23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2015/S 182-329892
Offentliggjort
21.09.2015
Udbudstype
Offentligt udbud

Udbyder

Region Syddanmark

Vindere

Kontrakt

(11.02.2016)
Statens Institut for Folkesundhed, Syddansk Universitet
Øster Farimagsgade 5a, 2.
1353 København K

Udbud af sundhedsprofilundersøgelse i Region Syddanmark.


Region Syddanmark

Udbudsbekendtgørelse

Tjenesteydelser

Direktiv 2004/18/EF

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn, adresser og kontaktpunkt(er)

Region Syddanmark
Damhaven 12
Kontaktpunkt(er): Bech-Bruun
Att: Christian Nielsen, advokat
7100 Vejle
DANMARK
Telefon: +45 72273483
Mailadresse: cen@bechbruun.com

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse for den ordregivende myndighed: http://www.regionsyddanmark.dk

Elektronisk adgang til oplysninger: http://brugertjenesten.dk

Yderligere oplysninger fås her: Bech-Bruun
Værkmestergade 2
Att: Christian Nielsen, advokat
8000 Aarhus C
DANMARK
Mailadresse: cen@bechbruun.com
Internetadresse: http://brugertjenesten.dk

Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende den konkurrenceprægede dialog og et dynamisk indkøbssystem) fås her: Bech-Bruun
Værkmestergade 2
Kontaktpunkt(er): http://brugertjenesten.dk
8000 Aarhus C
DANMARK
Internetadresse: http://http://brugertjenesten.dk

Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Bech-Bruun
Værkmestergade 2
Att: Christian Nielsen, advokat
8000 Aarhus C
DANMARK
Mailadresse: cen@bechbruun.com
Internetadresse: http://brugertjenesten.dk

I.2) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.3) Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester
Sundhed
I.4) Kontrakt indgås på andre ordregivende myndigheders vegne
Den ordregivende myndighed indkøber på andre ordregivende myndigheders vegne: nej

Del II: Kontraktens genstand

II.1) Beskrivelse
II.1.1) Den ordregivende myndigheds betegnelse for kontrakten:
Udbud af sundhedsprofilundersøgelse i Region Syddanmark.
II.1.2) Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne
Tjenesteydelser
Tjenesteydelseskategori nr. 10: Markeds- og opinionsundersøgelser

NUTS-kode DK03

II.1.3) Oplysninger om offentlig kontrakt, rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Bekendtgørelsen vedrører en offentlig kontrakt
II.1.4) Oplysninger om rammeaftale
II.1.5) Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene
Danske regioner, Kommunernes Landsforening, Ministeriet for Sundhed og Forebyggelse samt Finansministeriet indgik den 23.1.2009 en aftale om organisering og finansiering af sammenlignelige sundhedsprofiler for alle regioner og kommuner. Det overordnede formål med undersøgelsen var:
— at beskrive forekomsten og fordelingen af sundhed og sygelighed i den voksne befolkning (16 år eller derover) i Danmark. Beskrivelsen omfatter bl.a. forekomst og fordeling af helbred og trivsel, sundhedsadfærd, sygelighed, kontakt til egen læge og sociale relationer
— at beskrive udviklingen på disse områder
— at tilvejebringe datamateriale til brug for sundhedsplanlægning og til brug for analyser af regionale og kommunale forskelle
Regionerne fik til opgave at forberede og gennemføre dataindsamlingen samt bearbejde og formidle data på regionalt og kommunalt plan. Regionerne iværksatte i 2010 den første i rækken af regionale sundhedsprofiler. Den næste sundhedsprofilundersøgelse blev foretages i 2013 med rapport i første kvartal 2014. Fremover gennemføres undersøgelsen hvert fjerde år.
Dette udbud vedrører den tredje sundhedsprofilundersøgelse i Region Syddanmark, som gennemføres i 2017 med rapport i første kvartal 2018.
Det nationale koordinerede udvalg for sundhedsprofilundersøgelser under Sundhedsstyrelsens formandskab og med deltagelse af repræsentanter fra Danske Regioner, regionerne, Kommunernes Landsforening, kommunerne, Statens Institut for Folkesundhed ved Syddansk Universitet (SIF) og Ministeriet for Sundhed og Forebyggelse skal bl.a. sikre at:
— data for sundhedsprofilerne indsamles på samme tidspunkt
— data indsamles efter samme indholdsmæssige retningslinjer
— data for sundhedsprofilerne indberettes til en fælles national database i samme tekniske format
— nationale data offentliggøres koordineret.
SIF sikrer, at der bliver udtrukket en stikprøve til hver region. Hver af de fem regioner skal gennemføre indsamlingen af data baseret på et obligatorisk standard-spørgeskema. I 2010 bestod standardspørgeskemaet af 52 spørgsmål og i 2013 af 54 spørgsmål, men der kan potentielt foretages mindre justeringer heraf i det nationale koordinerende udvalg. Der er endvidere mulighed for at inkludere et antal regionalspecifikke tillægsspørgsmål. I det nationale koordinerende udvalg er der truffet beslutning om, at udsende spørgeskemaer ultimo januar/primo februar 2017.
Nærværende udbud omfatter de tjenesteydelser, der er forbundet med sundhedsprofilundersøgelsen i Region Syddanmark i 2017.
Der henvises i øvrigt til de offentliggjorte udbudsdokumenter.
II.1.6) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

79300000, 79310000, 79311300, 79330000

II.1.7) Oplysninger om WTO-aftalen om offentlige indkøb
Dette udbud er omfattet af WTO-aftalen om offentlige indkøb: ja
II.1.8) Delaftaler
Kontrakten er opdelt i delaftaler: nej
II.1.9) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2) Kontraktens mængde eller omfang
II.2.1) Samlet mængde eller omfang:
Nærværende udbud omfatter de tjenesteydelser, der er forbundet med gennemførelse af sundhedsprofilundersøgelsen i Region Syddanmark.
Tjenesteydelserne skal udføres i følgende faser:
— Forberedelse
— Dataindsamling
— Dataoparbejdning
— Afrapportering.
Anslået værdi eksklusive moms: 2 000 000 DKK
II.2.2) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.3) Oplysninger om forlængelse
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.3) Kontraktens varighed eller frist for dens opfyldelse
Påbegyndelse 1.9.2016. Færdiggørelse 30.6.2018

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Kontraktbetingelser
III.1.1) Sikkerhedsstillelse og garantier, som forlanges:
Se kontrakten.
III.1.2) De vigtigste finansierings- og betalingsvilkår og/eller henvisning til relevante bestemmelser herom:
Se kontrakten.
III.1.3) Retlig form, som kræves af den sammenslutning af økonomiske aktører, ordren tildeles:
Ingen.
III.1.4) Andre særlige vilkår
Der gælder særlige vilkår for opfyldelse af kontrakten: ja
Beskrivelse af de særlige vilkår: Se kontrakten.
III.2) Betingelser for deltagelse
III.2.1) De økonomiske aktørers personlige forhold, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregister
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Deltagelse i udbudsproceduren er udelukket, hvis et af følgende forhold er til stede:
a) Der er afsagt endelig dom over tilbudsgiver vedrørende deltagelse i en kriminel organisation eller bestikkelse eller svig eller hvidvaskning af penge.
b) Tilbudsgivere, hvis bo er under konkurs, likvidation, skifte eller tvangsakkord uden for konkurs, som har indstillet deres erhvervsvirksomhed eller befinder sig i en lignende situation i henhold til en tilsvarende procedure, der er fastsat i national lovgivning.
c) Tilbudsgivere, hvis bo er begæret taget under konkursbehandling eller behandling med henblik på likvidation, skifte eller tvangsakkord uden for konkurs eller enhver tilsvarende behandling, der er fastsat i national lovgivning.
d) Tilbudsgivere, som ved en retskraftig dom er dømt for en strafbar handling, der rejser tvivl om den pågældendes faglige hæderlighed.
e) Tilbudsgivere, som i forbindelse med udøvelsen af deres erhverv har begået en alvorlig fejl, som ordregiver beviseligt har konstateret.
f) Tilbudsgivere, som ikke har opfyldt deres forpligtelser med hensyn til betaling af ydelser til sociale sikringsordninger i henhold til retsforskrifterne i det land, hvor den pågældende er etableret, eller i Danmark.
g) Tilbudsgivere, som ikke har opfyldt deres betalingsforpligtelser med hensyn til betaling af skatter og afgifter i henhold retsforskrifterne i det land, hvor den pågældende er etableret, eller i Danmark.
h) Tilbudsgivere, som svigagtigt har fremsat urigtige oplysninger i forbindelse med meddelelse af oplysninger i henhold til de nævnte udelukkelsesgrunde.
Tilbudsgiver skal afgive erklæring på tro og love om, at de i litra a-d og f-h nævnte forhold ikke gør sig gældende. Erklæringen er vedlagt udbudsbetingelserne som Formular A.
Ordregiver forbeholder sig ret til at indhente dokumentation for ovenstående forhold vil den vindende tilbudsgiver inden kontraktindgåelse.
