23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2021/S 117-307154
Offentliggjort
18.06.2021
Udbudstype
Resultat

Udbyder

Fredericia Kommune

Personlig pleje og praktisk bistand


Fredericia Kommune

Bekendtgørelse om indgåede kontrakter

Resultat af udbudsproceduren

Tjenesteydelser

Retsgrundlag:
Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Fredericia Kommune
CVR-nummer: 69116418
Postadresse: Gothersgade 20
By: Fredericia
NUTS-kode: DK032 Sydjylland
Postnummer: 7000
Land: Danmark
Kontaktperson: Anne Bergholt Sommer
E-mail: ase@bechbruun.com
Telefon: +45 72273361
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.fredericia.dk/borger/omsorg-sundhed/aeldreliv/hjemmehjaelp-personlig-pleje
I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Personlig pleje og praktisk bistand

II.1.2) Hoved-CPV-kode
98513310 Hjemmehjælp
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

FK udbyder herved området personlig pleje og praktisk bistand til borgere, der bliver visiteret hertil af FK.

Opgaverne er omfattet af servicelovens § 83 om personlig pleje og praktisk bistand og sundhedsloven om sygeplejeydelser delegeret fra den kommunale sygepleje.

Den udbudte opgave angår udførelse af følgende:

1) praktisk bistand

2) personlige plejeopgaver døgnet rundt

3) udvalgte delegerede sygeplejeydelser på ældreområdet i borgernes egne hjem.

Opgaverne omfatter ikke beboere på plejehjem.

Visiterede borgere kan frit vælge, om de ønsker opgaven løst af FK’s eget personale, eller af en af de to leverandører, som FK har indgået kontrakt med på baggrund af dette udbud.

Kontrakten har en varighed på 4 år med mulighed for forlængelse med ét år.

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.1.7) Udbuddets samlede værdi (eksklusive moms)
Værdi eksklusive moms: 80 000 000.00 DKK
II.2) Beskrivelse
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
98513000 Udsendelse af personale til private husstande
85141210 Hjemmesygepleje
79622000 Anvisning af hushjælpspersonale
79624000 Anvisning af plejepersonale
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK032 Sydjylland
Hovedudførelsessted:

Fredericia Kommune

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

I overensstemmelse med reglerne i afsnit III i udbudsloven (lov nr. 1564 af 15.12.2015 med senere ændringer) udbyder Fredericia Kommune (herefter "FK") herved området personlig pleje og praktisk bistand til borgere, der bliver visiteret hertil af FK.

Yderligere information om hjemmehjælp og personlige pleje i FK kan findes på følgende hjemmeside:

https://www.fredericia.dk/borger/omsorg-sundhed/aeldreliv/hjemmehjaelp-personlig-pleje

Opgaverne er omfattet af servicelovens § 83 om personlig pleje og praktisk bistand og sundhedsloven om

sygeplejeydelser delegeret fra den kommunale sygepleje.

Den udbudte opgave angår udførelse af følgende:

1) praktisk bistand

2) personlige plejeopgaver døgnet rundt

3) udvalgte delegerede sygeplejeydelser på ældreområdet i borgernes egne hjem.

Opgaverne omfatter ikke beboere på plejehjem.

Visiterede borgere kan frit vælge, om de ønsker opgaven løst af FK’s eget personale, eller af en af de to leverandører, som FK har indgået kontrakt med på baggrund af dette udbud.

FK vil indgå kontrakt med den tilbudsgiver, der har afgivet det økonomisk mest fordelagtige tilbud.

Herudover vil FK indgå kontrakt med yderligere én tilbudsgiver, forudsat tilbudsgiveren vil forbedre sit tilbud og tilbyde samme vilkår som den tilbudsgiver, der har afgivet det økonomisk mest fordelagtige tilbud (FK vil i den forbindelse henvende sig til tilbudsgiverne efter tilbuddenes rangorden ved evalueringen).

Det er FK’s vurdering, at virksomhedsoverdragelsesloven ikke finder anvendelse. Såfremt den vindende tilbudsgiver rent faktisk måtte overtage medarbejdere fra en hidtidig leverandør i et sådant omfang, at virksomhedsoverdragelsesloven finder anvendelse, er dette et forhold, der er ordregiver uvedkommende.

Det samlede forbrug omfattet af udbuddet udgør på årsbasis cirka 16 mio. DKK ekskl. moms. Der er alene tale om et estimat, som ikke er bindende for ordregiver. Det anførte forbrug er skønnede mængder udregnet på baggrund af den tidligere aktivitet og forventet aktivitetsændring.

Kontraktperioden løber fra den 1. maj 2021 til den 30. april 2025. FK har mulighed for at forlænge kontrakten én gang med 12 måneder, jf. nærmere udkastet til kontrakt, pkt. 4.

II.2.5) Tildelingskriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Organisation og leveringssikkerhed / Vægtning: 15
Kvalitetskriterium - Navn: Opgavens varetagelse / Vægtning: 15
Pris - Vægtning: 70
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Fredericia Kommune har mulighed for at forlænge den i pkt. II.2.7) nævnte kontraktperiode én gang med 12 måneder.

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: nej
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
Bekendtgørelsens nummer i EUT S: 2020/S 250-626101
IV.2.8) Oplysninger om opsigelse af dynamisk indkøbssystem
IV.2.9) Oplysninger om ophør af indkaldelse af tilbud i form af en forhåndsmeddelelse

Del V: Kontrakttildeling

Kontraktnr.: 1
Betegnelse:

Kontrakt vedr. levering af personlig pleje og praktisk bistand i Fredericia Kommune

En kontrakt/delkontrakt tildeles: ja
V.2) Kontrakttildeling
V.2.1) Dato for indgåelse af kontrakten:
26/03/2021
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Antal modtagne tilbud: 4
Antal tilbud modtaget fra SMV'er: 4
Antal tilbud modtaget fra tilbudsgivere fra andre EU-medlemsstater: 0
Antal tilbud modtaget fra tilbudsgivere fra ikke-EU-medlemsstater: 0
Antal tilbud modtaget elektronisk: 4
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens navn og adresse
Officielt navn: Sundplejen ApS
CVR-nummer: 39179083
Postadresse: Vinkelvej 9. 1
By: Haderslev
NUTS-kode: DK032 Sydjylland
Postnummer: 6100
Land: Danmark
E-mail: info@sundplejen.dk
Telefon: +45 22970220
Kontrahenten er en SMV: ja
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens værdi (eksklusive moms)
Kontraktens/delkontraktens oprindeligt anslåede samlede værdi: 80 000 000.00 DKK
Kontraktens/delaftalens samlede værdi: 80 000 000.00 DKK
V.2.5) Oplysninger om underentreprise

Del V: Kontrakttildeling

Kontraktnr.: 2
Betegnelse:

Kontrakt vedr. levering af personlig pleje og praktisk bistand i Fredericia Kommune

En kontrakt/delkontrakt tildeles: ja
V.2) Kontrakttildeling
V.2.1) Dato for indgåelse af kontrakten:
23/03/2021
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Antal modtagne tilbud: 4
Antal tilbud modtaget fra SMV'er: 4
Antal tilbud modtaget fra tilbudsgivere fra andre EU-medlemsstater: 0
Antal tilbud modtaget fra tilbudsgivere fra ikke-EU-medlemsstater: 0
Antal tilbud modtaget elektronisk: 4
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens navn og adresse
Officielt navn: Luksuspleje ApS
CVR-nummer: 35661131
Postadresse: Niels Bohrs Vej 2
By: Vejle
NUTS-kode: DK032 Sydjylland
Postnummer: 7100
Land: Danmark
E-mail: vejle@luksuspleje.dk
Telefon: +45 72207017
Internetadresse: www.luksuspleje.dk
Kontrahenten er en SMV: ja
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens værdi (eksklusive moms)
Kontraktens/delkontraktens oprindeligt anslåede samlede værdi: 80 000 000.00 DKK
Kontraktens/delaftalens samlede værdi: 80 000 000.00 DKK
V.2.5) Oplysninger om underentreprise

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

Klager over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit III skal indgives inden for 45 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-Tidende om indgåelse af kontrakt.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
14/06/2021

Send til en kollega

0.047