23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2022/S 050-127059
Offentliggjort
11.03.2022
Udbudstype
Offentligt udbud

Bestilling af materiale

https://levportal.amgros.dk

Udbyder

Amgros I/S

Vindere

ATC Kode: N01AB08, Sevofluran, Væske til inhal.damp

(27.09.2022)
FrostPharma AB
Berga Backe 2
182 53 Danderyd

Opdateringer

Rettelse
(29.03.2022)

II.2.5
I stedet for:
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne.
Læses:
De nedenfor anførte kriterier
Pris


Yderligere oplysninger
Som uddybning af ovenstående, oplyser Amgros, at der er sket en fejl i beskrivelsen i afsnit II.2.5 (tildelingskriterier for delkontraktnr. 3), som rettes til ”pris”, jf. afsnit 11 i udbudsbetingelserne.
Amgros kan yderlige oplyse, at vi har modtaget forskellige spørgsmål til udbuddet. Vi har på denne baggrund valgt at supplere rammeaftalens bestemmelser, således at priserne for lægemidlerne hvert år justeres med ændringen i nettoprisindekset, jf. rammeaftalens pkt. 7.2.

Annullering
(27.09.2022)

I relation til pkt. II.1.7 bemærkes, at den samlede værdi er summen af den maksimale værdi for hvert udbudsnummer (delaftale) i rammeaftalens varighed inkl. mulighed for forlængelse.

Amgros 2022 - 1.414.a udbud af lægemidler og fordampere til inhalationsanæstesi


Amgros I/S

Udbudsbekendtgørelse

Varer

Retsgrundlag:
Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Amgros I/S
Postadresse: Dampfærgevej 22
By: København Ø
NUTS-kode: DK0 Danmark
Postnummer: 2100
Land: Danmark
Kontaktperson: Ulrik Wøldike
E-mail: udbud@amgros.dk
Telefon: +45 88713000
Fax: +45 88713008
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.amgros.dk
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: https://levportal.amgros.dk
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes elektronisk via: https://levportal.amgros.dk
I.4) Type ordregivende myndighed
Offentligretligt organ
I.5) Hovedaktivitet
Sundhed

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Amgros 2022 - 1.414.a udbud af lægemidler og fordampere til inhalationsanæstesi

II.1.2) Hoved-CPV-kode
33600000 Lægemidler
II.1.3) Kontrakttype
Varer
II.1.4) Kort beskrivelse:

Amgros er et interessentskab med de 5 regioner som interessenter. Med henblik på at forsyne interessenternes sygehuse med inhalationsanæstesigas og fordampere samt enkelte interessenters videresalg til Færøerne og Grønland, ønsker Amgros I/S at indgå rammeaftaler for de i afsnit II.2.4 angivne lægemidler samt fordampere. Rammeaftalerne er ikke-eksklusive. Amgros I/S videresælger lægemidlerne til sygehusapotekerne til Amgros I/S' indkøbspris med et tillæg. Rammeaftalerne indgås uden købepligt og lejepligt, og sygehusapotekerne i regionerne er ikke forpligtet til at anvende Amgros' rammeaftaler.

II.1.5) Anslået samlet værdi
Værdi eksklusive moms: 115 126 200.00 DKK
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: ja
Der kan afgives bud på alle delaftaler
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

ATC Kode: N01AB06, Isofluran, Væske til inhal.damp

Delkontraktnr.: 1
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
33100000 Medicinsk udstyr
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK0 Danmark
Hovedudførelsessted:

Leveringssted er den af Amgros på bestillingen angivne adresse (Amgros' lager, sygehusapotek eller tilknyttede lokationer, herunder hvilket som helst offentligt sygehus/sygehusafdelinger).

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

ATC Kode: N01AB06,

Generisk navn: Isofluran

Dispenseringsform:Væske til inhal.damp.

Enhedsværdi: 50 ml

Anslået mængde i enheder: 1920.

Anslået mængde fordampere: 0

Hvert udbudsnummer anses for en selvstændig delaftale og udbydes uafhængigt af de øvrige udbudsnumre. En leverandør kan således vælge at give tilbud på ét, flere eller alle udbudsnumre, og tildeling sker separat for hvert enkelt udbudsnummer. Der henvises til udbudsbetingelserne, herunder om afgivelse af tilbud under de enkelte udbudsnumre.

Under betegnelsen "anslået mængde i enheder" ovenfor er angivet et anslået skønnet forbrug af lægemidlerne i en 12 måneders periode under udbudsnummeret, og under betegnelsen ”anslået mængde fordampere” er angivet et anslået antal fordampere, der skal udlejes, men det reelle forbrug af såvel lægemidler som fordampere kan afvige væsentligt derfra. Dette må leverandørerne påregne. Baggrunden herfor er, at der er tale om lægemidler og fordampere til patientbehandling på de offentlige sygehuse, hvor patientens behov skal imødekommes, og hvor ændring i behandlingsregimer kan medføre ændret forbrug. For nærmere beskrivelse henvises der til udbudsbetingelserne og rammeaftalen.

Den under pkt. II.2.6 nedenfor anførte "Anslået" værdi er lig med delaftalens maksimale værdi.

Den maksimale værdi er udregnet på baggrund af AIP (listepris) for de konkrete pakninger, der danner baggrund for den oplyste ”anslåede mængde i enheder” i pkt. II.2.4 ganget med den maksimale længde af delaftalen tillagt lejepris (150 kr. pr. måned pr. fordamper) for den oplyste "anslåede mængde fordampere" ganget med den maksimale længde af delaftalen. Beløbet er dernæst tillagt 50 %.

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 1 062 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 48
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Amgros I/S kan forlænge rammeaftalen op til 2 gange for hver enkelt delaftale på uændrede vilkår med op til 12 måneder, såfremt Amgros meddeler dette til leverandøren senest 1.6.2026, 1.6.2027.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Rammeaftalen indeholder option på levering i en præ-aftaleperiode (dvs. før indkøbsperioden) og option på levering i en post-aftaleperiode (dvs. efter indkøbsperioden). De to optioner kan anvendes på de i rammeaftalen og udbudsbetingelserne beskrevne vilkår.

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

ATC Kode: N01AB07, Desfluran, Væske til inhal.damp

Delkontraktnr.: 2
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
33100000 Medicinsk udstyr
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK0 Danmark
Hovedudførelsessted:

Leveringssted er den af Amgros på bestillingen angivne adresse (Amgros' lager, sygehusapotek eller tilknyttede lokationer, herunder hvilket som helst offentligt sygehus/sygehusafdelinger.)

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

ATC Kode: N01AB07

Generisk navn: Desfluran

Dispenseringsform: Væske til inhal.damp.

Enhedsværdi:50 ml

Anslået mængde i enheder: 16 819

Anslået mængde fordampere: 103

Hvert udbudsnummer anses for en selvstændig delaftale og udbydes uafhængigt af de øvrige udbudsnumre. En leverandør kan således vælge at give tilbud på ét, flere eller alle udbudsnumre, og tildeling sker separat for hvert enkelt udbudsnummer. Der henvises til udbudsbetingelserne, herunder om afgivelse af tilbud under de enkelte udbudsnumre.

Under betegnelsen "anslået mængde i enheder" ovenfor er angivet et anslået skønnet forbrug af lægemidlerne i en 12 måneders periode under udbudsnummeret, og under betegnelsen ”anslået mængde fordampere” er angivet et anslået antal fordampere, der skal udlejes, men det reelle forbrug af såvel lægemidler som fordampere kan afvige væsentligt derfra. Dette må leverandørerne påregne. Baggrunden herfor er, at der er tale om lægemidler og fordampere til patientbehandling på de offentlige sygehuse, hvor patientens behov skal imødekommes, og hvor ændring i behandlingsregimer kan medføre ændret forbrug. For nærmere beskrivelse henvises der til udbudsbetingelserne og rammeaftalen.

Den under pkt. II.2.6 nedenfor anførte "Anslået" værdi er lig med delaftalens maksimale værdi.

Den maksimale værdi er udregnet på baggrund af AIP (listepris) for de konkrete pakninger, der danner baggrund for den oplyste ”anslåede mængde i enheder” i pkt. II.2.4 ganget med den maksimale længde af delaftalen tillagt lejepris (150 kr. pr. måned pr. fordamper) for den oplyste "anslåede mængde fordampere" ganget med den maksimale længde af delaftalen. Beløbet er dernæst tillagt 50 %.

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 10 248 600.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 48
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Amgros I/S kan forlænge rammeaftalen op til 2 gange for hver enkelt delaftale på uændrede vilkår med op til 12 måneder, såfremt Amgros meddeler dette til leverandøren senest 1.6.2026, 1.6.2027.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Rammeaftalen indeholder option på levering i en præ-aftaleperiode (dvs. før indkøbsperioden) og option på levering i en post-aftaleperiode (dvs. efter indkøbsperioden). De to optioner kan anvendes på de i rammeaftalen og udbudsbetingelserne beskrevne vilkår.

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

ATC Kode: N01AB08, Sevofluran, Væske til inhal.damp

Delkontraktnr.: 3
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
33100000 Medicinsk udstyr
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK0 Danmark
Hovedudførelsessted:

Leveringssted er den af Amgros på bestillingen angivne adresse (Amgros' lager, sygehusapotek eller tilknyttede lokationer, herunder hvilket som helst offentligt sygehus/sygehusafdelinger.).

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

ATC Kode: N01AB08

Generisk navn: Sevofluran

Dispenseringsform: Væske til inhal.damp.

Enhedsværdi:50 ml

Anslået mængde i enheder: 155 200

Anslået mængde fordampere: 1038

Hvert udbudsnummer anses for en selvstændig delaftale og udbydes uafhængigt af de øvrige udbudsnumre. En leverandør kan således vælge at give tilbud på ét, flere eller alle udbudsnumre, og tildeling sker separat for hvert enkelt udbudsnummer. Der henvises til udbudsbetingelserne, herunder om afgivelse af tilbud under de enkelte udbudsnumre.

Under betegnelsen "anslået mængde i enheder" ovenfor er angivet et anslået skønnet forbrug af lægemidlerne i en 12 måneders periode under udbudsnummeret, og under betegnelsen ”anslået mængde fordampere” er angivet et anslået antal fordampere, der skal udlejes, men det reelle forbrug af såvel lægemidler som fordampere kan afvige væsentligt derfra. Dette må leverandørerne påregne. Baggrunden herfor er, at der er tale om lægemidler og fordampere til patientbehandling på de offentlige sygehuse, hvor patientens behov skal imødekommes, og hvor ændring i behandlingsregimer kan medføre ændret forbrug. For nærmere beskrivelse henvises der til udbudsbetingelserne og rammeaftalen.

Den under pkt. II.2.6 nedenfor anførte "Anslået" værdi er lig med delaftalens maksimale værdi.

Den maksimale værdi er udregnet på baggrund af AIP (listepris) for de konkrete pakninger, der danner baggrund for den oplyste ”anslåede mængde i enheder” i pkt. II.2.4 ganget med den maksimale længde af delaftalen tillagt lejepris (150 kr. pr. måned pr. fordamper) for den oplyste "anslåede mængde fordampere" ganget med den maksimale længde af delaftalen. Beløbet er dernæst tillagt 50 %.

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 103 815 600.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 48
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Amgros I/S kan forlænge rammeaftalen op til 2 gange for hver enkelt delaftale på uændrede vilkår med op til 12 måneder, såfremt Amgros meddeler dette til leverandøren senest 1.6.2026, 1.6.2027.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Rammeaftalen indeholder option på levering i en præ-aftaleperiode (dvs. før indkøbsperioden) og option på levering i en post-aftaleperiode (dvs. efter indkøbsperioden). De to optioner kan anvendes på de i rammeaftalen og udbudsbetingelserne beskrevne vilkår.

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.1) Egnethed til at udøve en erhvervsaktivitet, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregistre
Liste over og kort beskrivelse af betingelser:

Leverandører, der ønsker at afgive tilbud, skal anvende standardformular for det fælles europæiske udbudsdokument (ESPD) til at afgive erklæring vedrørende de obligatoriske udelukkelsesgrunde i § § 135-136 i udbudsloven (loven kan hentes på www.retsinformation.dk). Nærmere oplysninger om udfyldelse og anvendelse af ESPD i udbudsprocessen findes i den af Amgros udarbejdede vejledning herom og i Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens guide "ESPD -det fælles europæiske udbudsdokument”. Den/de vindende leverandør(er), som Amgros har til hensigt at tildele rammeaftalen, skal yderligere inden tildelingen have gjort dokumentation tilgængelig for Amgros for så vidt angår de obligatoriske udelukkelsesgrunde, jf. § § 152 - 153 i udbudsloven.

Amgros kan ikke udelukke en leverandør, der er omfattet af en eller flere af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens § § 135-136, såfremt leverandøren kan fremlægge tilstrækkelig dokumentation for, at leverandøren desuagtet er pålidelig, jf. § 138 i udbudsloven. Amgros tager forbehold for at gennemføre en sådan "self-cleaning" proces, såfremt det måtte være relevant.

III.2) Kontraktbetingelser
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:

Lægemidlerne skal fremgå af Lægemiddelstyrelsens fortegnelse Medicinpriser.dk senest den 17.10.2022. Lægemidlerne skal fra denne dato og indtil Amgros' lager af lægemidlerne er opbrugt have markedsføringstilladelse gældende for Danmark og fremgå af Medicinpriser.dk, dog maksimalt 9 måneder efter rammeaftalens ophør.

Leverandøren skal have tilladelse til fremstilling, indførsel eller engrosforhandling af lægemidler inden for EU/EØS jf. lægemiddellovens § 39. Tilladelsen skal være gældende, indtil alle leverede lægemidlers restholdbarhed, er udløbet, uanset om dette tidspunkt ligger efter aftalens ophør.

Der henvises i øvrigt til rammeaftalen.

Der kræves ingen særlig retlig form. Såfremt en ordre tildeles en sammenslutning af leverandører, skal deltagerne påtage sig solidarisk hæftelse og udpege en fælles befuldmægtiget.

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Udbuddet indebærer udarbejdelse af en rammeaftale
Rammeaftale med en enkelt aktør
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
Bekendtgørelsens nummer i EUT S: 2021/S 230-602735
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 20/04/2022
Tidspunkt: 12:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk, Engelsk, Norsk, Svensk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Tilbud skal være gyldige indtil: 30/09/2022
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud
Dato: 20/04/2022
Tidspunkt: 12:00
Sted:

Amgros I/S, Dampfærgevej 27-29, 2100 København Ø

Oplysninger om adgangsberettigede personer og fremgangsmåde ved åbning af bud:

Der er ikke adgang til at overvære åbning af bud. Tilbud registreres ved deres modtagelse, og rettidigt modtagne tilbud åbnes samlet efter tilbudsfristens udløb.

Tilbudsgivere vil samtidig med meddelelse om tildeling (orienteringsskrivelse), jf. udbudslovens § 171, modtage en samlet oversigt over de virksomheder, der har afgivet konditionsmæssige tilbud. Oversigten kan ikke rekvireres tidligere.

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: ja
VI.3) Yderligere oplysninger:

I relation til pkt. II.2.3 bemærkes, at en oversigt over leveringssteder for lægemidlerne er tilgængelig på Amgros' Leverandør- og Udbudsportal https://levportal.amgros.dk. Oversigten opdateres løbende, såfremt der måtte ske ændringer. Fordampere skal kunne leveres på en hvilken som helst afdeling på et hvilket som helst offentligt sygehus i Danmark.

I relation til pkt. II.2.4 bemærkes, at Amgros har overvejet, om udbudsgruppen kan underopdeles yderligere. Amgros har skønnet, at det ikke er tilfældet på baggrund af overvejelser om stordriftsfordele, der ikke vil være realiserbare ved en yderligere opdeling samt omkostninger og patientsikkerhedsmæssige hensyn

relateret til den efterfølgende kontrakt- og lægemiddel-/fordamperhåndtering.

Den samlede længde af rammeaftalen er nøje overvejet og fastlagt til maksimalt 6 år af hensyn til leverandørens opstartsomkostninger og sygehusene behov for en længere sammenhængende aftale pga. deres anvendelse af ressourcer til leverandørskift.

I relation til pkt. II.1.5 og pkt. II.2.6 bemærkes, at den anslåede værdi i pkt. II.1.5 er summen af den maksimale værdi for hvert udbudsnummer (delaftale) jf. pkt. II.2.6 i rammeaftalens varighed inkl. mulighed for forlængelse, jf. pkt. II.2.7. Udregningsgrundlaget for den maksimale værdi for den enkelte delaftale fremgår af pkt. II.2.4.

Som angivet i pkt. II.2.4 er den forventede mængde tillagt 50 % værdi ved bestemmelse af den maksimale værdi. Årsagerne er bl.a., at der kan ske en stigning i forbruget grundet genoptagelse af sygehusdrift efter COVID-19 har haft ændret på sygehusenes dagligdag samt at indfasning af de nye supersygehuse kan medføre en øget efterspørgsel efter fordampere og tilhørende lægemidler (anæstesigas), hvorved det aktuelle forbrug kan blive væsentligt forøget i forhold til det estimerede forbrug.

Spørgsmål til udbudsmaterialet skal stilles i udbudssystemet, jf. udbudsbetingelsernes bestemmelser herom.

Adgang til at afgive tilbud forudsætter, at virksomheden er oprettet som bruger af Amgros' udbudssystem. Der kan være nogle ekspeditionsdage forbundet med brugeroprettelse, og det påhviler derfor eventuelle tilbudsgivere at sørge herfor i god tid. Der henvises til oplysninger i tilknytning til udbudssystemet, herunder brugervejledningen.

I relation til pkt. IV.2.4 bemærkes, at enkelte dele af tilbuddet tillige kan være på engelsk. Der henvises til udbudsbetingelserne herom.

I relation til pkt. VI.2 bemærkes, at elektronisk fakturering kræves.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://klfu.naevneneshus.dk
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

Eventuel klage over, at Amgros har indgået rammeaftale uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor Amgros har offentliggjort en bekendtgørelse i den Europæiske Unions Tidende om, at Amgros har indgået rammeaftalen, jf. lov om Klagenævnet for Udbud § 7, stk. 3.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
07/03/2022

Send til en kollega

0.094