Fakta om udbudet
Udbyder
Direktoratet for Kriminalforsorgen
Misbrugsbehandling i Institution Storstrøm, Storstrøm Fængsel samt Institution Sydsjælland og Lolland Falster, Nykøbing Falster Arrest
Direktoratet for Kriminalforsorgen
Sociale og andre specifikke tjenesteydelser – offentlige kontrakter
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 53383211
Postadresse: Strandgade 100
By: København K
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 1401
Land: Danmark
Kontaktperson: Marie Jepsen
E-mail: Marie.Jepsen@krfo.dk
Telefon: +45 72554367
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.kriminalforsorgen.dk
Del II: Genstand
Misbrugsbehandling i Institution Storstrøm, Storstrøm Fængsel samt Institution Sydsjælland og Lolland Falster, Nykøbing Falster Arrest
Kriminalforsorgen inviterer hermed interesserede tilbudsgivere til at afgive tilbud med henblik på indgåelse af kontrakt om behandling af stof og alkoholmisbrug hos klienter i Institution Storstrøm, Storstrøm Fængsel samt Institution Sydsjælland og Lolland Falster, Nykøbing Falster Arrest.
Kriminalforsorgen søger en leverandør til at forestå behandling af stof- og alkoholmisbrug hos frihedsberøvede i Storstrøm Fængsel og Nykøbing Falster Arrest. Behandlingen omfatter ambulante behandlingstilbud til hashmisbrugere, brugere af øvrige rusmidler, drift af en døgnbehandlingsafdeling for misbrugere af stoffer og alkohol samt efterbehandling.
Kontrakten kan forlænges med 1 år.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Udelukkelse samt egnethed er beskrevet i nærværende udbudsbekendtgørelse afsnit VI.3) Yderligere oplysninger.
Del IV: Procedure
Oplysninger om tildelingsprocedurens hovedtræk er angivet i pkt. VI.3).
Del VI: Supplerende oplysninger
Udelukkelse:
Tilbudsgiver skal udfylde og underskrive den medfølgende tro- og loveerklæring om, at tilbudsgiver ikke har forfalden gæld til offentlige myndigheder vedrørende skatter, afgifter eller bidrag til sociale sikringsordninger i henhold til dansk lovgivning eller lovgivning i det land, hvor tilbudsgiveren er etableret, der overstiger 100 000 DKK.
Ovenstående oplysninger skal fremsendes ved anvendelse af udbudsbilag 2: Tro og love-erklæring.
Egnethed:
Som dokumentation for tilbudsgivers egnethed til at løfte opgaven, skal tilbudsgiver fremsende følgende med tilbuddet:
- En referenceliste med angivelse af de betydeligste sammenlignelige opgaver, som tilbudsgiver har udført i løbet af de seneste 3 år med angivelse af bl.a. kundenavn, kontaktperson mm.
Bemærk: Ordregiver forbeholder sig ret til at kontakte en eller flere af de oplyste kontaktpersoner.
Krav til reference:
Minimum 1 reference skal være på behandling af stof- og alkoholmisbrug.
Ovenstående oplysninger skal fremsendes ved anvendelse af udbudsbilag 4: Referenceliste.
Såfremt tilbudsgiver udgør en sammenslutning af virksomheder (dvs. hvor flere virksomheder byder sammen som konsortium) skal ovenstående oplysninger og dokumentation, gives for hver enkelt virksomhed i sammenslutningen. Der stilles ingen særlige krav til sammenslutningens retlige form, men der skal iblandt sammenslutningens virksomheder udpeges en fælles befuldmægtiget, der tegner alle virksomheder i sammenslutningen. Endvidere skal virksomhederne i sammenslutningen hæfte solidarisk, direkte og ubetinget for ydelsen og opfyldelsen af kontrakten. Sammenslutningen skal som en del af sit tilbud udfylde og vedlægge udbudsbilag 3: Konsortieerklæring.
Tildelingsprocedurens hovedtræk:
Tildelingskriteriet er bedste forhold mellem pris og kvalitet. Der er tale om et omvendt licitation, dvs. der evalueres på den bedste kvalitet i forhold til budgettet. Det behandlingsmæssige budget udgør 7,25 mio. DKK pr. år.
Følgende underkriterier indgår i tilbudsevalueringen:
- Kriterium vægtning (%):
- Behandlingsmetoder 25
- Behandlingsforløb 25
- Målgruppe 10
- Samarbejde og straffuldbyrdelse 25
- Behandlingspersonalet 15
- Resultat 100 %.
Den tilbudsgiver der samlet opnår det højeste antal vægtede point tildeles kontrakten.
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://klfu.naevneneshus.dk/
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2.
I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen.
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4.
4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).
Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på
https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/vejledning/
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk