23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2020/S 188-453917
Offentliggjort
28.09.2020
Udbudstype
Udbud med forhandling uden forudgående offentliggørelse

Udbyder

Region Hovedstaden

Vindere

(28.09.2020)
Laerdal A/S
Njalsgade 19 D
2300 københavn

Hjerte/lunge trænings stationer med plan2learn integration


Region Hovedstaden

Bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed

Varer

Retsgrundlag:
Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed/enhed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Region Hovedstaden
CVR-nummer: 29190623
Postadresse: Kongens Vænge 2
By: Hillerød
NUTS-kode: DK01 Hovedstaden
Postnummer: 3400
Land: Danmark
Kontaktperson: Jesper Trolle Rasmussen
E-mail: jesper.trolle.rasmussen@regionh.dk
Telefon: +45 92436354

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://www.regionh.dk/

I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Sundhed

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Hjerte/lunge trænings stationer med plan2learn integration

Sagsnr.: 2272
II.1.2) Hoved-CPV-kode
33172200 Genoplivningsudstyr
II.1.3) Kontrakttype
Varer
II.1.4) Kort beskrivelse:

Mobile og instruktør fire hjerte-lunge genoplivningstrænings stationer med integration til Region Hovedstaden´s intranet kursusportal (plan2learn).

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.1.7) Udbuddets samlede værdi (eksklusive moms)
Værdi eksklusive moms: 2 800 000.00 DKK
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
80320000 Hospitalsundervisning
80560000 Undervisning i sundhed og førstehjælp
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK01 Hovedstaden
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Mobile og instruktør fire hjerte-lunge genoplivningstrænings stationer med integration til Region Hovedstaden´s intranet kursusportal (plan2learn). Træningsstationerne skal være selvinstruerende og give live feedback til kursisten, og kursisten skal have mulighed for at tage hjerte-lunge genoplivningstræningen 24/7 og må ikke kræve bemanding. Træningsstationen skal derefter automatisk melde tilbage til systemet samt nærmeste leder at kursisten har gennemført kurset. Derudover skal systemet kunne sende en reminder til kursisten når hjerte-lunge genoplivningstræningen skal genopfriskes.

II.2.5) Tildelingskriterier
Pris
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

- Tilkøb af AED træning

- Tilkøb af 6 årig trænings dukke.

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Udbud med forhandling uden forudgående offentliggørelse
  • Kun en bestemt økonomisk aktør kan levere de pågældende bygge- og anlægsarbejder, varer eller tjenesteydelser af følgende årsag:
    • manglende konkurrence af tekniske årsager
Forklaring:

Hjerte-lunge træningsstationer erhverves ved udbud med forhandling uden forudgående offentliggørelse, jf. udbudslovens § 80, stk. 3, nr. 2: Manglende konkurrence af tekniske årsager.

Der findes ikke et rimeligt alternativ til at købe udstyr, der passer med det eksisterende. Alternative teknologier såsom konventionelle hjerte/lunge træningsdukker vil betyde et væsentligt værdispild ved skrotning af eksisterende, velfungerende udstyr samt manglede funktioner inden for:

— Selvbetjent, så medarbejderne uden planlægning eller støtte fra instruktører kan gennemføre uddannelse eller repetition i HLR på alle tider af døgnet.

— Guidet, ved aktivering af flere sanser (audio-visuelt), både i betjening af mannequin og ved udførsel af praktiske færdigheder. Herunder også afslutte med en praktisk test.

— Mobilt, så træningsenhederne nemt kan flyttes mellem akutberedskabets forskellige baser og faciliteter.

— Integrer bart, så Region Hovedstadens IT-løsninger kan benyttes til f.eks. log-in og dokumentation for udført undervisning.

— Opdater bart, så gældende guidelines kan implementeres.

Tekniske krav for hjerte-lunge træningsstationer ovenfor er sædvanlige og nødvendige for at opfylde akut modtagelsen og Amager-Hvidovre Hospitals behov.

Konklusionen er derfor, at en gennemførelse af udbud ikke kan føre til en anden vinder.

Ordregiver agter at indgå kontrakt 10 kalenderdage regnet fra dagen efter denne bekendtgørelse.

IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt

Del V: Kontrakt-/koncessionstildeling

V.2) Kontrakt-/koncessionstildeling
V.2.1) Dato for beslutningen om kontrakttildeling:
15/09/2020
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens/Koncessionshavers navn og adresse
Officielt navn: Laerdal A/S
CVR-nummer: 20087986
Postadresse: Njalsgade 19 D
By: københavn
NUTS-kode: DK01 Hovedstaden
Postnummer: 2300
Land: Danmark
Kontrahenten/koncessionshaveren bliver en SMV: ja
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens/koncessionens værdi (eksklusive moms)
Kontraktens/delaftalens/koncessionens samlede værdi: 2 796 933.00 DKK
V.2.5) Oplysninger om underentreprise

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600

Internetadresse: http://www.klfu.dk

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

Tildeling af offentlig kontrakt: 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000

Internetadresse: http://www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
23/09/2020

Send til en kollega

0.034