23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2015/S 189-342967
Offentliggjort
30.09.2015
Udbudstype
Begrænset udbud

Udbyder

Lyngby-Taarbæk Kommune

Vindere

Udbud af personlig pleje og praktisk hjælp

(24.03.2016)
DK Pleje ApS
Søborg Hovedgade 119
2860 Søborg

Udbud af personlig pleje og praktisk hjælp

(24.03.2016)
Puks Hjemmehjælp I/S
Strandvejen 343
2930 Klampenborg

Udbud af praktisk hjælp og personlig pleje.


Lyngby-Taarbæk Kommune

Udbudsbekendtgørelse

Tjenesteydelser

Direktiv 2004/18/EF

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn, adresser og kontaktpunkt(er)

Lyngby-Taarbæk Kommune
11715311
Rådhuset, Lyngby Torv 17
Att: Martin Skoulund Larsen
2800 Kongens Lyngby
DANMARK
Telefon: +45 45973109
Mailadresse: marsl@ltk.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse for den ordregivende myndighed: http://www.ltk.dk

Internetadresse for køberprofilen: http://eu.eu-supply.com/ctm/Supplier/CompanyInformation/Index/157608

Elektronisk adgang til oplysninger: http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=150004&B=LTK

Elektronisk indsendelse af bud og ansøgninger om deltagelse: http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=150004&B=LTK

Yderligere oplysninger fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende den konkurrenceprægede dialog og et dynamisk indkøbssystem) fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

I.2) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.3) Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester
I.4) Kontrakt indgås på andre ordregivende myndigheders vegne
Den ordregivende myndighed indkøber på andre ordregivende myndigheders vegne: nej

Del II: Kontraktens genstand

II.1) Beskrivelse
II.1.1) Den ordregivende myndigheds betegnelse for kontrakten:
Udbud af praktisk hjælp og personlig pleje.
II.1.2) Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne
Tjenesteydelser
Tjenesteydelseskategori nr. 25: Sundheds- og socialvæsen
Hovedleverings- eller hovedudførelsessted for bygge- eller anlægsarbejde, varer eller tjenesteydelser: Kongens Lyngby.

NUTS-kode DK012

II.1.3) Oplysninger om offentlig kontrakt, rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Bekendtgørelsen vedrører en offentlig kontrakt
II.1.4) Oplysninger om rammeaftale
II.1.5) Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene
Der udbydes levering af praktisk hjælp og personlig pleje til visiterede borgere i Lyngby-Taarbæk Kommune.
Der udbydes to parallelle rammeaftaler om praktisk hjælp og personlig pleje med en rehabiliterende tilgang.
De to private leverandører skal kunne levere både praktisk hjælp og personlig pleje.
De to private virksomheder bliver leverandører på lige fod med den kommunale hjemmepleje. De valgte leverandører og den kommunale hjemmepleje bliver de eneste leverandører af hjemmepleje i Lyngby-Taarbæk Kommune.
Antallet af borgere pr. rammeaftale afgøres af borgernes frie valg af hjemmehjælpsleverandør.
Dette valg foretages efter kontraktindgåelse og før opstart af kontrakt.
Det kan oplyses, at private leverandører på udbudstidspunktet leverer ca. 2 000 timers praktisk hjælp om måneden og ca. 2 300 timers personlig pleje om måneden.
II.1.6) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

98513310

II.1.7) Oplysninger om WTO-aftalen om offentlige indkøb
Dette udbud er omfattet af WTO-aftalen om offentlige indkøb: ja
II.1.8) Delaftaler
Kontrakten er opdelt i delaftaler: nej
II.1.9) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2) Kontraktens mængde eller omfang
II.2.1) Samlet mængde eller omfang:
Jf. punkt II.1.5).
II.2.2) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.3) Oplysninger om forlængelse
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Antal gange, der er mulighed for forlængelse: 2
Hvis der er tale om indkøbs- eller tjenesteydelseskontrakter, der kan forlænges: anslået tidsramme for efterfølgende kontakter:
måneder: 12 (fra tildeling af kontrakten)
II.3) Kontraktens varighed eller frist for dens opfyldelse
Varighed i måneder: 048 (fra tildeling af kontrakten)

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Kontraktbetingelser
III.1.1) Sikkerhedsstillelse og garantier, som forlanges:
Som sikkerhed for sine forpligtelser i henhold til kontrakten skal leverandørerne efter indgåelse af kontrakt stille en ubetinget og uigenkaldelig anfordringsgaranti fra et anerkendt pengeinstitut eller kautionsforsikringsselskab.
III.1.2) De vigtigste finansierings- og betalingsvilkår og/eller henvisning til relevante bestemmelser herom:
III.1.3) Retlig form, som kræves af den sammenslutning af økonomiske aktører, ordren tildeles:
Der kræves ingen bestemt retlig form, men hvor tilbud afgives af et konsortium — en sammenslutning af økonomiske aktører — bør deltagerne udpege en fælles befuldmægtiget, som ordregiver med bindende virkning for sammenslutningen kan indgå aftaler med, og konsortiedeltagerne skal hæfte solidarisk. En virksomhed kan maksimalt deltage i ét konsortium.
III.1.4) Andre særlige vilkår
Der gælder særlige vilkår for opfyldelse af kontrakten: ja
Beskrivelse af de særlige vilkår: Kontrakterne vil indeholde sociale klausuler.
III.2) Betingelser for deltagelse
III.2.1) De økonomiske aktørers personlige forhold, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregister
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: 1) Oplysning om firmanavn, firmaadresse, CVR-nr., kontaktperson og kontaktoplysninger, jf vedlagte skabelon 1.
2) Underskrevet erklæring på tro og love vedr. overholdelse af udelukkelsesgrunde i henhold til art 45 i Europa-Parlamentet og Rådets direktiv nr. 2004/18/EF af 31. marts 2004, jf. vedlagte skabelon 2.
3) Underskrevet erklæring på tro og love vedr. ubetalt forfalden gæld til det offentlige i henhold til lovbekendtgørelse nr. 336 af 13. august 1997, jf. vedlagte skabelon 3.
4) Virksomhedsbeskrivelse, herunder beskrivelse af ejerforhold, ledelse/nøglepersoner, formål/mission og historik. Beskrivelsen bør ikke fylde mere end ca. 2-3 sider.
5) Såfremt ansøgning om prækvalifikation afgives af et konsortium, skal ovenstående oplysninger og erklæringer afgives for alle konsortiedeltagerne.
6) Uanset formuleringen af ovenstående forbeholder Udbyder sig retten til at indhente yderligere oplysninger inden for rammerne af § 12 i Bekendtgørelse nr. 712 af 15.6.2011.
III.2.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: 1) Oplysning om ansøgerens økonomiske forhold i form af nøgletal for de seneste tilgængelige tre regnskabsår for omsætning, resultat og egenkapital, jf. vedlagte skabelon 4. Videre skal vedlægges det seneste revisionspåtegnede årsregnskab. Såfremt virksomheden har eksisteret i en kortere årrække, skal der fremlægges nøgletal for de/det år, hvor der er aflagt årsregnskab. Virksomheder, der endnu ikke har aflagt årsregnskab, skal dokumentere virksomhedens økonomiske og finansielle kapacitet ved revisorerklæring.
2) Ledelses- eller revisorerklæring om, at der ikke siden seneste regnskabsaflæggelse er sket væsentlige ændringer af virksomhedens økonomiske og finansielle situation, jf. vedlagte skabelon 5. Såfremt der er sket væsentlige ændringer, skal der vedlægges en redegørelse herom, jf. vedlagte skabelon. Såfremt ansøger er et børsnoteret selskab, vil en erklæring om, at der ikke siden sidste regnskabsaflæggelse har været anledning til at afgive børsmeddelelser, være tilstrækkeligt. Såfremt der har været afgivet børsmeddelelser vedrørende regnskabet, skal disse vedlægges.
3) Såfremt ansøgning om prækvalifikation afgives af et konsortium, skal ovenstående oplysninger og erklæringer afgives for alle konsortiedeltagerne.
4) Såfremt ansøger baserer sig på andre enheders økonomiske formåen, skal ansøgningen indeholde oplysninger om de pågældende enheders økonomiske og finansielle kapacitet som anført under pkt. 1 og 2, ligesom ansøger skal godtgøre at råde over de ressourcer, der er nødvendige for kontraktens udførelse, jf. vedlagte skabelon 6.
5) Uanset formuleringen af ovenstående forbeholder Udbyder sig retten til at indhente yderligere oplysninger inden for rammerne af § 12 i Bekendtgørelse nr. 712 af 15.6.2011.
III.2.3) Teknisk kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt:
1) Forelæggelse af en liste over de betydeligste tilsvarende leverancer, ansøgeren har udført de seneste 3 år (referenceliste), med angivelse af omfang og tidspunkt for levering samt oplysning om ordregiver, herunder navn og kontaktdata på kontaktperson hos ordregiveren, jf. vedlagte skabelon 7.
2) Oplysninger om ansøgerens årlige gennemsnitlige antal beskæftigede gennem de seneste 3 år og fordelt på faggrupper, jf. vedlagte skabelon 8.
3) Såfremt ansøgning om prækvalifikation afgives af et konsortium, skal alle konsortiedeltager afgive de under pkt. 1 og 2 anførte oplysninger.
4) Såfremt ansøger baserer sig på andre enheders tekniske formåen, skal ansøgningen indeholde oplysninger om de pågældende enheders tekniske og faglige kvalifikationer som anført under pkt. 1 og 2, ligesom ansøger skal godtgøre at råde over de ressourcer, der er nødvendige for kontraktens udførelse (erklæringer), jf. vedlagte skabelon 6.
5) Uanset formuleringen af ovenstående forbeholder Udbyder sig retten til at indhente yderligere oplysninger inden for rammerne af § 12 i Bekendtgørelse nr. 712 af 15.6.2011.
III.2.4) Oplysning om reserverede kontrakter
III.3) Specifikke vilkår for tjenesteydelseskontrakter
III.3.1) Oplysninger om en bestemt profession
Udførelse af tjenesteydelsen er forbeholdt en bestemt profession: nej
III.3.2) Medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen
Juridiske personer bør anføre navne på og faglige kvalifikationer for de medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen: nej

Del IV: Procedure

IV.1) Type procedure
IV.1.1) Type procedure
Begrænset
IV.1.2) Grænse for, hvor mange økonomiske aktører der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet antal økonomiske aktører: 6
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal kandidater: Der vil ved udvælgelsen blive lagt vægt på ansøgernes personlige forhold, økonomiske/finansielle og tekniske kapacitet, som dokumenteret i henhold til del III.2.1), III.2.2) og III.2.3). Der vil særligt blive lagt vægt på, hvilke ansøgere der har den bedste og mest relevante erfaring i forhold til den udbudte opgave.
IV.1.3) Reduktion af antallet af økonomiske aktører under forhandlingerne eller dialogen
IV.2) Tildelingskriterier
IV.2.1) Tildelingskriterier
Det økonomisk mest fordelagtige bud vurderet på grundlag af de kriterier, der er anført i specifikationerne, i opfordringen til at afgive bud eller til at forhandle eller i det beskrivende dokument
IV.2.2) Oplysninger om elektronisk auktion
Der vil blive anvendt elektronisk auktion:: nej
IV.3) Administrative oplysninger
IV.3.1) Sagsnummer hos den ordregivende myndighed:
IV.3.2) Har der været tidligere offentliggørelse(r) om samme kontrakt?
nej
IV.3.3) Vilkår for adgang til specifikationer og yderligere dokumenter eller beskrivende dokumenter
Skal der betales for dokumenterne?: nej
IV.3.4) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
26.10.2015 - 12:00
IV.3.5) Dato for afsendelse til udvalgte kandidater af opfordringer til at afgive bud eller at deltage
IV.3.6) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
dansk.
IV.3.7) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
IV.3.8) Åbning af bud

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om EU-midler
Kontrakten vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
VI.3) Yderligere oplysninger
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne

Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Mailadresse: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: http://www.klfu.dk
Fax: +45 33307799

VI.4.2) Indgivelse af klager
Præcise oplysninger om klagefrist(er): Håndhævelseslovens § 7 fastsætter følgende klagefrister for EU-udbud, som ordregiver henholder sig til:
(1) Klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, jf. Håndhævelseslovens § 2, stk. 1, nr. 1, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.
(2) Klager over andet end ordregivers prækvalifikationsbeslutninger under nr. (1) skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
— 45 dage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i EU-Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, hvor fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
— 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen.
— 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. Håndhævelseslovens § 2, stk. 2.
(3) Klager over kontraktindgåelse uden gennemførelse af udbud efter Håndhævelseslovens § 4 skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse EU-Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i EU-Tidende.
Ovenstående gælder også for sagsanlæg ved domstolene om, at de regler, der er nævnt i Håndhævelseslovens § 1, stk. 2, nr. 1 og 2, er overtrådt, og sagsøgeren ikke forinden har indgivet klage til Klagenævnet for Udbud herom.
VI.4.3) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
Mailadresse: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk
Fax: +45 41715100

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
25.9.2015

Send til en kollega

0.078