Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
https://www.ethics.dk/ethics/eo#/60ac2336-339a-4d72-8ce9-0bf09c987876/publicMaterial
Udbyder
Kolding Kommune
Vindere
(26.02.2021)
Kirstine Hardam A/S
Holstebro
Opdateringer
IV.2.2)
Placering af det tekst, der skal ændres:Tilbudsfrist
I stedet for:
Dato: 15-12-2020
Time: 12:00
Læses:
Dato: 14-01-2021
Time: 12:00
IV.2.7)
Placering af det tekst, der skal ændres:Åbning af bud
I stedet for:
Dato: 15-12-2020
Time: 12:01
Læses:
Dato: 14-01-2021
Time: 12:01
Yderligere oplysninger
På baggrund af indkomne spørgsmål er udbudsmaterialet (udbudsbetingelser, udkast til rammeaftale samt bilag 1) tilrettet.
Tilbudsevaluering: Ordregiver vil evaluere de indkomne tilbud på baggrund af en varekurv bestående af 75-100 varelinjer inden for de angivne kategorier, som udvælges ud fra det historiske indkøb.
Ændring 1) Såfremt en tilbudsgiver ikke byder ind på en linje i varekurven, tillægges denne tilbudsgiver prisen for den højeste tilbudte pris på varelinjen + 25 %, således at ordregiver i bedst muligt omfang får tilbudt de ønskede produkter.
Ændring 2) Tilbudsgiver skal ikke længere give en fast og flad rabatsats på kategorierne 1-dels, 2-dels og tilbehør, men der skal kun indtastes nettopriser for hver varelinje. Listepriser og rabatsatser skal derfor ikke længere oplyses.
Stomiprodukter til Kolding Kommune
Kolding Kommune
Udbudsbekendtgørelse
Varer
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 29 18 98 97
Postadresse: Nytorv 11
By: Kolding
NUTS-kode: DK032 Sydjylland
Postnummer: 6000
Land: Danmark
E-mail: Mcami@kolding.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/60ac2336-339a-4d72-8ce9-0bf09c987876/homepage
Del II: Genstand
Stomiprodukter til Kolding Kommune
Udbuddet vedrører indkøb af stomiprodukter til Kolding Kommunes borgere, som er bevilliget efter servicelovens § 112. Udbuddet består af kategorierne 1-delt, 2-delt samt tilbehør til stomi. Der stilles blandt andet krav om at leverandøren har en sygeplejefaglig konsulent samt et bevillingssystem som kan anvendes af ordregiver i kontraktperioden.
Kolding Kommune
Udbuddet er et offentligt udbud af stomiprodukter til Kolding kommune. Udbuddet omfatter hele leverandørens sortiment inden for stomiprodukter. Brug af rammeaftalen foregår hovedsageligt ved, at brugerne selv bestiller direkte ved leverandøren og stomiprodukterne sendes til en af brugerne valgt adresse i Danmark. Området er omfattet af servicelovens bestemmelser om frit valg, hvorfor tilbudsgiverne skal være opmærksom på de særlige forhold, der gør sig gældende i denne forbindelse. Tildelingskriteriet er laveste pris. Udbuddet gennemføres som et sortimentsudbud hvor der anvendes en varekurv til evalueringen. Varekurven er sammensat så den er repræsentativ i forhold til ordregivers samlede indkøb af stomiprodukter. Udbuddet er ikke opdelt i delaftaler grundet økonomiske uhensigtsmæssigheder for ordregiver samt leverandør.
Mulighed for forlængelse i op til 2 år.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Tilbudsgiver skal bekræfte, at tilbudsgiver ikke er omfattet af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens §135, stk. 1 til 3 samt §136.
Tilbudsgiver skal derudover bekræfte, at tilbudsgiver ikke er omfattet af følgende frivillige udelukkelsesgrunde, jf. udbudslovens § 137:
— Tilbudsgiver har tilsidesat gældende forpligtelser inden for det miljø-, social- eller arbejdsretlige område, jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 1.
— Tilbudsgiveren er erklæret konkurs eller er under insolvens- eller likvidationsbehandling eller lignende, jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2.
— Tilbudsgiveren har i forbindelse med udøvelsen af sit erhverv begået alvorlige forsømmelser, der sår tvivl om tilbudsgiverens integritet, jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 3.
— Tilbudsgiveren har indgået en aftale med andre økonomiske aktører med henblik på konkurrence fordrejning, jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 4.
— Tilbudsgiveren har væsentligt misligholdt en tidligere offentlig kontrakt, kontrakt med en forsyningsvirksomhed eller koncessionskontrakt, og misligholdelsen har medført den pågældendes kontrakts ophævelse eller en lignende sanktion, jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 5.
— Tilbudsgiveren har uretmæssigt forsøgt at påvirke ordregivers beslutningsproces, hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren har fået fortrolige oplysninger, der kan give dem uretmæssige fordele i forbindelse med udbudsproceduren, eller såfremt tilbudsgiveren groft uagtsomt har givet vildledende oplysninger, der kan have væsentlig indflydelse på beslutninger vedrørende udelukkelse, vurdering af minimumskravene til egnethed, udvælgelse eller tildeling af kontrakt, jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 6.
— Tilbudsgiver har ubetalt forfalden gæld under 100 000 DKK til offentlige myndigheder vedrørende skatter, afgifter eller bidrag til sociale sikringsordninger i henhold til dansk lovgivning eller lovgivning i det land, hvor tilbudsgiveren er etableret, jf. udbudslovens § 137, stk.1, nr. 7. Serviceattest udstedt af Erhvervsstyrelsen (maks. 6 måneder gammel) indsendes, på forlangende, som dokumentation.
- Positiv egenkapital for hvert af de seneste 2 afsluttede regnskabsår.
- Regnskabsmæssigt overskud i det seneste 2 afsluttede regnskabsår.
- En gyldig erhvervs- og produktansvarsforsikring inklusive personskade med en dækningssum pr. år på minimum 5 mio. DKK.
Dokumentation for udvælgelseskriterier er regnskab for de seneste 2 afsluttede regnskabsår. Dokumentation for at erhvers- og produktansvarsforsikring er gældende.
Tilbudsgiver skal fremsende min. 1 sammenlignelig reference.
Med sammenlignelig reference menes levering af stomiprodukter til en eller flere kommuner med levering af produkter inden for kategorierne 1-delt, 2-delt samt tilbehør til de bevilligede borgere. Referencen skal være igangværende eller være afsluttet inden for de sidste 3 år. Ydermere er det et krav at referencen som minimum har en omsætning på min. 500 000 DKK/årligt. Referencen angives i ESPD.
Del IV: Procedure
Kolding Kommune
Der er ikke adgang til at overvære åbningen af de indkomne tilbud.
Del VI: Supplerende oplysninger
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk