23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2021/S 199-518544
Offentliggjort
13.10.2021
Udbudstype
Offentligt udbud

Udbyder

Region Nordjylland

Udbuds på Aftørrings- og lejepapir


Region Nordjylland

Udbudsbekendtgørelse

Varer

Retsgrundlag:
Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Region Nordjylland
CVR-nummer: 29190941
Postadresse: Niels Bohrs Vej 30
By: Aalborg Ø
NUTS-kode: DK05 Nordjylland
Postnummer: 9220
Land: Danmark
Kontaktperson: Kamille Bollerup
E-mail: k.bollerup@rn.dk
Telefon: +45 21584109
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.rn.dk
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/252785
I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Region Midtjylland
Postadresse: Skottenborg 26
By: Viborg
NUTS-kode: DK04 Midtjylland
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: k.bollerup@rn.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.rm.dk
I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Region Syddanmark
Postadresse: Damhaven 12
By: Vejle
NUTS-kode: DK03 Syddanmark
Postnummer: 7100
Land: Danmark
E-mail: k.bollerup@rn.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.regionsyddanmark.dk
I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Region Sjælland
Postadresse: Alleen 15
By: Sorø
NUTS-kode: DK02 Sjælland
Postnummer: 4180
Land: Danmark
E-mail: k.bollerup@rn.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.regionsjaelland.dk
I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Region Hovedstaden
Postadresse: Kongens Vænge 2
By: Hillerød
NUTS-kode: DK01 Hovedstaden
Postnummer: 3400
Land: Danmark
E-mail: k.bollerup@rn.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.regionh.dk
I.2) Information om fælles indkøb
Kontrakten omfatter fælles udbud
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=313111&B=REGIONNORD
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes elektronisk via: http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=313111&B=REGIONNORD
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til den ovennævnte adresse
I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Sundhed

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Udbuds på Aftørrings- og lejepapir

Sagsnr.: U275KAB21
II.1.2) Hoved-CPV-kode
33700000 Produkter til personlig pleje
II.1.3) Kontrakttype
Varer
II.1.4) Kort beskrivelse:

Udbuddet vedrører Region Nordjyllands, Region Midtjyllands, Region Syddanmarks, Region Sjællands og Region Hovedstadens indkøb af aftørrings- og lejepapir.

Udbuddet er inddelt i 9 Delkontrakter:

1 Lejepapir

2 Lejepapir m. PE

3 Håndklædeark

4 Håndklæderuller

5 Toiletpapir

6 Køkkenruller

7 Servietter

8 Lommetørklæder

9 Ansigtsservietter i Æske

Udbuddet gennemføres som et offentligt udbud, hvilket indebærer, at enhver økonomisk aktør kan afgive tilbud.

II.1.5) Anslået samlet værdi
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: ja
Der kan afgives bud på alle delaftaler
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Lejepapir

Delkontraktnr.: 1
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
33000000 Medicinsk udstyr, lægemidler og produkter til personlig pleje
33760000 Toiletpapir, lommetørklæder, håndklæder og servietter
33761000 Toiletpapir
33762000 Papirlommetørklæder
33763000 Papirhåndklæder
33764000 Papirservietter
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK Danmark
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Indkøb af Aftørrings- og Lejepapir

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 48
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Regioner der er forpligtede og berettigede til på baggrund af udbuddet at indgå kontrakt med de/n vindende Tilbudsgiver/e.

Region Nordjylland 01.04.2022

Region Midtjylland 01.04.2022

Region Syddanmark 01.04.2022

Region Sjælland 01.04.2022

Region Hovedstaden 01.04.2022

(Delkontrakt 1,2,4,5,6,7,8,9)

Regioner der er berettigede, men ikke forpligtede, til på baggrund af udbuddet at indgå kontrakt med de/n vindende Tilbudsgiver/e

Region Hovedstaden Delkontrakt 3 01.06.2022

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Forventet samlet anslåede og maksimale årligt forbrug, Delkontrakt 1: 1.921.743,00 Meter

Det samlede udbudsmateriale, for hele det samlede udbud, er uploaded under Delkontrakt 1.

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Lejepapir m. PE

Delkontraktnr.: 2
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
33000000 Medicinsk udstyr, lægemidler og produkter til personlig pleje
33760000 Toiletpapir, lommetørklæder, håndklæder og servietter
33761000 Toiletpapir
33762000 Papirlommetørklæder
33763000 Papirhåndklæder
33764000 Papirservietter
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK Danmark
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Indkøb af Aftørrings- og Lejepapir

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 48
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Regioner der er forpligtede og berettigede til på baggrund af udbuddet at indgå kontrakt med de/n vindende Tilbudsgiver/e.

Region Nordjylland 01.04.2022

Region Midtjylland 01.04.2022

Region Syddanmark 01.04.2022

Region Sjælland 01.04.2022

Region Hovedstaden 01.04.2022

(Delkontrakt 1,2,4,5,6,7,8,9)

Regioner der er berettigede, men ikke forpligtede, til på baggrund af udbuddet at indgå kontrakt med de/n vindende Tilbudsgiver/e

Region Hovedstaden Delkontrakt 3 01.06.2022

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Forventet samlet anslåede og maksimale årligt forbrug, Delkontrakt 2: 5.883.791,00 Meter

Det samlede udbudsmateriale, for hele det samlede udbud, er uploaded under Delkontrakt 1.

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Håndklædeark

Delkontraktnr.: 3
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
33000000 Medicinsk udstyr, lægemidler og produkter til personlig pleje
33760000 Toiletpapir, lommetørklæder, håndklæder og servietter
33761000 Toiletpapir
33762000 Papirlommetørklæder
33763000 Papirhåndklæder
33764000 Papirservietter
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK Danmark
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Indkøb af Aftørrings- og Lejepapir

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 48
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Regioner der er forpligtede og berettigede til på baggrund af udbuddet at indgå kontrakt med de/n vindende Tilbudsgiver/e.

Region Nordjylland 01.04.2022

Region Midtjylland 01.04.2022

Region Syddanmark 01.04.2022

Region Sjælland 01.04.2022

Region Hovedstaden 01.04.2022

(Delkontrakt 1,2,4,5,6,7,8,9)

Regioner der er berettigede, men ikke forpligtede, til på baggrund af udbuddet at indgå kontrakt med de/n vindende Tilbudsgiver/e

Region Hovedstaden Delkontrakt 3 01.06.2022

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Forventet samlet anslåede og maksimale årligt forbrug, Delkontrakt 3: 507.827.242,00 ark

Det samlede udbudsmateriale, for hele det samlede udbud, er uploaded under Delkontrakt 1.

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Håndklæderuller

Delkontraktnr.: 4
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
33000000 Medicinsk udstyr, lægemidler og produkter til personlig pleje
33760000 Toiletpapir, lommetørklæder, håndklæder og servietter
33761000 Toiletpapir
33762000 Papirlommetørklæder
33763000 Papirhåndklæder
33764000 Papirservietter
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK Danmark
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Indkøb af Aftørrings- og Lejepapir

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 48
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Regioner der er forpligtede og berettigede til på baggrund af udbuddet at indgå kontrakt med de/n vindende Tilbudsgiver/e.

Region Nordjylland 01.04.2022

Region Midtjylland 01.04.2022

Region Syddanmark 01.04.2022

Region Sjælland 01.04.2022

Region Hovedstaden 01.04.2022

(Delkontrakt 1,2,4,5,6,7,8,9)

Regioner der er berettigede, men ikke forpligtede, til på baggrund af udbuddet at indgå kontrakt med de/n vindende Tilbudsgiver/e

Region Hovedstaden Delkontrakt 3 01.06.2022

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Forventet samlet anslåede og maksimale årligt forbrug, Delkontrakt 4: 2.674.556,00 Meter

Det samlede udbudsmateriale, for hele det samlede udbud, er uploaded under Delkontrakt 1.

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Toiletpapir

Delkontraktnr.: 5
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
33000000 Medicinsk udstyr, lægemidler og produkter til personlig pleje
33760000 Toiletpapir, lommetørklæder, håndklæder og servietter
33761000 Toiletpapir
33762000 Papirlommetørklæder
33763000 Papirhåndklæder
33764000 Papirservietter
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK Danmark
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Indkøb af Aftørrings- og lejepapir

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 48
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Regioner der er forpligtede og berettigede til på baggrund af udbuddet at indgå kontrakt med de/n vindende Tilbudsgiver/e.

Region Nordjylland 01.04.2022

Region Midtjylland 01.04.2022

Region Syddanmark 01.04.2022

Region Sjælland 01.04.2022

Region Hovedstaden 01.04.2022

(Delkontrakt 1,2,4,5,6,7,8,9)

Regioner der er berettigede, men ikke forpligtede, til på baggrund af udbuddet at indgå kontrakt med de/n vindende Tilbudsgiver/e

Region Hovedstaden Delkontrakt 3 01.06.2022

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Forventet samlet anslåede og maksimale årligt forbrug, Delkontrakt 5: 136.371.425,00 Meter

Det samlede udbudsmateriale, for hele det samlede udbud, er uploaded under Delkontrakt 1.

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Køkkenruller

Delkontraktnr.: 6
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
33000000 Medicinsk udstyr, lægemidler og produkter til personlig pleje
33760000 Toiletpapir, lommetørklæder, håndklæder og servietter
33761000 Toiletpapir
33762000 Papirlommetørklæder
33763000 Papirhåndklæder
33764000 Papirservietter
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK Danmark
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Indkøb af Aftørrings- og Lejepapir

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 48
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Region Hovedstaden er med på option på Delkontrakt 3 Håndklædeark - der henvises til Udbudsbetingelsernes pkt. 11

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Forventet samlede anslåede og maksimale årlige forbrugsmængde Delkontrakt 6: 1.560.173,00 Meter

Det samlede udbudsmateriale, for det samlede udbud, er udelukkende uploaded under Delkontrakt 1.

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Servietter

Delkontraktnr.: 7
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
33000000 Medicinsk udstyr, lægemidler og produkter til personlig pleje
33760000 Toiletpapir, lommetørklæder, håndklæder og servietter
33761000 Toiletpapir
33762000 Papirlommetørklæder
33763000 Papirhåndklæder
33764000 Papirservietter
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK Danmark
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Indkøb af Aftørrings- og Lejepapir

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 48
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Region Hovedstaden er med på option på Delkontrakt 3 Håndklædeark - der henvises til Udbudsbetingelsernes pkt. 11.

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Forventet samlede anslåede og maksimale årlige forbrugsmængde Delkontrakt 7: 35.599.105,00 servietter

Det samlede udbudsmateriale, for det samlede udbud, er udelukkende uploaded under Delkontrakt 1.

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Lommetørklæder

Delkontraktnr.: 8
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
33000000 Medicinsk udstyr, lægemidler og produkter til personlig pleje
33760000 Toiletpapir, lommetørklæder, håndklæder og servietter
33761000 Toiletpapir
33762000 Papirlommetørklæder
33763000 Papirhåndklæder
33764000 Papirservietter
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK Danmark
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Indkøb af Aftørrings- og Lejepapir

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 48
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Region Hovedstaden er med på option på Delkontrakt 3 Håndklædeark - der henvises til Udbudsbetingelsernes pkt. 11.

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Forventet samlede anslåede og maksimale årlige forbrugsmængde Delkontrakt 8: 2.759.661,00 pakker

Det samlede udbudsmateriale, for det samlede udbud, er udelukkende uploaded under Delkontrakt 1.

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Ansigtsservietter i Æske

Delkontraktnr.: 9
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
33000000 Medicinsk udstyr, lægemidler og produkter til personlig pleje
33760000 Toiletpapir, lommetørklæder, håndklæder og servietter
33761000 Toiletpapir
33762000 Papirlommetørklæder
33763000 Papirhåndklæder
33764000 Papirservietter
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK Danmark
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Indkøb af Aftørrings- og Lejepapir

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 48
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Region Hovedstaden er med på option på Delkontrakt 3 Håndklædeark - der henvises til Udbudsbetingelsernes pkt. 11.

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Forventet samlede anslåede og maksimale årlige forbrugsmængde Delkontrakt 9: 5.605.215,00 servietter

Det samlede udbudsmateriale, for det samlede udbud, er udelukkende uploaded under Delkontrakt 1.

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 09/11/2021
Tidspunkt: 12:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud
Dato: 09/11/2021
Tidspunkt: 12:00

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: ja
Skønnet tidsplan for offentliggørelse af yderligere bekendtgørelser:

2026

</p>
VI.3) Yderligere oplysninger:
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

• - Ved et udbud med prækvalifikation efter udbudsloven, ved forsyningsvirksomhedsdirektivet eller tilbudsloven skal en klage over ikke at være blevet prækvalificeret indgives inden for 20 kalenderdage. Dette er regnet fra dagen efter ordregivers afsendelse af underretning om prækvalifikation.

• - Andre klager over udbud eller beslutninger, f.eks. tildeling af kontrakter, omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet skal indgives 45 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-Tidende om indgåelse af kontrakt.

o - Hvis klagen handler om overtrædelser af tilbudsloven eller udbudslovens §§ 191 og 192, er klagefristen på 45 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen.

• - Klager over indgåelse af rammeaftale efter udbudsloven (afsnit II, III og §§ 191 og 192), forsyningsvirksomhedsdirektivet eller tilbudsloven skal være indgivet til klagenævnet inden 6 måneder regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen.

• - Klager over indgåelse af en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrence eller et dynamisk indkøbssystem omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet skal være indgivet til klagenævnet inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen.

• - Klager over en ordregivers beslutning om at videreføre en kontrakt (udbudslovens § 185, stk. 2) skal indgives til klagenævnet inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter, at ordregiveren har offentliggjort sin beslutning (udbudslovens § 185, stk. 2, 3. pkt.).

• - Har ordregiveren fulgt proceduren i lov om Klagenævnet for Udbud § 4, skal en klage over, at ordregiveren i strid med udbudsdirektivet eller forsyningsvirksomhedsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse indgives til klagenævnet inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-Tidende om indgåelse af kontrakt.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715100
Internetadresse: http://www.kfst.dk
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
08/10/2021

Send til en kollega

0.063