/caps til brug i Danmarks Nationale Biobank (DNB). DNB på SSI, har til formål at styrke den danske forskningsinfrastruktur og dermed mulighederne for dansk sundhedsforskning og internationalt forskningssamarbejde. DNB er et trestrenget projekt, der består af henholdsvis et nationalt biobankregister, en fysisk biobank og et koordinerende center.
København.
Statens Serum Institut ønsker at igangsætte begrænset udbud af indkøb af 2d-barcode rør og sealing/caps til brug i Danmarks Nationale Biobank (DNB). DNB på SSI, har til formål at styrke den danske forskningsinfrastruktur og dermed mulighederne for dansk sundhedsforskning og internationalt forskningssamarbejde. DNB er et trestrenget projekt, der består af henholdsvis et nationalt biobankregister, en fysisk biobank og et koordinerende center.
Nærværende opgave kan forlænges i 2 perioder á 12 måneder. Herefter udløber aftalen og skal, såfremt forudsætningerne ikke ændres væsentligt, genudbydes.
De objektive kriterier for valg af det begrænsede antal ansøgere sker efter vurdering af, hvilke ansøgere der kan dokumentere de mest relevante leverancer af de produkter, som efterspørges til nærværende opgave. Der vil i evalueringen blive lagt særlig vægt på, at leverancerne har været af samme karakter, og har haft en længerevarende karakter efterspørges i nærværende materiale.
Nærværende opgave udbydes ikke i delaftaler grundet de betydelige udfordringer og omkostninger herunder logistiske og administrative omkostninger. Én aftale vil efter Ordregivers bedste skøn tilsikre økonomisk og kvalitetsmæssig udførelsesmåde.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Ordregiver skal udelukke en ansøger/tilbudsgiver fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis ansøgeren/ tilbudsgiveren er omfattet af de i udbudslovens §§ 135 og 136 nævnte obligatoriske udelukkelsesgrunde samt de frivillige udelukkelsesgrunde anført i udbudslovens §§ 137 og 138.
Ansøger/tilbudsgiver skal anføre oplysningerne herom i det fælleseuropæiske udbudsdokument. Der gøres særligt opmærksom på, at visse af disse frivillige udelukkelsesgrunde i udbudsdirektivet er gjort obligatoriske i udbudsloven § 136. Der henvises til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens vejledning til det fælles europæiske udbudsdokument om korrekt udfyldelse af formularen.
Ordregiver vil herudover udelukke ansøgere/tilbudsgivere fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis der er tale om følgende forhold (frivillige udelukkelsesgrunde): (Der henvises til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens vejledning til det fælleseuropæiske udbudsdokument om de frivillige udelukkelsesgrunde.)
Ansøgeren eller tilbudsgiveren er erklæret konkurs eller er under insolvens- eller likvidationsbehandling, hvis dennes aktiver administreres af en kurator eller af retten, hvis denne er under tvangsakkord, hvis dennes erhvervsvirksomhed er blevet indstillet eller denne befinder sig i en lignende situation i henhold til en tilsvarende procedure, der er fastsat i national lovgivning, hvor ansøgeren eller tilbudsgiveren er hjemhørende,
Ansøgeren eller tilbudsgiveren har ubetalt forfalden gæld på under 100 000 DKK til offentlige myndigheder vedrørende skatter, afgifter eller bidrag til sociale sikringsordninger i henhold til dansk lovgivning eller lovgivning i det land, hvor ansøgeren eller tilbudsgiveren er etableret.
Stk. 2. § 135, stk. 4, finder tilsvarende anvendelse i de tilfælde, der er nævnt i stk. 1, nr. 7.
Inden tildeling af endelig kontrakt vil den tilbudsgiver, som ordregiver har besluttet at tildele kontrakten, skulle fremlægge følgende dokumentation for så vidt angår udelukkelsesgrundene:
Som bevis for at ansøgeren/tilbudsgiveren har opfyldt sine forpligtelser over for det offentlige med hensyn til betaling af skatter, afgifter og bidrag til sociale sikringsordninger, at den ikke er dømt for strafbare forhold, og at den ikke er under konkurs, likvidation, rekonstruktion eller lignende situation kan ansøgeren/tilbudsgiveren fremlægge en udvidet serviceattest. Serviceattester udstedes af Erhvervsstyrelsen. For direktions- og/eller bestyrelsesmedlemmer som ikke er danske statsborgere henviser ordregiver til særskilt bilag i nærværende udbudsmateriale.
Ordregiver kan ikke udelukke en ansøger/tilbudsgiver, der er omfattet af en eller flere af udelukkelsesgrundene i udbudslovens § 135-137, såfremt denne har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for, at ansøgeren/tilbudsgiveren er pålidelig, selvom vedkommende er omfattet af en eller flere udelukkelsesgrunde, jf.udbudslovens § 138. Der kan alene ske udelukkelse på den baggrund, hvis ordregiver har meddelt ansøger/tilbudsgiver, at den pågældende er omfattet af en udelukkelsesgrund, og hvis ansøger/tilbudsgiver ikke indenfor en passende frist har forelagt tilstrækkelig dokumentation for ansøgerens/tilbudsgiverens pålidelighed. Om hvad, der fordres til tilstrækkelig dokumentation, henvises til udbudslovens § 138, stk. 3.
Med hensyn til betalingsbetingelserne henvises der til udbudsmaterialet. Fakturering skal ske i overensstemmelse med den gældende danske lovgivning om offentlige betalinger. På nuværende tidspunkt er det danske bekendtgørelse om elektronisk afregning med offentlige myndigheder nr. 206 af 11.3.2011, hvor efter det er et krav at benytte elektronisk fakturering. De præcise vilkår vil fremgå af rammeaftalen.
Ingen særlig juridisk form er påkrævet. Hvis rammeaftalen tildeles en gruppe af leverandører (f.eks. et konsortium) skal deltagerne forpligte sig solidarisk for deres forpligtelser, udpege en leverandør til at repræsentere gruppen. Dette skal anføres i det fælles europæiske udbudsdokument, del II.
Tilbudsgiverne gøres opmærksom på, at rammeaftalen vil indeholde en arbejdsklausul og CSR-ansvar. Præcise vilkår vil fremgå af rammeaftalen.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Senest 4 år efter indgåelse.
Ordregiver ønsker at ansøgning og efterflg. tilbudsafgivelse sker via eu-supply. Derudover skal der i en lukket kuvert afleveres samme materialer i underskrevet stand i 2 papireksemplarer samt på 1 stk. usb nøgle til Statens Serum Institut, Artillerivej 5, 2300 København S, att.: udbudskonsulent Anja Nielsen, ref.: 16/06148. Aflevering skal ske til kontaktperson mod behørig modtagekvittering.
Tilbudsgiver opfordres til at sikre, at der er overensstemmelse mellem den uploadede version (eu-supply),og de fysisk afleverede materialer. I fald der er uoverensstemmelser mellem uploadede version og afleverede materiale, har de fysisk indleverede dokumenter forrang.
Ordregiver forbeholder sig muligheden og retten til at anvende fremgangsmåden i udbudslovens § 159 stk 5,hvis der er ansøgninger eller tilbud,som ikke opfylder udbudsmaterialets formelle krav.
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291095
E-mail: klfu@erst.dk
Internetadresse:http://www.klfu.dk
Fiktiv
Danmark
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, jf. udbudslovens § 171, stk. 2, eller lovens § 2, stk. 1, nr. 1, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen.
I andre situationer skal klage over udbud være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystemer indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen.
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4.
4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185,stk. 2.
Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4.
I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Carls Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse:www.kfst.dk