Fakta om udbudet
Udbyder
Styrelsen for Undervisning og Kvalitet
Vindere
Delkontrakt 10: Designskolen Kolding
(14.05.2021)
Olivia Danmark A/S
Hørkær 20, 2.
2730 Herlev
Delkontrakt 2: Det Kongelige Danske Kunstakademis Skoler for Arkitektur, Design og Konservering
(14.05.2021)
Olivia Danmark A/S
Hørkær 20, 2.
2730 Herlev
Delkontrakt 1: Danmarks Tekniske Universitet
(14.05.2021)
Studenterrådgivningen
Emil Holms Kanal 14, 4
2300 København S
Udbud af støtteforløb til studerende på lange videregående uddannelser med psykiske og neurologiske funktionsnedsættelser
Styrelsen for Undervisning og Kvalitet
Sociale og andre specifikke tjenesteydelser – offentlige kontrakter
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 29634750
Postadresse: Frederiksholms Kanal 26
By: København K
NUTS-kode: DK DANMARK
Postnummer: 1220
Land: Danmark
Kontaktperson: Louise Lindhart
E-mail: SPSJURA@stukuvm.dk
Telefon: +45 33926213
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.stukuvm.dk
Del II: Genstand
Udbud af støtteforløb til studerende på lange videregående uddannelser med psykiske og neurologiske funktionsnedsættelser
Udbud af rammeaftale om levering af støtteforløb til studerende på lange videregående uddannelser med psykiske og neurologiske funktionsnedsættelser. Udbuddet er opdelt i 14 delaftaler, en delaftale for hver uddannelsesinstitution. Rammeaftalen vedrører levering af støtte til studerende på lange videregående uddannelser med psykiske og neurologiske funktionsnedsættelser (fx. skizofreni, angst eller hjerneskade) med et udpræget behov for kontinuitet i støtteforløbet, herunder for at kunne beholde den samme leverandør igennem hele deres uddannelse, som typisk strækker sig over 5 år. Disse studerende vil være meget belastede af et leverandørskifte, hvilket ordregiver har søgt at imødegå med en kontraktperiode på knap 2 år inkl. en etableringsperiode med mulighed for at forlænge aftalen i 4 x 1 år. Ordregiver vil ved hver forlængelse tage konkret stilling til, om rammeaftalen stadig er markedskonform mv. eller om genudbud samlet vurderes at være en bedre løsning.
Delkontrakt 1: Danmarks Tekniske Universitet
Rammeaftalen (delaftale 1) omfatter levering af ydelser til studerende på Danmarks Tekniske Universitet.
Målgruppen for ydelserne er studerende på lange videregående uddannelser med psykiske og neurologiske funktionsnedsættelser. Rammeaftalen omfatter levering af adskillige ydelser i relation til målgruppen, herunder afklaringsforløb, studiestøtte med en studiestøttegiver, studiestøtte med en faglig støttelærer, studiestøtte med en studiementor samt afholdelse af introworkshop, temaworkshops og supervision af de til opgaven tilknyttede støttegivere. Der henvises til de nærmere oplysninger herom i udbudsmaterialet. En leverandør kan vælge at give tilbud på en eller flere delaftaler, og tildeling sker separat for hver enkelt delaftale.
Delaftalens forventede kontraktsum er estimeret til 22 mio. DKK - 30,25 mio. DKK, jf. nærmere om anslåede værdier i punkt VI.3).
Delkontrakt 2: Det Kongelige Danske Kunstakademis Skoler for Arkitektur, Design og Konservering
Rammeaftalen (delaftale 2) omfatter levering af ydelser til studerende på Det Kongelige Danske Kunstakademis Skoler for arkitektur, design og konservering.
Målgruppen for ydelserne er studerende på lange videregående uddannelser med psykiske og neurologiske funktionsnedsættelser.
Rammeaftalen omfatter levering af adskillige ydelser i relation til målgruppen, herunder afklaringsforløb, studiestøtte med en studiestøttegiver, studiestøtte med en faglig støttelærer, studiestøtte med en studiementor samt afholdelse af introworkshop, temaworkshops og supervision af de til opgaven tilknyttede støttegivere. Der henvises til de nærmere oplysninger herom i udbudsmaterialet.
En leverandør kan vælge at give tilbud på en eller flere delaftaler, og tildeling sker separat for hver enkelt delaftale.
Delaftalens forventede kontraktsum er estimeret til DKK 4.125.000- 4,95 mio. DKK, jf. nærmere om anslåede værdier i punkt VI.3).
Delkontrakt 3: Det Jyske Musikkonservatorium
Rammeaftalen (delaftale 3) omfatter levering af ydelser til studerende på Det Jyske Musikkonservatorium.
Målgruppen for ydelserne er studerende på lange videregående uddannelser med psykiske og neurologiske funktionsnedsættelser.
Rammeaftalen omfatter levering af adskillige ydelser i relation til målgruppen, herunder afklaringsforløb, studiestøtte med en studiestøttegiver, studiestøtte med en faglig støttelærer, studiestøtte med en studiementor samt afholdelse af introworkshop, temaworkshops og supervision af de til opgaven tilknyttede støttegivere. Der henvises til de nærmere oplysninger herom i udbudsmaterialet.
En leverandør kan vælge at give tilbud på en eller flere delaftaler, og tildeling sker separat for hver enkelt delaftale.
Delaftalens forventede kontraktsum er estimeret til 935 000 DKK - 1 237 500 DKK, jf. nærmere om anslåede værdier i punkt VI.3).
Delkontrakt 4: Syddansk Musikkonservatorium
Rammeaftalen (delaftale 4) omfatter levering af ydelser til studerende på Syddansk Musikkonservatorium.
Målgruppen for ydelserne er studerende på lange videregående uddannelser med psykiske og neurologiske funktionsnedsættelser.
Rammeaftalen omfatter levering af adskillige ydelser i relation til målgruppen, herunder afklaringsforløb, studiestøtte med en studiestøttegiver, studiestøtte med en faglig støttelærer, studiestøtte med en studiementor samt afholdelse af introworkshop, temaworkshops og supervision af de til opgaven tilknyttede støttegivere. Der henvises til de nærmere oplysninger herom i udbudsmaterialet.
En leverandør kan vælge at give tilbud på en eller flere delaftaler, og tildeling sker separat for hver enkelt delaftale.
Delaftalens forventede kontraktsum er estimeret til 495 000 DKK - 770 000 DKK, jf. nærmere om anslåede værdier i punkt VI.3).
Delkontrakt 5: Syddansk Universitet
Rammeaftalen (delaftale 5) omfatter levering af ydelser til studerende på Syddansk Universitet.
Målgruppen for ydelserne er studerende på lange videregående uddannelser med psykiske og neurologiske funktionsnedsættelser.
Rammeaftalen omfatter levering af adskillige ydelser i relation til målgruppen, herunder afklaringsforløb, studiestøtte med en studiestøttegiver, studiestøtte med en faglig støttelærer, studiestøtte med en studiementor samt afholdelse af introworkshop, temaworkshops og supervision af de til opgaven tilknyttede støttegivere. Der henvises til de nærmere oplysninger herom i udbudsmaterialet.
En leverandør kan vælge at give tilbud på en eller flere delaftaler, og tildeling sker separat for hver enkelt delaftale.
Delaftalens forventede kontraktsum er estimeret til 36,85 mio. DKK - 45,1 mio. DKK, jf. nærmere om anslåede værdier i punkt VI.3).
Delkontrakt 6: Aalborg Universitet
Rammeaftalen (delaftale 6) omfatter levering af ydelser til studerende på Aalborg Universitet.
Målgruppen for ydelserne er studerende på lange videregående uddannelser med psykiske og neurologiske funktionsnedsættelser.
Rammeaftalen omfatter levering af adskillige ydelser i relation til målgruppen, herunder afklaringsforløb, studiestøtte med en studiestøttegiver, studiestøtte med en faglig støttelærer, studiestøtte med en studiementor samt afholdelse af introworkshop, temaworkshops og supervision af de til opgaven tilknyttede støttegivere. Der henvises til de nærmere oplysninger herom i udbudsmaterialet.
En leverandør kan vælge at give tilbud på en eller flere delaftaler, og tildeling sker separat for hver enkelt delaftale.
Delaftalens forventede kontraktsum er estimeret til 22 mio. DKK - 28,875 mio. DKK, jf. nærmere om anslåede værdier i punkt VI.3).
Delkontrakt 7: Copenhagen Business School - Handelshøjskolen
Rammeaftalen (delaftale 7) omfatter levering af ydelser til studerende på Copenhagen Business School - Handelshøjskolen.
Målgruppen for ydelserne er studerende på lange videregående uddannelser med psykiske og neurologiske funktionsnedsættelser.
Rammeaftalen omfatter levering af adskillige ydelser i relation til målgruppen, herunder afklaringsforløb, studiestøtte med en studiestøttegiver, studiestøtte med en faglig støttelærer, studiestøtte med en studiementor samt afholdelse af introworkshop, temaworkshops og supervision af de til opgaven tilknyttede støttegivere. Der henvises til de nærmere oplysninger herom i udbudsmaterialet.
En leverandør kan vælge at give tilbud på en eller flere delaftaler, og tildeling sker separat for hver enkelt delaftale.
Delaftalens forventede kontraktsum er estimeret til 3,025 mio. DKK - 4,4 mio. DKK, jf. nærmere om anslåede værdier i punkt VI.3).
Delkontrakt 8: Roskilde Universitet
Rammeaftalen (delaftale 8) omfatter levering af ydelser til studerende på Roskilde Universitet.
Målgruppen for ydelserne er studerende på lange videregående uddannelser med psykiske og neurologiske funktionsnedsættelser.
Rammeaftalen omfatter levering af adskillige ydelser i relation til målgruppen, herunder afklaringsforløb, studiestøtte med en studiestøttegiver, studiestøtte med en faglig støttelærer, studiestøtte med en studiementor samt afholdelse af introworkshop, temaworkshops og supervision af de til opgaven tilknyttede støttegivere. Der henvises til de nærmere oplysninger herom i udbudsmaterialet.
En leverandør kan vælge at give tilbud på en eller flere delaftaler, og tildeling sker separat for hver enkelt delaftale.
Delaftalens forventede kontraktsum er estimeret til 15, 95 mio. DKK - 19, 25 mio. DKK, jf. nærmere om anslåede værdier i punkt VI.3).
Delkontrakt 9: IT-Universitetet i København
Rammeaftalen (delaftale 9) omfatter levering af ydelser til studerende på IT-Universitetet i København.
Målgruppen for ydelserne er studerende på lange videregående uddannelser med psykiske og neurologiske funktionsnedsættelser.
Rammeaftalen omfatter levering af adskillige ydelser i relation til målgruppen, herunder afklaringsforløb, studiestøtte med en studiestøttegiver, studiestøtte med en faglig støttelærer, studiestøtte med en studiementor samt afholdelse af introworkshop, temaworkshops og supervision af de til opgaven tilknyttede støttegivere. Der henvises til de nærmere oplysninger herom i udbudsmaterialet.
En leverandør kan vælge at give tilbud på en eller flere delaftaler, og tildeling sker separat for hver enkelt delaftale
Delaftalens forventede kontraktsum er estimeret til 4,95 mio. DKK - 6,6 mio. DKK, jf. nærmere om anslåede værdier i punkt VI.3).
