23948sdkhjf

Øget tilfredshed hos Ajos' kunder

| Medlemsnyhed | Indrykket af Ajos a/s

I tilfredshedsundersøgelser blandt Ajos' kunder i 2019 scorer udlejningsvirksomheden gennemsnitskarakteren 8,3 på en 1-10 skala. I 2018 var resultatet 7,9.

Hver måned spørger Ajos a/s et udvalg af sine kunder om deres oplevelse af samarbejdet med udlejningsvirksomheden. Alle data i form af karakterer og kommentarer fra kunderne bliver gennemgået og samlet, og de fungerer som et pejlemærke for fremtiden.

- Det er egentlig ret banalt, hvad vi spørger ind til, men de informationer, vi på den måde får fra vores kunder, er utrolig værdifulde for os, siger Ole Wamsler, adm. direktør i Ajos a/s.

I 2019 har Ajos samlet spurgt 474 kunder om deres tilfredshed med Ajos; både efter opstilling og efter nedtagning af henholdsvis pavillonløsninger, skurbyer, kraner, hejs og midlertidige installationer osv. Af de adspurgte har 23,6 procent besvaret undersøgelsen, hvilket er en fremgang på tre procentpoint i forhold til 2018.

Status for 2019 er en kundetilfredshedsscore på 8,3 på en skala, hvor 10 er bedst. Det er en pæn fremgang i forhold til 2018, hvor scoren endte på 7,9. Trods den høje score fra 2018 er det alligevel lykkes Ajos af øge tilfredsheden på seks ud af otte områder i målingerne i 2019. Det er især efter montage/opsætninger, der er størst fremgang fra 7,8 i 2018 til 8,5 i 2019. Scoren efter nedtagninger fastholder samlet set sit høje niveau på 8,1 fra 2018.

- 7,9 er en høj score. At vi i 2019 ender på 8,3, er et fantastisk resultat, siger Ole Wamsler.

Tilfredshedsundersøgelser blandt sine kunder er for ham et væsentligt redskab til at holde sin virksomhed konkurrencedygtig.

- Det er vigtigt for os løbende at få feedback fra kunderne. Informationerne er med til at sætte nye interne mål op for Ajos. Hvor vi skal forbedre os, og hvordan vil vi gøre det? Mængden af indsamlet data fra kunderne er centralt for, at vi kan videreudvikle os som virksomhed.

- Alle kan anvende sin intuition til at tage en beslutning, men intuition baserer sig på fortidens erfaringer. Verden ændrer sig, og de vilkår, man opererer under, ændrer sig. Når markedet ændrer sig på en ny måde, kan man ikke udelukkende bruge sin intuition. Derfor skal man bruge de data, man løbende kan indsamle i sin virksomhed, understreger Ole Wamsler.

Informationerne fra kunderne er kommet via udsendte spørgeskemaer, som de har besvaret for sig selv. Det er med til at øge de indsendte besvarelsers troværdighed, da kunderne måske vil nedtone eventuel kritik, hvis den skulle overbringes ansigt til ansigt.

- Vi sætter ikke spørgsmålstegn ved kundernes evalueringer. Stiller vi spørgsmål, er det opfølgende spørgsmål for at forstå vores kunder endnu bedre. Vi tror på, at kunderne giver os deres ærlige meninger, så besvarelserne er med til at tilpasse vores fokus for 2020. Undersøgelsen viser os, hvor vi skal gøre det bedre, og på den måde "tvinger" vi os selv i virksomheden til at forholde os til de reelle udfordringer, siger Ole Wamsler.

- Det handler for os om at øge kvaliteten, effektiviseringen og bundlinjen. Jeg ser grundlæggende Ajos som en produktionsvirksomhed, og den type virksomhed kan ikke overleve i dagens Danmark, hvis den ikke er effektiv i sine processer og kreativitet. Vi skal hele tiden forbedre os, og kundernes evalueringer er brændstof til vores proces omkring det. Vi lever af vores kunder. Er de tilfredse, er der større sandsynlighed for, at de vender tilbage, når de tager hul på nye projekter.

- Vi skal holde os trimmet og forholde os til virkeligheden i markedet ikke kun gennem det vi føler, men også gennem data. Konkurrencen øges hele tiden, så vi skal hele tiden være på forkant med, hvilke parametre vi skal justere på. Vi må aldrig glemme den gode kundeoplevelse.

- På vegne af Ajos vil jeg gerne ønske alle vores kunder et godt nytår, og vi glæder os til at fortsætte det gode samarbejde i 2020.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Om Ajos - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Ajos er blandt de absolut bedste på de områder, vi har valgt at specialisere os i: Tårnkraner, semimobilkraner, personhejs og materialehejs, skure, kontormoduler, pavilloner, midlertidige installationer, fx strøm, belysning, afspærring, opvarmning samt byggepladsindretning og byggepladslogistik.

>> Tilmeld dig Ajos' månedlige NyhedsMail.


Skriv kommentar

Medlemsnyhed

Indrykket af
Ajos a/s

Godthåbsvej 4
7100 Vejle
Danmark
Ajos a/s

Send til en kollega

0.078