Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
https://www.ethics.dk/ethics/eo#/9867b2cc-b983-4dc2-a1c2-9d2b6d91f744/publicMaterial
Udbyder
Danmarks Radio
Opdateringer
Udbud af levering af psykologisk rådgivning i henhold til Udbudslovens afsnit III, Kap 16
Danmarks Radio
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 62786515
Postadresse: Emil Holms Kanal 20
By: København C
NUTS-kode: DK0 Danmark
Postnummer: 0999
Land: Danmark
Kontaktperson: Otte Ottesen
E-mail: otot@dr.dk
Telefon: +45 28546653
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/9867b2cc-b983-4dc2-a1c2-9d2b6d91f744/homepage
Del II: Genstand
Udbud af levering af psykologisk rådgivning i henhold til Udbudslovens afsnit III, Kap 16.
DR's medarbejdere kan have behov for psykologisk rådgivning i forbindelse med både privat- og arbejdsrelaterede hændelser. Psykologisk rådgivning kan foregå som individuelle konsultationer og/eller gruppesamtaler. Forbruget er under den nuværende leverandør udelukkende på individuelle konsultationer. DR's medarbejdere tilbydes et forløb, bestående af én sag af op til 8 timers varighed. Såfremt der er behov for yderligere timer, skal disse bevilges af medarbejderens chef. DR ønsker tilbud på et årsabonnement uden loft for antal sager til DR's medarbejdere. DR ønsker endvidere tilbud på timer udover en sag på 8 timer. I tilgift ønsker DR priser på en række optioner, omfattende blandt andet behandlingen af misbrugsproblemer.
København
DR ønsker at genudbyde en abonnementsordning, hvor DR's medarbejdere har adgang til anonym psykologisk rådgivning i forløb af 8 timer. Det er et centralt krav, at stedet for tilbudsgivers behandling af DR's ansatte ligger indenfor rimelig køreafstand af DR's 10 adresser fordelt over hele landet. God tilgængelighed og kort responstid er ligeledes vigtige elementer. Endelig skal behandlingen være af høj kvalitet. Tilbudsgiver skal have kapacitet til at gennemføre 300 årlige forløb. DR's ansatte fordeler sig på ca. 2 400 fastansatte medarbejdere, ca. 200 tidsbegrænsede medarbejdere, og de øvrige medarbejdergrupper omfatter ca. 630 årsværk.
Kontrakten kan forlænges i 2 x 1 år.
Udbud af levering af psykologisk rådgivning i henhold til udbudslovens afsnit III, Kap 16.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
- Gennemsnitlig soliditetsgrad på 9 i løbet af de seneste 3 år
- Gennemsnitlig likviditetsgrad på 90 i løbet af de seneste 3 år.
Tilbudsgiver skal kunne tilbyde landsdækkende psykologisk rådgivning med uddannede psykologer. (Se krav om Autorisation i henhold til § 1 i bekendtgørelse af lov om psykologer m.v. (LBK nr 1534 af 1.7.2021 nedenfor).
Udførelse af tjenesteydelsen er forbeholdt en bestemt profession.
Henvisning til den relevante lov eller administrative bestemmelse:
- Autorisation i henhold til § 1 i bekendtgørelse af lov om psykologer m.v. (LBK nr 1534 af 1.7.2021).
Der er indarbejdet CSR- og arbejds klausul. Der henvises i øvrigt til kontrakten.
Del IV: Procedure
DR Byen - København
Tilbudsgivere og andre har ikke adgang til at være til stede ved åbning af tilbuddene.
Del VI: Supplerende oplysninger
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405708
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
I henhold til Lov om Klagenævnet for Udbud (Lov nr. 492 af 12.5.2010 som ændret ved lov nr. 1556 af 21.12.2010, lov nr. 618 af 14.6.2011, lov nr. 1231 af 18.12.2012, lov nr. 511 af 27.5.2013) med efterfølgende ændringer jf. lov nr. 1564 af 15. december 2015 (udbudsloven), gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, jf. udbudslovens § 171, stk. 2, eller lovens § 2, stk. 1, nr. 1, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen.
I andre situationer skal klage over udbud være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen.
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4.
4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2.
Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftlige underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning kan findes på www.erhvervsstyrelsen.dk
Lov om Klagenævnet for Udbud med senere ændringer kan hentes på www.retsinformation.dk
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk