23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2021/S 167-437207
Offentliggjort
30.08.2021
Udbudstype
Offentligt udbud

Udbyder

KomUdbud - Fredericia Kommune

Vindere

Svendborg kommune

(10.12.2021)
Sahva A/S
Nykær 68
2650 Brøndby

Esbjerg kommune, Fanø kommune

(10.12.2021)
Sahva A/S
Nykær 68
2650 Brøndby

Odense kommune

(16.12.2021)
Sahva A/S
Nykær 68
2650 Brøndby

Lemvig kommune, Holstebro kommune

(16.12.2021)
Sahva A/S
Nykær 68
2650 Brøndby

Opdateringer

Rettelse
(13.09.2021)

II.2.7
I stedet for:
Dato: 31-12-2026
Læses:
Dato: 31-12-2025

IV.2.2
I stedet for:
Dato: 27-09-2021
Time: 12:00
Læses:
Dato: 11-10-2021
Time: 12:00


Yderligere oplysninger
Kontraktens ophør er ændret fra 31.12.2026 til 31.12.2025. Tilbudsfristen er ændret fra 27-09-2021 kl. 12:00 til 11-10-2021 kl. 12:00

Rettelse
(20.09.2021)

IV 2.7
I stedet for:
Dato: 27-09-2021
Time: 12:01
Læses:
Dato: 11-10-2021
Time: 12:01


Yderligere oplysninger
Datoen for hvornår tilbuddene åbnes ændres fra 27/9-21 kl. 12:01 til 11/10-21 kl. 12:01 således, at den følger tilbudsfristen

Rettelse
(24.09.2021)

IV 2.2
I stedet for:
Dato: 11-10-2021
Time: 12:00
Læses:
Dato: 22-10-2021
Time: 12:00

IV 2.7
I stedet for:
Dato: 11-10-2021
Time: 12:01
Læses:
Dato: 22-10-2021
Time: 12:01


Yderligere oplysninger
Tilbudsfristen er ændret fra 11-10-2021 kl. 12:00 til 22-10-2021 kl. 12:00

Levering af ortopædisk fodtøj til KomUdbud


KomUdbud - Fredericia Kommune

Udbudsbekendtgørelse

Varer

Retsgrundlag:
Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: KomUdbud - Fredericia Kommune
CVR-nummer: 69116418
Postadresse: Gothersgade 20
By: Fredericia
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 7000
Land: Danmark
Kontaktperson: Mette Tietze Bech Poulsen
E-mail: mette.b.poulsen@fredericia.dk
Telefon: +45 25361875
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://komudbud.dk/
I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Svendborg Kommune
CVR-nummer: 29 18 97 30
Postadresse: Ramsherred 5
By: Svendborg
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 5700
Land: Danmark
Kontaktperson: Mette Tietze Bech Poulsen
E-mail: mette.b.poulsen@fredericia.dk
Telefon: +45 72107384
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.svendborg.dk
I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Odense Kommune
CVR-nummer: 35 20 91 15
Postadresse: Flakhaven 2
By: Odense C
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 5000
Land: Danmark
Kontaktperson: Mette Tietze Bech Poulsen
E-mail: mette.b.poulsen@fredericia.dk
Telefon: +45 782107384
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.odense.dk
I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Middelfart Kommune
CVR-nummer: 29 18 96 84
Postadresse: Nytorv 9
By: Middelfart
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 5500
Land: Danmark
Kontaktperson: Mette Tietze Bech Poulsen
E-mail: mette.b.poulsen@fredericia.dk
Telefon: +45 782107384
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.middelfart.dk
I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Kolding Kommune
CVR-nummer: 29 18 98 97
Postadresse: Akseltorv 1
By: Kolding
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 6000
Land: Danmark
Kontaktperson: Mette Tietze Bech Poulsen
E-mail: mette.b.poulsen@fredericia.dk
Telefon: +45 782107384
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.kolding.dk
I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Vejle Kommune
CVR-nummer: 29189900
Postadresse: Skolegade 1
By: Vejle
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 7100
Land: Danmark
Kontaktperson: Mette Tietze Bech Poulsen
E-mail: mette.b.poulsen@fredericia.dk
Telefon: +45 72107384
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.vejle.dk
I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Herning Kommune
CVR-nummer: 29 18 99 19
Postadresse: Torvet 5
By: Herning
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 7400
Land: Danmark
Kontaktperson: Mette Tietze Bech Poulsen
E-mail: mette.b.poulsen@fredericia.dk
Telefon: +45 72107384
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.herning.dk
I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Ikast-Brande Kommune
CVR-nummer: 29 18 96 17
Postadresse: Rådhusstrædet 6
By: Ikast
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 7430
Land: Danmark
Kontaktperson: Mette Tietze Bech Poulsen
E-mail: mette.b.poulsen@fredericia.dk
Telefon: +45 72107384
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.ikast-brande.dk
I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Lemvig Kommune
CVR-nummer: 29 18 99 35
Postadresse: Rådhusgade2
By: Lemvig
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 7620
Land: Danmark
Kontaktperson: Mette Tietze Bech Poulsen
E-mail: mette.b.poulsen@fredericia.dk
Telefon: +45 72107384
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.lemvig.dk
I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Silkeborg Kommune
CVR-nummer: 29 18 96 41
Postadresse: Søvej 1
By: Silkeborg
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 8600
Land: Danmark
Kontaktperson: Mette Tietze Bech Poulsen
E-mail: mette.b.poulsen@fredericia.dk
Telefon: +45 72107384
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.silkeborg.dk
I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Holstebro Kommune
CVR-nummer: 29 18 99 27
Postadresse: Kirkestræde 11
By: Holstebro
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 7500
Land: Danmark
Kontaktperson: Mette Tietze Bech Poulsen
E-mail: mette.b.poulsen@fredericia.dk
Telefon: +45 72107384
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.holstebro.dk
I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Esbjerg Kommune
CVR-nummer: 29 18 98 03
Postadresse: Torvegade 74
By: Esbjerg
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 6700
Land: Danmark
Kontaktperson: Mette Tietze Bech Poulsen
E-mail: mette.b.poulsen@fredericia.dk
Telefon: +45 72107384
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.esbjerg.dk
I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Sønderborg Kommune
CVR-nummer: 29 18 97 73
Postadresse: Rådhustorvet 10
By: Sønderborg
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 6400
Land: Danmark
Kontaktperson: Mette Tietze Bech Poulsen
E-mail: mette.b.poulsen@fredericia.dk
Telefon: +45 72107384
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.sonderborg.dk
I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Fanø Kommune
CVR-nummer: 31 21 09 17
Postadresse: Skolevej 5-7
By: Fanø
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 6720
Land: Danmark
Kontaktperson: Mette Tietze Bech Poulsen
E-mail: mette.b.poulsen@fredericia.dk
Telefon: +45 72107384
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.fanoe.dk
I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Randers Kommune
CVR-nummer: 29 18 96 68
Postadresse: Laksetorvet
By: Randers C
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 8900
Land: Danmark
Kontaktperson: Mette Tietze Bech Poulsen
E-mail: mette.b.poulsen@fredericia.dk
Telefon: +45 72107384
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.randers.dk
I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Aarhus Kommune
CVR-nummer: 55 13 30 18
Postadresse: Rådhuspladsen 2
By: Aarhus
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 8000
Land: Danmark
Kontaktperson: Mette Tietze Bech Poulsen
E-mail: mette.b.poulsen@fredericia.dk
Telefon: +45 72107384
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.aarhus.dk
I.2) Information om fælles indkøb
Kontrakten omfatter fælles udbud
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/1aacbcde-d4b5-4352-adc0-e9ca2dc91452/publicMaterial
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes elektronisk via: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/1aacbcde-d4b5-4352-adc0-e9ca2dc91452/homepage
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til den ovennævnte adresse
Elektronisk kommunikation kræver anvendelse af værktøjer og anordninger, der ikke er almindeligt tilgængelige. Der er gratis, ubegrænset og fuld adgang til disse værktøjer og anordninger på: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/1aacbcde-d4b5-4352-adc0-e9ca2dc91452/homepage
I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Levering af ortopædisk fodtøj til KomUdbud

II.1.2) Hoved-CPV-kode
33000000 Medicinsk udstyr, lægemidler og produkter til personlig pleje
II.1.3) Kontrakttype
Varer
II.1.4) Kort beskrivelse:

Udbuddet vedrører håndsyet og semiortopædisk fortøj samt tilretninger af eget fodtøj samt ortopædiske fodindlæg til eget fodtøj til de KomUdbud Kommuner, som er oplyst i Del I, I.1. Fabriksfremstillet fodtøj og reparationer af disse er alene udbudt som et frivilligt sortiment (en option som der skal gives tilbud på, men som den enkelte kommune kan vælge at benytte). Undtaget fra udbuddet er ortosefodtøj samt ortopædisk værnefodtøj. Udbuddet består af 9 delaftaler.

II.1.5) Anslået samlet værdi
Værdi eksklusive moms: 125 360 000.00 DKK
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: ja
Der kan afgives bud på alle delaftaler
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Svendborg Kommune

Delkontraktnr.: 1
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
33141740 Ortopædisk fodtøj
33183000 Ortopædiske hjælpemidler
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK Danmark
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Udbuddet vedrører håndsyet og semiortopædisk fortøj samt tilretninger af eget fodtøj samt ortopædiske fodindlæg til eget fodtøj . Fabriksfremstillet fodtøj og reparationer af disse er alene udbudt som et frivilligt sortiment (en option som der skal gives tilbud på, men som den enkelte kommune kan vælge at benytte). Rammeaftalerne er 4-årig og træder i kraft den 1. januar 2022 og udløber den 31. december 2026.

Rammeaftalerne (med undtagelse af det frivillige sortiment) er som udgangspunkt forpligtende at anvende for de tilsluttede kommuner. Dog har den enkelte borger mulighed for at benytte en anden leverandør end

den, som kommunen har indgået rammeaftale med, jf. servicelovens § 112.

Forventet årlige omsætning for delaftale 1: 1.200.000 kr. Forventet max. omsætning i aftalens løbetid: 6.240.000 kr.

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 4 800 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Start: 01/01/2022
Slut: 31/12/2026
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Odense Kommune

Delkontraktnr.: 2
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
33141740 Ortopædisk fodtøj
33183000 Ortopædiske hjælpemidler
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK Danmark
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Udbuddet vedrører håndsyet og semiortopædisk fortøj samt tilretninger af eget fodtøj samt ortopædiske fodindlæg til eget fodtøj . Fabriksfremstillet fodtøj og reparationer af disse er alene udbudt som et frivilligt sortiment (en option som der skal gives tilbud på, men som den enkelte kommune kan vælge at benytte). Rammeaftalerne er 4-årig og træder i kraft den 1. januar 2022 og udløber den 31. december 2026.

Rammeaftalerne (med undtagelse af det frivillige sortiment) er som udgangspunkt forpligtende at anvende for de tilsluttede kommuner. Dog har den enkelte borger mulighed for at benytte en anden leverandør end

den, som kommunen har indgået rammeaftale med, jf. servicelovens § 112.

Forventet årlige omsætning for delaftale 2: 5.700.000 kr. Forventet max. omsætning i aftalens løbetid: 24.000.000 kr.

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 22 800 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Start: 01/01/2022
Slut: 31/12/2026
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Fredericia Kommune, Middelfart Kommune, Kolding Kommune, Vejle Kommune

Delkontraktnr.: 3
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
33141740 Ortopædisk fodtøj
33183000 Ortopædiske hjælpemidler
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK Danmark
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Udbuddet vedrører håndsyet og semiortopædisk fortøj samt tilretninger af eget fodtøj samt ortopædiske fodindlæg til eget fodtøj . Fabriksfremstillet fodtøj og reparationer af disse er alene udbudt som et frivilligt sortiment (en option som der skal gives tilbud på, men som den enkelte kommune kan vælge at benytte). Rammeaftalerne er 4-årig og træder i kraft den 1. januar 2022 og udløber den 31. december 2026.

Rammeaftalerne (med undtagelse af det frivillige sortiment) er som udgangspunkt forpligtende at anvende for de tilsluttede kommuner. Dog har den enkelte borger mulighed for at benytte en anden leverandør end

den, som kommunen har indgået rammeaftale med, jf. servicelovens § 112.

Forventet årlige omsætning for delaftale 3: 6.060.000 kr. Forventet max. omsætning i aftalens løbetid: 28.400.000 kr.

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 24 240 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Start: 01/01/2022
Slut: 31/12/2026
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Herning Kommune, Ikast-Brande Kommune, Silkeborg Kommune

Delkontraktnr.: 4
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
33141740 Ortopædisk fodtøj
33183000 Ortopædiske hjælpemidler
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK Danmark
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Udbuddet vedrører håndsyet og semiortopædisk fortøj samt tilretninger af eget fodtøj samt ortopædiske fodindlæg til eget fodtøj . Fabriksfremstillet fodtøj og reparationer af disse er alene udbudt som et frivilligt sortiment (en option som der skal gives tilbud på, men som den enkelte kommune kan vælge at benytte). Rammeaftalerne er 4-årig og træder i kraft den 1. januar 2022 og udløber den 31. december 2026.

Rammeaftalerne (med undtagelse af det frivillige sortiment) er som udgangspunkt forpligtende at anvende for de tilsluttede kommuner. Dog har den enkelte borger mulighed for at benytte en anden leverandør end

den, som kommunen har indgået rammeaftale med, jf. servicelovens § 112.

Forventet årlige omsætning for delaftale 4: 4.800.000 kr. Forventet max. omsætning i aftalens løbetid: 23.200.000 kr..

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 19 200 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Start: 01/01/2022
Slut: 31/12/2026
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Lemvig Kommune, Holstebro Kommune

Delkontraktnr.: 5
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
33141740 Ortopædisk fodtøj
33183000 Ortopædiske hjælpemidler
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK Danmark
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Udbuddet vedrører håndsyet og semiortopædisk fortøj samt tilretninger af eget fodtøj samt ortopædiske fodindlæg til eget fodtøj . Fabriksfremstillet fodtøj og reparationer af disse er alene udbudt som et frivilligt sortiment (en option som der skal gives tilbud på, men som den enkelte kommune kan vælge at benytte). Rammeaftalerne er 4-årig og træder i kraft den 1. januar 2022 og udløber den 31. december 2026.

Rammeaftalerne (med undtagelse af det frivillige sortiment) er som udgangspunkt forpligtende at anvende for de tilsluttede kommuner. Dog har den enkelte borger mulighed for at benytte en anden leverandør end

den, som kommunen har indgået rammeaftale med, jf. servicelovens § 112.

Forventet årlige omsætning for delaftale 5: 1.930.000 kr. Forventet max. omsætning i aftalens løbetid: 11.600.000 kr..

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 7 720 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Start: 01/01/2022
Slut: 31/12/2026
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Sønderborg Kommune

Delkontraktnr.: 6
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
33141740 Ortopædisk fodtøj
33183000 Ortopædiske hjælpemidler
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK Danmark
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Udbuddet vedrører håndsyet og semiortopædisk fortøj samt tilretninger af eget fodtøj samt ortopædiske fodindlæg til eget fodtøj . Fabriksfremstillet fodtøj og reparationer af disse er alene udbudt som et frivilligt sortiment (en option som der skal gives tilbud på, men som den enkelte kommune kan vælge at benytte). Rammeaftalerne er 4-årig og træder i kraft den 1. januar 2022 og udløber den 31. december 2026.

Rammeaftalerne (med undtagelse af det frivillige sortiment) er som udgangspunkt forpligtende at anvende for de tilsluttede kommuner. Dog har den enkelte borger mulighed for at benytte en anden leverandør end

den, som kommunen har indgået rammeaftale med, jf. servicelovens § 112.

Forventet årlige omsætning for delaftale 6: 1.800.000 kr. Forventet max. omsætning i aftalens løbetid: 8.640.000 kr.

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 7 720 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Start: 01/01/2022
Slut: 31/12/2026
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Esbjerg Kommune, Fanø Kommune

Delkontraktnr.: 7
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
33141740 Ortopædisk fodtøj
33183000 Ortopædiske hjælpemidler
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK Danmark
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Udbuddet vedrører håndsyet og semiortopædisk fortøj samt tilretninger af eget fodtøj samt ortopædiske fodindlæg til eget fodtøj . Fabriksfremstillet fodtøj og reparationer af disse er alene udbudt som et frivilligt sortiment (en option som der skal gives tilbud på, men som den enkelte kommune kan vælge at benytte). Rammeaftalerne er 4-årig og træder i kraft den 1. januar 2022 og udløber den 31. december 2026.

Rammeaftalerne (med undtagelse af det frivillige sortiment) er som udgangspunkt forpligtende at anvende for de tilsluttede kommuner. Dog har den enkelte borger mulighed for at benytte en anden leverandør end

den, som kommunen har indgået rammeaftale med, jf. servicelovens § 112.

Forventet årlige omsætning for delaftale 7: 2.650.000 kr. Forventet max. omsætning i aftalens løbetid: 13.600.000 kr.

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 10 600 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Start: 01/01/2022
Slut: 31/12/2026
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Randers Kommune

Delkontraktnr.: 8
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
33141740 Ortopædisk fodtøj
33183000 Ortopædiske hjælpemidler
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK Danmark
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Udbuddet vedrører håndsyet og semiortopædisk fortøj samt tilretninger af eget fodtøj samt ortopædiske fodindlæg til eget fodtøj . Fabriksfremstillet fodtøj og reparationer af disse er alene udbudt som et frivilligt sortiment (en option som der skal gives tilbud på, men som den enkelte kommune kan vælge at benytte). Rammeaftalerne er 4-årig og træder i kraft den 1. januar 2022 og udløber den 31. december 2026.

Rammeaftalerne (med undtagelse af det frivillige sortiment) er som udgangspunkt forpligtende at anvende for de tilsluttede kommuner. Dog har den enkelte borger mulighed for at benytte en anden leverandør end

den, som kommunen har indgået rammeaftale med, jf. servicelovens § 112.

Forventet årlige omsætning for delaftale 8: : 2.300.000 kr. Forventet max. omsætning i aftalens løbetid: 10.000.000 kr.

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 9 200 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Start: 01/01/2022
Slut: 31/12/2026
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Aarhus Kommune

Delkontraktnr.: 9
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
33141740 Ortopædisk fodtøj
33183000 Ortopædiske hjælpemidler
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK Danmark
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Udbuddet vedrører håndsyet og semiortopædisk fortøj samt tilretninger af eget fodtøj samt ortopædiske fodindlæg til eget fodtøj . Fabriksfremstillet fodtøj og reparationer af disse er alene udbudt som et frivilligt sortiment (en option som der skal gives tilbud på, men som den enkelte kommune kan vælge at benytte). Rammeaftalerne er 4-årig og træder i kraft den 1. januar 2022 og udløber den 31. december 2026.

Rammeaftalerne (med undtagelse af det frivillige sortiment) er som udgangspunkt forpligtende at anvende for de tilsluttede kommuner. Dog har den enkelte borger mulighed for at benytte en anden leverandør end

den, som kommunen har indgået rammeaftale med, jf. servicelovens § 112.

Forventet årlige omsætning for delaftale 8: : 4.900.000 kr. Forventet max. omsætning i aftalens løbetid: 20.000.000 kr.

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 19 600 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Start: 01/01/2022
Slut: 31/12/2026
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

Årlig omsætning af ortopædisk fodtøj, bevilget under Servicelovens § 112 på sammenlagt minimum 2.000.000 kr. for hvert af de sidste 2 år (eks. 2019 og 2020 eller 2018/2019 og 2019/2020).

Gyldig erhvervs- og produktansvarsforsikring med en dækningssum på minimum DKK 10 millioner kr

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

Minimum 2.000.000 kr. for hvert af de sidste 2 år på årlig omsætning

Minimum 10.000.000 kr i dækningssum pr. år for erhvervs- og produktansvarsforsikring

III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

-

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 27/09/2021
Tidspunkt: 12:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 6 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud
Dato: 27/09/2021
Tidspunkt: 12:01

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: ja
VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
Elektronisk fakturering accepteres
Der vil blive anvendt elektronisk betaling
VI.3) Yderligere oplysninger:

Før beslutning om tildeling af rammeaftalen skal den tilbudsgiver, som tiltænkes tildeling af rammeaftalen, fremsende dokumentation for de oplysninger, der er afgivet i ESPD’et inden for en passende tidsfrist.

I nærværende udbud vil følgende dokumentation være tilstrækkelig som dokumentation:

• Serviceattest, som på tidspunktet for indlevering ikke er ældre end 6 måneder

o Såfremt den vindende tilbudsgiver er en udenlandsk virksomhed, skal denne fremlægge tilsvarende dokumentation i den version og/eller fra de myndigheder, som er relevante i den vindende tilbudsgivers hjemland. En

filial af en udenlandsk virksomhed betragtes som en udenlandsk virksomhed.

• Regnskaber for de seneste 2 afsluttede regnskabsår

• Dokumentation for gældende erhvervs- og produktansvarsforsikring

• Hvis tilbudsgiver baserer sig på andre virksomheders kapacitet jf. pkt. 6.5: Støtteerklæring underskrevet af støttende enheder

Ordregiver vil give en passende frist for fremsendelsen. I det tilfælde, hvor tilbudsgiver allerede har denne dokumentation, må det gerne sendes med allerede ved tilbudsafgivelse, men dette er ikke et krav.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
25/08/2021

Send til en kollega

0.094