23948sdkhjf

Berendsen skifter navn til Elis

| Medlemsnyhed | Indrykket af Berendsen Textil Service A/S

Til januar 2021 skifter Berendsen i Danmark navn til Elis. Navneskiftet sker som et naturligt led i, at Berendsen i 2017 blev opkøbt af Elis – og blev en del af den førende europæiske tekstil-, hygiejne- og facility services partner.

Fra starten af det nye år vil Berendsen markedsføre sig under deres nye navn, som allerede er velkendt i medierne og af samarbejdspartnerne på det danske marked.

"Siden 2018 har vi i Danmark markedsført os med et logo med teksten: "Berendsen - Part of Elis" for at vise, at vi og vores landsdækkende vaskerier nu er en del af den stærke, internationale koncern Elis. Med navneskiftet vil det naturligvis kun være "Elis", der optræder i vores kommunikation fremover – og det navn og logo kender vi og vores kunder allerede, da det længe har stået på vores produkter som f.eks. de nyindkøbte måtter, hygiejnedispensere og det arbejdstøj, som vi udlejer og vasker på vores svanemærkede vaskerier. Så det har været en glidende og naturlig overgang til vores nye navn", siger Anna-Sofie Plougmand, Head of Marketing and Business Development hos Berendsen.

En stabil og agil virksomhed
I maj offentliggjorde Berendsen Danmark sit årsregnskab for 2019, der viser, at virksomheden fortsat øger sine markedsandele. I de ca. 3 år, hvor Berendsen har været en del af den franske koncern Elis, har de investeret målrettet og kontinuerligt i at fastholde virksomhedens førende markedsposition og kunderelationer i Danmark.

"Vi er ikke længere en del af Elis – vi ER Elis med alle de synergifordele, som det har givet os, vores medarbejdere og vores samarbejdspartnere, og det skal vores navn naturligvis afspejle. Sammenlægningen med Elis har gjort det muligt for os at udvide vores bæredygtige produktsortiment, imødekomme vores kunders behov internationalt og dele vores interne knowhow og brancheindsigt fra koncernens 45.000 medarbejdere, der hver dag servicerer omkring 400.000 kunder. Selvom vi er blevet mere internationale, har vi samtidig stor frihed til selv at forhandle kontrakter på det danske marked, og det gør os mere agile, effektive og handlekraftige. Vores forretningsstrategiske fokus vil fortsat være, at vi skal samarbejde på tværs om at udvikle vores danske kunder og skabe mest muligt værdi for dem", siger Berendsens administrerende direktør Henrik Luxhøj.

Nyt navn med samme stærke værdier
Berendsens vision er at drive CSR-agendaen på det danske marked, og i 2019 lancerede Berendsen i Danmark en ambitiøs CSR-strategi med 3 ledestjerner, som sætter retningen for virksomhedens bæredygtighedsarbejde frem mod 2030: 1) At opnå et 100 % cirkulært tekstil-flow; 2) At skabe et fleksibelt og rummeligt arbejdsmiljø og blive kåret som Danmarks bedste arbejdsplads; 3) At få en 100 % grøn bilpark. De målsætninger bliver der ikke rokket ved – tværtimod er koncernen kun blevet styrket af det fælles CSR-arbejde.

"I 2019 blev Berendsen i Danmark verdensmålcertificeret af Bureau Veritas Certification som den første virksomhed i verden. Og Elis-koncernen har også vist imponerende CSR-resultater ved både i 2019 og 2020 at opnå guldcertifikatet fra EcoVadis CSR Rating. Ønsket om at gå forrest for en bæredygtig udvikling deler vi internt og med vores kunder på tværs af landegrænser, og det ser vi som en stor force – vores cirkulære forretningsmodel og pionerrolle indenfor CSR skaber sammenhold, stolthed og trivsel blandt vores medarbejdere og styrker vores evne til at tiltrække, udvikle og fastholde vores kunder. CSR vil vi fortsat have målrettet fokus på – nu vil kommunikationen om vores danske CSR-initiativer bare blive publiceret i medierne under vores fælles navn: Elis", siger Henrik Luxhøj.

Du kan læse mere om virksomhedens CSR-resultater og -strategi i Danmark i CSR-rapporten for 2019, som du finder på virksomhedens CSR-side


Skriv kommentar

Medlemsnyhed

Indrykket af
Berendsen Textil Service A/S

Tobaksvejen 22
2860 Søborg
Danmark
Berendsen Textil Service A/S

Send til en kollega

0.078