Fakta om udbudet
Udbyder
Hillerød Kommune
Udbud af praktisk pleje og personlig hjælp til visiterede borgere i Hillerød Kommune
Hillerød Kommune
Sociale og andre specifikke tjenesteydelser – offentlige kontrakter
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 29189366
Postadresse: Trollesmindealle 27
By: Hillerød
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 3400
Land: Danmark
Kontaktperson: Henrik Højlund Kjær
E-mail: henck@hillerod.dk
Telefon: +45 72320000
Fax: +45 72323213
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://permalink.mercell.com/162659689.aspx
Internetadresse for køberprofilen: http://www.hillerod.dk/
Del II: Genstand
Udbud af praktisk pleje og personlig hjælp til visiterede borgere i Hillerød Kommune
Hillerød Kommune udbyder ved nærværende offentliggørelse en rammeaftale til en privat leverandør af hjemmepleje i kommunen.
Kommunen ønsker med konkurrenceudsættelsen fortsat at sikre borgerne et frit leverandørvalg. Kommunen ønsker ligeledes at få en robust, professionel samarbejdspartner, der kan være med til at udarbejde nye metoder og underbygge den fortsatte kvalitetsudvikling.
Det er således afgørende, at den fremtidige samarbejdspartner vil bidrage aktivt i udviklingen af nye ydelser og innovative løsninger på ældreområdet i kommunen fremover.
Det er samtidig afgørende, at den fremtidige samarbejdspartner vil være med til at understøtte kommunens igangværende arbejde med kontinuitet, genkendelighed og kvalitet samt triagering, hverdagsrehabilitering, forebyggende og koordinerede indsatser i forhold til udsatte borgere mv.
Hillerød
Udbuddet omfatter udbud af en Rammeaftale, hvor målgruppen for de udbudte opgaver er borgere, der er visiteret til personlig pleje og praktisk hjælp efter Servicelovens § 83 samt rehabiliteringsforløb efter Servicelovens § 83a alle døgnets timer.
Herudover vil der i enkelte tilfælde også være tale om samvær med demente efter Servicelovens §84.
Hillerød Kommune har en række særskilte ordninger vedrørende indkøb, madservice og tøjvask, der også bevilliges efter Servicelovens § 83. Disse ydelser er derfor ikke omfattet af nærværende udbud.
Aktuelt har Hillerød Kommune ud over den kommunale leverandør én privat leverandør godkendt til personlig pleje og praktisk hjælp. Borgerne har efter Servicelovens § 91, stk. 2, ret til at vælge mellem minimum to leverandører af personlig og praktisk hjælp. Borgerne vil med dette udbud blive tilbudt at kunne vælge mellem en kommunal leverandør og en privat leverandør af praktisk og personlig hjælp.
Den øgede indsats i forhold til forebyggelse af indlæggelser og hurtig hjemtagning af borgere med komplekse plejeforløb fra hospitalerne, herunder triagering, stiller øgede faglige og beredskabsmæssige krav til leverandørerne. De i dette udbud stillede kvalitetskrav afspejler dette.
Da Hillerød Kommune med udbuddet ønsker at styrke både det forebyggende og rehabiliterende sigte, forventes al hjælp og støtte baseret på at fastholde og udvikle den enkeltes færdigheder samt forebygge funktionstab ved tidlig indsats.
Fokus er således på størst mulig selvhjulpenhed og selvbestemmelse.
I forhold til udbudslovens § 49, stk. 2 har Hillerød Kommune valgt ikke at udbyde særskilte delaftaler med baggrund i økonomiske- og markedsmæssige hensyn. Hillerød Kommune har konkret vurderet, at det ikke er den kommercielt bedste løsning eller anbefalelsesværdigt at adskille og opdele opgaven i særskilte delaftaler.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Fax: +45 33307799
Internetadresse: http://www.naevneneshus.dk
Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til LBK nr. 593 af 02.06.2016 om lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:
Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage
regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem
der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for
beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.
Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at
ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har
indgået en kontrakt.
Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den
dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette
ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstillperioden,
jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige
angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Samtidig med indgivelse af klage skal der indbetales et klagegebyr på kr. 20.000 til Klagenævnet for Udbud.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Fax: +45 41715100
Internetadresse: http://www.kfst.dk