23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2021/S 141-374048
Offentliggjort
23.07.2021
Udbudstype
Udbud med forhandling uden forudgående offentliggørelse

Udbyder

Statens Serum Institut

Vindere

(23.07.2021)
RAMCON A/S
Blokken 76
3460 Birkerød

Indkøb af SAFE® 96 IT: 2 D Tubes, LI 1000 til Test Center Danmark


Statens Serum Institut

Bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed

Varer

Retsgrundlag:
Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed/enhed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Statens Serum Institut
CVR-nummer: 46837428
Postadresse: Artillerivej 5
By: København S
NUTS-kode: DK011 Byen København
Postnummer: 2300
Land: Danmark
Kontaktperson: Henrik Graversen
E-mail: hebb@ssi.dk
Telefon: +45 32688917
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.ssi.dk/
I.4) Type ordregivende myndighed
Ministerium eller en anden myndighed på nationalt plan eller forbundsplan, herunder regionale eller lokale afdelinger
I.5) Hovedaktivitet
Sundhed

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Indkøb af SAFE® 96 IT: 2 D Tubes, LI 1000 til Test Center Danmark

II.1.2) Hoved-CPV-kode
33141000 Medicinske forbrugsvarer af ikke-kemisk natur til engangsbrug og hæmatologiske forbrugsvarer
II.1.3) Kontrakttype
Varer
II.1.4) Kort beskrivelse:

Indkøb af 2D barcode rør LI 1000 med internt gevind i poser (bulk) fra LVL Technologies hos Ramcon til Test Center Danmark.

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.1.7) Udbuddets samlede værdi (eksklusive moms)
Værdi eksklusive moms: 34 914 462.00 DKK
II.2) Beskrivelse
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
33140000 Medicinske forbrugsmaterialer
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK011 Byen København
Hovedudførelsessted:

Artillerivej 5, 2300 København S

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Indkøb af 2D barcode rør LI 1000 med internt gevind i poser (bulk) fra LVL Technologies hos Ramcon til Test Center Danmark.

II.2.5) Tildelingskriterier
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Udbud med forhandling uden forudgående offentliggørelse
  • Kun en bestemt økonomisk aktør kan levere de pågældende bygge- og anlægsarbejder, varer eller tjenesteydelser af følgende årsag:
    • manglende konkurrence af tekniske årsager
Forklaring:

Under Covid-19 pandemien har en af de primære kritiske forbrugsvarer til PCR testning været 2D mikrorør grundet stor efterspørgsel på verdensmarkedet og ”Covid-19 disruption” af markedet for medicinske forbrugsvarer.

Den nuværende gængse leveringstid er 6 – 12 måneders leveringstid på mikrorør med identifikation. Gennem et offentlig-privat samarbejde mellem Testcenter Danmark (TCDK) og Novo Nordisk, blev TCDK sat i kontakt med distributøren Ramcon, hvis leverandør er LVL Technologies, som producere 2D mikrorør, og blev gennem dette samarbejde højest prioriterede kunde, hvorved der er opnået en unik adgang til et prima kvalitetsprodukt.

I forbindelse med automatisering af PCR testkapaciteten er der blevet investeret i omkring 20 SAFE® 96-Channel Capper/Decapper og SAFE® Cap Seal Automatic robotter, hvis formål er at tage låg af og på mikrorørerne i forbindelse med laboratorieprocesserne.

Af ophavsmæssige årsager er ingen andre mikrorør på markedet, kompatible med LVL Technologies robotter. Derfor vil øvrige mikrorør af en identisk volumen, men fra en anden producent, ikke være direkte omskiftelige med de nuværende mikrorør, men et grundlæggende andet mikrorørsystem, med egne særskilte robotter til at tage låg af og på.

Det vurderes ikke at Testcenter Danmark vil kunne håndtere 2 sideløbende systemer, da mikrorørene først udleveres til testcentrene i de danske regioner, med henblik på at tage en svælgpodning og placere podepinden i mikrorøret, og først herefter sendes retur til Testcenter Danmark.

Der vil derfor være en alvorlig risiko for, at de 2 systemers rør vil blive blandet sammen, hvilket vil resultere i helt uacceptable fejl på robotterne.

Slutteligt er det IT system som kobler mikrorøret med borgerens CPR nummer koblet op på det særskilte præfix i 2D barkoden fra producenten. Et nyt mikrorørsystem vil derfor kræve at der ændres i IT-system.

En komplet udskiftning fra LVL Technologies system til et andet, vurderes ikke som realistisk inden for tidsrammen for behovet for nye ordre i August. Dette skyldes behovet for en grundig kvalificering af nyt system samt leveringstider for nye robotter.

På baggrund af ovenstående er den eneste mulighed for at dække ordregivers behov, at købe 2D Mikrorør fra LVL Technologies, som eksklusivt forhandles af Ramcon på det danske marked.

IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger

Del V: Kontrakt-/koncessionstildeling

V.2) Kontrakt-/koncessionstildeling
V.2.1) Dato for beslutningen om kontrakttildeling:
19/07/2021
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens/Koncessionshavers navn og adresse
Officielt navn: RAMCON A/S
CVR-nummer: 12044976
Postadresse: Blokken 76
By: Birkerød
NUTS-kode: DK013 Nordsjælland
Postnummer: 3460
Land: Danmark
E-mail: ramcon@ramcon.dk
Telefon: +45 45942000
Fax: +45 45942002
Internetadresse: https://www.ramcon.eu/da/
Kontrahenten/koncessionshaveren bliver en SMV: nej
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens/koncessionens værdi (eksklusive moms)
Indledende anslået samlet værdi af kontrakten/delkontrakten/koncessionen: 34 914 462.00 DKK
Kontraktens/delaftalens/koncessionens samlede værdi: 34 914 462.00 DKK
V.2.5) Oplysninger om underentreprise

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagevejledning-0
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

I henhold til LBK nr. 593 af 2.6.2016 om Klagenævnet for Udbud med senere ændringer, gælder følgende frister for indgivelse af klage:

Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2.

Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II, som ikke er omfattet af lovens stk. 1, skal, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:

1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor

bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.

2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen.

3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4.

4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2, 2. pkt.

Har en ordregiver fulgt proceduren i lovens § 4, for at sikre, at en kontrakt ikke erklæres for uden virkning, jf. lovens § 7, stk. 3, skal en klage over, at ordregiveren i strid med udbudsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende.

Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren, jf. lovens § 6, stk. 4, skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. § 3, stk. 1 eller 2, eller i den periode på 10 kalenderdage, som er fastsat i § 4, stk. 1, nr. 2. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i de nævnte perioder, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning, jf. lovens § 12, stk. 1.

Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning kan findes på Naevneneshus.dk

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagevejledning-0
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
20/07/2021

Send til en kollega

0.063