Fakta om udbudet
Udbyder
Region Midtjylland, Regionshospitalet Silkeborg
Offentligt EU-udbud af opvaskedekontaminatorer med tilbehør til sterilcentralen på Regionshospitalet Silkeborg, Region Midtjylland
Region Midtjylland, Regionshospitalet Silkeborg
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter
Resultat af udbudsproceduren
Varer
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 29190925
Postadresse: Falkevej 1A
By: Silkeborg
NUTS-kode: DK04 Midtjylland
Postnummer: 8600
Land: Danmark
Kontaktperson: Kadir Atsiz
E-mail: Kontakt@tohv.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.rm.dk/
Del II: Genstand
Offentligt EU-udbud af opvaskedekontaminatorer med tilbehør til sterilcentralen på Regionshospitalet Silkeborg, Region Midtjylland
Nærværende udbud vedrører anskaffelse af seks (6) opvaskedekontaminatorer, en retursluse, et antal transportvogne og vaskeindsatse, service og vedligehold samt uddannelse til sterilcentralen på Regionshospitalet Silkeborg, Region Midtjylland.
Regionshospitalet Silkeborg
På Regionshospitalet Silkeborg er der behov for udskiftning af opvaskedekontaminatorer i Sterilcentralen, da de nuværende maskiner er udtjente samtidig med, at der er behov for at øge kapaciteten.
Ordregiver har derfor til hensigt at anskaffe seks (6) opvaskedekontaminatorer, en retursluse, et antal transportvogne og vaskeindsatse, service og vedligehold samt uddannelse af ordregivers brugere og tekniske personale.
Udbuddet omfatter levering, montering, afprøvning, idriftsættelse, validering og dokumentation af den samlede leverance af opvaskedekontaminatorer, med de egenskaber, som følger af det samlede udbudsmateriale. Derudover omfatter udbuddet en servicekontrakt samt uddannelse af ordregivers personale.
Tilbudsgiver skal afgive pris på service i år 7, 8, 9 og 10 regnet fra opstart af den 5-årige service i leverancen.
Ordregivers maksimale budget for anskaffelsen af det udbudte udstyr og uddannelse af ordregivers personale er 3,1 mio. DKK ekskl. moms, inkl. alle omkostninger til levering, installation, overtagelse af det udbudte udstyr, men ekskl. driftsomkostninger til el- og vand- og sæbeforbrug samt servicekontrakt.
Ordregiver har valgt ikke at udbyde særskilte delaftaler. Ordregiver har, med baggrund i økonomiske forhold skønnet, at der med en samlet kontrakt kan opnås mere fordelagtige priser. Af hensyn til kvaliteten og sammenhængen i den samlede udbudte opgave vurderes det hensigtsmæssigt med én samlet kontrakt, ligesom en opdeling, ud fra et markedsmæssigt forhold, ikke skønnes at give yderligere virksomheder – herunder SMV’er – mulighed for at afgive tilbud.
Frem til tilbudsfristens udløb vil det være muligt at besigtige installationsområdet.
Del IV: Procedure
Del V: Kontrakttildeling
Del VI: Supplerende oplysninger
Regionshospitalet Silkeborg, Region Midtjylland er efter tilbudsfristen blevet gjort opmærksom på af en tilbudsgiver, at der i udbudsmaterialet fremgår bestemmelser, som kan fejlfortolkes. Regionshospitalet Silkeborg, Region Midtjylland har derfor besluttet, at annullere udbuddet med henblik på at præcisere udbudsmaterialet. Tilbudsgivere kan forvente, at udbuddet bliver offentliggjort snarest.
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/
I henhold til § 7, stk. 2 i lovbekendtgørelse nr. 593 af 2. juni 2016 om Klagenævnet for Udbud (i det følgende benævnt ”Lov om Klagenævnet for Udbud”), gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet, som ikke er omfattet af stk. 1, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 20 kalenderdage fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, jf. udbudslovens § 171, stk. 2, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen.
2) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
3) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen.
4) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4.
5) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2, 2. pkt.
En klage over at ordregiveren i strid med udbudsloven eller forsyningsvirksomhedsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren i henhold til Lov om Klagenævnet for Udbud § 4 har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende.
I henhold til Lov om Klagenævnet for Udbud § 6, stk. 4 skal klageren senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 3, stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning kan findes på: www.naevneneshus.dk
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk