Fakta om udbudet
Udbyder
Direktoratet for Kriminalforsorgen
Interessetilkendegivelser ifm. udbud af ydelser forbundet med drift af Udrejsecenter Kærshovedgård og Udrejsecenter Sjælsmark for de kommende 4 år
Direktoratet for Kriminalforsorgen
Sociale og andre specifikke tjenesteydelser – offentlige kontrakter
Forhåndsmeddelelse - Denne bekendtgørelse er en indkaldelse af tilbud
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 53383211
Postadresse: Strandgade 100
By: København K
NUTS-kode: DK DANMARK
Postnummer: 1401
Land: Danmark
Kontaktperson: Michael Nymark Rasmussen
E-mail: MichaelNymark.Rasmussen@krfo.dk
Telefon: +45 72554368
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.kriminalforsorgen.dk
Del II: Genstand
Interessetilkendegivelser ifm. udbud af ydelser forbundet med drift af Udrejsecenter Kærshovedgård og Udrejsecenter Sjælsmark for de kommende 4 år
Kriminalforsorgen driver Udrejsecentrene Kærshovedgård og Sjælsmark på vegne af Udlændingestyrelsen. Det overordnede formål med indkvarteringsopgaven er at sikre, at de udlændinge, der har ophold på et udrejsecenter, får et værdigt og trygt ophold indtil udrejsen af Danmark. Kriminalforsorgen ønsker at udbyde store dele af driften af de 2 udrejsecentre. Ydelserne er nærmere beskrevet i "II.2.4) Beskrivelse af udbuddet". Den anslåede kontraktværdi er ca. 30 mio. DKK pr. år. Ordregiver gør opmærksom på, at denne light-forhåndsmeddelelse om interessetilkendelse vil gælde for de kontrakter, som indgås de næste 4 år og vedrører mere end et enkeltstående indkøb. Kontrakterne vil blive tildelt uden yderligere offentliggørelse, jf. § 187, stk. 3. Interesserede tilbudsgivere skal underrette ordregiver om interesse i kontrakterne i form af en interessetilkendegivelse. Sidste frist for modtagelse heraf er torsdag den 5. november 2020 kl.12.00 og skal sendes til ordregiver i EU-supply.
Kontrakterne udbydes som en light-ydelse i henhold til udbudslovens afsnit III, jf. udbudslovens § 187, stk. 3. Den første kontrakt træder i kraft den 1. januar 2021 og med en forventet løbetid på 1 år. Det vil sige, at der for den første kontrakt er meget kort implementeringsperiode. Den samlede anslåede kontraktværdi af første kontrakt er ca. 30 mio. DKK.
I et udrejsecenter kan der arbejdes målrettet med at motivere afviste asylansøgere mfl. til at samarbejde med udlændingemyndighederne og udrejse frivilligt. Det overordnede formål med indkvarteringsopgaven er at sikre, at de udlændinge, der har ophold på et udrejsecenter, får et værdigt og trygt ophold indtil udrejsen af Danmark. I den forbindelse arbejdes der med en helhedsorienteret indsats over for hver enkel beboer. Her er det vigtigt, at ansvaret for beboerens dagligdag forbliver hos beboeren selv, og at beboerne så vidt muligt inddrages i de daglige opgaver med driften af centeret. Beboeren skal en realistisk opfattelse af sin situation for bedre at være i stand til at tage vare på sig selv og sin familie, også selv om fremtiden ligger uden for Danmark. Opgaverne på udrejsecentrene omfatter levering af ydelser som bl.a. vedrører:
— Samtlige sundhedsydelser i forhold til udrejsecenterets beboere, herunder i forhold til omsorgsbeboere og kautionerede
— Aktivering og undervisning af voksne
— Dokumentation og relevant afrapportering heraf
— Ydelser i medfør af asylaftalen af 19. september 2012
— Tværfaglige omsorgsopgaver ifm. indkvarteringen herunder særskilt tilrettelagt undervisning og aktivering og sikring af socialt netværk til omsorgsbeboere
— Ydelser vedr. social koordination
— Medvirken til, at forældre til børn i ekstern pleje eller anbringelse så vidt muligt bevarer forældreevnen.
Ydelserne er reguleret i "operatørkontrakten" mellem Kriminalforsorgen og Udlændingestyrelsen, som indgås årligt. Hvis der sker ændringer i operatørkontrakten og ydelserne, skal leverandøren levere i henhold til ændringerne. Leverandøren kan for ydelserne maksimalt fakturere det angivne i operatørkontrakten.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Fremgår af afsnit VI.3) Yderligere oplysninger.
Del IV: Procedure
Såfremt mere end én egnet leverandør tilkendegiver sin interesse i kontrakterne, vil kriminalforsorgen stille et materiale til rådighed, der gør det muligt for tilbudsgiverne at afgive tilbud på et ensartet grundlag. Kriminalforsorgen forventer herefter at gennemføre én eller flere forhandlingsrunder med henblik på tildeling af kontrakten. I tilfælde af kun én interessetilkendegivelse forbeholder Kriminalforsorgen sig at forhandle direkte.
Del VI: Supplerende oplysninger
Kriminalforsorgen ønsker med nærværende "light-forhåndsmeddelelse" at åbne op for, at potentielle leverandører kan tilkendegive deres interesse i disse kontrakter og deltage i en tilbuds-/ forhandlingsprocedure omkring tildelingen af kontrakter.
Liste over og kort beskrivelse af regler og kriterier:
Leverandører, der har interesse i at deltage i en tilbuds- og forhandlingsprocedure omkring kontrakterne, skal inden ansøgningsfristens udløb fremsende følgende (som en del af interessetilkendegivelsen):
1) Leverandøren skal kunne dokumentere, at leverandøren ved senest afsluttede regnskab har en nettoomsætning på mindst 30 mio. DKK pr. år. Det er et minimumskrav.
Såfremt tilbudsgiver baserer sig på andre enheders formåen, beregnes tilbudsgivers omsætning ved sammenlægning af tallene for tilbudsgiver og de(n) støttende enhed(er).
Såfremt tilbudsgiver består af en sammenslutning af økonomiske aktører (konsortium), beregnes tilbudsgivers omsætning ved sammenlægning af tallene for alle konsortiedeltagere.
2) Referenceliste over de mest betydelige sammenlignelige referencer, som ansøger har udført inden for de seneste 3 år. Dette som dokumentation for, at virksomheden har den tekniske kapacitet til at løfte opgaven. Ved udført forstås igangværende/påbegyndt eller afsluttede kontrakter/leverancer. Referencelisten bør indeholde oplysninger om:
a) Ordregiver
b) Kontraktens omfang, herunder at der er leveret sundheds-, undervisnings-, og aktiveringsydelser til sårbare befolkningsgrupper af anden etnisk herkomst
c) kontraktperiode
d) kontraktværdi
e) ordregivers kontaktoplysninger.
Det er et minimumskrav, at virksomheden kan fremvise minimum én reference, der omfangs- og indholdsmæssigt svarer til den udbudte kontrakt. Inden en kontraktindgåelse vil vindende tilbudsgiver blive anmodet om at fremlægge dokumentation for, at denne ikke er omfattet af udbudslovens obligatoriske udelukkelsesgrunde, jf. udbudslovens § § 135-136.
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://klfu.naevneneshus.dk/
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2.
I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen.
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4.
4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).
Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på:
https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/vejledning/
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk