Fakta om udbudet
Udbyder
Furesø Kommune
Vindere
Udbud af levering af praktisk hjælp og og personlig pleje til hjemmeboende borgere i Furesø Kommune
(08.02.2022)
Omsorg Sjælland A/S
Øverødvej 5, 3. sal
2840 Holte
Udbud af levering af praktisk hjælp og og personlig pleje til hjemmeboende borgere i Furesø Kommune
Furesø Kommune
Sociale og andre specifikke tjenesteydelser – offentlige kontrakter
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 29188327
Postadresse: Stiager 2
By: Værløse
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 3500
Land: Danmark
Kontaktperson: Michael Børglum
E-mail: mbo4@furesoe.dk
Telefon: +45 72162491
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://permalink.mercell.com/166116181.aspx
Internetadresse for køberprofilen: http://www.furesoe.dk/
Del II: Genstand
Udbud af levering af praktisk hjælp og og personlig pleje til hjemmeboende borgere i Furesø Kommune
Furesø Kommune udbyder personlig pleje og praktisk hjælp samt rehabiliteringsforløb til borgere i eget hjem efter servicelovens § 83 og § 83a.
Udbuddet gennemføres med henblik på at indgå en rammeaftale om levering af personlig pleje og praktisk hjælp samt rehabliteringsforløb efter servicelovens § 83 og § 83a til visiterede hjemmeboende borgere i Furesø kommune.
Den øgede indsats i forhold til forebyggelse af indlæggelser og hurtig hjemtagning af borgere med komplekse plejeforløb fra hospitalerne, herunder triagering, stiller øgede faglige- og beredskabsmæssige krav til leverandørerne. De i dette udbud stillede kvalitetskrav afspejler dette.
Da Ordregiver med udbuddet ønsker at styrke både det forebyggende- og rehabiliterende sigte, forventes al hjælp og støtte baseret på at fastholde og udvikle den enkeltes færdigheder samt forebygge funktionstab ved tidlig indsats. Fokus er således på størst mulig selvhjulpenhed og selvbestemmelse.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Tilbudsgiver vil kunne blive udelukket fra dette udbud, såfremt tilbudsgiver er omfattet af udbudslovens obligatoriske udelukkelsesgrunde i Udbudslovens §§ 135-136, der omhandler handlinger som led i en kriminel organisation, bestikkelse, svig, handlinger forbundet med terror, hvidvask, strafbare handlinger, interessekonflikt, konkurrencefordrejning samt afgivelse af urigtige oplysninger i forbindelse med dette udbud.
Endvidere vil tilbudsgiver kunne blive udelukket, såfremt tilbudsgiver har tilsidesat forpligtigelser inden for det miljø-, sociale- eller arbejdsretlige område, er erklæret konkurs eller insolvent, har begået alvorlige forsømmelser i forbindelse med udøvelsen af sit erhverv, uretmæssigt har forsøgt at påvirke kommunens beslutningsproces vedr. dette udbud og har ubetalt forfalden gæld til det offentlige på over 50.000 kr.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Til sikkerhed for Leverandørens opfyldelse af Rammeaftalen skal Leverandøren stille en anfordringsgaranti på DKK 100.000. Sikkerheden skal stilles senest otte Arbejdsdage efter Rammeaftalens indgåelse i form af pengeinstitutgaranti eller kautionsforsikring eller på anden betryggende måde. Det er ikke muligt at stille moderselskabsgaranti. Garantien skal stilles af et pengeinstitut, der har opnået en individuel rating på minimum A-. Sikkerheden skal opretholdes indtil tre måneder efter Aftaleperiodens udløb, medmindre Kommunen forinden over for Leverandøren og garanten har fremsat krav om udbetaling under garantien. I så fald bortfalder garantien først, når Kommunen meddeler garanten, at garantien kan bortfalde eller garanten har udbetalt hele garantisummen. Garantien nedskrives ikke i perioden. Kommunen er dog berettiget til i hele Aftaleperioden at lempe kravet til garantiens størrelse, idet Kommunen i så fald skal opnå en besparelse svarende til Leverandørens reducerede omkostning.
I hele Aftaleperioden er Leverandøren forpligtet til at være dækket af sædvanlige forsikringer, herunder ansvarsforsikring for motorkøretøjer, lovpligtig arbejdsskadeforsikring samt erhvervs- og produktansvarsforsikring, dækkende tingsskade minimum 5 mio. kr. pr. skade pr. år og personskade på minimum 10 mio. kr. pr. skade pr. år.
Der stilles endvidere krav om dækning for ting i varetægt med en forsikringssum på 100.000 kr. Leverandørens ansvar er dog ikke begrænset hertil.
Den forsikringsmæssige dækning skal være sket i et af Finanstilsynet anerkendt forsikringsselskab.
Forsikringspolicerne skal fremsendes til Kommunen inden underskrift af Rammeaftalen.
Leverandøren skal til enhver tid i Aftaleperioden på anmodning fra Kommunen dokumentere, at forsikringerne er i kraft og overgive Kommunen kopi af forsikringspolicer samt kvittering for præmiens betaling.
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Fax: +45 33307799
Internetadresse: http://www.naevneneshus.dk
Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til LBK nr. 593 af 02.06.2016 om lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:
Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage
regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem
der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for
beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.
Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at
ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har
indgået en kontrakt.
Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den
dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette
ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstillperioden,
jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige
angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Samtidig med indgivelse af klage skal der indbetales et klagegebyr på kr. 20.000 til Klagenævnet for Udbud.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Fax: +45 41715100
Internetadresse: http://www.kfst.dk