Fakta om udbudet
Udbyder
Ringsted Kommune
Opdateringer
Levering af personlig pleje og praktisk hjælp til borgere på fritvalgsområdet
Ringsted Kommune
Sociale og andre specifikke tjenesteydelser – offentlige kontrakter
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 18957981
Postadresse: Sct.Bendtsgade 1
By: Ringsted
NUTS-kode: DK022 Vest- og Sydsjælland
Postnummer: 4100
Land: Danmark
Kontaktperson: Lisbeth Lysfelt
E-mail: lirly@ringsted.dk
Telefon: +45 23359148
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://ringsted.dk/
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/124300
Del II: Genstand
Levering af personlig pleje og praktisk hjælp til borgere på fritvalgsområdet
Varetagelse af personlig pleje og praktisk bistand til borgere på fritvalgsområdet. Udbuddet og kontrakten omfatter følgende ydelser:
- Personlig pleje og hjælp, jf. serviceloven § 83, stk. 1, nr. 1
- Praktisk bistand, jf. serviceloven § 83, stk. 1, nr. 2
- Afløsning i hjemmet, jf. serviceloven § 84, stk. 1
- Delegerede sygeplejeydelser, jf. sundhedsloven § 138
- Rehabilitering, jf. serviceloven § 83a
- Delegerede træningsydelser, jf. serviceloven § 86.
Udbuddet omfatter ikke personlig pleje og praktisk hjælp til beboerne på plejehjem m.v. jvf. § 192a i serviceloven, lejere i plejeboligbebyggelse, der er omfattet af lov om almene boliger samt støttede private andelsboliger m.v. eller lov om boliger til ældre og personer med handicap, og lejere i tilsvarende boligenheder.
Ordregiver vil efter endt udbud indgå kontrakt med én leverandør. Kontrakten gælder 3 år med option på forlængelse i yderligere 2 * 1 år.
Ringsted Kommune
Ringsted kommune udbyder varetagelse af personlig pleje og praktisk bistand til borgere på fritvalgsområdet. Udbuddet og kontrakten omfatter følgende ydelser:
- Personlig pleje og hjælp, jf. serviceloven § 83, stk. 1, nr. 1
- Praktisk bistand, jf. serviceloven § 83, stk. 1, nr. 2
- Afløsning i hjemmet, jf. serviceloven § 84, stk. 1
- Delegerede sygeplejeydelser, jf. sundhedsloven § 138
- Rehabilitering, jf. serviceloven § 83a
- Delegerede træningsydelser, jf. serviceloven § 86.
Praktisk hjælp omfatter ikke levering af dagligvarer, men leverandøren skal efter aftale forestå bestilling af dagligvarer for borgeren samt stille leverede dagligvarer på plads. Levering af dagligvarer forekomme ved akut behov, f.eks. ved udskrivning fra hospital.
Borgere på fritvalgsområdet tildeles ydelsen i henhold til servicelovens bestemmelser i § 91 om frit valg.
Udbuddet omfatter ikke personlig pleje og praktisk hjælp til beboerne på plejehjem m.v. jvf. § 192a i serviceloven, lejere i plejeboligbebyggelse, der er omfattet af lov om almene boliger samt støttede private andelsboliger m.v. eller lov om boliger til ældre og personer med handicap, og lejere i tilsvarende boligenheder.
Ordregiver vil efter endt udbud indgå kontrakt med én leverandør. Borgerne kan vælge frit mellem ordregiver eller den private leverandør.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Forud for evalueringen af de afgivne tilbud vil der blive foretaget en vurdering af tilbudsgivernes egnethed i relation til at varetage de udbudte opgaver, hvilket kan inddeles i 3 kategorier:
1) Tilbudsgivers personlige forhold om gæld og udelukkelsesgrunde samt social ansvarlighed
2) Tilbudsgivers økonomiske formåen, herunder resultat, total omsætning samt omsætning inden for pleje og praktisk hjælp
3) Tilbudsgivers faglige formåen, herunder referencer samt fordeling af medarbejdere på uddannelseskategorier.
Ovenstående punkter er yderligere uddybet i udbudsbetingelsernes punkt 10.
Kontraktvilkår fremgår af den til udbudsmaterialet vedhæftede kontrakt.
Del IV: Procedure
Tildeling sker efter tildelingskriteriet laveste pris.
Del VI: Supplerende oplysninger
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagevejledning-0
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v., gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over ikke at være blevet udvalgt, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2.
I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen.
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4.
4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk