23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2015/S 118-213682
Offentliggjort
22.06.2015
Udbudstype
Offentligt udbud

Udbyder

Region Hovedstaden, Koncern Indkøb

Klinisk ernæring og utensilier


Region Hovedstaden, Koncern Indkøb

Udbudsbekendtgørelse

Varer

Direktiv 2004/18/EF

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn, adresser og kontaktpunkt(er)

Region Hovedstaden, Koncern Indkøb
Kongens Vænge 2, Blok C, 1. sal
Att: Strategisk Indkøbskonsulent Torben Christiansen
3400 Hillerød
DANMARK
Telefon: +45 38665826
Mailadresse: torben.christiansen@regionh.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse for den ordregivende myndighed: www.regionh.dk

Yderligere oplysninger fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende den konkurrenceprægede dialog og et dynamisk indkøbssystem) fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

I.2) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.3) Hovedaktivitet
Sundhed
I.4) Kontrakt indgås på andre ordregivende myndigheders vegne
Den ordregivende myndighed indkøber på andre ordregivende myndigheders vegne: nej

Del II: Kontraktens genstand

II.1) Beskrivelse
II.1.1) Den ordregivende myndigheds betegnelse for kontrakten:
Klinisk ernæring og utensilier.
II.1.2) Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne
Varer
Indkøb
Hovedleverings- eller hovedudførelsessted for bygge- eller anlægsarbejde, varer eller tjenesteydelser: Region Hovedstadens hospitaler og institutioner.

NUTS-kode DK0,DK01

II.1.3) Oplysninger om offentlig kontrakt, rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Bekendtgørelsen vedrører en offentlig kontrakt
II.1.4) Oplysninger om rammeaftale
II.1.5) Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene
Årligt forbrug af klinisk ernæring og utensilier efter afkald fra Region Hovedstadens hospitaler og institutioner, fordelt på 29 delaftaler som følger:
Delaftale A. Rutinepakke, sondeernæring inkl. pumper, overledningssæt, voksne:
Heraf::
Ca. 58 000 liter Sondeernæring
Ca. 79 000 stk. Overledningssæt etc.
Delaftale B. Sonder, voksne
Ca. 20 000 stk.
Delaftale C. Rutinepakke, sondeernæring, børn
Ca. 1 000 liter
Delaftale D til J. Sondeernæring, special, voksne
Ca. 13 000 liter
Delaftale K til N. Sondeernæring, special, børn
Ca. 2 300 liter
Delaftale O til P. Ernæringsdrikke, rutine, voksne
Ca., 60 000 liter
Delaftale Q til X
Ernæringsdrikke, special, voksne
Delaftale Y.
Ernæringsdrikke, rutine, børn
Ca. 300 liter
Delaftale Z til Æ.
Ernæringsdrikke, special, børn
Ca. 1 000 liter
Delaftale Ø.
Ernæringssprøjter, kompatible med voksensonder
Ca. 20 000 stk.
Delaftale Å.
Øvrige drikke og utensilier
Ca. 4 000 liter.
II.1.6) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

15880000, 33141641

II.1.7) Oplysninger om WTO-aftalen om offentlige indkøb
Dette udbud er omfattet af WTO-aftalen om offentlige indkøb: ja
II.1.8) Delaftaler
Kontrakten er opdelt i delaftaler: ja
Der kan afgives bud på en eller flere delaftaler
II.1.9) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2) Kontraktens mængde eller omfang
II.2.1) Samlet mængde eller omfang:
Se punkt. II.1.5).
II.2.2) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.3) Oplysninger om forlængelse
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Antal gange, der er mulighed for forlængelse: 24
II.3) Kontraktens varighed eller frist for dens opfyldelse
Varighed i måneder: 24 (fra tildeling af kontrakten)

Oplysninger om delaftaler

Delaftale nr.: 1Betegnelse: Rutinepakke, sondeernæring inkl. pumper, overledningssæt, voksne
1) Kort beskrivelse
Se II.1.5).
2) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

15880000, 33141641

3) Mængde eller omfang
4) Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
5) Yderligere oplysninger om delaftaler
Delaftale nr.: 2Betegnelse: Sonder, voksne
1) Kort beskrivelse
Se II.1.5).
2) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

33141641

3) Mængde eller omfang
4) Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
5) Yderligere oplysninger om delaftaler
Delaftale nr.: 3Betegnelse: Rutinepakke, sondeernæring, børn
1) Kort beskrivelse
Se II.1.5).
2) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

15880000

3) Mængde eller omfang
4) Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
5) Yderligere oplysninger om delaftaler
Delaftale nr.: 4Betegnelse: Sondeernæring, special, voksne
1) Kort beskrivelse
Se II.1.5).
2) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

15880000

3) Mængde eller omfang
4) Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
5) Yderligere oplysninger om delaftaler
Delaftale nr.: 5Betegnelse: Sondeernæring, special, voksne
1) Kort beskrivelse
Se II.1.5).
2) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

15880000

3) Mængde eller omfang
4) Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
5) Yderligere oplysninger om delaftaler
Delaftale nr.: 6Betegnelse: Sondeernæring, special, voksne
1) Kort beskrivelse
Se II.1.5).
2) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

15880000

3) Mængde eller omfang
4) Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
5) Yderligere oplysninger om delaftaler
Delaftale nr.: 7Betegnelse: Sondeernæring, special, voksne
1) Kort beskrivelse
Se II.1.5).
2) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

15880000

3) Mængde eller omfang
4) Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
5) Yderligere oplysninger om delaftaler
Delaftale nr.: 8Betegnelse: Sondeernæring, special, voksne
1) Kort beskrivelse
Se II.1.5).
2) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

15880000

3) Mængde eller omfang
4) Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
5) Yderligere oplysninger om delaftaler
Delaftale nr.: 9Betegnelse: Sondeernæring, special, voksne
1) Kort beskrivelse
Se II.1.5).
2) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

15880000

3) Mængde eller omfang
4) Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
5) Yderligere oplysninger om delaftaler
Delaftale nr.: 10Betegnelse: Sondeernæring, special, voksne
1) Kort beskrivelse
Se II.1.5).
2) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

15880000

3) Mængde eller omfang
4) Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
5) Yderligere oplysninger om delaftaler
Delaftale nr.: 11Betegnelse: Sondeernæring, special, børn
1) Kort beskrivelse
Se II.1.5).
2) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

15880000

3) Mængde eller omfang
4) Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
5) Yderligere oplysninger om delaftaler
Delaftale nr.: 12Betegnelse: Sondeernæring, special, børn
1) Kort beskrivelse
Se II.1.5).
2) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

15880000

3) Mængde eller omfang
4) Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
5) Yderligere oplysninger om delaftaler
Delaftale nr.: 13Betegnelse: Sondeernæring, special, børn
1) Kort beskrivelse
Se II.1.5).
2) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

15880000

3) Mængde eller omfang
4) Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
5) Yderligere oplysninger om delaftaler
Delaftale nr.: 14Betegnelse: Sondeernæring, special, børn
1) Kort beskrivelse
Se II.1.5).
2) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

15880000

3) Mængde eller omfang
4) Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
5) Yderligere oplysninger om delaftaler
Delaftale nr.: 15Betegnelse: Ernæringsdrikke, rutine, voksne
1) Kort beskrivelse
Se II.1.5).
2) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

15880000

3) Mængde eller omfang
4) Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
5) Yderligere oplysninger om delaftaler
Delaftale nr.: 16Betegnelse: Ernæringsdrikke, rutine, voksne
1) Kort beskrivelse
Se II.1.5).
2) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

15880000

3) Mængde eller omfang
4) Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
5) Yderligere oplysninger om delaftaler
Delaftale nr.: 17Betegnelse: Ernæringsdrikke, special, voksne
1) Kort beskrivelse
Se II.1.5).
2) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

15880000

3) Mængde eller omfang
4) Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
5) Yderligere oplysninger om delaftaler
Delaftale nr.: 18Betegnelse: Ernæringsdrikke, special, voksne
1) Kort beskrivelse
Se II.1.5).
2) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

15880000

3) Mængde eller omfang
4) Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
5) Yderligere oplysninger om delaftaler
Delaftale nr.: 19Betegnelse: Ernæringsdrikke, special, voksne
1) Kort beskrivelse
Se II.1.5).
2) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

15880000

3) Mængde eller omfang
4) Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
5) Yderligere oplysninger om delaftaler
Delaftale nr.: 20Betegnelse: Ernæringsdrikke, special, voksne
1) Kort beskrivelse
Se II.1.5).
2) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

15880000

3) Mængde eller omfang
4) Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
5) Yderligere oplysninger om delaftaler
Delaftale nr.: 21Betegnelse: Ernæringsdrikke, special, voksne
1) Kort beskrivelse
Se II.1.5).
2) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

15880000

3) Mængde eller omfang
4) Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
5) Yderligere oplysninger om delaftaler
Delaftale nr.: 22Betegnelse: Ernæringsdrikke, special, voksne
1) Kort beskrivelse
Se II.1.5).
2) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

15880000

3) Mængde eller omfang
4) Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
5) Yderligere oplysninger om delaftaler
Delaftale nr.: 23Betegnelse: Ernæringsdrikke, special, voksne
1) Kort beskrivelse
Se II.1.5).
2) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

15880000

3) Mængde eller omfang
4) Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
5) Yderligere oplysninger om delaftaler
Delaftale nr.: 24Betegnelse: Ernæringsdrikke, special, voksne
1) Kort beskrivelse
Se II.1.5).
2) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

15880000

3) Mængde eller omfang
4) Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
5) Yderligere oplysninger om delaftaler
Delaftale nr.: 25Betegnelse: Ernæringsdrikke, rutine, børn
1) Kort beskrivelse
Se II.1.5).
2) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

15880000

3) Mængde eller omfang
4) Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
5) Yderligere oplysninger om delaftaler
Delaftale nr.: 26Betegnelse: Ernæringsdrikke, special, børn
1) Kort beskrivelse
Se II.1.5).
2) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

15880000

3) Mængde eller omfang
4) Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
5) Yderligere oplysninger om delaftaler
Delaftale nr.: 27Betegnelse: Ernæringsdrikke, special, børn
1) Kort beskrivelse
Se II.1.5).
2) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

15880000

3) Mængde eller omfang
4) Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
5) Yderligere oplysninger om delaftaler
Delaftale nr.: 28Betegnelse: Ernæringssprøjter
1) Kort beskrivelse
Se II.1.5).
2) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

33141641

3) Mængde eller omfang
4) Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
5) Yderligere oplysninger om delaftaler
Delaftale nr.: 29Betegnelse: Øvrige drikke og utensilier
1) Kort beskrivelse
Se II.1.5).
2) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

15880000, 33141641

3) Mængde eller omfang
4) Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
5) Yderligere oplysninger om delaftaler

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Kontraktbetingelser
III.1.1) Sikkerhedsstillelse og garantier, som forlanges:
III.1.2) De vigtigste finansierings- og betalingsvilkår og/eller henvisning til relevante bestemmelser herom:
Fremgår af udbudsmaterialet.
III.1.3) Retlig form, som kræves af den sammenslutning af økonomiske aktører, ordren tildeles:
Ved sammenslutninger af virksomheder skal dokumentation i pkt. III.2) gives for hver enkelt virksomhed. Der stilles ingen særlige krav til sammenslutningens retlige form, men såfremt flere byder i forening, skal der iblandt disse udpeges en ansvarlig leverandør, der tegner alle de bydende. Endvidere skal alle de bydende hæfte solidarisk for ydelsen og opfyldelsen af kontrakten.
III.1.4) Andre særlige vilkår
Der gælder særlige vilkår for opfyldelse af kontrakten: nej
III.2) Betingelser for deltagelse
III.2.1) De økonomiske aktørers personlige forhold, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregister
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt:
— Oplysninger om virksomhedens selskabsform og ejerskab (generel virksomhedsbeskrivelse).
— Erklæring på tro og love om ubetalt forfalden gæld til det offentlige og om opfyldelse af Udbudsdirektivets art. 45, stk. 2, litra a-c.
Tilbudsgiver kan vedlægge det af ordregiver vedlagte eksempel om erklæring på tro og love i udfyldt og underskrevet stand ved afgivelsen af erklæring på tro og love vedrørende Art. 45. Ordregiver forbeholder sig ret til inden aftaleindgåelse at forlange serviceattest fra Erhvervs- og Selskabsstyrelsen, max. 3 måender gammel eller anden fuldgyldig dokumentation for at tilbudsgiver ikke befinder sig i de i udbudsdirektivets art. 45, stk. 2, litra a, b, c, e og f nævnte situationer.
III.2.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
III.2.3) Teknisk kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt:
— Referencelliste for tilsvarende leverancer inden for de seneste 3 år med angivelse af størrelsesorden.
— Oplysning om evt. brug af underleverandører.
Hvis tilbudsgiver baserer sig på en anden virksomheds formåen, jf. Udbudsdirektivets Ar. 48, stk. 2, skal det dokumenteres, at Tilbudsgiver råder over virksomheds ressourcer ved erklæring herom fra virksomheden.
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:
Der stilles krav om mindst 1 reference for tilsvarende leverancer til sundhedssektoren indenfor de seneste 3 år frem mod tidspunktet for afgivelse af tilbuddet.
Referencen skal have en omsætning på minimum 0,5 mio. kr. inden for en 12 måneders periode, dette uanset, om der bliver budt på én eller flere delaftaler.
III.2.4) Oplysning om reserverede kontrakter
III.3) Specifikke vilkår for tjenesteydelseskontrakter
III.3.1) Oplysninger om en bestemt profession
III.3.2) Medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen

Del IV: Procedure

IV.1) Type procedure
IV.1.1) Type procedure
Offentlig
IV.1.2) Grænse for, hvor mange økonomiske aktører der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
IV.1.3) Reduktion af antallet af økonomiske aktører under forhandlingerne eller dialogen
IV.2) Tildelingskriterier
IV.2.1) Tildelingskriterier

Det økonomisk mest fordelagtige bud vurderet på grundlag af de nedenfor anførte kriterier

1. Pris. Vægtning 50

2. Kvalitet. Vægtning 50

 

IV.2.2) Oplysninger om elektronisk auktion
Der vil blive anvendt elektronisk auktion:: nej
IV.3) Administrative oplysninger
IV.3.1) Sagsnummer hos den ordregivende myndighed:
15008728
IV.3.2) Har der været tidligere offentliggørelse(r) om samme kontrakt?
nej
IV.3.3) Vilkår for adgang til specifikationer og yderligere dokumenter eller beskrivende dokumenter
Skal der betales for dokumenterne?: nej
IV.3.4) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
25.8.2015 - 14:00
IV.3.5) Dato for afsendelse til udvalgte kandidater af opfordringer til at afgive bud eller at deltage
IV.3.6) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
dansk.
Andet: Dokumentation for mindstekrav + datablade accepteres dog også på svensk, engelsk og norsk.
IV.3.7) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 6 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)
IV.3.8) Åbning af bud
Der må være personer til stede under åbningen af bud: nej

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: ja
Skønnet tidspunkt for offentliggørelse af yderligere bekendtgørelser: Inden kontraktudløb.
VI.2) Oplysninger om EU-midler
Kontrakten vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
VI.3) Yderligere oplysninger
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne

Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus — Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Mailadresse: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: http://klfu.dk

VI.4.2) Indgivelse af klager
Præcise oplysninger om klagefrist(er): Klager til Klagenævnet for Udbud skal være indgivet inden 45 kalenderdage efter offentliggørelse af bekendtgørelse om kontraktindgåelse, jf. lov om håndhævelse af udbudsreglerne m.v. § 7, stk. 2. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor offentliggørelsen er sket. Senest samtidig med indgivelse af klage til Klagenævnet, skal klager skriftligt underette Ordregiver om den påståede overtrædelse og om, at klagen indbringes for nævnet.
VI.4.3) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK
Mailadresse: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
16.6.2015

Send til en kollega

0.047