23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2020/S 209-510439
Offentliggjort
27.10.2020
Udbudstype
Udbud med forhandling uden forudgående offentliggørelse

Udbyder

Medicoteknik

Vindere

Fællesindkøb af reagenser m.m. til helgenomsekventering

(27.10.2020)
Illumina Denmark ApS
Ørestads Boulevard 73
2300 København

Fællesindkøb af reagenser m.m. til helgenomsekventering


Medicoteknik

Bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed

Varer

Retsgrundlag:
Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed/enhed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Medicoteknik
CVR-nummer: 29190909
Postadresse: Kløvervænget 16
By: Odense C
NUTS-kode: DK031 Fyn
Postnummer: 5000
Land: Danmark
Kontaktperson: Majbritt Christesen
E-mail: majbritt.christensen@rsyd.dk
Telefon: +45 99440380
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.medicoteknik-rsd.dk
I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Sundhed

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Fællesindkøb af reagenser m.m. til helgenomsekventering

Sagsnr.: 15202
II.1.2) Hoved-CPV-kode
33696500 Laboratoriereagenser
II.1.3) Kontrakttype
Varer
II.1.4) Kort beskrivelse:

Fællesindkøb af reagenser m.m. til helgenomsekventering.

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.1.7) Udbuddets samlede værdi (eksklusive moms)
Værdi eksklusive moms: 9 677 369.00 DKK
II.2) Beskrivelse
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK0 DANMARK
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Fællesindkøb af reagenser m.m. til helgenomsekventering.

II.2.5) Tildelingskriterier
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Udbud med forhandling uden forudgående offentliggørelse
  • Kun en bestemt økonomisk aktør kan levere de pågældende bygge- og anlægsarbejder, varer eller tjenesteydelser af følgende årsag:
    • manglende konkurrence af tekniske årsager
Forklaring:

Danmarks 5 regioner har alle veletablerede laboratorier. Laboratorierne har gennemført helgenomanalyser i en længere periode. Laboratorierne har etableret den nødvendige infrastruktur og vidensgrundlag for at kunne gennemføre helgenomsekventering. Laboratorier har indkøbt og ibrugtaget både helgenomsekventeringsmaskiner samt mindre sekventeringsmaskiner alle af mærket illumina.

Det er besluttet at der på landsplan skal gennemføres 120 000 helgenomsekventeringer over de næste 2-4 år på regionernes laboratorier. De omfattende genetiske analyser, skal blive en del af lægernes redskab, når de skal behandle patienter.

Der er derfor behov for at de 5 regioner skal indkøbe reagenser og øvrige forbrugsstoffer til 120 000 helgenomsekventeringer samt indkøb af øvrige forbrugsstoffer til genetisksekventeringer på eksisterende Illumina apparatur.

Rammeaftalen har en kontraktsperiode på 2 år med mulighed for 2 års forlængelse. Da regionerne har etablerede laboratorier som kan dække det nationale behov for helgenomsekventeringer, er det er et ufravigeligt krav at tilkøbet kan bruges på regionernes nuværende apparatur, som har fuld integration med regionernes, nuværende IT-løsninger og software.

På baggrund af en markedsanalyse gennemført af de 5 regioner, er det konstateret, at det udelukkende er producenten af de indkøbte helgenomsekventeringsmaskiner samt sekventeringsmaskiner; Illumina som kan levere brugbare reagenser og forbrugsstoffer, til Illumina apparatur.

De 5 regioner ønsker derfor at foretage en direkte tildeling til Illumina på ovennævnte kontrakt.

IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger

Del V: Kontrakt-/koncessionstildeling

Kontraktnr.: 15202
Betegnelse:

Fællesindkøb af reagenser m.m. til helgenomsekventering

V.2) Kontrakt-/koncessionstildeling
V.2.1) Dato for beslutningen om kontrakttildeling:
22/10/2020
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens/Koncessionshavers navn og adresse
Officielt navn: Illumina Denmark ApS
Postadresse: Ørestads Boulevard 73
By: København
NUTS-kode: DK01 Hovedstaden
Postnummer: 2300
Land: Danmark
Kontrahenten/koncessionshaveren bliver en SMV: nej
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens/koncessionens værdi (eksklusive moms)
Kontraktens/delaftalens/koncessionens samlede værdi: 9 677 369.00 DKK
V.2.5) Oplysninger om underentreprise

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for udbud
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
Internetadresse: www.klfu.dk
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

Klagefrister fremgår af håndhævelseslovens § 7:

Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret. I andre situationer skal klage over udbud være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:

1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.

2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået.

3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2.

Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvor vidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 3, stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1. Se nærmere om indgivelse af klager på Klagenævnet for udbuds hjemmeside: www.klfu.dk

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence og forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
22/10/2020

Send til en kollega

0.08