23948sdkhjf

Høje-Taastrup ligger over landsgennemsnittet for digital selvbetjening

Kommunen ligger over landsgennemsnittet på tre af de fire selvbetjenings-løsninger, som Borgerservicecentret løbende holder øje med.
Tal fra efteråret 2013 viser bl.a., at 83,5 % af flyttemeddelelserne skete digitalt mod 73 % på landsplan, mens 80,6 % bestilte nyt sundhedskort digitalt i kommunen mod 37 % på landsplan. Opskrivning til dagtilbud skete digitalt i 99,5 % af tilfældene mod 74 % på landsplan Kun bestilling af EU-sygesikringskort lå en lille smule under landsgennemsnittet: 77,5 % i Høje-Taastrup mod 81 % på landsplan.

"Det er meget tilfredsstillende tal, som viser, at borgerne har taget rigtig godt imod det nye lovbestemte krav om at benytte de digitale løsninger – på nogle områder endda før lovkravet trådte i kraft. Alle har jo været klar over, at der kunne blive en overgangsperiode med udfordringer, men i Høje-Taastrup er vi altså allerede nu oppe på eller over det gennemsnit på 80 % selvbetjening, som var forventet med lovgivningen", siger borgmester Michael Ziegler, Høje-Taastrup Kommune.

Han understreger, at der ikke har været en forventning om at nå op på 100 % digital selvbetjening på alle løsninger:

"Der er naturligvis situationer, hvor der dispenseres fra lovkravet om digital selvbetjening med udgangspunkt i den enkelte borgers situation – for eksempel manglende sproglige eller forståelsesmæssige færdigheder".
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078