23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2015/S 229-416290
Offentliggjort
26.11.2015
Udbudstype
Offentligt udbud

Udbyder

Jysk Fællesindkøb v. Favrskov Kommune

Vindere

Kompressionsstrømper — Følgende kommuner deltager i delaftale 1: Favrskov, Haderslev, Mariagerfjord, Norddjurs, Rebild, Skive, Syddjurs og Viborg

(07.04.2016)
Mediq Danmark A/S
Kornmarksvej 15-19
2605 Brøndby

Kompressionsstrømper og strømpepåtagere — Skanderborg Kommune

(07.04.2016)
Sahva A/S
Borgervænget 5
2100 København Ø

Levering af kompressionsstrømper og strømpepåtagere til Jysk Fællesindkøb.


Jysk Fællesindkøb v. Favrskov Kommune

Udbudsbekendtgørelse

Varer

Direktiv 2004/18/EF

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn, adresser og kontaktpunkt(er)

Jysk Fællesindkøb v. Favrskov Kommune
Skovvej 20
Att: Sanne Svendsen
8382 Hinnerup
DANMARK
Telefon: +45 89646212
Mailadresse: ssve@favrskov.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse for den ordregivende myndighed: http://www.favrskov.dk

Yderligere oplysninger fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende den konkurrenceprægede dialog og et dynamisk indkøbssystem) fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

I.2) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.3) Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester
I.4) Kontrakt indgås på andre ordregivende myndigheders vegne
Den ordregivende myndighed indkøber på andre ordregivende myndigheders vegne: nej

Del II: Kontraktens genstand

II.1) Beskrivelse
II.1.1) Den ordregivende myndigheds betegnelse for kontrakten:
Levering af kompressionsstrømper og strømpepåtagere til Jysk Fællesindkøb.
II.1.2) Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne
Varer
Hovedleverings- eller hovedudførelsessted for bygge- eller anlægsarbejde, varer eller tjenesteydelser: Jylland.
NUTS-kode
II.1.3) Oplysninger om offentlig kontrakt, rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Bekendtgørelsen vedrører udarbejdelse af en rammeaftale
II.1.4) Oplysninger om rammeaftale
Rammeaftale med en enkelt aktør

Rammeaftalens varighed

Varighed i år: 3

Anslået samlet værdi af indkøbene i hele rammeaftalens løbetid

Anslået værdi eksklusive moms: 17 580 000 DKK
II.1.5) Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene
Udbuddet vedrører indkøb af kompressionsstrømper og strømpepåtagere.
II.1.6) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

18315000, 33183000, 33196100

II.1.7) Oplysninger om WTO-aftalen om offentlige indkøb
Dette udbud er omfattet af WTO-aftalen om offentlige indkøb: ja
II.1.8) Delaftaler
Kontrakten er opdelt i delaftaler: ja
Der kan afgives bud på en eller flere delaftaler
II.1.9) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2) Kontraktens mængde eller omfang
II.2.1) Samlet mængde eller omfang:
II.2.2) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af disse optioner: Ordregiver har option på at forlænge rammeaftalen med op til 12 måneder på uændrede vilkår.
II.2.3) Oplysninger om forlængelse
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Antal gange, der er mulighed for forlængelse: 1
Hvis der er tale om indkøbs- eller tjenesteydelseskontrakter, der kan forlænges: anslået tidsramme for efterfølgende kontakter:
måneder: 12 (fra tildeling af kontrakten)
II.3) Kontraktens varighed eller frist for dens opfyldelse
Varighed i måneder: 36 (fra tildeling af kontrakten)

Oplysninger om delaftaler

Delaftale nr.: 1 Betegnelse: Kompressionsstrømper — Følgende kommuner deltager i delaftale 1: Favrskov, Haderslev, Mariagerfjord, Norddjurs, Rebild, Skive, Syddjurs og Viborg
1) Kort beskrivelse
Levering af kompressionsstrømper hvor ordregivers egne folk tager mål.
2) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

18315000, 33183000, 33196100

3) Mængde eller omfang
Anslået værdi eksklusive moms: 14 880 000 DKK
4) Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
Varighed i måneder: 36 (fra tildeling af kontrakten)
5) Yderligere oplysninger om delaftaler
Delaftale nr.: 2 Betegnelse: Kompressionsstrømper og strømpepåtagere — Skanderborg Kommune
1) Kort beskrivelse
Levering af kompressionsstrømper og strømpepåtagere hvor leverandørens folk tager mål.
2) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

18315000, 33183000, 33196100

3) Mængde eller omfang
Anslået værdi eksklusive moms: 2 700 000 DKK
4) Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
Varighed i måneder: 36 (fra tildeling af kontrakten)
5) Yderligere oplysninger om delaftaler

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Kontraktbetingelser
III.1.1) Sikkerhedsstillelse og garantier, som forlanges:
III.1.2) De vigtigste finansierings- og betalingsvilkår og/eller henvisning til relevante bestemmelser herom:
Betalingsbetingelserne er 30 kalenderdage efter afsendelse af korrekt faktura.
III.1.3) Retlig form, som kræves af den sammenslutning af økonomiske aktører, ordren tildeles:
III.1.4) Andre særlige vilkår
Der gælder særlige vilkår for opfyldelse af kontrakten: ja
Beskrivelse af de særlige vilkår: 17. Etik
Ordregiver forudsætter, at leverandøren og dennes underleverandører overholder internationale konventioner tiltrådt af Danmark herunder, men ikke begrænset til, følgende grundlæggende ILO-konventioner:
— Tvangsarbejde (ILO-konvention nr. 29 og 105),
— Ingen diskrimination i ansættelsen (ILO-konvention nr. 100 og 111),
— Mindstealder for adgang til beskæftigelse samt forbud mod og omgående indsats til afskaffelse af de værste former for børnearbejde (ILO-konvention nr. 138 og 182),
— Sikkert og sundt arbejdsmiljø (ILO-konvention nr. 155), samt
— Organisationsfrihed og ret til kollektive forhandlinger (ILO-konvention nr. 87, 98 og 135), inden for rammerne af gældende lovgivning.
Det forudsættes endvidere, at leverandøren og dennes underleverandører respekterer grundlæggende menneskerettigheder, herunder lever op til FN's Menneskerettighedserklæring og Den Europæiske Menneskerettighedskonvention.
Såfremt ordregiver bliver bekendt med, at leverandøren eller dennes underleverandører ikke lever op til foranstående bestemmelser, er leverandøren forpligtet til at opfylde rammeaftalen med et tilsvarende produkt, som opfylder rammeaftalens krav til produktet. Leverandørens eventuelle omkostninger forbundet hermed er ordregiver uvedkommende.
18. Arbejdsklausul
Leverandøren skal sikre, at ansatte hos leverandøren, som medvirker til at opfylde kontrakten, er sikret løn (herunder særlige ydelser), arbejdstid og andre arbejdsvilkår, som ikke er mindre gunstige end dem, der gælder for arbejde af samme art i henhold til en kollektiv overenskomst indgået af de inden for det pågældende faglige område mest repræsentative arbejdsmarkedsparter i Danmark, og som gælder på hele det danske område.
Leverandøren skal sikre, at ansatte hos leverandøren orienterer de ansatte om de gældende arbejdsvilkår.
Leverandøren er forpligtet til inden for 10 dage efter skriftlig anmodning at udlevere et udtræk pr. medarbejder fra E-indkomst, med en oversigt over leverandørens indbetalte A-skat for de pågældende medarbejdere. For personale, hvor oplysningerne indberettes til andre landes skattemyndigheder, skal tilsvarende oplysninger udleveres.
Hvis leverandøren ikke overholder sine forpligtelser i medfør af arbejdsklausulen, og hvis dette medfører et berettiget krav på yderligere løn fra arbejdstagerne kan ordregiver tilbageholde vederlag med henblik på at tilgodese sådanne krav.
III.2) Betingelser for deltagelse
III.2.1) De økonomiske aktørers personlige forhold, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregister
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: 6.1 Tilbudsgivers personlige forhold
— Udfyldt og underskrevet tro og love-erklæring om, i hvilket omfang tilbudsgiver har ubetalt, forfalden gæld til det offentlige (jf. Finansministeriets lovbekendtgørelse nr. 336 af 13.5.1997). Fortrykt formular er vedlagt som udbudsbilag A.
— Underskrevet erklæring om, at virksomheden ikke er udelukket fra at afgive tilbud i henhold til artikel 45 i direktiv nr. 2004/18/EF af 31.3.2004. Fortrykt formular er vedlagt som udbudsbilag A.
— Underskrevet erklæring om, at virksomheden ikke har indgået konkurrencebegrænsende aftaler i strid med konkurrencelovens § 6, stk. 1. Fortrykt formular er vedlagt som udbudsbilag A.
III.2.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: 6.2 Økonomisk og finansiel formåen
— Nøgletal for de seneste 2 afsluttede regnskabsår. Skema til oplysningerne er vedlagt som udbudsbilag B.
Hvis tilbudsgiver har eksisteret i mindre end 2 år, skal tilbudsgiver på anden egnet måde dokumentere tilbudsgivers økonomiske og finansielle formåen, eksempelvis ved fremlæggelse af perioderegnskab, budget eller soliditetserklæring.
III.2.3) Teknisk kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt:
6.3 Teknisk og/eller faglig formåen
— Referenceliste over de betydeligste sammenlignelige leverancer til sammenlignelige kunder for de sidste 3 år, med beskrivelse af leverancerne og angivelse af kontaktpersoner. Følgende oplysninger skal angives:
• Beskrivelse af sammenlignelige leveringer
• Omsætning
• Ordregiver
• Kontaktperson ved ordregiver
• Tidspunkt/periode for levering af de sammenlignelige leveringer.
Der skal om muligt angives minimum 3 referencer. Er det ikke muligt at angive 3 referencer, eller referencer overhovedet, skal årsagen hertil fremgå af udbudsbilag C »Referenceliste«.
Skema til oplysningerne er vedlagt som udbudsbilag C.
III.2.4) Oplysning om reserverede kontrakter
III.3) Specifikke vilkår for tjenesteydelseskontrakter
III.3.1) Oplysninger om en bestemt profession
III.3.2) Medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen

Del IV: Procedure

IV.1) Type procedure
IV.1.1) Type procedure
Offentlig
IV.1.2) Grænse for, hvor mange økonomiske aktører der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
IV.1.3) Reduktion af antallet af økonomiske aktører under forhandlingerne eller dialogen
IV.2) Tildelingskriterier
IV.2.1) Tildelingskriterier
Det økonomisk mest fordelagtige bud vurderet på grundlag af de kriterier, der er anført i specifikationerne, i opfordringen til at afgive bud eller til at forhandle eller i det beskrivende dokument
IV.2.2) Oplysninger om elektronisk auktion
Der vil blive anvendt elektronisk auktion:: nej
IV.3) Administrative oplysninger
IV.3.1) Sagsnummer hos den ordregivende myndighed:
IV.3.2) Har der været tidligere offentliggørelse(r) om samme kontrakt?
nej
IV.3.3) Vilkår for adgang til specifikationer og yderligere dokumenter eller beskrivende dokumenter
Skal der betales for dokumenterne?: nej
IV.3.4) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
12.1.2016 - 10:00
IV.3.5) Dato for afsendelse til udvalgte kandidater af opfordringer til at afgive bud eller at deltage
IV.3.6) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
dansk.
IV.3.7) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 6 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)
IV.3.8) Åbning af bud
Der må være personer til stede under åbningen af bud: nej

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om EU-midler
Kontrakten vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
VI.3) Yderligere oplysninger
Udbuddet gennemføres af Favrskov Kommune på vegne af Jysk Fællesindkøb, som består af følgende kommuner:
— Favrskov
— Haderslev
— Mariagerfjord
— Norddjurs
— Rebild
— Skanderborg
— Skive
— Syddjurs
— Viborg.
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne

Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Mailadresse: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: http://www.klfu.dk

VI.4.2) Indgivelse af klager
VI.4.3) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK
Mailadresse: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
23.11.2015

Send til en kollega

0.062