23948sdkhjf

Sosu-event bringer implementering af velfærdsteknologi i fokus

Vær med til SOSU EVENT 2018. Emnet er implementering af velfærdsteknologi.

Velfærdsteknologien er her. Nu handler det om, at den skal gøre en positiv forskel. På ZBC Roskilde (tidligere Sosu Sjælland) sætter Welfare Tech, producenter, aftagere, undervisere og brugere hinanden stævne for at sætte fokus på implementering af velfærdsteknologi. Det sker 31. maj 2018 på SOSU Event 2018

- Vi gentager succesen med et dedikeret SOSU EVENT, hvor sosu-skoler, kommuner og virksomheder fra hele landet mødes til et videns-kick og masser af networking. Vi udviklede konceptet i samarbejde med SOSU Syd og med input fra alle landets skoler i 2017. Eventkonceptet sætter rammerne for at skabe tættere samarbejde og mere videndeling imellem skolerne, det offentlige og det private, fortæller Krista Ebsen Blaabjerg, seniorkonsulent hos Welfare Tech, der glæder sig over, at ZBC fører faklen videre i 2018.

Målgruppe

Velfærdsteknologiansvarlige og undervisere på SOSU-skoler
Fagpersonale i kommuner, der samarbejder med SOSU-skoler
Virksomheder der ønsker at indgå i samarbejde med SOSU-skoler
Andre der arbejder med tilpasning af uddannelser, så velfærdsteknologi inddrages

Implementering

Efter et stærkt ønske fra de involverede parter har SOSU EVENT 2018 fokus på implementering. Der sker via ekspertoplæg såvel som cases om implementering af forskellige teknologier, hvor SOSU-skoler har været en central aktør. Igen i 2018 vil dagen også stille skarpt på aktuelle teknologiske temaer, og man vil som deltager opleve demonstrationer af innovative velfærdsteknologier på en markedsplads med mindst 20 virksomheder.

Blandt deltagerne i 2017 var Lene Bjørn Jensen, kvalitets- og velfærdsteknologikonsulent i Haderslev Kommune. Hun fortæller:

- Det har været rigtig interessant at få lidt viden omkring de problematikker, der bliver set - også ud fra et forskningsperspektiv. Det er en af mine første gange, hvor jeg kommer rundt og ser forskellige teknologier, hvilket er meget relevant. Også dette koncept med, at man kun er ved hvert sted i nogle minutter, så man ikke bliver "fanget" ved én udstiller, men derimod får en kort præsentation, og så selv efterfølgende kan vælge, om man vil tilbage og høre mere.

Blandt udstillerne var virksomheden Bekey, hvor Michael Momme, Key Account Manager hos BEKEY A/S fortalte:

- Vi i BEKEY har fået et rigtig godt indblik i, hvad det er for nogle udfordringer, der er, når man står som underviser, og hvordan vi i industrien skal blive rigtig gode til at understøtte de kommende generationer, der bliver færdiguddannet. Vi skal her forstå, hvordan kommende brugere og kommende plejere, SOSU assistenter og hjælpere motiveres til at bruge de her teknologier. Det vigtigste er borgerens autonomi, og at vi kan understøtte, at de får meget større empowerment i deres eget liv.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078