Fakta om udbudet
Udbyder
Direktoratet for Kriminalforsorgen
Vindere
Interessetilkendegivelse ifm. udbud af misbrugsbehandling på Bornholm
(10.12.2021)
Rusmiddelcenteret i Center for Sundhed og Forebyggelse, Bornholms Regionskommune
Rønne
Interessetilkendegivelser ifm. udbud af misbrugsbehandling til Bornholm Arrest for de kommende 4 år
Direktoratet for Kriminalforsorgen
Sociale og andre specifikke tjenesteydelser – offentlige kontrakter
Forhåndsmeddelelse - Denne bekendtgørelse er en indkaldelse af tilbud
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 53383211
Postadresse: Strandgade 100
By: København K
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 1401
Land: Danmark
Kontaktperson: Marie Jepsen
E-mail: Marie.Jepsen@krfo.dk
Telefon: +45 72554367
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.kriminalforsorgen.dk
Del II: Genstand
Interessetilkendegivelser ifm. udbud af misbrugsbehandling til Bornholm Arrest for de kommende 4 år
Kriminalforsorgen søger en leverandør til at forestå behandling af stof- og alkoholmisbrug hos indsatte i Bornholm Arrest i Rønne.
Behandlingen omfatter motivations- og forbehandling samt primær behandling af frihedsberøvede misbrugere af stoffer og/ alkohol. Ydelsen er nærmere beskrevet i "II.2.4) Beskrivelse af udbuddet".
Den anslåede kontraktværdi er 190 000 DKK pr. år.
Ordregiver gør opmærksom på, at denne light-forhåndsmeddelelse om interessetilkendegivelse vil gælde for de kontrakter, som indgås de næste 4 år og vedrører mere end et enkeltstående indkøb. Kontrakterne vil blive tildelt uden yderligere offentliggørelse, jf. udbudsloven § 187, stk. 3.
Interesserede tilbudsgivere skal underrette ordregiver om interesse i kontrakterne i form af en skriftlig interessetilkendegivelse. Sidste frist for modtagelse heraf er den 4. juni 2021, kl. 12.00 og skal sendes til ordregiver i EU-supply.
Kontrakterne udbydes som en light-ydelse i henhold til udbudslovens afsnit III, jf. udbudslovens § 187, stk. 3. Den første kontrakt træder i kraft den 1. januar 2022 og med en forventet løbetid på 3 år. Den samlede anslåede kontraktværdi af første kontrakt er 570 000 DKK.
Tilbuddet om misbrugsbehandling er satspuljefinansieret. Det årlige vederlag ligger fast og er ikke til forhandling. Det ydelsesniveau som den kommende leverandør tilbyder skal derfor kunne holdes inden for budgettet.
Et grundprincip i kriminalforsorgens politik på misbrugsområdet er, at alle indsatte, som udtrykker ønske om at gennemgå misbrugsbehandling, og som i øvrigt vurderes egnede hertil, skal tilbydes behandling.
Kriminalforsorgen tilstræber at tilbyde behandling, der så vidt muligt følger de nationale retningslinjer for social stofmisbrugsbehandling. Kriminalforsorgens tilbud om social misbrugsbehandling omfatter tillige social behandling mod alkoholmisbrug.
Indholdet af den sociale behandling mod stofmisbrug for indsatte i kriminalforsorgens institutioner svarer som udgangspunkt til den behandling, som kommunerne skal tilbyde efter servicelovens § 101, men kan variere i form og intensitet.
Behandlingsgarantien for indsatte i kriminalforsorgens institutioner er ikke udformet identisk med den behandlingsgaranti, som gælder i det øvrige samfund jævnfør servicelovens § 101. En indsat vil eksempelvis ikke frit kunne vælge et andet behandlingstilbud end det, kriminalforsorgen kan anvise, og der kan være ordens- og sikkerhedsmæssige forhold, som gør, at behandlingsgarantien opfyldes på anden vis i kriminalforsorgens institutioner end udenfor.
Behandlingen må gerne anbefale senere brug af brugernetværk som NA, AA og lignende, men der må ikke være en automatisk forventning endsige krav om, at de indsatte deltager i et sådant netværk under frihedsberøvelsen.
Misbrugsbehandlingstilbuddet indgår som en del af de indsattes arbejdstid på lige fod med eksempelvis uddannelse, beskæftigelse, programvirksomhed med videre og de indsatte modtager arbejdsdusør for deltagelse i misbrugsbehandling.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Fremgår af afsnit VI.3) Yderligere oplysninger.
Del IV: Procedure
Fremgår af afsnit VI.3) Yderligere oplysninger.
Del VI: Supplerende oplysninger
Kriminalforsorgen ønsker med nærværende "light-forhåndsmeddelelse" at åbne op for, at potentielle leverandører kan tilkendegive deres interesse i disse kontrakter og deltage i en tilbuds-/ forhandlingsprocedure omkring tildelingen af kontrakter. Nedenstående tekniske egnetheds- og udvælgelseskriterier vil indgå som en del af tilbuds- og forhandlingsproceduren.
Liste over og kort beskrivelse af regler og kriterier:
Leverandører, der har interesse i at deltage i en tilbuds- og forhandlingsprocedure omkring kontrakterne, skal inden ansøgningsfristens udløb fremsende følgende (som en del af interessetilkendegivelsen):
- En referenceliste med angivelse af de betydeligste sammenlignelige
- Opgaver, som tilbudsgiver har udført i løbet af de seneste 3 år med angivelse af kundenavn, kontaktperson, kontraktværdi, kontraktperiode samt type af behandling (stof-/alkohol). Bemærk: Ordregiver forbeholder sig ret til at kontakte en eller flere af de oplyste kontaktpersoner.
Krav til reference:
Det bliver et minimumskrav, at tilbudsgiver kan fremvise minimum én reference på behandling af stof- og/alkoholmisbrug.
Inden kontraktindgåelse vil den vindende tilbudsgiver blive anmodet om at udfylde og underskrive en tro- og loveerklæring om, at tilbudsgiver ikke har forfalden gæld til offentlige myndigheder.
Tildelingsprocedurens hovedtræk: I tilfælde af, der kun kommer én interessetilkendegivelse forbeholder ordregiver sig retten til at overgå direkte til forhandling. Såfremt mere end én egnet leverandør tilkendegiver sin interesse i kontrakterne, vil ordregiver stille et udbudsmateriale til rådighed, der gør det muligt for tilbudsgiverne at afgive tilbud på et ensartet grundlag. I dette udbudsmateriale vil ovenstående tekniske egnethedskriterier indgå som minimumskrav. Endvidere forventer ordregiver, at der vil ske udvælgelse på baggrund af de mest sammenlignelige og velegnede referencer. Kriminalforsorgen forbeholder retten til, såfremt dette vurderes relevant, at gennemføre én eller flere forhandlingsrunder med henblik på tildeling af kontrakten.
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://klfu.naevneneshus.dk/
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2.
I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen.
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4.
4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).
Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på
https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/vejledning/
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk