23948sdkhjf

Rapport: Kampagner flytter adfærd

Ny rapport ser på, om Sundhedsstyrelsens informationskampagner har medført ændringer i adfærd hos målgrupperne.
Rapportens konklusion er, at Sundhedsstyrelsens kampagner på flere sundhedsområder har dokumenterede adfærdsændringer, som må antages at skyldes kampagnerne. Effekten er ifølge rapporten særlig tydelig i forhold til kampagner på tobaksområdet.

Effekten af forebyggelseskampagner kan generelt måles ud fra kendskab, viden, holdning og adfærd.

"Vi ved allerede på baggrund af det løbende evalueringsarbejde med kampagnerne, at forebyggelseskampagnerne har en målt effekt i forhold til kendskab, viden og holdning. Fokus i denne undersøgelse har derfor været, at se fortrinsvis på om der også er en dokumenteret effekt på adfærd og handling. Rapporten slår fast, at kampagner også kan få folk til at handle og ændre adfærd", lyder det fra Sundhedsstyrelsen.

Læs rapporten her:

http://sundhedsstyrelsen.dk/da/nyheder/2...
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078