23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2022/S 109-307748
Offentliggjort
08.06.2022
Udbudstype
Annullering

Udbyder

Røde Kors Asylafdeling

Udbud af rammeaftale vedrørende fødevarer og hygiejneartikler


Røde Kors Asylafdeling

Bekendtgørelse om indgåede kontrakter

Resultat af udbudsproceduren

Varer

Retsgrundlag:
Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Røde Kors Asylafdeling
CVR-nummer: 18888786
Postadresse: Sandholmsgårdsvej 40
By: Birkerød
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 3460
Land: Danmark
Kontaktperson: Anders Jakobsen
E-mail: ajn@horten.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/c640805c-c0ee-4f97-8781-72bccfdafc37/homepage
I.4) Type ordregivende myndighed
Offentligretligt organ
I.5) Hovedaktivitet
Anden aktivitet: Drift af asylcentre

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Udbud af rammeaftale vedrørende fødevarer og hygiejneartikler

II.1.2) Hoved-CPV-kode
15000000 Fødevarer, drikkevarer, tobak og beslægtede produkter
II.1.3) Kontrakttype
Varer
II.1.4) Kort beskrivelse:

Ordregiver driver en række asylcentre efter aftale med den danske stat. Ordregiver står for den praktiske indsats, og centrene rummer alt det, der skal til for at få en hverdag til at fungere. Rammeaftalen skal understøtte Ordregivers praktiske indsats. Ordregiver ønsker i den forbindelse at indgå i alt 3 rammeaftaler vedrørende levering af fødevarer og hygiejneartikler mv. til beboere på Center Avnstrup samt levering af fødevarer til storkøkkener på asylcentre.

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: ja
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Fødevarer til beboere

Delkontraktnr.: 1
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
15000000 Fødevarer, drikkevarer, tobak og beslægtede produkter
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK02 Sjælland
Hovedudførelsessted:

Levering skal ske til Center Avnstrup, Avnstrupvej 1, 4330 Hvalsø.

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Ordregiver ønsker at indgå en rammeaftale vedrørende levering af fødevarer til beboere på Center Avnstrup. På udbudstidspunktet er der tale om levering til op til 50 familier. Henset til den usikkerhed, der er omkring asylsystemet, herunder antallet af flygtninge, der modtages i Danmark, skal tilbudsgiver forvente, at der kan forekomme mindre og større udsving i antallet af familier og dermed antallet af leveringer.

II.2.5) Tildelingskriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Kvalitet / Vægtning: 40
Pris - Vægtning: 60
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Rammeaftalens maksimale værdi er 35.000.000 kr.

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Hygiejneartikler til beboere

Delkontraktnr.: 2
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
33700000 Produkter til personlig pleje
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK02 Sjælland
Hovedudførelsessted:

Levering skal ske til Center Avnstrup, Avnstrupvej 1, 4330 Hvalsø.

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Ordregiver ønsker at indgå en rammeaftale vedrørende levering af hygiejneartikler til beboere på Center Avnstrup. På udbudstidspunktet er der tale om levering til op til 50 familier. Henset til den usikkerhed, der er omkring asylsystemet, herunder antallet af flygtninge, der modtages i Danmark, skal tilbudsgiver forvente, at der kan forekomme mindre og større udsving i antallet af familier og dermed antallet af leveringer.

II.2.5) Tildelingskriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Kvalitet / Vægtning: 40
Pris
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Rammeaftalens maksimale værdi er 7.500.000 kr.

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Fødevarer til køkkener

Delkontraktnr.: 3
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
15000000 Fødevarer, drikkevarer, tobak og beslægtede produkter
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK02 Sjælland
NUTS-kode: DK04 Midtjylland
Hovedudførelsessted:

Levering skal ske til følgende adresser :

Center Sandholm, Sandholmsgårdsvej 40, 3460 Birkerød

Center Jelling, Bredager 25, 7300 Jelling

Center Skalstrup, Køgevej 167, 4621 Skalstrup

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Ordregiver ønsker at indgå en rammeaftale vedrørende levering af fødevarer til køkkener på ordregiveres asylcentre. På udbudstidspunktet er der tale om levering til 3 køkkener. Henset til den usikkerhed, der er omkring asylsystemet, herunder antallet af flygtninge, der modtages i Danmark, kan ordregiver med 7 dages varsel udvide eller reducere antallet af leveringsadresser.

II.2.5) Tildelingskriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Kvalitet / Vægtning: 40
Pris - Vægtning: 60
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Rammeaftalens maksimale værdi er 50.000.000 kr.

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Udbuddet indebærer udarbejdelse af en rammeaftale
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
Bekendtgørelsens nummer i EUT S: 2022/S 093-253767
IV.2.8) Oplysninger om opsigelse af dynamisk indkøbssystem
IV.2.9) Oplysninger om ophør af indkaldelse af tilbud i form af en forhåndsmeddelelse

Del V: Kontrakttildeling

Delkontraktnr.: 1
Betegnelse:

Fødevarer til beboere

En kontrakt/delkontrakt tildeles: nej
V.1) Oplysninger om ikke-tildeling
Kontrakten/partiet er ikke blevet tildelt
Andre årsager (afbrudt procedure)

Del V: Kontrakttildeling

Delkontraktnr.: 2
Betegnelse:

Hygiejneartikler til beboere

En kontrakt/delkontrakt tildeles: nej
V.1) Oplysninger om ikke-tildeling
Kontrakten/partiet er ikke blevet tildelt
Andre årsager (afbrudt procedure)

Del V: Kontrakttildeling

Delkontraktnr.: 3
Betegnelse:

Fødevarer til køkkener

En kontrakt/delkontrakt tildeles: nej
V.1) Oplysninger om ikke-tildeling
Kontrakten/partiet er ikke blevet tildelt
Andre årsager (afbrudt procedure)

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:

Røde Kors Asylafdeling har besluttet at annullere det igangværende udbud vedrørende levering af fødevarer og hygiejneartikler mv. til beboere på Center Avnstrup samt levering af fødevarer til storkøkkener på asylcentre, der er blevet udbudt ved udbudsbekendtgørelse 2022/S 093-253767.

Annullationen sker, idet Røde Kors Asylafdeling undervejs i udbudsprocessen, herunder særligt i forbindelse med de modtagne spørgsmål, er blevet opmærksom på, at udbudsmaterialet er behæftet med sådanne uklarheder og fejl, at Røde Kors Asylafdeling har vurderet, at udbudsmaterialet ikke kan danne grundlag for en tildeling af delaftale 1, delaftale 2 og delaftale 3.

Røde Kors Asylafdeling arbejder nu på at revidere udbudsmaterialet, sådan at dette kan danne grundlag for et genudbud af delaftale 1, delaftale 2 og delaftale 3 snarest muligt.

Røde Kors Asylafdeling takker for den interesse, tilbudsgiverne har vist Røde Kors Asylafdeling og de udbudte delaftaler, og håber, at tilbudsgiverne vil vise en tilsvarende interesse for genudbuddet.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

Klager over indgåelse af rammeaftale efter udbudsloven skal være indgivet til klagenævnet inden 6 måneder regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
03/06/2022

Send til en kollega

0.047