23948sdkhjf

Tilfredshed ligger i tydelig tale og lydhørt personale

Resultaterne fra Den Landsdækkende Undersøgelse af Patientoplevelser er netop landet.

Patienterne er meget tilfredse med den behandling, de får på akutklinikker og akutmodtagelser i Region Midtjylland.

Det viser deres svar i den femte udgave af Den Landsdækkende Undersøgelse af Patientoplevelser, LUP Akutmodtagelse, skriver Region Midtjylland i en pressemeddelelse.

Fra 2017 til 2018 er tilfredsheden med behandlingen steget i næsten alle egne af regionen.

- Jeg hæfter mig ved at patienttilfredsheden stiger, når de akutte funktioner samles omkring akutafdelingen, som vi gør i vores mange nybyggerier, siger regionsrådsformand Anders Kühnau (S).

Patienterne på Aarhus Universitetshospital er blandt andet mere tilfredse med information om ventetiden efter hospitalet i maj tog sin nye akutafdeling i Skejby i brug.

Patienterne i regionen roser især personalet for at lytte, når de beskriver deres sygdom eller skade, og svarer, at de i stigende grad oplever, at den mundtlige information er forståelig.

Ventetiden opleves stadig for lang
Mange patienter svarer, at de ikke finder ventetiden fra de ankommer til de bliver undersøgt acceptabel i akutmodtagelser og akutklinikker.

Patienterne savner også svar på, hvor længe de skal vente og hvordan ventetiden udvikler sig, mens de venter.

- Det skal vi rette op på, siger Anders Kühnau.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094