23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2015/S 246-446764
Offentliggjort
21.12.2015
Udbudstype
Begrænset udbud

Udbyder

Rigspolitiet

Vindere

Begrænset udbud af skærm-, arbejds- og sikkerhedsbriller samt accessorisk tilknyttede ydelser (Tilbudsfase)

(15.07.2016)
Synoptik A/S
Lyskær 1
2730 Herlev

Opdateringer

Rettelse
(09.01.2016)

I stedet for:

II.1.5)

Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene:

Ifølge Arbejdstilsynets bekendtgørelse nr. 1108 af 15.12.1992 om arbejde ved skærmterminal er arbejdsgivere forpligtet til, såfremt dette vurderes nødvendigt for den ansatte til at varetage arbejdet, at sikre sine medarbejderes undersøgelse af øjne og syn samt eventuelle synskorrigerende hjælpemidler, herunder briller eller kontaktlinser, uden udgift for medarbejderen. Da den nuværende Rammeaftale om levering af skærm- og sikkerhedsbriller samt accessorisk tilknyttede ydelser udløber i foråret 2016, genudbyder Rigspolitiet aftalen herom.

De årlige, gennemsnitlige omkostninger til indkøb af skærm- og sikkerhedsbriller samt accessorisk tilknyttede ydelser udgjorde i 2012-2016 ca. 26 000 000 DKK.

Udbuddet gennemføres af Rigspolitiet på vegne af Dansk Politi, Beskæftigelsesministeriet, Erhvervs- og Vækstministeriet, Finansministeriet, Forsvarsministeriet, Justitsministeriets departement, Civilstyrelsen, Datatilsynet, Tilsynet med Efterretningstjenesterne, Den Uafhængige Politiklagemyndighed, Pressenævnet, Undersøgelseskommissionerne nedsat af Folketinget, Kriminalforsorgen, Miljø- og Fødevareministeriet, Skatteministeriet, Statsministeriets departement, Udlændinge-, Integrations- og Boligministeriet, Banedanmark, Region Hovedstaden, Region Sjælland, Region Syddanmark, Region Midtjylland, Region Nordjylland.

Procedure:

Ordregiver har valgt at gennemføre denne opgave digitalt igennem Mercell Danmark A/S.

For at deltage i opgaven kopieres dette link til din internet browser: http://permalink.mercell.com/55315481.aspx Her tilmelder du dig opgaven ved at trykke på ikonet foroven: »Meld din interesse«. Såfremt du ikke er licenshaver hos Mercell Danmark A/S skal du udfylde en registrering af dit firma. Denne registrering er nødvendig for din videre deltagelse og er uden omkostninger.

Efter afsendelse af registreringen har du gratis adgang til alle udbudsdokumenter. Du vil modtage login koder til www.mercell.dk indenfor normal arbejdstid og kan derefter afsende dit tilbud/ansøgning.

Læses:

II.1.5)

Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene:

Ifølge Arbejdstilsynets bekendtgørelse nr. 1108 af 15.12.1992 om arbejde ved skærmterminal er arbejdsgivere forpligtet til, såfremt dette vurderes nødvendigt for den ansatte til at varetage arbejdet, at sikre sine medarbejderes undersøgelse af øjne og syn samt eventuelle synskorrigerende hjælpemidler, herunder briller eller kontaktlinser, uden udgift for medarbejderen. Da den nuværende Rammeaftale om levering af skærm- og sikkerhedsbriller samt accessorisk tilknyttede ydelser udløber i foråret 2016, genudbyder Rigspolitiet aftalen herom.

De årlige, gennemsnitlige omkostninger til indkøb af skærm- og sikkerhedsbriller samt accessorisk tilknyttede ydelser udgjorde i 2012-2016 ca. 26 000 000 DKK.

Udbuddet gennemføres af Rigspolitiet på vegne af Dansk Politi, Beskæftigelsesministeriet, Erhvervs- og Vækstministeriet, Finansministeriet, Forsvarsministeriet, Justitsministeriets departement, Civilstyrelsen, Tilsynet med Efterretningstjenesterne, Den Uafhængige Politiklagemyndighed, Pressenævnet,Undersøgelseskommissionerne nedsat af Folketinget, Kriminalforsorgen, Miljø- og Fødevareministeriet,Skatteministeriet, Statsministeriets departement, Udlændinge-, Integrations- og Boligministeriet, Banedanmark,Region Hovedstaden, Region Sjælland, Region Syddanmark, Region Midtjylland, Region Nordjylland.

Procedure:

Ordregiver har valgt at gennemføre denne opgave digitalt igennem Mercell Danmark A/S.

For at deltage i opgaven kopieres dette link til din internet browser: http://permalink.mercell.com/55315481.aspx Her tilmelder du dig opgaven ved at trykke på ikonet foroven: »Meld din interesse«. Såfremt du ikke er licenshaver hos Mercell Danmark A/S skal du udfylde en registrering af dit firma. Denne registrering er nødvendig for din videre deltagelse og er uden omkostninger.

Efter afsendelse af registreringen har du gratis adgang til alle udbudsdokumenter. Du vil modtage login koder til www.mercell.dk indenfor normal arbejdstid og kan derefter afsende dit tilbud/ansøgning.

Rettelse
(29.01.2016)

I stedet for:
II.1.5) Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene:
Udbuddet gennemføres af Rigspolitiet på vegne af Dansk Politi, Beskæftigelsesministeriet, Erhvervs- og Vækstministeriet, Finansministeriet, Forsvarsministeriet, Justitsministeriets departement, Civilstyrelsen, Tilsynet med Efterretningstjenesterne, Den Uafhængige Politiklagemyndighed, Pressenævnet,Undersøgelseskommissionerne nedsat af Folketinget, Kriminalforsorgen, Miljø- og Fødevareministeriet,Skatteministeriet, Statsministeriets departement, Udlændinge-, Integrations- og Boligministeriet, Banedanmark,Region Hovedstaden, Region Sjælland, Region Syddanmark, Region Midtjylland, Region Nordjylland.
Læses:
II.1.5) Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene:
Udbuddet gennemføres af Rigspolitiet på vegne af Dansk Politi, Beskæftigelsesministeriet, Erhvervs- og Vækstministeriet, Finansministeriet, Forsvarsministeriet, Justitsministeriets departement, Civilstyrelsen, Tilsynet med Efterretningstjenesterne, Den Uafhængige Politiklagemyndighed, Pressenævnet, Undersøgelseskommissionerne nedsat af Folketinget, Kriminalforsorgen, Miljø- og Fødevareministeriet, Skatteministeriet, Statsministeriets departement, Udlændinge-, Integrations- og Boligministeriet, Banedanmark, Region Hovedstaden, Region Sjælland, Region Syddanmark, Region Midtjylland, Region Nordjylland, Udenrigsministeriet og Ministeriet for børn, undervisning og ligestilling.
Yderligere supplerende oplysninger
Berigtigelser eller tilføjelser i det korresponderende udbudsmateriale.
Yderligere oplysninger findes i det korresponderende udbudsmateriale.
Rigspolitiet har tilføjet følgende 2 myndigheder:
1) Udenrigsministeriet og
2) Ministeriet for børn, undervisning og ligestilling.
Nye udbudsbetingelser er uploadet.

Rettelse
(12.02.2016)

I stedet for:
II.1.5)

Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene:
Ifølge Arbejdstilsynets bekendtgørelse nr. 1108 af 15.12.1992 om arbejde ved skærmterminal er arbejdsgivere forpligtet til, såfremt dette vurderes nødvendigt for den ansatte til at varetage arbejdet, at sikre sine medarbejderes undersøgelse af øjne og syn samt eventuelle synskorrigerende hjælpemidler, herunder briller eller kontaktlinser, uden udgift for medarbejderen. Da den nuværende Rammeaftale om levering af skærm- og sikkerhedsbriller samt accessorisk tilknyttede ydelser udløber i foråret 2016, genudbyder Rigspolitiet aftalen herom.
De årlige, gennemsnitlige omkostninger til indkøb af skærm- og sikkerhedsbriller samt accessorisk tilknyttede ydelser udgjorde i 2012-2016 ca. 26 000 000 DKK.
Udbuddet gennemføres af Rigspolitiet på vegne af Dansk Politi, Beskæftigelsesministeriet, Erhvervs- og Vækstministeriet, Finansministeriet, Forsvarsministeriet, Justitsministeriets departement, Civilstyrelsen, Tilsynet med Efterretningstjenesterne, Den Uafhængige Politiklagemyndighed, Pressenævnet, Undersøgelseskommissionerne nedsat af Folketinget, Kriminalforsorgen, Miljø- og Fødevareministeriet, Skatteministeriet, Statsministeriets departement, Udlændinge-, Integrations- og Boligministeriet, Banedanmark, Region Hovedstaden, Region Sjælland, Region Syddanmark, Region Midtjylland, Region Nordjylland, Udenrigsministeriet og Ministeriet for børn, undervisning og ligestilling.
Procedure:
Ordregiver har valgt at gennemføre denne opgave digitalt igennem Mercell Danmark A/S.
For at deltage i opgaven kopieres dette link til din internet browser: http://permalink.mercell.com/55315481.aspx Her tilmelder du dig opgaven ved at trykke på ikonet foroven: »Meld din interesse«. Såfremt du ikke er licenshaver hos Mercell Danmark A/S skal du udfylde en registrering af dit firma. Denne registrering er nødvendig for din videre deltagelse og er uden omkostninger.
Efter afsendelse af registreringen har du gratis adgang til alle udbudsdokumenter. Du vil modtage login koder til www.mercell.dk indenfor normal arbejdstid og kan derefter afsende dit tilbud/ansøgning.
Læses:
II.1.5)

Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene:
Ifølge Arbejdstilsynets bekendtgørelse nr. 1108 af 15.12.1992 om arbejde ved skærmterminal er arbejdsgivere forpligtet til, såfremt dette vurderes nødvendigt for den ansatte til at varetage arbejdet, at sikre sine medarbejderes undersøgelse af øjne og syn samt eventuelle synskorrigerende hjælpemidler, herunder briller eller kontaktlinser, uden udgift for medarbejderen. Da den nuværende Rammeaftale om levering af skærm- og sikkerhedsbriller samt accessorisk tilknyttede ydelser udløber i foråret 2016, genudbyder Rigspolitiet aftalen herom.
De årlige, gennemsnitlige omkostninger til indkøb af skærm- og sikkerhedsbriller samt accessorisk tilknyttede ydelser udgjorde i 2012-2016 ca. 26 000 000 DKK.
Udbuddet gennemføres af Rigspolitiet på vegne af Dansk Politi, Beskæftigelsesministeriet, Erhvervs- og Vækstministeriet, Finansministeriet, Forsvarsministeriet, Justitsministeriets departement, Civilstyrelsen, Tilsynet med Efterretningstjenesterne, Den Uafhængige Politiklagemyndighed, Pressenævnet, Undersøgelseskommissionerne nedsat af Folketinget, Kriminalforsorgen, Miljø- og Fødevareministeriet, Skatteministeriet, Statsministeriets departement, Udlændinge-, Integrations- og Boligministeriet, Banedanmark, Region Hovedstaden, Region Sjælland, Region Syddanmark, Region Midtjylland, Region Nordjylland, Udenrigsministeriet og Ministeriet for børn, undervisning og ligestilling, Sundheds og ældreministeriet.
Procedure:
Ordregiver har valgt at gennemføre denne opgave digitalt igennem Mercell Danmark A/S.
For at deltage i opgaven kopieres dette link til din internet browser: http://permalink.mercell.com/55315481.aspx Her tilmelder du dig opgaven ved at trykke på ikonet foroven: »Meld din interesse«. Såfremt du ikke er licenshaver hos Mercell Danmark A/S skal du udfylde en registrering af dit firma. Denne registrering er nødvendig for din videre deltagelse og er uden omkostninger.
Efter afsendelse af registreringen har du gratis adgang til alle udbudsdokumenter. Du vil modtage login koder til www.mercell.dk indenfor normal arbejdstid og kan derefter afsende dit tilbud/ansøgning.
Yderligere supplerende oplysninger
Rigspolitiet har tilføjet følgende 3 myndigheder:
1) Udenrigsministeriet,
2) Ministeriet for børn, undervisning og ligestilling og
3) Sundheds og ældreministeriet.
Nye udbudsbetingelser er uploadet.

Begrænset udbud af skærm-, arbejds- og sikkerhedsbriller samt accessorisk tilknyttede ydelser


Rigspolitiet

Udbudsbekendtgørelse

Varer

Direktiv 2004/18/EF

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn, adresser og kontaktpunkt(er)

Rigspolitiet
Polititorvet 14
Att: Josephine Maria Utzon-Rødbro
1780 København V
DANMARK
Telefon: +45 41373881
Mailadresse: jut001@politi.dk

Internetadresse(r):

Elektronisk adgang til oplysninger: http://permalink.mercell.com/55315481.aspx

Elektronisk indsendelse af bud og ansøgninger om deltagelse: http://permalink.mercell.com/55315481.aspx

Yderligere oplysninger fås her: Mercell Danmark A/S
Østre Stationsvej 33, Vestfløjen
5000 Odense C
DANMARK
Mailadresse: support.dk@mercell.com
Internetadresse: http://permalink.mercell.com/55315481.aspx

Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende den konkurrenceprægede dialog og et dynamisk indkøbssystem) fås her: Mercell Danmark A/S
Østre Stationsvej 33, Vestfløjen
5000 Odense C
DANMARK
Mailadresse: support.dk@mercell.com
Internetadresse: http://permalink.mercell.com/55315481.aspx

Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Mercell Danmark A/S
Østre Stationsvej 33, Vestfløjen
5000 Odense C
DANMARK
Mailadresse: support.dk@mercell.com
Internetadresse: http://permalink.mercell.com/55315481.aspx

I.2) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.3) Hovedaktivitet
Offentlig orden og sikkerhed
I.4) Kontrakt indgås på andre ordregivende myndigheders vegne
Den ordregivende myndighed indkøber på andre ordregivende myndigheders vegne: nej

Del II: Kontraktens genstand

II.1) Beskrivelse
II.1.1) Den ordregivende myndigheds betegnelse for kontrakten:
Begrænset udbud af skærm-, arbejds- og sikkerhedsbriller samt accessorisk tilknyttede ydelser.
II.1.2) Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne
Varer
Indkøb
Hovedleverings- eller hovedudførelsessted for bygge- eller anlægsarbejde, varer eller tjenesteydelser: Danmark.

NUTS-kode DK0

II.1.3) Oplysninger om offentlig kontrakt, rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Bekendtgørelsen vedrører udarbejdelse af en rammeaftale
II.1.4) Oplysninger om rammeaftale
Rammeaftale med en enkelt aktør

Rammeaftalens varighed

Varighed i år: 4
II.1.5) Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene
Ifølge Arbejdstilsynets bekendtgørelse nr. 1108 af 15.12.1992 om arbejde ved skærmterminal er arbejdsgivere forpligtet til, såfremt dette vurderes nødvendigt for den ansatte til at varetage arbejdet, at sikre sine medarbejderes undersøgelse af øjne og syn samt eventuelle synskorrigerende hjælpemidler, herunder briller eller kontaktlinser, uden udgift for medarbejderen. Da den nuværende Rammeaftale om levering af skærm- og sikkerhedsbriller samt accessorisk tilknyttede ydelser udløber i foråret 2016, genudbyder Rigspolitiet aftalen herom.
De årlige, gennemsnitlige omkostninger til indkøb af skærm- og sikkerhedsbriller samt accessorisk tilknyttede ydelser udgjorde i 2012-2016 ca. 26 000 000 DKK.
Udbuddet gennemføres af Rigspolitiet på vegne af Dansk Politi, Beskæftigelsesministeriet, Erhvervs- og Vækstministeriet, Finansministeriet, Forsvarsministeriet, Justitsministeriets departement, Civilstyrelsen, Datatilsynet, Tilsynet med Efterretningstjenesterne, Den Uafhængige Politiklagemyndighed, Pressenævnet, Undersøgelseskommissionerne nedsat af Folketinget, Kriminalforsorgen, Miljø- og Fødevareministeriet, Skatteministeriet, Statsministeriets departement, Udlændinge-, Integrations- og Boligministeriet, Banedanmark, Region Hovedstaden, Region Sjælland, Region Syddanmark, Region Midtjylland, Region Nordjylland.
Procedure:
Ordregiver har valgt at gennemføre denne opgave digitalt igennem Mercell Danmark A/S.

For at deltage i opgaven kopieres dette link til din internet browser: http://permalink.mercell.com/55315481.aspx Her tilmelder du dig opgaven ved at trykke på ikonet foroven: »Meld din interesse«. Såfremt du ikke er licenshaver hos Mercell Danmark A/S skal du udfylde en registrering af dit firma. Denne registrering er nødvendig for din videre deltagelse og er uden omkostninger.

