23948sdkhjf

Konsulenthus opruster til life science-kunder med lederprofil fra Coloplast

Konsulenthuset Capgemini har hentet Birgitte Timm fra Coloplast for at styrke deres hurtigt voksende efterspørgsel fra life science-industrien

Der er fuld fart på life science-industrien, og det viser sig også i virksomhedernes efterspørgsel på IT-løsninger og rådgivning.

Det mærker konsulenthuset Capgemini Danmark A/S, der af samme årsag har hentet Birgitte Timm ind i folden som ny leverancechef med ansvar for life science og medtech-kunder. 

- Med ansættelsen af Birgitte Timm får vi en markant ledelsesprofil, der har kæmpe erfaring i at drive store og komplekse projekter inden for vores sektor. Hun kommer samtidig med et dybt indblik i digitale transformationsprojekter set fra kundeperspektivet og en stor forretningsindsigt, udtaler John Fodeh, direktør for Life Sciences-forretningen hos Capgemini Danmark i en pressemeddelelse.

Går efter førerposition

Birgitte Timm får med sine fire års erfaring som IT-leverancechef hos Coloplast til opgave at udvikle life science-forretningen. Ifølge Capgemini er der nemlig stigende efterspørgsel fra virksomhederne, der i de kommende år vil investere massivt i digital omstilling. 

- Min hovedopgave bliver at fokusere på at optimere leveringsprocesserne, herunder skabe transparens for kunderne undervejs i hele forløbet og styre projekterne sikkert i mål. Så det handler meget om at styrke samarbejdet med kunder og derved supportere Capgemini Danmarks fremgang som en af de førende rådgivere og leverandører til medico- og medicinalindustrien herhjemme, udtaler Birgitte Timm i pressemeddelelsen.

Inden Birgitte Timms fire år hos Coloplast var hun i en årrække hos Capgemini Danmark, og hun har desuden erfaring fra digitale bureauer.

Birgitte Timm er 53 år, uddannet fra Copenhagen Business School og bosat i København.

Se nøgletal for:
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.515