23948sdkhjf

Strategisk marketing

Sælges
Stand
Ny
Undervisningsregion
Danmark
Periode(r)
26. august 2019

20. december 2019
Dit udbytte

Når du har gennemført modulet, kan du medvirke til at udvikle virksomhedens strategiske markedsføring.

Du bliver i stand til at:

  • Analysere kunders købsadfærd
  • Analysere konkurrentsituationen
  • Vurdere efterspørgsels- og markedsstørrelser
  • Udarbejde marketingplaner – herunder planer for content og social
  • media marketing på business-to-business markeder
  • Strukturere kanal- og salgsindsatsen
  • Etablere målinger og opfølgning på marketing og salg
Læs hele beskrivelsen Det faglige indhold

Modulet giver dig indsigt i relevante marketingteorier og –metoder samt kendskab til aktuelle tendenser inden for markedsføring.

Du arbejder med:

  • Segmentering, målmarked, differentiering og positionering
  • Kunde- og konkurrentanalyser
  • Købsadfærd på business-to-business markedet
  • Marketingparametre og integreret marketing
  • Content og social media marketing
  • Salgsparametre
  • Kanalvalg
  • Relationsmarkedsføring og –salg
  • Nøgletal for marketing og salg
  • Salgsstyring

På modulet møder du cases og eksempler, og du får mulighed for at drøfte og reflektere over marketing og salg med andre studerende.

Læs hele beskrivelsen

Modulet henvender sig til nuværende eller kommende ledere med en teknisk uddannelsesbaggrund.

Undervisningen er baseret på teorigennemgang, øvelser og anvendelse af teori i forbindelse med gennemgang af virkelighedsnære cases.

For at blive optaget på Diploma of Engineering Business Administration (EBA) skal du have:

  • En teknisk videregående uddannelse på akademiniveau eller højere
  • To års relevant erhvervserfaring

Opfylder du ikke adgangskravene, er det muligt at blive optaget på baggrund af en vurdering af realkompetencer. Læs om realkompetencevurdering.

Undervisningsadresse

VIA, Chr. M. Østergaards Vej 4, 8700 Horsens

Send til en kollega

0.153