23948sdkhjf

Ågården oplever mere arbejdsro med IntelligentCARE

| Medlemsnyhed | Indrykket af IntelligentCARE ApS

Plejecenteret Ågården har fået en samlet løsning fra IntelligentCARE, som består af et kaldesystem, dørlåse og bevægelsessensorer.

Løsningen har skabt bedre arbejdsgange for medarbejderne, med mere arbejdsro, større tryghed og en mindre stresset hverdag.

En nem og samlet løsning
Ågården har med sine 30 medarbejdere og 31 borgere spredt ud på 3 selvstændige huse, har haft behov for et system der kunne styrke kommunikationen mellem medarbejderne og skabe trygge rammer for plejecenterets demensramte borgere. Derfor fik plejecenteret i 2020 en nem og samlet løsning fra IntelligentCARE.
 
“Det var vigtigt for os at få et brugervenligt og nemt system der kunne snakke sammen, så vi havde et samlet system med kaldesystem og dørlåse, og sådan er det blevet med IntelligentCARE.” fortæller Marianne Bay, Institutionsleder på Ågården


Den samlede løsning fra IntelligentCARE består bl.a. af kaldesystem, dørlåse, bevægelsessensorer, senge sensorer og dørsensorer. Derudover har alle medarbejderne fået en nøglebrik, og borgerne har fået IntelligentCARE’s unikke demenssikrings løsning, som gør det muligt for den demente borgere at oplåse egen dør og som samtidig kan fungerer som nødkald.

Større tryghed hos den demensramte
Med IntelligentCARE’s løsning får medarbejderne på Ågården direkte besked igennem intelligentCARE´s app, hvis en borger har brug for hjælp og har trykket på sit nødkald også udenfor egen bolig.

“Vi har haft udfordringer med borgere som har været meget vandrende. Hvor det nu, med bevægelsessensorer og dørsensorer til hovedindgangen, er det blevet nemmere for nattevagten at navigere rundt og finde den vandrende borger” fortæller Marianne Bay, Institutionsleder på Ågården

Hos Ågården har løsning frigivet tid og skabt arbejdsro hos medarbejderne, som kan sikre sig at deres demensramte beboere ikke vandrer væk. Dermed kan medarbejderne fokusere på omsorg og nærhed hos den enkelte borger.
 
“Der er kun en nattevagt, og med systemet får nattevagten ro til sine plejeopgaver, da hun ikke behøver løbe ned til de andre stuer og kigge hele tiden, fordi bevægelsessensoren ikke er gået.” fortæller Cathrine Møller, Ergoterapeut på Ågården

Nem implementering og support
IntelligentCARE’s løsning er brugervenlig og nem at installere. Derudover sørger vi altid for at medarbejderne er klædt på til at bruge systemet fra dag et, hvilket også var tilfældet med Ågården.
 
“Samarbejdet med IntelligentCARE har været helt i top og lige til. Selve undervisningen i systemet kørte bare på skinner, og var dejlig struktureret. Det er også rart at man får svar indenfor rimelig kort tid hvis man har spørgsmål, så man ikke skal gå og vente 3 dage for en tilbagemelding” fortæller Kamma Jessen, Sygeplejerske på Ågården
 
Hos Ågården har der været et behov for at få ekstra produkter installeret til deres demensramte borgere, et behov som Ågården forud for IntelligentCARE har haft problemer med at få dækket.

“Det har før været et problem at få de rigtige produkter og reservedele. Vi har haft mange borgere med demens som skulle bruge en trædemåtte, men det var simpelthen ikke muligt. Med IntelligentCARE har det indtil nu være muligt at imødekomme vores behov og ønsker.” fortæller Kamma Jessen, Sygeplejerske på Ågården


IntelligentCARE’s kaldesystem er designet til at være integrerbart, fremtidssikret og brugervenligt. Det er en nem Plug & Play løsning, som kan integreres med en lang række produkter, som vi også levere. Du kan læse mere om vores kaldesystem her.

 


Skriv kommentar

Medlemsnyhed

Indrykket af
IntelligentCARE ApS

Norvangen 3D, opgang C, 2. sal
4220 Korsør
Danmark
IntelligentCARE ApS

Billeder & videoer

Send til en kollega

0.078