Når du har gennemført modulet, kan du medvirke til at udvikle virksomhedens strategiske markedsføring.
Du bliver i stand til at:
- Analysere kunders købsadfærd
- Analysere konkurrentsituationen
- Vurdere efterspørgsels- og markedsstørrelser
- Udarbejde marketingplaner – herunder planer for content og social
- media marketing på business-to-business markeder
- Strukturere kanal- og salgsindsatsen
- Etablere målinger og opfølgning på marketing og salg
Modulet giver dig indsigt i relevante marketingteorier og –metoder samt kendskab til aktuelle tendenser inden for markedsføring.
Du arbejder med:
- Segmentering, målmarked, differentiering og positionering
- Kunde- og konkurrentanalyser
- Købsadfærd på business-to-business markedet
- Marketingparametre og integreret marketing
- Content og social media marketing
- Salgsparametre
- Kanalvalg
- Relationsmarkedsføring og –salg
- Nøgletal for marketing og salg
- Salgsstyring
På modulet møder du cases og eksempler, og du får mulighed for at drøfte og reflektere over marketing og salg med andre studerende.
Læs hele beskrivelsenModulet henvender sig til nuværende eller kommende ledere med en teknisk uddannelsesbaggrund.
Undervisningen er baseret på teorigennemgang, øvelser og anvendelse af teori i forbindelse med gennemgang af virkelighedsnære cases.
For at blive optaget på Diploma of Engineering Business Administration (EBA) skal du have:
- En teknisk videregående uddannelse på akademiniveau eller højere
- To års relevant erhvervserfaring
Opfylder du ikke adgangskravene, er det muligt at blive optaget på baggrund af en vurdering af realkompetencer. Læs om realkompetencevurdering.