23948sdkhjf

Sådan vandt danske skylletoiletter stor og landsdækkende kontrakt i Norge

| Medlemsnyhed | Indrykket af Welfare Tech

Danske skylletoiletter fra J.Honoré Care ApS har vundet et stort nationalt udbud i Norge. Virksomheden skal de næste par år levere deres løsning til hele Norge.

Honoré Care har sammen med deres norske forhandler Medema vundet et stort nationalt udbud i Norge. Aftalen betyder, at J. Honoré Care skal levere deres skylletoiletter CareBidets til alle landets kommuner de næste to til fire år.  Den nyvundne kontrakt er J.Honoré Care meget stolt af - for det er ikke nemt for udenlandske virksomheder i Norge. 

- Vi har naturligvis store forventninger til det norske marked de kommende år og er samtidig utroligt stolte over, at NAV har vurderet CareBidets til det bedste produkt på markedet. Forudsætning for succes i Norge afhænger fuldstændigt af dette udbud, siger Mads Honoré Jacobsen, Business Develop Manager hos J. Honoré Care.

-  Hver gang en kommune skal søge om et hjælpemiddel for en borger med funktionsnedsættelse skal dette ske igennem NAV og med de leverandører, som har aftale med NAV på det specifikke produkt. Derfor betyder det, at hvis du ikke vinder dette udbud er du nærmest sat på sidelinjen i 2-4 år, siger Mads Honoré Jacobsen.

Stor forskel på dansk og norsk indkøb af hjælpemidler

I Norge sælger J. Honoré Care sine produkter igennem Medema Norge, som er forhandler af hjælpemidler til den norske sundhedssektor. I forhold til dansk og norsk indkøb af hjælpemidler og velfærdsteknologi er der stor forskel og det kan være en udfordring for især små- og mellemstore danske virksomheder.

Dag Ivar Fjørtoft, Product Manager Homecare & Institution products hos Medema Gruppen A/S, giver her tre gode råd, som er vigtige at vide for en virksomhed, som vil satse på det norske marked:

Norsk råd nr. 1
- Sæt dig godt ind i, hvordan det norske marked fungerer og hvem, der kan være aftagere af dine produkter.

Norsk råd nr. 2
- Søg og find en distributør, som opererer i det aktuelle marked – og som kender sit kundesegment godt.

Norsk råd nr. 3
- Husk at det tager tid at etablere sig på et nyt marked og at der er store forskelle på, hvordan hjælpemidler og velfærdsteknologi indkøbes i de skandinaviske lande. Også selvom vores offentlige forvaltninger har meget til fælles.

- Medema Norge, og vores konkurrenter, er altid på udkig efter nye innovative produkter til det norske marked. Danske virksomheder er altid velkommen til at kontakte os, slutter Dag Ivar Fjørtoft.

Fakta om NAV (Ny Arbeids- og Velferdsforvaltning)

  • NAV er udbudsgiver og myndighed for de nationale rammeaftaler. Alle borgere i Norge, som har behov for et hjælpemiddel i sin hverdag (eks. rullestol, hygiejnestol, loftlift, plejeseng m.m.) får dette som gratis udlån efter en behovsvurdering. Alle hjælpemidler udleveres fra den lokale ’Hjelpemiddelsentral’ som indkøber hjælpemidlet.
  • NAV informerer om udbud for rammeaftalerne, hvor de forskellige aktører i markedet tilbyder deres produkter.
  • Efter en produktevaluering udvælger NAV de produkter, som de mener er bedst egnede for at dække størstedelen af borgernes behov.

Læs mere på www.welfaretech.dk

Medlemsnyhed

Indrykket af
Welfare Tech

Forskerparken 10H
5230 Odense M
Danmark
Welfare Tech

Send til en kollega

0.108