23948sdkhjf

Raizer skal ud til Asien og Afrika

Eksport af velfærdsteknologi og tilgængelighedsløsninger til byggeriet skaber stor fremgang hos nordjysk iværksætter.

I 2016 afsluttede Støvring-virksomheden Liftup A/S regnskabsåret med en omsætning og et bruttoresultat, der steg med henholdsvis 59 og 68 procent sammenlignet med året før.

Resultatet for første halvår tyder på, at Liftups høje vækstrate fortsætter. Det oplyser LiftUp A/S i en pressemeddelelse.

Raizer er en batteridreven mobil løftestol, der kan hjælpe en person op fra gulvet til stående stilling på få minutter. Vel at mærke samtidig med at hjælperen helt skånes for tunge løft. De primære kunder til løftestolen er derfor sundheds- og plejesektoren samt redningssektoren.

Både resultat og forventninger til 2017 bygger på et stort salgspotentiale for Liftups velfærdsteknologiske produkter og tilgængelighedsløsninger på bl.a. det nordamerikanske og asiatiske marked.

Liftups høje vækstrate i 2016 skyldes især, at salget af Liftups løftestol Raizer voksede støt på de nordiske og vesteuropæiske markeder såsom Frankrig og Storbritannien. Desuden er salget af Raizer kommet godt fra start på nye markeder som Nordamerika og Australien.

I 2016 udgjorde eksportandelen ca. 70 procent af Liftups omsætning.

- I 2016 begyndte vi at tilbyde Raizer i Nordamerika, og vi forudser en pæn efterspørgsel af løftestolen der. På sigt vil vores tilgængelighedsprodukter til byggeriet som f.eks. Flexstep også være at finde her. Amerikanerne og canadierne har sammenlignelige behov, når det kommer til faldulykker og tilgængelighed for mennesker med handicap, som dem vi har i Europa, forklarer Henrik Haugaard, der 1. januar 2017 tog skridtet og etablerede et datterselskab i USA.

Liftup har tilmed intensiveret salgsindsatsen i Asien og Afrika, hvor nogle lande, ligesom Danmark, er langt fremme i forhold til ældrepleje og lovgivning på handicapområdet om fysisk tilgængelighed.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.14