Delkontrakt 10: Designskolen Kolding
Rammeaftalen (delaftale 10) omfatter levering af ydelser til studerende på Designskolen Kolding.
Målgruppen for ydelserne er studerende på lange videregående uddannelser med psykiske og neurologiske funktionsnedsættelser.
Rammeaftalen omfatter levering af adskillige ydelser i relation til målgruppen, herunder afklaringsforløb, studiestøtte med en studiestøttegiver, studiestøtte med en faglig støttelærer, studiestøtte med en studiementor samt afholdelse af introworkshop, temaworkshops og supervision af de til opgaven tilknyttede støttegivere. Der henvises til de nærmere oplysninger herom i udbudsmaterialet.
En leverandør kan vælge at give tilbud på en eller flere delaftaler, og tildeling sker separat for hver enkelt delaftale.
Delaftalens forventede kontraktsum er estimeret til 9,35 mio. DKK - 12,65 mio. DKK, jf. nærmere om anslåede værdier i punkt VI.3).
Delkontrakt 11: Det Fynske Kunstakademi
Rammeaftalen (delaftale 11) omfatter levering af ydelser til studerende på Det Fynske Kunstakademi.
Målgruppen for ydelserne er studerende på lange videregående uddannelser med psykiske og neurologiske funktionsnedsættelser.
Rammeaftalen omfatter levering af adskillige ydelser i relation til målgruppen, herunder afklaringsforløb, studiestøtte med en studiestøttegiver, studiestøtte med en faglig støttelærer, studiestøtte med en studiementor samt afholdelse af introworkshop, temaworkshops og supervision af de til opgaven tilknyttede støttegivere. Der henvises til de nærmere oplysninger herom i udbudsmaterialet.
En leverandør kan vælge at give tilbud på en eller flere delaftaler, og tildeling sker separat for hver enkelt delaftale.
Delaftalens forventede kontraktsum er estimeret til 715 000 DKK - 1,375 mio. DKK, jf. nærmere om anslåede værdier i punkt VI.3).
Delkontrakt 12: Det Jyske Kunstakademi
Rammeaftalen (delaftale 12) omfatter levering af ydelser til studerende på Det Jyske Kunstakademi.
Målgruppen for ydelserne er studerende på lange videregående uddannelser med psykiske og neurologiske funktionsnedsættelser.
Rammeaftalen omfatter levering af adskillige ydelser i relation til målgruppen, herunder afklaringsforløb, studiestøtte med en studiestøttegiver, studiestøtte med en faglig støttelærer, studiestøtte med en studiementor samt afholdelse af introworkshop, temaworkshops og supervision af de til opgaven tilknyttede støttegivere. Der henvises til de nærmere oplysninger herom i udbudsmaterialet.
En leverandør kan vælge at give tilbud på en eller flere delaftaler, og tildeling sker separat for hver enkelt delaftale.
Delaftalens forventede kontraktsum er estimeret til 110 000 DKK - 330 000 DKK, jf. nærmere om anslåede værdier i punkt VI.3).
Delkontrakt 13: Det Kgl. Danske Musikkonservatorium
Rammeaftalen (delaftale 13) omfatter levering af ydelser til studerende på Det Kgl. Danske Musikkonservatorium.
Målgruppen for ydelserne er studerende på lange videregående uddannelser med psykiske og neurologiske funktionsnedsættelser.
Rammeaftalen omfatter levering af adskillige ydelser i relation til målgruppen, herunder afklaringsforløb, studiestøtte med en studiestøttegiver, studiestøtte med en faglig støttelærer, studiestøtte med en studiementor samt afholdelse af introworkshop, temaworkshops og supervision af de til opgaven tilknyttede støttegivere. Der henvises til de nærmere oplysninger herom i udbudsmaterialet.
En leverandør kan vælge at give tilbud på en eller flere delaftaler, og tildeling sker separat for hver enkelt delaftale.
Delaftalens forventede kontraktsum er estimeret til 1,1 mio. DKK - 1,65 mio. DKK, jf. nærmere om anslåede værdier i punkt VI.3).
Delkontrakt 14: Rytmisk Musikkonservatorium
Rammeaftalen (delaftale 14) omfatter levering af ydelser til studerende på Rytmisk Musikkonservatorium.
Målgruppen for ydelserne er studerende på lange videregående uddannelser med psykiske og neurologiske funktionsnedsættelser.
Rammeaftalen omfatter levering af adskillige ydelser i relation til målgruppen, herunder afklaringsforløb, studiestøtte med en studiestøttegiver, studiestøtte med en faglig støttelærer, studiestøtte med en studiementor samt afholdelse af introworkshop, temaworkshops og supervision af de til opgaven tilknyttede støttegivere. Der henvises til de nærmere oplysninger herom i udbudsmaterialet.
En leverandør kan vælge at give tilbud på en eller flere delaftaler, og tildeling sker separat for hver enkelt delaftale.
Delaftalens forventede kontraktsum er estimeret til 137 500 DKK - 330 000 DKK, jf. nærmere om anslåede værdier i punkt VI.3).
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Udelukkelsesgrunde: Tilbudsgiver skal med tilbuddet indlevere en tro og love-erklæring om, at tilbudsgiver ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene i udbudslovens § § 135, 136 og 137, stk. 1, nr. 2. Der skal også indleveres erklæringer fra de aktører, som tilbudsgiver baserer sig på ifm. opfyldelse af nedenstående minimumskrav (skabelon er vedlagt som bilag C).
Krav til teknisk/faglig erfaring: Tilbudsgiver skal indlevere en sammenlignelig opgave, som tilbudsgiver har udført inden for de seneste 3 år (regnet fra tilbudsfristen). Ved sammenlignelig opgave forstås individuel vejledning/rådgivning til studerende på korte, mellemlange eller lange videregående uddannelser, eller individuel vejledning/rådgivning af unge med psykiske funktionsnedsættelser (skabelon er vedlagt som bilag D). Som minimumskrav kræves 1 sammenlignelig opgave udført inden for de seneste 3 år. Tilbudsgiver kan basere sin erfaring på en anden aktør, som opfylder kravet, jf. udbudsbetingelsernes pkt. 10.
CSR:
I kontrakten er hensynet til samfundsansvar, som formuleret i de konventioner, der ligger til grund for principperne i FN’s Global Compact, og som formuleret i OECD’s retningslinjer for multinationale virksomheder, inddraget i relevant omfang. Der er desuden stillet kontraktmæssige krav i henhold til ILO-konvention 94 om arbejdsklausuler i offentlige kontrakter og cirkulære nr. 9471 af 30. juni 2014.
Del IV: Procedure
Udbudsproceduren består af en tilbuds-og en tildelingsfase. Tildelingskriteriet er bedste forhold mellem pris og kvalitet, jf. udbudsbetingelsernes pkt. 13.
Følgende underkriterier lægges til grund:
1) Pris (50 %)
2) Kvalitet (50 %).
Underkriteriet ”Kvalitet” består af følgende delkriterier:
1) Afklaringsforløb (30 %)
2) Studiestøtteforløb (30 %)
3) Bemanding og monitorering (40 %).
Tilbud skal opnå en fastsat minimumsscore ved evaluering af hver af de 3 kriterier, jf. udbudsbetingelsernes pkt. 14.
Del VI: Supplerende oplysninger
Ydelsen er omfattet af bilag XIV til udbudsdirektivet, og udbuddet gennemføres derfor efter udbudslovens afsnit III § § 186-190 (light-regimet) angående offentlige kontrakter vedrørende sociale og andre specifikke tjenesteydelser.
Tilbudsgiveren kan i dette udbud basere sig på andre aktørers faglige og økonomiske formåen for at opfylde de egnethedskrav, der er anført i punkt III.1.4). Tilbud kan endvidere afgives af en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium). Såfremt kontrakten tildeles en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium), skal deltagerne i sammenslutningen udpege en fælles befuldmægtiget.
I relation til punkt II.1.5) og punkt II.2.6) bemærkes, at de anførte beløb udgør et skøn over den forventede samlede kontraktsum for rammeaftalernes fulde løbetid. I punkt II.5) er angivet en anslået værdi på 157 767 500 DKK for alle delaftaler. Det er ordregivers vurdering, at det forventede træk på rammeaftalerne vil være 121 742 500 DKK - 157 767 500 DKK. Det anførte interval er begrundet i usikkerhed om rammeaftalernes endelige værdi. Intervallets nedre grænse er udtryk for ordregivers skøn over den forventede mindsteværdi af alle delkontrakter, mens intervallets øvre grænse udtrykker den forventede højest anslåede værdi af samtlige delkontrakter. Der er herved taget højde dels for ordregivers forventninger baseret på et mest sandsynligt træk på rammeaftalen og dels for den forventede usikkerhed, der er forbundet med dette skøn. I forhold til den nedre grænse angivet i punkt II.2.6) gøres der særligt opmærksom på, at tilbudsgiverne ikke er er garanteret et mindstetræk på de enkelte delaftaler, og det anførte skøn indebærer således ikke et tilsagn fra ordregiver om et mindstetræk på de enkelte rammeaftaler. Ordregivers skøn er baseret på et skønnet historisk forbrug. Tilbudsgiver gøres særligt opmærksom på, at tilbudsgiver er bundet af de tilbudte priser, uanset hvilken omsætning der konkret opnås under de enkelte rammeaftaler, dvs. også i tilfælde af, at den konkrete omsætning afviger fra estimaterne i såvel opad- eller nedadgående retning. I relation til punkt II.2.7) bemærkes, at den anførte kontraktlængde er fra kontraktunderskrivelse. Ud over den anførte kontraktlængde vil der i forbindelse med kontraktens ophør være behov for en tidsmæssigt fleksibel udløbsfase med henblik på at sikre en uforstyrret levering af ydelserne i forbindelse med eventuelt genudbud. I relation til punkt IV.1.11) bemærkes, at udbuddet er opdelt i 14 delaftaler, idet der er en delaftale pr. uddannelsesinstitution. Ikke alle uddannelsesinstitutioner med lange videregående uddannelser er dækket af en de 14 delaftaler, idet udbuddet alene omfatter de uddannelsesinstitutioner, hvor ordregiver forventer, at der vil opstå et behov samt at ordregiver i forbindelse med et udbud i 2020 allerede har indgået kontrakt for nogle af landets videregående uddannelsesinstitutioner. Skulle der mod forventning opstå et behov for levering af ydelserne til uddannelsesinstitutioner, som ikke er omfattet af en af de 14 delaftaler, vil ordregiver tildele den pågældende kontrakt i overensstemmelse med de udbudsretlige regler.
Der vil blive afholdt et orienteringsmøde for interesserede tilbudsgivere. Se nærmere oplysninger herom i udbudsbetingelsernes afsnit 6.
Ordregiver vil udarbejde et kort referat fra orienteringsmødet, som vil blive offentliggjort via det elektroniske udbudssystem.
Tilbudsgiver skal ikke indlevere det fælles europæiske udbudsdokument (ESPD) som led i udbuddet men tilbudsgiver skal i stedet afgive forskellige erklæringer jf. udbudsbetingelsernes pkt. 10.
Hvis tilbudsgiveren baserer sig på en anden aktørs tekniske og faglige erfaring, skal der indleveres en støtteerklæring (vedlagt som bilag B).
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://klfu.naevneneshus.dk/
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, skal indgives til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4.
2) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).
Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på:
https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/vejledning/
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk