23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2015/S 193-349982
Offentliggjort
06.10.2015
Udbudstype
Begrænset udbud

Udbyder

Syddansk Universitet

Vindere

Kommunikationsydelser

(31.03.2016)
Grafisk Rådgivning ApS
Havnevej 3B
2670 Greve

Kommunikationsydelser

(31.03.2016)
KreativGrafisk
Vestergade 15, 2. etage
5000 Odense C

Kommunikationsydelser

(31.03.2016)
Clausen Gruppen ApS
Cikorievej 20
5220 Odense SØ

Kommunikationsydelser

(31.03.2016)
Imageconsult
Uhrevej 3
6064 Jordrup

Kommunikationsydelser

(31.03.2016)
Red Ink A/S
Thriges Plads 8
5000 Odense C

Kommunikationsydelser

(31.03.2016)
LEAD Agency
Ravnsborg Tværgade 5C, 1. sal
2200 København N

Kommunikationsydelser

(31.03.2016)
Advice A/S
Gammel Kongevej 3E, baghuset
1610 København V

Rammeaftalen er påtænkt at skulle dække indkøb af kommunikationsydelser, hvor opgaverne er mangeartede men omfatter almindelige daglige kommunikationsydelser som ikke varetages in-house.


Syddansk Universitet

Udbudsbekendtgørelse

Tjenesteydelser

Direktiv 2004/18/EF

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn, adresser og kontaktpunkt(er)

Syddansk Universitet
29283958
Campusvej 55
Att: Stina Bundgaard Nymann Andersen
5230 Odense M
DANMARK
Telefon: +45 65501000
Mailadresse: sbna@sdu.dk

Internetadresse(r):

Internetadresse for køberprofilen: http://eu.eu-supply.com/ctm/Supplier/CompanyInformation/Index/144191

Elektronisk adgang til oplysninger: http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=149994&B=SDU

Elektronisk indsendelse af bud og ansøgninger om deltagelse: http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=149994&B=SDU

Yderligere oplysninger fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende den konkurrenceprægede dialog og et dynamisk indkøbssystem) fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

I.2) Type ordregivende myndighed
Offentligt organ
I.3) Hovedaktivitet
Uddannelse
I.4) Kontrakt indgås på andre ordregivende myndigheders vegne
Den ordregivende myndighed indkøber på andre ordregivende myndigheders vegne: nej

Del II: Kontraktens genstand

II.1) Beskrivelse
II.1.1) Den ordregivende myndigheds betegnelse for kontrakten:
Rammeaftalen er påtænkt at skulle dække indkøb af kommunikationsydelser, hvor opgaverne er mangeartede men omfatter almindelige daglige kommunikationsydelser som ikke varetages in-house.
II.1.2) Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne
Tjenesteydelser
Tjenesteydelseskategori nr. 13: Reklamevirksomhed
Hovedleverings- eller hovedudførelsessted for bygge- eller anlægsarbejde, varer eller tjenesteydelser: Odense M.

NUTS-kode DK

II.1.3) Oplysninger om offentlig kontrakt, rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Bekendtgørelsen vedrører udarbejdelse af en rammeaftale
II.1.4) Oplysninger om rammeaftale
Rammeaftale med flere aktører
Antal deltagere i den påtænkte rammeaftale: 7

Rammeaftalens varighed

Varighed i år: 2

Anslået samlet værdi af indkøbene i hele rammeaftalens løbetid

Anslået værdi eksklusive moms:
interval: mellem 12 000 000 og 16 000 000 DKK
II.1.5) Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene
Ordregiver ønsker, at samle sine indkøb af kommunikationsydelser på en rammeaftale. Rammeaftalen er påtænkt at skulle dække indkøb af kommunikationsydelser, hvor opgaverne er mangeartede men omfatter almindelige Kommunikationsydelser som ikke varetages in-house. For hver kommunikationsopgave som skal løses, vil der blive foretaget en saglig vurdering, om opgaven kan løses in-house eller om den skal løses eksternt.
II.1.6) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

85312320, 79340000, 79341100, 79341400, 79342000, 79342100, 79415200, 79822500

II.1.7) Oplysninger om WTO-aftalen om offentlige indkøb
Dette udbud er omfattet af WTO-aftalen om offentlige indkøb: nej
II.1.8) Delaftaler
Kontrakten er opdelt i delaftaler: nej
II.1.9) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2) Kontraktens mængde eller omfang
II.2.1) Samlet mængde eller omfang:
Indkøb af kommunikationsydelser til universitetet har i gennemsnittet (årligt) været på ca. 3-4 000 000 DKK. Det er ikke muligt at anslå den præcise opgavemængde eller kontraktværdi, idet det i høj grad afhænger af organisationens behov for bistand, mængden af kommunikationsydelser samt fremtidige behov for kommunikationsydelser.
Anslået værdi eksklusive moms:
interval: mellem 12 000 000 og 16 000 000 DKK
II.2.2) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af disse optioner: Der er i nærværende rammeaftale en option på forlængelse af kontraktperioden, hvor ordregiver med et skriftligt varsel til leverandørerne på 2 måneder kan forlænge kontraktperioden for 1 år ad gangen. Kontrakten kan maksimalt forlænges med 2 x 12 måneder. Rammeaftalen kan maksimalt gælde i 4 år fra den oprindelige ikrafttrædelsesdato.
II.2.3) Oplysninger om forlængelse
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Antal gange, der er mulighed for forlængelse: 2
II.3) Kontraktens varighed eller frist for dens opfyldelse

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Kontraktbetingelser
III.1.1) Sikkerhedsstillelse og garantier, som forlanges:
III.1.2) De vigtigste finansierings- og betalingsvilkår og/eller henvisning til relevante bestemmelser herom:
Der henvises til kontraktens betalings- og faktureringsbetingelser.
III.1.3) Retlig form, som kræves af den sammenslutning af økonomiske aktører, ordren tildeles:
I givet fald: Leverandører der indgår i konsortier eller lignende sammenslutninger af økonomiske aktører, skal i tilfælde af at ordren tildeles disse, hæfte solidarisk, direkte og ubetinget i forhold til ordregiver. Konsortier eller sammenslutninger af økonomiske aktører skal ved tilbudsafgivelse endvidere udpege en fælles befuldmægtiget, med hvilken Tilbudsgiver med ordregiver kan føre afklarende drøftelser med bindende virkning for de(n) øvrige Tilbudsgiver(e). I så fald skal Bilag B udfyldes og vedhæftes. Bilaget findes i EU-Supply.

For inspiration til konsortiedannelse kan henvises til »vejledning i konsortiedannelse for små og mellemstore virksomheder« udarbejdet af Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen april 2012. Vejledningen kan findes på www.kfst.dk

For inspiration til en generel tjekliste kan der henvises til »Tjekliste — Når du vil afgive tilbud i en udbudsproces« udarbejdet af Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen april 2012. Tjeklisten kan findes på www.kfst.dk

III.1.4) Andre særlige vilkår
Der gælder særlige vilkår for opfyldelse af kontrakten: nej
III.2) Betingelser for deltagelse
III.2.1) De økonomiske aktørers personlige forhold, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregister
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Deltagelse i udbudsproceduren er udelukket, hvis et af følgende forhold er til stede:
a) Der er afsagt endelig dom over tilbudsgiver vedrørende deltagelse i en kriminel organisation eller bestikkelse eller svig eller hvidvaskning af penge.
b) Tilbudsgivers bo er under konkurs, likvidation, skifte eller tvangsakkord uden for konkurs, eller har indstillet sin erhvervsvirksomhed eller befinder sig i en lignende situation i henhold til en tilsvarende procedure, der er fastsat i national lovgivning.
c) Tilbudsgivers bo er begæret taget under konkursbehandling eller behandling med henblik på likvidation, skifte eller tvangsakkord uden for konkurs eller enhver tilsvarende behandling, der er fastsat i national lovgivning.
d) Tilbudsgiver er ved en retskraftig dom dømt for en strafbar handling, der rejser tvivl om den pågældendes faglige hæderlighed.
e) Tilbudsgiver her i forbindelse med udøvelsen af sit erhverv begået en alvorlig fejl, som ordregiver bevisligt har konstateret.
f) Tilbudsgiver har ikke opfyldt sine forpligtelser med hensyn til betaling af ydelser til sociale sikringsordninger i henhold til retsforskrifterne i det land, hvor den pågældende er etableret, eller i Danmark.
g) Tilbudsgiver har ikke opfyldt sine betalingsforpligtelser med hensyn til betaling af skatter og afgifter i henhold retsforskrifterne i det land, hvor den pågældende er etableret, eller i Danmark.
h) Tilbudsgiver har svigagtigt fremsat urigtige oplysninger i forbindelse med meddelelse af oplysninger i henhold til de nævnte udelukkelsesgrunde.
Tilbudsgivers personlige forhold:
Af lovbekendtgørelse nr. 336 af 13.5.1997 om begrænsning af skyldneres muligheder for at deltage i offentlige udbudsforretninger mv., fremgår det, at offentlige ordregivere ved køb af varer og tjenesteydelser skal kræve, at enhver tilbudsgiver afgiver en erklæring på tro og love om, i hvilket omfang tilbudsgiveren har ubetalt, forfalden gæld til det offentlige i form af skatter, afgifter og bidrag til sociale sikringsordninger i henhold til lovgivningen i Danmark eller det land, hvor tilbudsgiveren er etableret.
Dokumentation vedr. udelukkelsesgrunde:
Tilbudsgiver skal — som dokumentation for, at ingen af tilbudsgivers generelle eller personlige forhold udelukker tilbudsgiver fra at afgive tilbud — udfylde og underskrive en erklæring på tro og love, som er vedlagt udbudsbetingelserne som bilag A. Bilaget findes i EU-Supply.
Den tilbudsgiver, som ordregiver agter at indgå kontrakt med, er forpligtiget til at fremskaffe dokumentation for, at en eller flere af ovenstående udelukkelsesgrunde ikke er til stede, såfremt ordregiver anmoder herom.
Såfremt tilbudsgiver er et konsortium skal hver enkel konsortiedeltager uploade en underskrevet tro og love-erklæring, jf. bilag A.
III.2.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Ordregiver vil kun indgå kontrakt med økonomisk solide virksomheder, da det har væsentlig betydning, at tilbudsgivers virksomhed består under hele kontraktperioden.
I givet fald: Såfremt leverandøren ønsker at en underleverandørs økonomisk formåen skal indgå i bedømmelsen af leverandørens egnethed til at udføre kontrakten, skal leverandøren dokumentere, at leverandøren kan disponere over den pågældende underleverandørs økonomiske formåen. I så fald skal Bilag C udfyldes og vedhæftes.
Nystartede virksomheder:
Såfremt ansøger har opstartet sin virksomhed senere end 3 år før ansøgningsfristen, kan ansøger nøjes med at angive nøgletallene for de(t) regnskabsår, som er tilgængelig på ansøgningstidspunktet.
Som dokumentation for tilbudsgiverens finansielle og økonomiske formåen skal tilbudsgiveren oplyse følgende:
1) Oplysninger om ansøgerens balance for de seneste 3 afsluttede regnskabsår.
2) Oplysninger om ansøgerens samlede omsætning, herunder omsætning inden for det aktivitetsområde der er omfattet af udbuddet, for de seneste 3 afsluttede regnskabsår.
3) Oplysninger om ansøgerens nøgletal (egenkapitalens forretning og soliditetsgrad) for de seneste 3 afsluttede regnskabsår.
Ovennævnte regnskabsoplysninger skal oplyses i tabellen i EU-Supply.
Såfremt tilbudsgiver/sammenslutningen baserer sig på andre virksomheders formåen, skal tilbudsgiver/sammenslutningen godtgøre, at tilbudsgiver/sammenslutningen råder over de nødvendige ressourcer, ved at udfylde bilag C støtteerklæring (økonomisk formåen). Bilaget findes i EU-Supply.
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves: Mindstekrav: Ansøger skal bekræfte at have vedhæftet en revisorpåtegnet årsrapport for det seneste anvendte regnskabsår, eller tilsvarende anden relevant dokumentation til denne besvarelse. Der henvises til dokumentet »Udbudsbetingelser for prækvalifikation Kommunikationsudbud« afsnit 5.4.1 A, for nærmere information om hvilken anden tilsvarende dokumentation der accepteres. Dokumentationen vedhæftes i EU-Supply under afsnittet III.2.2) »Økonomisk og finansiel kapacitet«.
Mindstekrav: Ansøger skal udfylde tabellen i EU-Supply under afsnittet III.2.2) »Økonomisk og finansiel kapacitet«, med oplysninger for de seneste 3 afsluttede regnskabsår:
1) om ansøgerens balance eller uddrag heraf
2) om ansøgerens samlede omsætning, herunder omsætning inden for det aktivitetsområde der er omfattet af udbuddet
3) om ansøgerens nøgletal (egenkapitalens forretning og soliditetsgrad) Alle tal oplyses i DKK.
Bemærk: Såfremt der gives tilbud som konsortium angives ansøgernes samlede tal i denne tabel.
III.2.3) Teknisk kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt:
Det har afgørende betydning for ordregiver, at tilbudsgiver har den fornødne tekniske og faglige formåen til udførelse af opgaven.
Som dokumentation for tilbudsgiverens tekniske formåen skal tilbudsgiveren udfylde den relevante referencelistetabel i EU-Supply med de betydeligste tjenesteydelser af lignende karakter som det udbudte, der er udført i løbet af de seneste 3 år. Ligeledes skal tilbudsgiver som dokumentation for tilbudsgiverens tekniske formåen, udfylde den relevante tabel for antallet af ansatte i løbet af de seneste 3 år.
Såfremt tilbudsgiver/sammenslutningen baserer sig på andre virksomheders formåen, skal tilbudsgiver/sammenslutningen godtgøre, at tilbudsgiver/sammenslutningen råder over de nødvendige ressourcer, ved at udfylde bilag D støtteerklæring (teknisk formåen). Bilaget findes i EU-Supply.
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:
Mindstekrav: Ansøger skal bekræfte at han som minimum har oplyst 3 referencer og maksimalt 5 referencer.
Mindstekrav: Ansøger skal udfylde tabellen i EU-Supply under afsnittet III.2.3) Teknisk kapacitet, med oplysninger om referencer og erfaringer med at løse opgaver for offentlige myndigheder, svarende til de i dette udbud omhandlede. Ansøger bedes beskrive virksomhedens relevante referencer for lignende opgaver udført indenfor de seneste 3 år regnet fra offentliggørelse af nærværende betingelser for prækvalifikation. Ordregiver forbeholder sig ret til at verificere referencerne. Bemærk: Såfremt der gives tilbud som konsortium udfyldes en samlet referenceliste for konsortiet i denne Tabel.
Mindstekrav: Ansøger skal udfylde tabellen i EU-Supply under afsnittet III.2.3) Teknisk kapacitet, med oplysninger om antal ansatte i virksomheden for de seneste 3 år. Ansøger skal ligeledes oplyse antallet af ansatte opdelt i administrativt personale og konsulenter. Såfremt der måtte være flere virksomheder med samme antal ansatte, vil antallet af ansatte konsulenter vægte positivt.
III.2.4) Oplysning om reserverede kontrakter
III.3) Specifikke vilkår for tjenesteydelseskontrakter
III.3.1) Oplysninger om en bestemt profession
Udførelse af tjenesteydelsen er forbeholdt en bestemt profession: nej
III.3.2) Medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen
Juridiske personer bør anføre navne på og faglige kvalifikationer for de medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen: nej

Del IV: Procedure

IV.1) Type procedure
IV.1.1) Type procedure
Begrænset
IV.1.2) Grænse for, hvor mange økonomiske aktører der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet antal økonomiske aktører: 9
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal kandidater: Ordregiver ønsker at prækvalificere 9 ansøgere. Baggrunden for dette er, at ordregiver ønsker at indgå en aftale med 7 leverandører på rammeaftalen.
Såfremt der er flere egnede ansøgere, end Ordregiver har angivet at ville prækvalificere, vil Ordregiver på baggrund af en saglig og objektiv vurdering af de modtagne ansøgeres egnethed udvælge de ansøgere, der vil blive inviteret til afgivelse af tilbud.
Ordregiver vil prækvalificere de ansøgere, der på baggrund af den beskrevne tekniske og faglige formåen, vurderes at være bedst egnede til at varetage en rammeaftale om kommunikationskonsulentydelser på Syddansk Universitet. Ordregiver vil, ved udvælgelsen, vurdere, hvorledes den mest optimale konkurrencesituation i tilbudsfasen sikres. Ordregiver vil derfor så vidt muligt udvælge forskellige typer af virksomheder, herunder større og mindre virksomheder ud fra oplyst antal ansatte fordelt i administrativt personale og konsulenter. Såfremt der måtte være flere virksomheder med samme antal ansatte, vil antallet af ansatte konsulenter vægte positivt.
IV.1.3) Reduktion af antallet af økonomiske aktører under forhandlingerne eller dialogen
IV.2) Tildelingskriterier
IV.2.1) Tildelingskriterier
Det økonomisk mest fordelagtige bud vurderet på grundlag af de kriterier, der er anført i specifikationerne, i opfordringen til at afgive bud eller til at forhandle eller i det beskrivende dokument
IV.2.2) Oplysninger om elektronisk auktion
Der vil blive anvendt elektronisk auktion:: nej
IV.3) Administrative oplysninger
IV.3.1) Sagsnummer hos den ordregivende myndighed:
Kommunikationsydelser
IV.3.2) Har der været tidligere offentliggørelse(r) om samme kontrakt?
nej
IV.3.3) Vilkår for adgang til specifikationer og yderligere dokumenter eller beskrivende dokumenter
Skal der betales for dokumenterne?: nej
IV.3.4) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
2.11.2015 - 14:00
IV.3.5) Dato for afsendelse til udvalgte kandidater af opfordringer til at afgive bud eller at deltage
IV.3.6) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
dansk.
IV.3.7) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
IV.3.8) Åbning af bud

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om EU-midler
Kontrakten vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
VI.3) Yderligere oplysninger
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen, Center for Offentlig Konkurrence
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK
Mailadresse: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 72268000
Internetadresse: http://www.ks.dk

Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne

Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Mailadresse: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: http://www.klfu.dk

VI.4.2) Indgivelse af klager
VI.4.3) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
1.10.2015

Send til en kollega

0.062