23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2015/S 098-177008
Offentliggjort
22.05.2015
Udbudstype
Begrænset udbud

Udbyder

Region Sjælland

Vindere

Neurofysiologisk apparatur

(11.08.2016)
Cephalon A/S
Sundholmen 59
9400 Nørresundby

Indkøb af neurofysiologisk apparatur til Region Sjællands sygehuse.


Region Sjælland

Udbudsbekendtgørelse

Varer

Direktiv 2004/18/EF

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn, adresser og kontaktpunkt(er)

Region Sjælland
29190658
Køgevej 9-13
Att: Marianne Zakarias Malek
4000 Roskilde
DANMARK
Telefon: +45 24763438
Mailadresse: mzma@regionsjaelland.dk

Internetadresse(r):

Internetadresse for køberprofilen: http://eu.eu-supply.com/ctm/Supplier/CompanyInformation/Index/137394

Elektronisk adgang til oplysninger: http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=143598&B=RS

Elektronisk indsendelse af bud og ansøgninger om deltagelse: http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=143598&B=RS

Yderligere oplysninger fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende den konkurrenceprægede dialog og et dynamisk indkøbssystem) fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

I.2) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.3) Hovedaktivitet
Sundhed
I.4) Kontrakt indgås på andre ordregivende myndigheders vegne
Den ordregivende myndighed indkøber på andre ordregivende myndigheders vegne: nej

Del II: Kontraktens genstand

II.1) Beskrivelse
II.1.1) Den ordregivende myndigheds betegnelse for kontrakten:
Indkøb af neurofysiologisk apparatur til Region Sjællands sygehuse.
II.1.2) Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne
Varer
Indkøb

NUTS-kode DK02

II.1.3) Oplysninger om offentlig kontrakt, rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Bekendtgørelsen vedrører udarbejdelse af en rammeaftale
II.1.4) Oplysninger om rammeaftale
Rammeaftale med en enkelt aktør

Rammeaftalens varighed

Varighed i år: 4
II.1.5) Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene
Der er tale om udbud af en rammeaftale med henblik på anskaffelse af neurofysiologisk apparatur med tilhørende forbrugsvarer, service og reservedele til udførelse af mobile og akutte elektro-encephalografi- (EEG), elektroneuronografi- (ENG), evoked potentials- (EP) og elektro-myografi- (EMG) undersøgelser på Region Sjællands sygehuse.
For EEG delens vedkommende skal der anskaffes optagestationer, der er i stand til at levere filer, der enten kan læses »stand-alone« altså med en medfølgende »reader«, eller kan læses i Region Sjællands eksisterende system, Nervus.
For EMG-, ENG,- og EP delens vedkommende skal der anskaffes optagestationer, der er i stand til at levere filer, der enten kan læses »stand-alone« altså med en medfølgende »reader«, eller kan læses i Region Sjællands eksisterende system, Keypoint.
Systemet skal kunne tilgå undersøgelser (EMG, ENG, EP, og EEG) uanset hvilket sygehus i Region Sjælland de er optaget- og/eller skal bedømmes på, da der er behov for, at kunne arbejde mobilt, og skiftevis optage et sted, og bedømme et andet. Yderligere skal systemet kunne eksportere undersøgelser til Epilepsihospitalet (Filadelfia) og hospitaler i Region Hovedstaden, primært Rigshospitalet og Glostrup, da der også vil være tale om patientforløb på tværs af disse matrikler. Det er således afgørende, at systemet, der anskaffes, kan integreres med ovenstående hospitaler og sygehuses nuværende systemer, Keypoint og Nervus.
I forhold til systemets EMG-, ENG-, EP- del er følgende krav gældende:
Systemet skal have:
— 3 kanals EMG forstærker,
— 6 kanals EP forstærker med indbygget switch matrix som kan styres fra software.
Systemet skal have følgende softeware moduler installeret:
— MultiMup EMG med reference values.
— Multimodality NCS: Motor, F Wave, Sensory, MEP (alle med reference values).
— Somatosensory Evoked Potentials med reference values.
— Visual Evoked Potentials med reference values. I systemet skal alle reference værdier kunne vises i SD, upper limit og lower limit. Alle danske reference værdier skal ligge i systemet (SD, limit, Alder grupper, Alder faktor, alder i anden faktor, højde faktor) transformation: LOG, LOG10.
I forhold til systemets EEG del er følgende krav gældende:
Systemet skal inkludere:
— 32ch EEG - 9 configurable as bipolar, 12DC ch – Build-in oximiter
— CMRR at Patient Inputs > 115 dB @ 50 – 60 Hz, with active patient ground connected
— Input Impedance > 100 MΩ (common mode)
— Amplifier Sample Rate: up to 2000 Hz
— input Bias Current < 5 nA
— interface to Amplifier Ethernet
— DC Offset Tolerance ± 900 mV
— noise < 1.5µV pk-pk @ 0.1 - 100 Hz (for min. 30 channels)
— headbox with impedance control og headcap connector
— photic Stimulator LED
— digital video med PTZ camaera
— audio option
— patient management system (SQL - client/server solution)(min SQL2008)
— protocol baseret software, så systemet nemt kan skifte fra ICU, Routine EEG, LTM EEG mode
— mulighed for at integrere med Persyst ICU software (online og off-line)
Rammeaftalen skal foruden ovenstående system inkludere følgende produkter:
I relation til EMG-delen:
— EMG Monitor (8 kanalers EMG, med FFT)
— BAEP, OHL, AEP, P300, CNV
— RR analyse
— singlefiber (peek-triggered SF-EMG, Stimulated SF-EMG, Fiber density)
— macro EMG ( Macro EMG, Jitter assement, Fiberdensity)
— movement related potentials
— mulighed for GDT/HL7 connectivity.
I relation til EEG-delen skal der være mulighed for følgende funktioner:
— trending-analyse
— sleep funktion med automatisk scoring af respitoriske events, og staging.
Flere krav vil kunne fremgå af det endelige udbudsmateriale.
II.1.6) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

33000000, 33100000, 33120000, 33190000, 50000000, 50400000

II.1.7) Oplysninger om WTO-aftalen om offentlige indkøb
Dette udbud er omfattet af WTO-aftalen om offentlige indkøb: ja
II.1.8) Delaftaler
Kontrakten er opdelt i delaftaler: nej
II.1.9) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2) Kontraktens mængde eller omfang
II.2.1) Samlet mængde eller omfang:
Forventes indkøb af minimum 2 systemer i 2015. Behovet herefter er ukendt.
II.2.2) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.3) Oplysninger om forlængelse
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.3) Kontraktens varighed eller frist for dens opfyldelse
Varighed i måneder: 048 (fra tildeling af kontrakten)

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Kontraktbetingelser
III.1.1) Sikkerhedsstillelse og garantier, som forlanges:
Vil fremgå af udbudsmaterialet.
III.1.2) De vigtigste finansierings- og betalingsvilkår og/eller henvisning til relevante bestemmelser herom:
Vil fremgå af udbudsmateriale.
III.1.3) Retlig form, som kræves af den sammenslutning af økonomiske aktører, ordren tildeles:
I tilfældet af aftalen tildeles en gruppe af tilbudsgivere (f.eks. et konsortium) skal tilbudsgiverne hæfte solidarisk samt udpege en af tilbudsgiverne til at repræsentere gruppen af tilbudsgivere.
III.1.4) Andre særlige vilkår
Der gælder særlige vilkår for opfyldelse af kontrakten: nej
III.2) Betingelser for deltagelse
III.2.1) De økonomiske aktørers personlige forhold, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregister
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: I henhold til lov nr. 336 af 13.5.1997, med senere ændringer, om begrænsning af skyldneres ret til deltagelse i offentlige udbudsforretninger og ændring af visse andre love, må en tilbudsgiver ikke have ubetalt forfalden gæld til det offentlige som overstiger 100 000 DKK. Tilbudsgiver skal erklære, hvorvidt tilbudsgiver har forfalden gæld til det offentlige, der overstiger 100 000 DKK.
Såfremt flere tilbudsgivere deltager i form af en gruppe skal tro og love-erklæringen afgives af hvert af gruppens medlemmer.
III.2.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
III.2.3) Teknisk kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt:
Tilbudsgiver skal levere en referenceliste vedrørende levering af neurofysiologisk apparatur med op til 10 relevante referencer, hvor udførelsen er sket inden for de seneste 3 år.
Ansøgere kan i overensstemmelse med art. 48, stk. 3 i Direktiv 2004/18/EU basere sig på andre enheders formåen uanset den juridiske karakter af forbindelserne mellem ansøgeren selv og disse enheder. Ansøgeren skal i så fald godtgøre overfor den ordregivende myndighed, at han råder over de ressourcer, der er nødvendige for rammeaftalens udførelse, f.eks. ved at fremlægge dokumentation for disse enheders tilsagn om at stille de nødvendige ressourcer til rådighed for ansøgeren.
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:
Referencelisten skal indeholde minimum en relevant reference på levering af neurofysiologisk apparatur.
III.2.4) Oplysning om reserverede kontrakter
III.3) Specifikke vilkår for tjenesteydelseskontrakter
III.3.1) Oplysninger om en bestemt profession
Udførelse af tjenesteydelsen er forbeholdt en bestemt profession: nej
III.3.2) Medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen
Juridiske personer bør anføre navne på og faglige kvalifikationer for de medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen: nej

Del IV: Procedure

IV.1) Type procedure
IV.1.1) Type procedure
Begrænset
IV.1.2) Grænse for, hvor mange økonomiske aktører der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet antal økonomiske aktører: 5
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal kandidater: Udvælgelsen af økonomiske aktører der vil blive opfordret til at afgive tilbud, vil ske på grundlag af en vurdering ud fra parametrene:
— referencernes relevans
— antallet af referencer.
IV.1.3) Reduktion af antallet af økonomiske aktører under forhandlingerne eller dialogen
IV.2) Tildelingskriterier
IV.2.1) Tildelingskriterier
Det økonomisk mest fordelagtige bud vurderet på grundlag af de kriterier, der er anført i specifikationerne, i opfordringen til at afgive bud eller til at forhandle eller i det beskrivende dokument
IV.2.2) Oplysninger om elektronisk auktion
Der vil blive anvendt elektronisk auktion:: nej
IV.3) Administrative oplysninger
IV.3.1) Sagsnummer hos den ordregivende myndighed:
120504 (neurofysiologisk apparatur)
IV.3.2) Har der været tidligere offentliggørelse(r) om samme kontrakt?
nej
IV.3.3) Vilkår for adgang til specifikationer og yderligere dokumenter eller beskrivende dokumenter
Skal der betales for dokumenterne?: nej
IV.3.4) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
2.6.2015 - 13:00
IV.3.5) Dato for afsendelse til udvalgte kandidater af opfordringer til at afgive bud eller at deltage
IV.3.6) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
dansk.
IV.3.7) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
IV.3.8) Åbning af bud

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om EU-midler
Kontrakten vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
VI.3) Yderligere oplysninger
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne

Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Mailadresse: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: http://www.erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud

VI.4.2) Indgivelse af klager
Præcise oplysninger om klagefrist(er): Som følge af lov 12.5.2010 nr. 492 om håndhævelse af udbudsreglerne m.v. og senere ændringer skal en virksomheds klage over ikke at være prækvalificeret være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret forudsat underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen. Klage over udbud omfattet af udbudsdirektivet, der ikke vedrører prækvalifikation skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnede fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere.
VI.4.3) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK
Mailadresse: ktst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
19.5.2015

Send til en kollega

0.047