Ajos bruger CRM-system til præcis kundebetjening

| Medlemsnyhed | Indrykket af Ajos a/s

For at give kunderne en mere præcis rådgivning og altid være på højde med kundernes udfordringer har Ajos indført et nyt CRM-system.

Ajos har indført et nyt CRM-system, som ikke alene er beregnet for salgsafdelingen, men er til gavn for en bred vifte af medarbejdere, så kunderne i sidste ende også får stor gavn af indførelsen af systemet.

CRM står for Customer Relationship Management. Det er altså et system, hvor man registrerer oplysninger om kunderne. Der betyder, at Ajos bliver bedre til at yde den faglige rådgivning, som firmaet ønsker at stå for. Det er ikke noget problem i situationer, hvor en sælger kender kunden rigtig godt og kan huske de relevante oplysninger, men med CRM bliver det sat i system, så ikke bare en enkelt medarbejder har viden om den enkelte kunde.

- Det betyder, at vi generelt er bedre forberedte, når vi besøger den enkelte kunde, og ikke behøver starte forfra hver gang. Det betyder også, at andre end sælgerne kender forholdene omkring den enkelte kunde. Hvis en medarbejder på kontoret eksempelvis bidrager til et tilbud, har vedkommende mulighed for at søge og finde oplysninger om den enkelte kundes historik og den faglige tilgang, som den enkelte kunde måtte have. Det skulle gerne være til stor fordel for kunderne, siger salgschef Steffen Larsen.

- Implementeringen af CRM-systemet betyder, at vi får registreret alle oplysninger samlet, så der sker færre fejl, og den enkelte medarbejder kan hente alle relevante informationer, som den enkelte skal bruge i sit daglige arbejde for kunden.

Han fortæller, at det er et års tid siden, at Ajos begyndte at anvende CRM Super Office systematisk.

- Én ting er, at vi har skullet overføre mange informationer og få systemerne til at fungere, men det vanskeligste er nok folks vaner. Det tager lang tid at ændre dem, selv om alle kan se det smarte ved CRM-systemet, siger Steffen Nørregaard Larsen.

- I praksis betyder det også, at vi bliver bedre til at arbejde sammen på tværs af afdelingerne. Det betyder i sidste ende, at vi giver kunderne en bedre betjening, og kunderne vil ikke opleve en medarbejder, der ikke har relevant kendskab til kundens forhold.

- CRM-systemet samarbejder med andre af Ajos’ digitale værktøjer. Ajos er de seneste par år blevet en langt mere digital virksomhed end tidligere. Det giver store fordele for medarbejderne, men kunderne skulle i sidste ende gerne mærke det i form af mere præcise leverancer fra Ajos, uanset om det handler om salg eller udlejning, siger Steffen Nørregaard Larsen.

Han har været primus motor ved indførelse af CRM-systemet og har kørt en række kurser internt hos Ajos, fordi det er relevant for kunden, at flere medarbejdergrupper end salgsmedarbejdere har adgang CRM-systemet.

Ajos har været gennem en omfattende digitalisering på alle områder, således anvender alle medarbejdere i dag mobile enheder til fx at modtage opgaver samt registrere udført arbejde, materialeindkøb, tidsforbrug mv. Derfor er der allerede et højt it-niveau i virksomheden, og alle relevante medarbejdere er derfor også klar til at bruge CRM-systemet til fordel for kunden.

Ajos er leverandør af pavillonløsninger til offentlige og private kunder, midlertidige elinstallationer til blandt andet byggepladser og events, byggepladsløsninger, skurløsninger til byggepladser, kraner og hejs.

Ajos er en del af MTH GROUP, men henter mere end 75 % af omsætningen uden for koncernen.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Om Ajos - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Ajos er blandt de absolut bedste på de områder, vi har valgt at specialisere os i: Tårnkraner, semimobilkraner, personhejs og materialehejs, skure, moduler, pavilloner, midlertidige installationer, fx strøm, belysning, afspærring, opvarmning og affugtning samt byggepladsindretning og byggepladslogistik.


Skriv kommentar

Medlemsnyhed

Indrykket af
Ajos a/s

Godthåbsvej 4
7100 Vejle
Danmark
Ajos a/s

Send til en kollega

0.068