Efter afsendelse af registreringen har du gratis adgang til alle udbudsdokumenter. Du vil modtage login koder til www.mercell.dk indenfor normal arbejdstid og kan derefter afsende dit tilbud/ansøgning.

II.1.6) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

33730000, 33731000, 33731120, 33734000, 33734100, 33734200, 33735100

II.1.7) Oplysninger om WTO-aftalen om offentlige indkøb
Dette udbud er omfattet af WTO-aftalen om offentlige indkøb: ja
II.1.8) Delaftaler
Kontrakten er opdelt i delaftaler: nej
II.1.9) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2) Kontraktens mængde eller omfang
II.2.1) Samlet mængde eller omfang:
II.2.2) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.3) Oplysninger om forlængelse
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.3) Kontraktens varighed eller frist for dens opfyldelse
Varighed i måneder: 48 (fra tildeling af kontrakten)

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Kontraktbetingelser
III.1.1) Sikkerhedsstillelse og garantier, som forlanges:
III.1.2) De vigtigste finansierings- og betalingsvilkår og/eller henvisning til relevante bestemmelser herom:
III.1.3) Retlig form, som kræves af den sammenslutning af økonomiske aktører, ordren tildeles:
III.1.4) Andre særlige vilkår
Der gælder særlige vilkår for opfyldelse af kontrakten: ja
Beskrivelse af de særlige vilkår: Det bemærkes at det i udbudsmaterialet vil være et mindstekrav at ansøger som minimum skal være til stede enten via stationær (egen butik eller ved kontrahering med underleverandører) eller mobil lokation (f.eks. ved at komme ud til kunden/byen med et produkt og en ydelse, der svarer til det, som fysiske butikker kan tilbyde) i følgende byer:
a. Frederikshavn (inden for postnummer 9900)
b. Hjørring (inden for postnummer 9800)
c. Aalborg (inden for postnumrene 9000-9220)
d. Randers (inden for postnummer 8900)
e. Viborg (inden for postnummer 8800)
f. Horsens (inden for postnummer 8700)
g. Silkeborg (inden for postnummer 8600)
h. Århus (inden for postnumrene 8000-8211)
i. Thisted (inden for postnummer 7700)
j. Holstebro (inden for postnummer 7500)
k. Herning (inden for postnummer 7400)
l. Grindsted (inden for postnummer 7200)
m. Vejle (inden for postnummer 7100)
n. Fredericia (inden for postnummer 7000)
o. Esbjerg (inden for postnumrene 6700-6715)
p. Aabenraa (inden for postnummer 6200)
q. Haderslev (inden for postnummer 6100)
r. Kolding (inden for postnummer 6000)
s. Svendborg (inden for postnummer 5700)
t. Odense (inden for postnumrene 5000-5270)
u. Nykøbing Falster (inden for postnummer 4800)
v. Næstved (inden for postnummer 4700)
w. Køge (inden for postnummer 4600)
x. Kalundborg (inden for postnummer 4400)
y. Slagelse (inden for postnummer 4200)
z. Ringsted (inden for postnummer 4100)
æ. Roskilde (inden for postnummer 4000)
ø. Rønne (inden for postnummer 3700)
å. Frederikssund (inden for postnummer 3600)
aa. Helsingør (inden for postnummer 3000)
bb. København og Frederiksberg (inden for postnumrene 1000-2500)
cc. Storkøbenhavn Vest (inden for postnumrene 2600-2690)
dd. Storkøbenhavn Sydvest (inden for postnumrene 2700-2792)
ee. Storkøbenhavn Nordvest (inden for postnumrene 2800-2890)
ff. Storkøbenhavn Nord (inden for postnumrene 2900-2991).
III.2) Betingelser for deltagelse
III.2.1) De økonomiske aktørers personlige forhold, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregister
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: En erklæring på tro og love vedrørende ubetalt, forfalden gæld til det offentlige. Appendiks D skal udfyldes og underskrives.
En erklæring på tro og love vedrørende udelukkelsesgrundene i EU's Udbudsdirektiv art. 45, stk. 1 og 2. Appendiks E skal udfyldes og underskrives.
Virksomhedsoplysninger. Appendiks C skal udfyldes.
III.2.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
III.2.3) Teknisk kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt:
Liste over de betydeligste leverancer af relevans for rammeaftalens genstand, som ansøger har udført i løbet af de sidste 3 år. Referencerne skal vedrøre levering af de produkter som omfattes af dette udbud. Appendiks E skal udfyldes og vedlægges med angivelse af tidspunkter samt de offentlige eller private modtagere af disse leverancer inkl. kontaktperson. Ordregiver opfordrer ansøger til at specificere hvilke produkter referencen vedrører samt angive beløb, da begge kriterier vil vægte i udvælgelsen af egnede ansøgere, jf. pkt. 7.4. Det bemærkes at glas til flyverbriller, monokler i CRBN maske, tjenestebrille og fragmentationsbriller vægter som et ud af seks produkter, da forbruget heraf er begrænset. Der kan maksimalt angives 5 referencer.
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:
Mindst 2 referencer af relevans for den udbudte opgave inden for de seneste 2 år.
III.2.4) Oplysning om reserverede kontrakter
III.3) Specifikke vilkår for tjenesteydelseskontrakter
III.3.1) Oplysninger om en bestemt profession
III.3.2) Medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen

Del IV: Procedure

IV.1) Type procedure
IV.1.1) Type procedure
Begrænset
IV.1.2) Grænse for, hvor mange økonomiske aktører der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet antal økonomiske aktører: 5
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal kandidater: Rigspolitiet vil, såfremt der er flere end 5 kvalificerede ansøgere, udvælge de bedst egnede ansøgere på baggrund af ansøgers relevante referencer, jf. 7.2 i prækvalifikationsbetingelserne. Det vil vægte positivt, såfremt kunden på referencen er sammenlignelig med Ordregiver, at leverancen er sammensat af flere af de produkter som dette udbud vedrører samt størrelsen af leverancens beløb er så højt som muligt. Derfor opfordrer ordregiver ansøger til at specificere hvilke produkter, der er omfattet af dette udbud, som referencen vedrører samt angive beløb.
IV.1.3) Reduktion af antallet af økonomiske aktører under forhandlingerne eller dialogen
IV.2) Tildelingskriterier
IV.2.1) Tildelingskriterier
Det økonomisk mest fordelagtige bud vurderet på grundlag af de kriterier, der er anført i specifikationerne, i opfordringen til at afgive bud eller til at forhandle eller i det beskrivende dokument
IV.2.2) Oplysninger om elektronisk auktion
Der vil blive anvendt elektronisk auktion:: nej
IV.3) Administrative oplysninger
IV.3.1) Sagsnummer hos den ordregivende myndighed:
IV.3.2) Har der været tidligere offentliggørelse(r) om samme kontrakt?
nej
IV.3.3) Vilkår for adgang til specifikationer og yderligere dokumenter eller beskrivende dokumenter
Skal der betales for dokumenterne?: nej
IV.3.4) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
29.2.2016 - 09:00
IV.3.5) Dato for afsendelse til udvalgte kandidater af opfordringer til at afgive bud eller at deltage
18.3.2016
IV.3.6) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
dansk.
IV.3.7) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
IV.3.8) Åbning af bud

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om EU-midler
Kontrakten vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
VI.3) Yderligere oplysninger
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne

Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Mailadresse: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: www.klfu.dk
Fax: +45 33307799

VI.4.2) Indgivelse af klager
Præcise oplysninger om klagefrist(er): Håndhævelseslovens § 7 fastsætter følgende klagefrister for EU-udbud, som ordregiver henholder sig til:
(1) Klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, jf. Håndhævelseslovens § 2, stk. 1, nr. 1, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.
(2) Klager over andet end ordregivers prækvalifikationsbeslutninger under nr. (1) skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
— 45 dage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i EU-Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, hvor fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
— 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen.
— 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. Håndhævelseslovens § 2, stk. 2.
(3) Klager over kontraktindgåelse uden gennemførelse af udbud efter Håndhævelseslovens § 4 skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse EU-Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i EU-Tidende.
Ovenstående gælder også for sagsanlæg ved domstolene om, at de regler, der er nævnt i Håndhævelseslovens § 1, stk. 2, nr. 1 og 2, er overtrådt, og sagsøgeren ikke forinden har indgivet klage til Klagenævnet for Udbud herom.
VI.4.3) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK
Mailadresse: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk
Fax: +45 41715100

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
16.12.2015

Send til en kollega

0.063