Af lovbekendtgørelse nr. 336 af 13.5.1997 om begrænsning af skyldneres muligheder for at deltage i offentlige udbudsforretninger mv., fremgår det, at offentlige ordregivere ved køb af varer og tjenesteydelser skal kræve, at enhver tilbudsgiver afgiver en erklæring på tro og love om, i hvilket omfang tilbudsgiveren har ubetalt, forfalden gæld til det offentlige i form af skatter, afgifter eller bidrag til sociale sikringsordninger i henhold til lovgivningen i Danmark eller det land, hvor tilbudsgiveren er etableret.
Tilbudsgiver skal afgive erklæring på tro og love herom.
III.2.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Ordregiver vil kun indgå kontrakt med økonomisk solide virksomheder, da det har væsentlig betydning, at tilbudsgivers virksomhed består under hele kontraktperioden.
Som dokumentation for tilbudsgiverens finansielle og økonomiske formåen skal tilbudsgiveren vedlægge følgende materiale:
a) Erklæring om omsætning for hvert af de seneste 2 afsluttede regnskabsår.
b) Virksomhedens årsrapporter for de seneste 2 afsluttede regnskabsår.
Tilbudsgivere, der ikke har udarbejdet årsrapporter for de seneste 2 regnskabsår, og som ikke har været forpligtet hertil i henhold til lovgivning eller administrative forskrifter, skal i stedet vedlægge en erklæring fra tilbudsgivers revisor, som dokumenterer tilbudsgiverens finansielle og økonomiske formåen.
Hvis tilbudsgiver baserer sig på en anden virksomheds finansielle status, skal den pågældende virksomhed afgive en bindende erklæring om, at virksomheden hæfter solidarisk og ubegrænset med tilbudsgiver for kontraktens opfyldelse i hele kontraktperioden.
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves: En årlig omsætning på minimum 3 000 000 DKK for hvert af de seneste 2 afsluttede regnskabsår.
III.2.3) Teknisk kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt:
Det har afgørende betydning for ordregiver, at tilbudsgiver har den fornødne tekniske og faglige formåen til udførelse af opgaven.
Som dokumentation for tilbudsgiverens tekniske formåen skal tilbudsgiveren udfylde en liste over de væsentligste sammenlignelige ydelser, tilbudsgiver har udført i løbet af de seneste 5 afsluttede regnskabsår, med angivelse af tidspunkt herfor samt navn og telefonnummer på modtager.
Ordregiver forbeholder sig ret til at undersøge de indsendte referencer, og tilbudsgiver må gerne fremsende flere end de krævede to referencer.
Hvis tilbudsgiver baserer sig på en anden virksomheds tekniske eller faglige formåen, skal den pågældende virksomhed afgive en bindende erklæring om, at virksomheden stiller sine ydelser til rådighed for tilbudsgiver med henblik på kontraktens korrekte opfyldelse i hele kontraktperioden.
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:
A) Tilbudsgiver skal angive mindst 1 reference for sammenlignelige ydelser (befolkningsundersøgelser i ca. samme størrelsesorden som den udbudte opgave), som tilbudsgiveren har leveret i løbet af de seneste 5 år.
III.2.4) Oplysning om reserverede kontrakter
III.3) Specifikke vilkår for tjenesteydelseskontrakter
III.3.1) Oplysninger om en bestemt profession
Udførelse af tjenesteydelsen er forbeholdt en bestemt profession: nej
III.3.2) Medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen
Juridiske personer bør anføre navne på og faglige kvalifikationer for de medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen: nej

Del IV: Procedure

IV.1) Type procedure
IV.1.1) Type procedure
Offentlig
IV.1.2) Grænse for, hvor mange økonomiske aktører der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
IV.1.3) Reduktion af antallet af økonomiske aktører under forhandlingerne eller dialogen
IV.2) Tildelingskriterier
IV.2.1) Tildelingskriterier
Det økonomisk mest fordelagtige bud vurderet på grundlag af de kriterier, der er anført i specifikationerne, i opfordringen til at afgive bud eller til at forhandle eller i det beskrivende dokument
IV.2.2) Oplysninger om elektronisk auktion
Der vil blive anvendt elektronisk auktion:: nej
IV.3) Administrative oplysninger
IV.3.1) Sagsnummer hos den ordregivende myndighed:
038143-0063
IV.3.2) Har der været tidligere offentliggørelse(r) om samme kontrakt?
nej
IV.3.3) Vilkår for adgang til specifikationer og yderligere dokumenter eller beskrivende dokumenter
Frist for modtagelse af anmodninger om dokumenter eller for adgang til dokumenter: 26.11.2015 - 14:00
Skal der betales for dokumenterne?: nej
IV.3.4) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
26.11.2015 - 14:00
IV.3.5) Dato for afsendelse til udvalgte kandidater af opfordringer til at afgive bud eller at deltage
IV.3.6) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
dansk.
IV.3.7) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 12 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)
IV.3.8) Åbning af bud
Dato: 26.11.2015 - 14:01

Sted:

Aarhus.

Der må være personer til stede under åbningen af bud: nej

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om EU-midler
Kontrakten vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
VI.3) Yderligere oplysninger
For så vidt angår vedståelsesfristen præciseres følgende:
Tilbud skal være bindende i tre måneder efter tilbudsfristens udløb.
Såfremt tilbudsgiver får meddelelse om, at ordregiver har identificeret tilbudsgivers tilbud som det vindende bud, er ordregiver indtil udløbet af vedståelsesfristen berettiget til ved skriftlig meddelelse til tilbudsgivers kontaktperson at forlænge vedståelsesfristen med yderligere 3 måneder. Såfremt kontrakten ikke kan endeligt tildeles som følge af en verserende klagesag, er ordregiver indtil udløbet af vedståelsesfristen berettiget til ved skriftlig meddelelse til tilbudsgivers kontaktperson at forlænge vedståelsesfristen indtil fire uger efter afsigelse af endelig kendelse i sagen. Tilbudsgiver kan dog afvise forlængelser der strækker sig ud over 1 år efter tilbudsfristen.
Derfor er angivet 12 måneder ovenfor.
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne

Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Mailadresse: klfu@erst.dk
Internetadresse: http://klfu.dk

VI.4.2) Indgivelse af klager
Præcise oplysninger om klagefrist(er): Inden 45 dage fra dagen efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået kontrakt.
VI.4.3) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK
Mailadresse: kfst@kfst.dk
Internetadresse: http://kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
16.9.2015

Send til en kollega

0.063