23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2021/S 112-294302
Offentliggjort
11.06.2021
Udbudstype
Resultat

Udbyder

Region Midtjylland

Udførelse af hurtigtest


Region Midtjylland

Bekendtgørelse om indgåede kontrakter

Resultat af udbudsproceduren

Tjenesteydelser

Retsgrundlag:
Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Region Midtjylland
CVR-nummer: 29190925
Postadresse: Skottenborg 26
By: Viborg
NUTS-kode: DK04 Midtjylland
Postnummer: 8800
Land: Danmark
Kontaktperson: Janni Nielsen
E-mail: Janni.Nielsen@stab.rm.dk
Telefon: +45 30659055
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.rm.dk
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/253854
I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Region Nordjylland
CVR-nummer: 29190941
Postadresse: Niels Bohrs Vej 30
By: Aalborg Ø
NUTS-kode: DK05 Nordjylland
Postnummer: 9220
Land: Danmark
Kontaktperson: Janni Nielsen
E-mail: Janni.Nielsen@stab.rm.dk
Telefon: +45 30659055
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.rn.dk
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/supplier/publictenders?B=REGIONMIDT
I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Region Syddanmark
CVR-nummer: 29190909
Postadresse: Damhaven 12
By: Vejle
NUTS-kode: DK03 Syddanmark
Postnummer: 7100
Land: Danmark
Kontaktperson: Janni Nielsen
E-mail: Janni.Nielsen@stab.rm.dk
Telefon: +45 30659055
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.rsyd.dk
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/supplier/publictenders?B=REGIONMIDT
I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Region Sjælland
CVR-nummer: 29190658
Postadresse: Alleen 15
By: Sorø
NUTS-kode: DK02 Sjælland
Postnummer: 4180
Land: Danmark
Kontaktperson: Janni Nielsen
E-mail: Janni.Nielsen@stab.rm.dk
Telefon: +45 30659055
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.regionsjaelland.dk
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/supplier/publictenders?B=REGIONMIDT
I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Region Hovedstaden
CVR-nummer: 29190623
Postadresse: Kongens Vænge 2
By: Hillerød
NUTS-kode: DK01 Hovedstaden
Postnummer: 3400
Land: Danmark
Kontaktperson: Janni Nielsen
E-mail: Janni.Nielsen@stab.rm.dk
Telefon: +45 30659055
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.regionh.dk
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/supplier/publictenders?B=REGIONMIDT
I.2) Information om fælles indkøb
Kontrakten omfatter fælles udbud
I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Sundhed

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Udførelse af hurtigtest

Sagsnr.: 1-23-4-101-6-21
II.1.2) Hoved-CPV-kode
85140000 Sundhedsvæsen i øvrigt
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Udbud af udførelse af hurtig-test til påvisning af COVID-19 på vegne af alle regioner i Danmark.

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: ja
II.1.7) Udbuddets samlede værdi (eksklusive moms)
Værdi eksklusive moms: 3 000 000 000.00 DKK
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Region Nordjylland

Delkontraktnr.: 1
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
85140000 Sundhedsvæsen i øvrigt
85000000 Sundhedsvæsen og sociale foranstaltninger
85100000 Tjenesteydelser inden for sundhedsvæsenet
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK05 Nordjylland
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Udførelse af test for borgere i Region Nordjylland. Der skal tilbydes både stationært og mobilt beredskab, der kan understøtte Sundhedsstyrelsens anbefalinger om brug af hurtig-test fra 18. februar 2021.

Udbuddet gennemføres som et offentligt udbud, hvilket indebærer, at enhver økonomisk aktør kan afgive tilbud. Udbuddet gennemføres i medfør af udbudslovens afsnit III med en planlagt proces, der følger principperne i udbudslovens § 57, stk. 5, som et hasteudbud. Der er således tale om en ydelse og udbud omfattet af udbudslovens afsnit III, hvorfor proceduren netop blot er tilrettelagt efter principperne og i øvrigt fastsat i overensstemmelse med udbudslovens § 186. Proceduren er dermed individuelt tilpasset, idet de grundlæggende principper i udbudslovens § 2 iagttages i den fastlagte proces.

II.2.5) Tildelingskriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Kvalitet / Vægtning: 50
Pris - Vægtning: 50
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Option på uddannelse af podere til uddannelsessektoren og mulighed for forlængelse af kontrakten.

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Det oplyses at omfanget på 19 000 tests om dagen er ved 200 000 daglige test på landsplan. Men kontrakten kan ned- og opskaleres i betydeligt omfang jf. udkast til kontrakt.

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Region Midtjylland

Delkontraktnr.: 2
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
85140000 Sundhedsvæsen i øvrigt
85000000 Sundhedsvæsen og sociale foranstaltninger
85100000 Tjenesteydelser inden for sundhedsvæsenet
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK04 Midtjylland
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Udførelse af test for borgere i Region Midtjylland. Der skal tilbydes både stationært og mobilt beredskab, der kan understøtte Sundhedsstyrelsens anbefalinger om brug af hurtig-test fra 18. februar 2021.

Udbuddet gennemføres som et offentligt udbud, hvilket indebærer, at enhver økonomisk aktør kan afgive tilbud. Udbuddet gennemføres i medfør af udbudslovens afsnit III med en planlagt proces, der følger principperne i udbudslovens § 57, stk. 5, som et hasteudbud. Der er således tale om en ydelse og udbud omfattet af udbudslovens afsnit III, hvorfor proceduren netop blot er tilrettelagt efter principperne og i øvrigt fastsat i overensstemmelse med udbudslovens § 186. Proceduren er dermed individuelt tilpasset, idet de grundlæggende principper i udbudslovens § 2 iagttages i den fastlagte proces.

II.2.5) Tildelingskriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Kvalitet / Vægtning: 50
Pris - Vægtning: 50
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Option på uddannelse af podere til uddannelsessektoren og mulighed for forlængelse af kontrakten.

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Det oplyses at omfanget på 42 000 tests om dagen er ved 200 000 daglige test på landsplan. Kontrakten kan ned- og opskaleres i betydeligt omfang jf. udkast til kontrakt..

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Region Syddanmark

Delkontraktnr.: 3
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
85140000 Sundhedsvæsen i øvrigt
85000000 Sundhedsvæsen og sociale foranstaltninger
85100000 Tjenesteydelser inden for sundhedsvæsenet
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK03 Syddanmark
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Udførelse af test for borgere i Region Syddanmark. Der skal tilbydes både stationært og mobilt beredskab, der kan understøtte Sundhedsstyrelsens anbefalinger om brug af hurtig-test fra 18. februar 2021.

Udbuddet gennemføres som et offentligt udbud, hvilket indebærer, at enhver økonomisk aktør kan afgive tilbud. Udbuddet gennemføres i medfør af udbudslovens afsnit III med en planlagt proces, der følger principperne i udbudslovens § 57, stk. 5, som et hasteudbud. Der er således tale om en ydelse og udbud omfattet af udbudslovens afsnit III, hvorfor proceduren netop blot er tilrettelagt efter principperne og i øvrigt fastsat i overensstemmelse med udbudslovens § 186. Proceduren er dermed individuelt tilpasset, idet de grundlæggende principper i udbudslovens § 2 iagttages i den fastlagte proces.

II.2.5) Tildelingskriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Kvalitet / Vægtning: 50
Pris - Vægtning: 50
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Option på uddannelse af podere til uddannelsessektoren og mulighed for forlængelse af kontrakten.

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Det oplyses at omfanget på 39 000 tests om dagen er ved 200 000 daglige test på landsplan. Kontrakten kan ned- og opskaleres i betydeligt omfang jf. udkast til kontrakt.

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Region Sjælland

Delkontraktnr.: 4
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
85140000 Sundhedsvæsen i øvrigt
85000000 Sundhedsvæsen og sociale foranstaltninger
85100000 Tjenesteydelser inden for sundhedsvæsenet
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK02 Sjælland
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Udførelse af test for borgere i Region Sjælland. Der skal tilbydes både stationært og mobilt beredskab, der kan understøtte Sundhedsstyrelsens anbefalinger om brug af hurtig-test fra 18. februar 2021.

Udbuddet gennemføres som et offentligt udbud, hvilket indebærer, at enhver økonomisk aktør kan afgive tilbud. Udbuddet gennemføres i medfør af udbudslovens afsnit III med en planlagt proces, der følger principperne i udbudslovens § 57, stk. 5, som et hasteudbud. Der er således tale om en ydelse og udbud omfattet af udbudslovens afsnit III, hvorfor proceduren netop blot er tilrettelagt efter principperne og i øvrigt fastsat i overensstemmelse med udbudslovens § 186. Proceduren er dermed individuelt tilpasset, idet de grundlæggende principper i udbudslovens § 2 iagttages i den fastlagte proces.

II.2.5) Tildelingskriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Kvalitet / Vægtning: 50
Pris - Vægtning: 50
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
//txtmark end-->
Beskrivelse af optioner:

Option på uddannelse af podere til uddannelsessektoren og mulighed for forlængelse af kontrakten.

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Det oplyses at omfanget på 26 000 tests om dagen er ved 200 000 daglige test på landsplan. Kontrakten kan ned- og opskaleres i betydeligt omfang jf. udkast til kontrakt.

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Region Hovedstaden A

Delkontraktnr.: 5
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
85140000 Sundhedsvæsen i øvrigt
85000000 Sundhedsvæsen og sociale foranstaltninger
85100000 Tjenesteydelser inden for sundhedsvæsenet
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK01 Hovedstaden
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Udførelse af hurtig-tests for påvisning af COVID-19 for borgere i Region Hovedstaden. Udbuddet skal understøtte Sundhedsstyrelsens anbefalinger for hurtig-tests af 18. februar 2021.

Udbuddet gennemføres som et offentligt udbud, hvilket indebærer, at enhver økonomisk aktør kan afgive tilbud. Udbuddet gennemføres i medfør af udbudslovens afsnit III med en planlagt proces, der følger principperne i udbudslovens § 57, stk. 5, som et hasteudbud. Der er således tale om en ydelse og udbud omfattet af udbudslovens afsnit III, hvorfor proceduren netop blot er tilrettelagt efter principperne og i øvrigt fastsat i overensstemmelse med udbudslovens § 186. Proceduren er dermed individuelt tilpasset, idet de grundlæggende principper i udbudslovens § 2 iagttages i den fastlagte proces.

II.2.5) Tildelingskriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Kvalitet / Vægtning: 50
Pris - Vægtning: 50
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Option på uddannelse af podere til uddannelsessektoren og mulighed for forlængelse af kontrakten.

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Det oplyses at omfanget på 40 000 tests om dagen er ved 200 000 daglige test på landsplan. Kontrakten kan ned- og opskaleres i betydeligt omfang jf. udkast til kontrakt.

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Region Hovedstaden B

Delkontraktnr.: 6
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
85140000 Sundhedsvæsen i øvrigt
85000000 Sundhedsvæsen og sociale foranstaltninger
85100000 Tjenesteydelser inden for sundhedsvæsenet
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK01 Hovedstaden
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Udførelse af hurtig-tests for påvisning af COVID-19 for borgere i Region Hovedstaden. Udbuddet skal understøtte Sundhedsstyrelsens anbefalinger for hurtig-tests af 18. februar 2021.

Udbuddet gennemføres som et offentligt udbud, hvilket indebærer, at enhver økonomisk aktør kan afgive tilbud. Udbuddet gennemføres i medfør af udbudslovens afsnit III med en planlagt proces, der følger principperne i udbudslovens § 57, stk. 5, som et hasteudbud. Der er således tale om en ydelse og udbud omfattet af udbudslovens afsnit III, hvorfor proceduren netop blot er tilrettelagt efter principperne og i øvrigt fastsat i overensstemmelse med udbudslovens § 186. Proceduren er dermed individuelt tilpasset, idet de grundlæggende principper i udbudslovens § 2 iagttages i den fastlagte proces.

II.2.5) Tildelingskriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Kvalitet / Vægtning: 50
Pris - Vægtning: 50
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Option på uddannelse af podere og forlængelse af kontrakten.

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Det angivne daglige antal tests på 34 000 om dagen er ved 200 000 daglige test på landsplan. Kontrakten kan ned- og opskaleres i betydeligt omfang jf. udkast til kontrakt.

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Udførelse af test i Tyskland

Delkontraktnr.: 7
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
85140000 Sundhedsvæsen i øvrigt
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK03 Syddanmark
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Udførelse af hurtig-tests for påvisning af COVID-19 for EU-borgere, der har arbejde i Danmark. Udbuddet skal understøtte Sundhedsstyrelsens anbefalinger for hurtig-tests af 18. februar 2021.

Udbuddet gennemføres som et offentligt udbud, hvilket indebærer, at enhver økonomisk aktør kan afgive tilbud. Udbuddet gennemføres i medfør af udbudslovens afsnit III med en planlagt proces, der følger principperne i udbudslovens § 57, stk. 5, som et hasteudbud. Der er således tale om en ydelse og udbud omfattet af udbudslovens afsnit III, hvorfor proceduren netop blot er tilrettelagt efter principperne og i øvrigt fastsat i overensstemmelse med udbudslovens § 186. Proceduren er dermed individuelt tilpasset, idet de grundlæggende principper i udbudslovens § 2 iagttages i den fastlagte proces.

II.2.5) Tildelingskriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Kvalitet / Vægtning: 50
Pris - Vægtning: 50
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Option på forlængelse.

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Det oplyses, at der ikke er en garanti for et bestemt antal tests.

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Københavns lufthavn

Delkontraktnr.: 8
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
85140000 Sundhedsvæsen i øvrigt
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK01 Hovedstaden
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Udførelse af hurtig-tests for påvisning af COVID-19 af indkomne passagerer samt transport af positivsmittede. Udbuddet skal understøtte Sundhedsstyrelsens anbefalinger for hurtig-tests af 18. februar 2021.

Udbuddet gennemføres som et offentligt udbud, hvilket indebærer, at enhver økonomisk aktør kan afgive tilbud. Udbuddet gennemføres i medfør af udbudslovens afsnit III med en planlagt proces, der følger principperne i udbudslovens § 57, stk. 5, som et hasteudbud. Der er således tale om en ydelse og udbud omfattet af udbudslovens afsnit III, hvorfor proceduren netop blot er tilrettelagt efter principperne og i øvrigt fastsat i overensstemmelse med udbudslovens § 186. Proceduren er dermed individuelt tilpasset, idet de grundlæggende principper i udbudslovens § 2 iagttages i den fastlagte proces.

II.2.5) Tildelingskriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Kvalitet / Vægtning: 50
Pris - Vægtning: 50
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Option på forlængelse.

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Det oplyses, at der ikke er en garanti for et bestemt antal tests. Beredskabet opretholdes, så længe der er en bekendtgørelse om test af alle passagerer, der lander i Danmark

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Billund lufthavn

Delkontraktnr.: 9
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
85140000 Sundhedsvæsen i øvrigt
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK03 Syddanmark
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Udførelse af hurtig-tests for påvisning af COVID-19 af indkomne passagerer samt transport af positivsmittede. Udbuddet skal understøtte Sundhedsstyrelsens anbefalinger for hurtig-tests af 18. februar 2021.

Udbuddet gennemføres som et offentligt udbud, hvilket indebærer, at enhver økonomisk aktør kan afgive tilbud. Udbuddet gennemføres i medfør af udbudslovens afsnit III med en planlagt proces, der følger principperne i udbudslovens § 57, stk. 5, som et hasteudbud. Der er således tale om en ydelse og udbud omfattet af udbudslovens afsnit III, hvorfor proceduren netop blot er tilrettelagt efter principperne og i øvrigt fastsat i overensstemmelse med udbudslovens § 186. Proceduren er dermed individuelt tilpasset, idet de grundlæggende principper i udbudslovens § 2 iagttages i den fastlagte proces.

II.2.5) Tildelingskriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Kvalitet / Vægtning: 50
Pris - Vægtning: 50
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Option på forlængelse.

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Det oplyses, at der ikke er en garanti for et bestemt antal tests. Beredskabet opretholdes, så længe der er en bekendtgørelse om test af alle passagerer, der lander i Danmark

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Aalborg lufthavn

Delkontraktnr.: 10
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
85140000 Sundhedsvæsen i øvrigt
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK05 Nordjylland
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Udførelse af hurtig-tests for påvisning af COVID-19 af indkomne passagerer samt transport af positivsmittede. Udbuddet skal understøtte Sundhedsstyrelsens anbefalinger for hurtig-tests af 18. februar 2021.

Udbuddet gennemføres som et offentligt udbud, hvilket indebærer, at enhver økonomisk aktør kan afgive tilbud. Udbuddet gennemføres i medfør af udbudslovens afsnit III med en planlagt proces, der følger principperne i udbudslovens § 57, stk. 5, som et hasteudbud. Der er således tale om en ydelse og udbud omfattet af udbudslovens afsnit III, hvorfor proceduren netop blot er tilrettelagt efter principperne og i øvrigt fastsat i overensstemmelse med udbudslovens § 186. Proceduren er dermed individuelt tilpasset, idet de grundlæggende principper i udbudslovens § 2 iagttages i den fastlagte proces.

II.2.5) Tildelingskriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Kvalitet / Vægtning: 50
Pris - Vægtning: 50
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Option på forlængelse.

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Det oplyses, at der ikke er en garanti for et bestemt antal tests. Beredskabet opretholdes, så længe der er en bekendtgørelse om test af alle passagerer, der lander i Danmark.

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Aarhus Airport

Delkontraktnr.: 11
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
85140000 Sundhedsvæsen i øvrigt
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK04 Midtjylland
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Udførelse af hurtig-tests for påvisning af COVID-19 af indkomne passagerer samt transport af positivsmittede. Udbuddet skal understøtte Sundhedsstyrelsens anbefalinger for hurtig-tests af 18. februar 2021.

Udbuddet gennemføres som et offentligt udbud, hvilket indebærer, at enhver økonomisk aktør kan afgive tilbud. Udbuddet gennemføres i medfør af udbudslovens afsnit III med en planlagt proces, der følger principperne i udbudslovens § 57, stk. 5, som et hasteudbud.

II.2.5) Tildelingskriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Kvalitet / Vægtning: 50
Pris - Vægtning: 50
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Mulighed for forlængelse.

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Det oplyses, at der ikke er en garanti for et bestemt antal tests. Beredskabet opretholdes, så længe der er en bekendtgørelse om test af alle passagerer, der lander i Danmark.

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
Hasteprocedure
Begrundelse:

På grund af COVID-19 og det hastende behov for udførelse af tests i Danmark blev udbuddet gennemført som et hasteudbud. Endvidere var der 4 nødlidende kontrakter, hvorfor det samtidig hastede at få gennemført et nyt udbud.

IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
Bekendtgørelsens nummer i EUT S: 2021/S 050-126452
IV.2.8) Oplysninger om opsigelse af dynamisk indkøbssystem
IV.2.9) Oplysninger om ophør af indkaldelse af tilbud i form af en forhåndsmeddelelse

Del V: Kontrakttildeling

Kontraktnr.: 1
Betegnelse:

Region Nordjylland

En kontrakt/delkontrakt tildeles: ja
V.2) Kontrakttildeling
V.2.1) Dato for indgåelse af kontrakten:
03/05/2021
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Antal modtagne tilbud: 2
Antal tilbud modtaget fra tilbudsgivere fra andre EU-medlemsstater: 1
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens navn og adresse
Officielt navn: Falck Danmark A/S
CVR-nummer: 33597045
Postadresse: Sydhavnsgade 18
By: København
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 2450
Land: Danmark
Kontrahenten er en SMV: nej
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens værdi (eksklusive moms)
Kontraktens/delaftalens samlede værdi: 200 000 000.00 DKK
V.2.5) Oplysninger om underentreprise

Del V: Kontrakttildeling

Kontraktnr.: 2
Betegnelse:

Region Midtjylland

En kontrakt/delkontrakt tildeles: ja
V.2) Kontrakttildeling
V.2.1) Dato for indgåelse af kontrakten:
03/05/2021
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Antal modtagne tilbud: 4
Antal tilbud modtaget fra SMV'er: 2
Antal tilbud modtaget fra tilbudsgivere fra andre EU-medlemsstater: 1
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens navn og adresse
Officielt navn: Falck Danmark A/S
CVR-nummer: 33597045
Postadresse: Sydhavnsgade 18
By: København
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 2450
Land: Danmark
Kontrahenten er en SMV: nej
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens værdi (eksklusive moms)
Kontraktens/delaftalens samlede værdi: 400 000 000.00 DKK
V.2.5) Oplysninger om underentreprise

Del V: Kontrakttildeling

Kontraktnr.: 3
Betegnelse:

Region Syddanmark

En kontrakt/delkontrakt tildeles: ja
V.2) Kontrakttildeling
V.2.1) Dato for indgåelse af kontrakten:
03/05/2021
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Antal modtagne tilbud: 3
Antal tilbud modtaget fra tilbudsgivere fra andre EU-medlemsstater: 1
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens navn og adresse
Officielt navn: Carelink A/S
CVR-nummer: 30568176
Postadresse: Kristrupvej 37
By: Randers
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 8960
Land: Danmark
Kontrahenten er en SMV: nej
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens værdi (eksklusive moms)
Kontraktens/delaftalens samlede værdi: 350 000 000.00 DKK
V.2.5) Oplysninger om underentreprise

Del V: Kontrakttildeling

Kontraktnr.: 4
Betegnelse:

Region Sjælland

En kontrakt/delkontrakt tildeles: ja
V.2) Kontrakttildeling
V.2.1) Dato for indgåelse af kontrakten:
03/05/2021
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Antal modtagne tilbud: 2
Antal tilbud modtaget fra tilbudsgivere fra andre EU-medlemsstater: 1
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens navn og adresse
Officielt navn: Falck Danmark A/S
CVR-nummer: 33597045
Postadresse: Sydhavnsgade 18
By: København
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 2450
Land: Danmark
Kontrahenten er en SMV: nej
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens værdi (eksklusive moms)
Kontraktens/delaftalens samlede værdi: 300 000 000.00 DKK
V.2.5) Oplysninger om underentreprise

Del V: Kontrakttildeling

Kontraktnr.: 5
Betegnelse:

Region Hovedstaden A

En kontrakt/delkontrakt tildeles: ja
V.2) Kontrakttildeling
V.2.1) Dato for indgåelse af kontrakten:
03/05/2021
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Antal modtagne tilbud: 3
Antal tilbud modtaget fra tilbudsgivere fra andre EU-medlemsstater: 1
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens navn og adresse
Officielt navn: Copenhagen Contractors A/S
CVR-nummer: 29519226
Postadresse: Sankt Annæ Plads 11, 1.
By: København
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 1250
Land: Danmark
Kontrahenten er en SMV: nej
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens værdi (eksklusive moms)
Kontraktens/delaftalens samlede værdi: 300 000 000.00 DKK
V.2.5) Oplysninger om underentreprise

Del V: Kontrakttildeling

Kontraktnr.: 6
Betegnelse:

Region Hovedstaden B

En kontrakt/delkontrakt tildeles: ja
V.2) Kontrakttildeling
V.2.1) Dato for indgåelse af kontrakten:
03/05/2021
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Antal modtagne tilbud: 4
Antal tilbud modtaget fra SMV'er: 1
Antal tilbud modtaget fra tilbudsgivere fra andre EU-medlemsstater: 1
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens navn og adresse
Officielt navn: Falck Danmark A/S
CVR-nummer: 33597045
Postadresse: Sydhavnsgade 18
By: København
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 2450
Land: Danmark
Kontrahenten er en SMV: nej
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens værdi (eksklusive moms)
Kontraktens/delaftalens samlede værdi: 350 000 000.00 DKK
V.2.5) Oplysninger om underentreprise

Del V: Kontrakttildeling

Kontraktnr.: 7
Betegnelse:

Udførelse af test i Tyskland

En kontrakt/delkontrakt tildeles: ja
V.2) Kontrakttildeling
V.2.1) Dato for indgåelse af kontrakten:
03/05/2021
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Antal modtagne tilbud: 2
Antal tilbud modtaget fra tilbudsgivere fra andre EU-medlemsstater: 1
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens navn og adresse
Officielt navn: Falck Danmark A/S
CVR-nummer: 33597045
Postadresse: Sydhavnsgade 18
By: København
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 2450
Land: Danmark
Kontrahenten er en SMV: nej
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens værdi (eksklusive moms)
Kontraktens/delaftalens samlede værdi: 15 000 000.00 DKK
V.2.5) Oplysninger om underentreprise

Del V: Kontrakttildeling

Kontraktnr.: 8
Betegnelse:

Københavns lufthavn

En kontrakt/delkontrakt tildeles: ja
V.2) Kontrakttildeling
V.2.1) Dato for indgåelse af kontrakten:
03/05/2021
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Antal modtagne tilbud: 2
Antal tilbud modtaget fra tilbudsgivere fra andre EU-medlemsstater: 1
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens navn og adresse
Officielt navn: Falck Danmark A/S
CVR-nummer: 33597045
Postadresse: Sydhavnsgade 18
By: København
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 2450
Land: Danmark
Kontrahenten er en SMV: nej
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens værdi (eksklusive moms)
Kontraktens/delaftalens samlede værdi: 50 000 000.00 DKK
V.2.5) Oplysninger om underentreprise

Del V: Kontrakttildeling

Kontraktnr.: 9
Betegnelse:

Billund lufthavn

En kontrakt/delkontrakt tildeles: ja
V.2) Kontrakttildeling
V.2.1) Dato for indgåelse af kontrakten:
03/05/2021
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Antal modtagne tilbud: 3
Antal tilbud modtaget fra SMV'er: 1
Antal tilbud modtaget fra tilbudsgivere fra andre EU-medlemsstater: 1
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens navn og adresse
Officielt navn: Falck Danmark A/S
CVR-nummer: 33597045
Postadresse: Sydhavnsgade 18
By: København
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 2450
Land: Danmark
Kontrahenten er en SMV: nej
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens værdi (eksklusive moms)
Kontraktens/delaftalens samlede værdi: 7 000 000.00 DKK
V.2.5) Oplysninger om underentreprise

Del V: Kontrakttildeling

Kontraktnr.: 10
Betegnelse:

Aalborg lufthavn

En kontrakt/delkontrakt tildeles: ja
V.2) Kontrakttildeling
V.2.1) Dato for indgåelse af kontrakten:
03/05/2021
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Antal modtagne tilbud: 2
Antal tilbud modtaget fra tilbudsgivere fra andre EU-medlemsstater: 1
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens navn og adresse
Officielt navn: Falck Danmark A/S
CVR-nummer: 33597045
Postadresse: Sydhavnsgade 18
By: København
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 2450
Land: Danmark
Kontrahenten er en SMV: nej
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens værdi (eksklusive moms)
Kontraktens/delaftalens samlede værdi: 5 000 000.00 DKK
V.2.5) Oplysninger om underentreprise

Del V: Kontrakttildeling

Kontraktnr.: 11
Betegnelse:

Aarhus Airport

En kontrakt/delkontrakt tildeles: ja
V.2) Kontrakttildeling
V.2.1) Dato for indgåelse af kontrakten:
03/05/2021
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Antal modtagne tilbud: 2
Antal tilbud modtaget fra tilbudsgivere fra andre EU-medlemsstater: 1
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens navn og adresse
Officielt navn: Falck Danmark A/S
CVR-nummer: 33597045
Postadresse: Sydhavnsgade 18
By: København
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 2450
Land: Danmark
Kontrahenten er en SMV: nej
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens værdi (eksklusive moms)
Kontraktens/delaftalens samlede værdi: 1 000 000.00 DKK
V.2.5) Oplysninger om underentreprise

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:

Den udbudte aftale er en offentlig kontrakt i henhold til udbudslovens § 24, nr. 24.

Udbudsmaterialet, herunder udbudsbetingelserne, offentliggøres via det internetbaserede eSourcing-system, CTM fra EU-Supply. Således kan udbudsmaterialet, herunder evt. rettelsesblade, downloades via https://eu.eu-supply.com/ctm/supplier/publictenders?B=REGIONMIDT

Al kommunikation vedrørende dette udbud skal foregå via EU-Supply i overensstemmelse med udbudsbetingelserne - og ikke via ordregivers ovenfor oplyste e-mail.

Adgang til udbudsmaterialet og deltagelse i udbuddet kræver online registrering i EU-Supply. Det er gratis at oprette sig som bruger i systemet. Efter registreringen logger tilbudsgiver sig ind i øverste venstre hjørne. Herefter kommer der en oversigt over alle regionens udbud, og der klikkes på det relevante udbud, hvorefter udbudsmaterialet kommer frem, herunder de bilag, som skal afleveres som en del af det samlede tilbud.

Bemærk venligst, at både ordregivers og tilbudsgivershandlinger logges i systemet.

Ved tekniske spørgsmål til brugen af systemet, kontakt venligst EU-Supply's support på telefon 70 20 80 14 eller mail til dksupport@eu-supply.com

Spørgsmål til selve udbuddet skal stilles til ordregiver via spørgsmål/svar-modulet inde i systemet. Svar på disse spørgsmål offentliggøres i anonymiseret form i systemet, hvor de er tilgængelige for alle. Bemærk i øvrigt at der er virtuelt informationsmøde den 5. januar kl. 11.00.

De frivillige udelukkelsesgrunde er (endvidere gælder de obligatoriske):

- Tilbudsgiver har tilsidesat forpligtelser på miljølovgivningsområdet, sociallovgivningsområdet og det arbejdsretlige område, jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 1.

- Tilbudsgiveren er under konkurs, insolvens- eller likvidationsbehandling, tvangsakkord uden for konkurs, en situation, der svarer til konkurs i henhold til national ret, aktiver administreres af en kurator, eller erhvervsvirksomheden er indstillet, jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2.

- Skyldig i alvorlige forsømmelser i forbindelse med udøvelsen af erhvervet, jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 3.

- Aftaler med andre økonomiske aktører med henblik på konkurrencefordrejning, jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 4.

Husk i øvrigt at udfylde ESPD for alle relevante parter, som indleveres ved tilbudsafgivelsen.

Det er anført at der vil blive anvendt elektronisk bestilling, som vil være pr. mail, men der kan ligeledes være bestilling pr. telefon.

Begrænsningen på antal tildelte delkontrakter er alene for de 6 geografiske delkontrakter (Delkontrakt 1-6), der er således ikke en begrænsning på de øvrige delkontrakter.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud
Postadresse: Nævnenes Hus, Tolboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405708
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

Klage skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, og 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.

Klage over indgåelse af en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen (miniudbud) skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen.

Samtidig med klagens fremsendelse til Klagenævnet for Udbud skal klageren sende en kopi af klagen med bilag til ordregiveren, gerne pr. e-mail.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud
Postadresse: Nævnenes Hus, Tolboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405708
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagevejledning-0
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
08/06/2021

Send til en kollega

0.047