23948sdkhjf

Markedsudvikling og internationalt salg

Sælges
Stand
Ny
Undervisningsregion
Danmark
Periode(r)
Løbende optagelse

 

Sæt strøm til virksomhedens internationale aktiviteter

Markedsudvikling og internationalt salg giver dig og dine kolleger et 360 graders syn på jeres virksomheds potentiale for international vækst eller muligheden for jeres første salg på det globale marked. 

Jeres virksomhed har på nuværende tidspunkt formentligt allerede gang i internationale aktiviteter eller I har planer om at begynde rejsen. Uanset hvor langt I er, kan dette kursus gøre jer endnu mere skarpe på, hvordan I systematisk arbejder med virksomhedens internationale aktiviteter.

Gennem det tredages intensive kursusforløb får I blandt andet viden om markedsudvælgelse og identificering af kundesegmenter, som er vigtige parametre, når I skal afsætte virksomhedens produkter eller services på internationale markeder. 

I vil blive undervist af nogle af Danmarks fremmeste forskere på området for virksomheders internationalisering. Underviserne vil være jeres stærke sparringspartnere og understøtte jeres arbejde med at udvikle virksomhedens internationaliseringsplan. Målet er, at jeres indsats hurtigt skal øge bundlinjen. 

 På kursets sidste dag vil I præsentere jeres idé for et par erfarne erhvervsledere i "Løvens Hule" og få deres feedback på ideen. I får således en næsten-færdig-køreplan for internationalisering og eksport med hjem.

Se programmet og læs om underviserne

 

Udbytte af kurset

Som deltagere vil I blive introduceret til praktisk anvendelige værktøjer. Værktøjerne giver jer mulighed for at få systematisk overblik over markedsudviklingen og  optimere det internationale samarbejde og salg.

I vil få teoretisk indsigt i centrale strategier for internationalisering og analyser af markeder og kunder. Kurset lægger også stor vægt på at give jer indblik i, hvem der skal løse de nødvendige salgs- og markedsføringsopgaver. 

En af grundstenene i kurset er jeres mulighed for at formulere en konkret international salgsstrategi for jeres virksomhed. I får kvalificeret feedback på strategien fra både undervisere, andre deltagere og erfarne erhvervsfolk. Ved at deltage får I dermed adgang til et yderst relevant sparrings- og erfaringsnetværk, I kan trække på i det fremtidige arbejde med at gøre virksomheden international. 

 

Målgruppe

Kurset er målrettet to typer af virksomheder:

(1) Etablerede virksomheder med internationale erfaringer som vil have værktøjer til at skabe endnu mere vækst.
(2) Virksomheder med begrænset eller ingen international erfaring. Det kan eksempelvis være start-up-virksomheder, som er ivrige efter at sikre det første udenlandske salg.

Kurset skal ses som en virksomhedsindsats, og derfor anbefaler vi, at mindst to personer fra samme virksomhed deltager. Man vil dog også få et stort udbytte, selvom man er organisationens eneste deltager.

Som deltager har du sandsynligvis lederansvar på strategisk niveau for virksomhedens udvikling på salgs- og markedssiden. Deltagerprofiler kan også være en hel ledergruppe, som samtidig kan bruge kurset som en del af deres strategiarbejde. Det er med til at sikre den nødvendige implementering af ideerne efter kurset. 



Send til en kollega

0.128