23948sdkhjf

Atea: Telemedicin skal give tid til kerneopgaven

It-leverandøren Atea har ambitioner om at tredoble omsætningen af it-leverancer til sundhedssektoren inden for de næste tre år.

Det betyder, at de blandt andet vil satse mere på telemedicin og andre teknologiske løsninger i sundhedsvæsenet i nærmeste fremtid.

Det skriver Atea i en pressemeddelelse.

Vi ønsker at være den foretrukne leverandør af sundhedsteknologiske løsninger til sundhedssektoren, herunder inden for telemedicin til eksempelvis KOL-, diabetes- og hjertepatienter. Målet er, at teknologien skal frigøre tid for personalet, som i stedet kan bruge ressourcerne til kerneopgaven, siger direktør for offentlige kunder i Atea, Morten Bo Jørgensen.

Sidste år omsatte Atea for 672 millioner til sundhedssektoren, herunder primært til regionerne, hvilket udgør 11 procent af Ateas samlede omsætning. Den omsætning skal tredobles i løbet af de næste tre år.

Telemedicin siden 2012
Atea har i mange år leveret it-løsninger til det danske sundhedsvæsen, der spænder bredt fra it-fundamentet såsom netværk, sikkerhed og drift, til de mere borgernære løsninger, der på den ene side forbedrer patientoplevelsen på hospitalerne og på den anden side rykker dele af behandlingen hjem til borgerne.

Netop på området for telemedicinske løsninger for borgere i eget hjem ser Atea et stort potentiale.  Atea har været med siden den spæde start i 2012, hvor Region Nords TeleCare Nord i et af landets største storskala-pilotprojekter inden for sundhedsområdet sikrede TeleKit til 1.400 KOL-patienter.

Opgaven gik ud på at varetage logistikken omkring leverance, support og service af TeleKit til borgerne. Atea er fortsat leverandør af TeleKit til Region Nords borgere med KOL, og regionens hjertesvigt-patienter er siden føjet til i et tilsvarende telemedicin-projekt.

Kommenter artiklen (1)
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094