Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=309627&B=SILKEBORGFORSYNING
Indlevering af tilbud
Addresse
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=309627&B=SILKEBORGFORSYNING
Udbyder
Silkeborg Forsyning A/S
Vindere
EU udbud af laboratorieanalyser
(19.11.2021)
Eurofins Miljø A/S
Smedeskovvej 38
8464 Galten
Laboratorieopgaver
Silkeborg Forsyning A/S
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 31935520
Postadresse: Tietgensvej 3
By: Silkeborg
NUTS-kode: DK04 Midtjylland
Postnummer: 8600
Land: Danmark
Kontaktperson: Trine Schultz
E-mail: tsc@silkeborgforsyning.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.silkeborgforsyning.dk/
CVR-nummer: 31857848
By: Silkeborg
NUTS-kode: DK04 Midtjylland
Land: Danmark
E-mail: tsc@silkeborgforsyning.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.silkeborgforsyning.dk/
CVR-nummer: 31857899
By: Silkeborg
NUTS-kode: DK04 Midtjylland
Land: Danmark
E-mail: tsc@silkeborgforsyning.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.silkeborgforsyning.dk/
CVR-nummer: 31857759
By: Silkeborg
NUTS-kode: DK04 Midtjylland
Land: Danmark
E-mail: tsc@silkeborgforsyning.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.silkeborgforsyning.dk/
CVR-nummer: 31857791
By: Silkeborg
NUTS-kode: DK04 Midtjylland
Land: Danmark
E-mail: tsc@silkeborgforsyning.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.silkeborgforsyning.dk/
Del II: Genstand
EU udbud af laboratorieopgaver
Silkeborg Forsyning A/S udbyder hermed en 3 årig kontrakt om prøvetagning og analyser af prøver udtaget på drikkevand, grundvand, jord, spildevand, slam, perkolat og rent træ.
Der er option på at kontrakten kan forlænges 3 gange 12 måneder.
Den udbudte kontrakt indeholder således følgende delelementer, der udbydes i én samlet kontrakt:
• Drikkevand & grundvand
• Spildevand & slam
• Jord
• Perkolat, grundvand, - overfladevand, kompost og rent træ
For nærmere beskrivelse af de udbudte varer/ydelser, herunder de krav de skal opfylde, henvises til Udbudsmaterialets bilag A - Kravspecifikationer samt Bilag B - Tilbudslisten i sin helhed. Ydelserne skal bl.a. udføres under iagttagelse af Bekendtgørelse om kvalitetskrav til miljømålinger, BEK nr 1770 af 28/11/2020.
Silkeborg
Silkeborg Forsyning A/S udbyder hermed en 3 årig kontrakt om prøvetagning og analyser af prøver udtaget på drikkevand, grundvand, jord, spildevand, slam, perkolat og rent træ.
Der er option på at kontrakten kan forlænges 3 gange 12 måneder.
Den udbudte kontrakt indeholder således følgende delelementer, der udbydes i én samlet kontrakt:
• Drikkevand & grundvand
• Spildevand & slam
• Jord
• Perkolat, grundvand, - overfladevand, kompost og rent træ
For nærmere beskrivelse af de udbudte varer/ydelser, herunder de krav de skal opfylde, henvises til Udbudsmaterialets bilag A - Kravspecifikationer samt Bilag B - Tilbudslisten i sin helhed. Ydelserne skal bl.a. udføres under iagttagelse af Bekendtgørelse om kvalitetskrav til miljømålinger, BEK nr 1770 af 28/11/2020.
Kontrakten indeholder option på forlængelse i 3 gange 12 måneder.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
For udbuddet gælder de obligatoriske udelukkelsesgrunde i Udbudslovens §§ 135 og 136.
I henhold til Udbudsloven skal Ordregiver udelukke en tilbudsgiver, der er omfattet af de obligatoriske udelukkelsesgrundene, hvis ikke tilbudsgiver kan dokumentere sin pålidelighed i henhold til udbudslovens § 138.
Dokumentationen for opfyldelse af udelukkelsesgrundene skal, ved forlangende, fremlægges i form af en Serviceattest fra Erhvervsstyrelsen, hvis tilbudsgiver er fra Danmark. Er tilbudsgiver ikke fra Danmark og udsteder tilbudsgivers hjemland ikke de relevante certifikater eller dokumenter, eller dækker disse ikke alle de relevante tilfælde, kan de erstattes af en erklæring under ed. Anvendes edsaflæggelse ikke i det pågældende land, kan der i stedet anvendes en erklæring på tro og love.
Tilbudsgiver skal oplyse følgende finansielle nøgletal fra det senest tilgængelige årsregnskab:
• Egenkapital
• Soliditetsgrad (egenkapital/aktiver i alt x 100)
Det er et mindstekrav, at tilbudsgiver har en egenkapital på minimum DKK. 5 millioner eller en soliditetsgrad på minimum 18 % i det senest tilgængelige årsregnskab.
Til brug for evalueringen af teknisk og faglig formåen skal tilbudsgiver i ESPD’et angive op til 3 referencer på lignende aftaler, der er udført inden for de seneste 3 år. Det vil sige referencens sluttidspunkt må ikke være længere tilbage end d. 12.10.2018. Tilbudsgiver kan anvende igangværende referencer.
Til hver reference skal tilbudsgiver beskrive følgende og i øvrigt være opmærksom på, at det via referencer er klart, at nedenstående minimumskrav til teknisk og faglig formåen er opfyldt:
• Navn på ordregiver
• Beskrivelse af leverancen, herunder:
- Årligt antal prøver til analyse
- Analyseparametre (drikkevand/grundvand, Spildevand/slam og jord)
- Analyserådgivning
• Tidspunkter for udførelsen af leverancer (start og slut på kontrakten/rammeaftalen)
• Angivelse af kontaktperson for den pågældende kunde med telefonnummer og/-eller mailadresse
• Omsætning for referencen
Det er et mindstekrav, at tilbudsgiver kan påvise én eller flere referencer, udført inden for de seneste 3 år, der dokumenterer levering af laboratorieanalyser, svarende til de udbudte analyser, indenfor alle følgende analyseparametre:
• drikkevand/grundvand
• spildevand/slam
• jord
Mindstekravet kan således opfyldes ved at have alle analyseparametre via én referencer eller samlet via de op til 3 referencer som kan angives.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Den anslåede værdi af kontrakten er kalkuleret på baggrund af kontraktperioden inkl. option på forlængelse - dvs i alt 6 år.
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
By: Intet
Land: Danmark
I henhold til § 7, stk. 2 i lovbekendtgørelse nr. 593 af 2. juni 2016 om Klagenævnet for Udbud (i det følgende benævnt ”Lov om Klagenævnet for Udbud”), gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet, som ikke er omfattet af stk. 1, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 20 kalenderdage fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, jf. udbudslovens § 171, stk. 2, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen.
2) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
3) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen.
4) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4.
5) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2, 2. pkt.
En klage over at ordregiveren i strid med udbudsloven eller forsyningsvirksomhedsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren i henhold til Lov om Klagenævnet for Udbud § 4 har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende.
I henhold til Lov om Klagenævnet for Udbud § 6, stk. 4 skal klageren senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 3, stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning kan findes på: www.naevneneshus.dk
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk