23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2020/S 234-578523
Offentliggjort
01.12.2020
Udbudstype
Tildeling af kontrakt uden forudgående offentliggørelse

Udbyder

Aarhus Kommune

Vindere

(01.12.2020)
Mercury Urval A/S
Hellerup

Kontrakt vedrørende aftale om udførelse af drift og administration af ung-til-ung mentorordning

(18.12.2020)
Mercuri Urval A/S
Hellerup

Kontrakt vedrørende drift og administration af en ung-til-ung mentorordning


Aarhus Kommune

Bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed

Tjenesteydelser

Retsgrundlag:
Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed/enhed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Aarhus Kommune
CVR-nummer: 55133018
Postadresse: Rådhuspladsen 2
By: Aarhus
NUTS-kode: DK DANMARK
Postnummer: 8000
Land: Danmark
Kontaktperson: Henrik Johansen
E-mail: hjoh@aarhus.dk
Telefon: +45 23380141
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.aarhus.dk/
I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Kontrakt vedrørende drift og administration af en ung-til-ung mentorordning

II.1.2) Hoved-CPV-kode
85321000 Administrativ virksomhed i forbindelse med socialt arbejde
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Kontrakten vedrører drift og administration i forbindelse med ung-til-ung mentorordning. Leverandøren står for drift og administration af Aarhus Kommunes ung-til-ung mentorordning. Dette indbefatter indgåelse af samarbejdsaftaler om mentorforløb for udvalgte elever med folkeskoler, fritids- og ungdomsskolen og øvrige relevante uddannelsesinstitutioner og samarbejdspartnere. Leverandøren står endvidere for visitation af mentees, rekruttering og uddannelse af mentorer, afholdelse af netværksmøder for mentorer og evaluering af indsatsen for Aarhus Kommune. Målgruppen af elever er unge med dansk som andetsprog, der vurderes at have et behov for særlig støtte og vejledning for at blive i stand til at gennemføre folkeskolens afgangsprøve / 10. klasseprøven og efterfølgende at blive optaget på og gennemføre en ungdomsuddannelse. Mentorordningen er primært rettet mod folkeskolens 6./7. — 10. klassetrin. Kontraktens løbetid er fra 1. januar 2021 til 31. december 2021.

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.1.7) Udbuddets samlede værdi (eksklusive moms)
Værdi eksklusive moms: 2 900 000.00 DKK
II.2) Beskrivelse
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
85312300 Vejledning og rådgivning
98000000 Andre kollektive, sociale og personlige tjenesteydelser
85320000 Socialt arbejde
80410000 Diverse skoletjenester
98133100 Forbedring af samfundet og støttetjenester til befolkningen
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK042 Østjylland
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Der henvises til afsnit II.1.4.

II.2.5) Tildelingskriterier
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Tildeling af kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende i tilfældene anført nedenfor
  • Udbuddet er ikke omfattet af direktivet
Forklaring:

Det er Aarhus Kommunes vurdering, at den udbudte mentorordning falder inden for ”light-regimet” i udbudslovens afsnit III, hvor der gælder en forhøjet tærskelværdi for udbudspligt på 5 591 325 DKK, da den udbudte mentorordning ligger i krydsfeltet mellem socialt arbejde, uddannelse, personlig udvikling og administrationsopgaver forbundet hermed. Da værdien af en kontrakt på 1 år ligger under denne tærskelværdi, vil kontrakten dermed ikke være udbudspligtig.

Det er i øvrigt Aarhus Kommunes vurdering, at den eksisterende kontrakt med Mercuri Urval A/S kan forlænges med hjemmel i udbudslovens § 183. Betingelserne i udbudslovens § 183 er opfyldt, da kontrakten videreføres på uændrede vilkår, således at kontraktens overordnede karakter ikke ændres, og da værdien af ændringen ikke overstiger den oprindelige kontraktværdi med mere end 50 %. Behovet for ændringen har endvidere ikke kunne forudses af Aarhus Kommune. Behovet er således opstået som følge af en politisk beslutning i oktober 2020, om at mentorordningen skal ophøre i sin nuværende form pr. 1. januar 2022, hvorefter ordningen enten skal hjemtages eller indarbejdes i andre af Aarhus Kommunes aktiviteter. Dette medfører, at Aarhus Kommune har behov for at forlænge den oprindelige kontrakt med et år, således at denne udløber ved udgangen af 2021.

Det vil således være forbundet med såvel væsentlige ulemper som omkostninger for både Aarhus Kommune og brugerne af mentorordningen at foretage et genudbud af ordningen for en kontraktlængde på kun 1 år. Dette er således reelt ikke en mulighed for Aarhus Kommune. Det er herefter Aarhus Kommunes vurdering, at den eksisterende kontrakt tillige kan forlænges med et år med hjemmel i udbudslovens § 183.

IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger

Del V: Kontrakt-/koncessionstildeling

V.2) Kontrakt-/koncessionstildeling
V.2.1) Dato for beslutningen om kontrakttildeling:
26/11/2020
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens/Koncessionshavers navn og adresse
Officielt navn: Mercury Urval A/S
By: Hellerup
NUTS-kode: DK02 Sjælland
Land: Danmark
Kontrahenten/koncessionshaveren bliver en SMV: nej
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens/koncessionens værdi (eksklusive moms)
Kontraktens/delaftalens/koncessionens samlede værdi: 2 900 000.00 DKK
V.2.5) Oplysninger om underentreprise

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291000
Fax: +45 33307799
Internetadresse: http://www.klfu.dk
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

I tilfælde hvor ordregiver forud for kontraktindgåelse har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, hvoraf det fremgår, at ordregiveren agter at indgå kontrakt med en bestemt virksomhed, og denne bekendtgørelse indeholder en begrundelse for ordregivers beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, og når kontrakten ikke er indgået inden udløbet af 10 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort, skal klage i forbindelse med ordregivers beslutning om, at ordregiveren har til hensigt at indgå kontrakt med en bestemt virksomhed være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har offentliggjort en bekendtgørelse om, at ordregiver har indgået en kontrakt. Klagen skal vedlægges klagegebyr på 20 000 DKK..

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen, Center for Udbudsregler
Postadresse: Carl Jacobsensvej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 417150000
Internetadresse: https://www.kfst.dk/
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
26/11/2020

Send til en kollega

0.065