Fakta om udbudet
Udbyder
Aarhus Universitet
Vindere
Rammeaftale vedrørende psykologisk rådgivning og i særlige tilfælde studerende
(16.12.2020)
Dansk Erhvervspsykologi A/S
Holstebrogade 2
2100 København Ø
Udbud af rammeaftale vedrørende psykologisk rådgivning til Aarhus Universitets medarbejdere og i særlige tilfælde studerende
Aarhus Universitet
Sociale og andre specifikke tjenesteydelser – offentlige kontrakter
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 31119103
Postadresse: Nordre Ringgade 1
By: Aarhus C
NUTS-kode: DK042 Østjylland
Postnummer: 8000
Land: Danmark
Kontaktperson: Anne Bergholt Sommer
E-mail: ASE@bechbruun.com
Telefon: +45 25263361
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/b3382756-1e50-41de-861a-914c30d6bd53/homepage
Internetadresse for køberprofilen: www.au.dk
Del II: Genstand
Udbud af rammeaftale vedrørende psykologisk rådgivning til Aarhus Universitets medarbejdere og i særlige tilfælde studerende
Aarhus Universitet udbyder herved en rammeaftale vedrørende psykologisk rådgivning af universitetets medarbejdere og i et afgrænset omfang tillige psykologisk rådgivning af universitetets studerende.
Den udbudte ydelse er nærmere beskrevet nedenfor i pkt. II.2.4) samt i kravspecifikationen.
Udbuddet gennemføres som et light-udbud efter udbudslovens afsnit III.
Hele Danmark, særligt Aarhus, men også udland, jf. beskrivelse pkt. II.2.4).
Den udbudte opgave omfatter en rammeaftale vedrørende levering af psykologisk rådgivning til Aarhus Universitets medarbejdere og i et afgrænset omfang studerende. Dertil kommer visse relaterede ydelser.
Aarhus Universitet har de seneste år tilbudt sine medarbejdere psykologisk rådgivning og ønsker at fortsætte med denne ordning, der er omfattet af nærværende udbud.
Medarbejderne tilbydes psykologisk rådgivning i form af individuelle samtaler med autoriserede psykologer. Ordningen skal i relation til medarbejderne vedrøre arbejdsrelaterede problematikker.
Rammeaftalen indebærer derudover visse accessoriske opgaver i form af sparring med Aarhus Universitets ledelse og HR-afdelinger, opfølgning, statistisk materiale samt årlige statusmøder. Rammeaftalen omfatter ikke derudover konsulentopgaver eller kurser i bred forstand.
Ordningen vil omfatte alle Aarhus Universitets medarbejdere, der på nuværende tidspunkt udgør ca. 8 000 årsværk (fordelt på 10 000 medarbejdere) med forskellig baggrund og med geografisk placering i hele Danmark, på Grønland og en lokalitet i Kina. Dertil kommer medarbejdere, der er lokaliseret over hele verden på udstationeringer, feltarbejde, konferencer, studierejser mv. Medarbejderstaben indebærer bl.a. videnskabeligt personale, teknisk/administrativt personale, ph.d.-studerende, post docs, eksterne underviser mv. Studerende, der agerer som tutorer, er også omfattet af ordningen og betragtes i relation til tutorgerningen som medarbejdere.
Studerende er alene omfattet af ordningen for så vidt angår akut opståede situationer med forbindelse til universitetet og de studerendes varetagelse af studiet. Det kan eksempelvis være krisehjælp efter alvorligere hændelser på eller i relation til Aarhus Universitet. Det vil blive vurderet af den pågældende institutleder, om en given situation/begivenhed er af den beskrevne karakter, hvorved ordningen åbnes op for (en vis nærmere kreds af) studerende. Der er indskrevet ca. 38 000 studerende på universitetet, der alt efter omstændighederne alle vil kunne være omfattet af denne del af ordningen. Historisk har der alene været behov for ydelse af psykologisk rådgivning til studerende i et meget begrænset omfang af samlet færre end 10 henvendelser fordelt over de sidste 4 år.
Det estimeres på baggrund af en gennemgang af historiske indkøb af de af udbuddet omfattede ydelser, at der årligt vil være mellem 200 og 300 henvendelser i relation til rammeaftalen. Det årlige indkøb i henhold til rammeaftalen forventes at være på i omegnen af 1,1 mio. DKK.
Den øgede adgang for studerende til at få adgang til rådgivning efter rammeaftalen kan medføre en vis merværdi af rammeaftalen, idet denne dog er behæftet med usikkerhed og afhænger af, om der fx måtte opstå særlige hændelser, der giver anledning til rådgivning af et større antal studerende. Bortses der fra sådanne potentielle hændelser, forventes de studerendes træk på rammeaftalen at være beskedent.
Henset til ovenstående estimerer Aarhus Universitet den samlede værdi af kontrakten (inklusive optioner) til at være på 6 mio. DKK.
Rammeaftalen er dog uforpligtende og non-eksklusiv, og det angivne omsætningsestimat er derfor tillige uforpligtende for Aarhus Universitet. Leverandøren er således ikke sikret nogen minimumsomsætning på rammeaftalen, hverken årligt eller over rammeaftalens samlede løbetid.
Rammeaftalen vil blive indgået med én økonomisk aktør.
Rammeaftalen vil træde i kraft den 1. oktober 2020 og har en løbetid på 2 år med mulighed for forlængelse i 2 gange 1 år.
Aarhus Universitet skal gøre opmærksom på, at udbudsmaterialet ikke udelukker, at flere virksomheder går sammen om at byde på opgaven (som konsortium eller ved anvendelse af underleverandører).
Den udbudte ydelse er nærmere beskrevet i kravspecifikationen og ydelsesbeskrivelsen, der udgør en del af udbudsmaterialet.
Rammeaftalen indgås på grundlag af det udkast til rammeaftale, der udgør en del af udbudsmaterialet.
Ordregiver har mulighed for forlængelse af rammeaftalen i 2 gange 1 år.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Krav til økonomisk og finansiel formåen:
— Tilbudsgiver skal kunne fremvise en positiv egenkapital for de seneste 3 (tre) regnskabsår.
Krav til teknisk og faglig formåen:
— Tilbudsgiver og/eller enhver medarbejder hos tilbudsgiver, der skal levere de tilbudte ydelser, skal være autoriseret af Psykolognævnet som psykolog. Tilbudsgiver skal råde over mindst 5 (fem) fuldtidsansatte autoriserede psykologer; og
— Tilbudsgiver skal kunne dokumentere minimum 2 (to) referencer af relevans i forhold til den udbudte rammeaftale, hvorved forstås tilbudsgivers løbende psykologiske rådgivning af medarbejdere, studerende, medlemmer eller lignende i henhold til en aftale med den pågældende virksomhed, organisation, institution mv. Referencerne skal relatere sig til aftaler, der er igangværende, eller som er afsluttet inden for de seneste 3 år.
Autoriserede psykologer, jf. psykologloven (lov nr. 924 af 17.6.2017 med senere ændringer), navnlig § § 1, stk. 2, og § 2.
Del IV: Procedure
Det økonomiske mest fordelagtige tilbud identificeres ved anvendelse af tildelingskriteriet bedste forhold mellem pris og kvalitet ud fra følgende vægtning:
— Pris: 30 %
— Kvalitet: 70 % - bestående af følgende delkriterier:
- 30 % - Organisationsstruktur og samarbejde.
- 40 % - Tilbudsgivers varetagelse af opgaven
- 30 % - Varetagelse af forebyggelse, opfølgning og fastholdelse.
De enkelte under- og delkriterier er nærmere uddybet i udbudsbetingelserne, hvortil der henvises.
Del VI: Supplerende oplysninger
Tilbudsgivere, der befinder sig i en af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens § § 135 og 136, er afskåret fra at afgive tilbud. Herudover er deltagelse i udbudsprocessen udelukket, hvis tilbudsgiver befinder sig i en af de frivillige udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2. Tilbudsgiver skal erklære, at tilbudsgiver ikke befinder sig i en af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens § § 135 og 136 eller i de frivillige udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2.
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet, som ikke er omfattet af stk. 1, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen.
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4.
4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2, 2. pkt. Klagegebyret er 20 000 DKK.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk