Fakta om udbudet
Udbyder
Hjemrejsestyrelsen
Vindere
Rammeaftale vedr. lægefaglige ydelser i forbindelse med udsendelse af udlændinge
(09.12.2022)
N/A
N/A
N/A N/A
Udbud af delaftaler i form af rammeaftaler vedr. lægefaglige ydelser og COVID-19 tests i forbindelse med udsendelse af udlændinge
Hjemrejsestyrelsen
Sociale og andre specifikke tjenesteydelser – offentlige kontrakter
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 41338210
Postadresse: Birkerød Kongevej 2
By: Birkerød
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 3460
Land: Danmark
Kontaktperson: Katja Kalinina Als
E-mail: kaal@kfst.dk
Telefon: +45 41715314
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/a4d65322-0a83-465c-be19-6d42571ee658/homepage
Del II: Genstand
Udbud af delaftaler i form af rammeaftaler vedr. lægefaglige ydelser og COVID-19 tests i forbindelse med udsendelse af udlændinge
Hjemrejsestyrelsen udbyder 2 delaftaler (rammeaftaler) vedrørende henholdsvis lægefaglige ydelser og COVID-19 test i forbindelse med udsendelse af udlændinge, der ikke har ret til at opholde sig i Danmark. Hver delaftale er en 4-årig rammeaftale med en leverandør. Tilbudsgiver kan vælge at afgive tilbud på en eller begge delaftaler. Udbuddet er omfattet af udbudslovens afsnit III.
Delaftale 1: Rammeaftale vedr. lægefaglige ydelser i forbindelse med udsendelse af udlændinge
Hjemrejsestyrelsen ønsker med denne rammeaftale at indgå i et samarbejde med en leverandør, som kan udføre lægefaglige vurderinger til brug for ”fit-to-fly”-erklæringer samt sundhedsfaglig ledsagelse under visse udsendelser af udlændinge, der ikke har ret til at opholde sig her i landet, med henblik på en hensigtsmæssig, værdig og bæredygtig udsendelse. Opgaven er nærmere beskrevet i Bilag 2a - Kundens opgavebeskrivelse.
Hjemrejsestyrelsen estimerer, at forbruget på rammeaftalen vil være på ca. 8 mio. kr. over en 4-årig periode. Dette estimat er baseret på et historisk forbrug. Rammeaftalens maksimale økonomiske ramme er 10 mio. kr. Forskellen mellem det estimerede og maksimale forbrug skyldes usikkerheden om ordregivers konkrete behov, som er afhængig af antallet af udsendelser i rammeaftalens løbetid.
Delaftale 2: Rammeaftale vedr. COVID-19 tests i forbindelse med udsendelse af udlændinge
Hjemrejsestyrelsen ønsker med denne rammeaftale at indgå i et samarbejde med en leverandør, som kan gennemføre og analysere primært PCR-test, men efter behov også antigen-/hurtigtest af udlændinge, med henblik på udsendelse.
Opgaven - herunder krav til leveringstider, fleksibilitet og øvrige forpligtelser - er nærmere beskrevet i Bilag 2b - Kundens opgavebeskrivelse.
Hjemrejsestyrelsen estimerer, at forbruget på rammeaftalen vil være på ca. 12 mio. kr. over en 4-årig periode, hvilket er baseret på tidligere forbrug. Rammeaftalens maksimale økonomiske ramme er 14 mio. kr. Forskellen mellem de angivne værdier skyldes usikkerheden om ordregivers konkrete behov, som er afhængig af COVID-19 situationen i verden og myndighedsanbefalinger og -krav i modtagerlandene.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Det er et mindstekrav, at tilbudsgiver inden for de seneste 3 år har foretaget mindst 1 leverance af ydelser, tilsvarende dem, som den konkrete delaftale vedrører.
Ved "tilsvarende" ydelser for Delaftale 1 (lægefaglige ydelser) skal forstås udførelse af lægefaglige vurderinger, som fx udarbejdelse af "fit-to-fly" vurderinger.
Ved "tilsvarende" ydelser for Delaftale 2 (Covid-19 test) skal forstås udførelse af PCR-test.
Referencerne skal anføres i ESPD Del IV, punkt C. Det fremgår af ESPD'et, hvilke oplysninger tilbudsgiver skal angive for hver reference.
Tilbudsgiver kan maksimalt anføre 3 referencer. Hvis der anføres flere referencer end 3, vil ordregiver kun inddrage de første 3 i vurderingen.
Tilbudsgiver er forpligtet til at overholde ordregivers arbejdsklausul i forbindelse med opfyldelsen af rammeaftalen.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
De obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens §§ 135 og 136 finder anvendelse i dette udbud. Udover de obligatoriske udelukkelsesgrunde, finder alle de frivillige udelukkelsesgrunde i § 137 også anvendelse. Der henvises til udbudslovens bestemmelser for den endelige og fuldstændige ordlyd af de nævnte bestemmelser.
--------------------------------------------
Tilbudsgiver skal udfylde og aflevere ESPD’et som et foreløbigt bevis for udbudslovens § 148, stk. 1, nr. 1-3 nævnte forhold.
Inden beslutning om tildeling af rammeaftalen skal dokumentation for de oplysninger, der er afgivet i ESPD'et fremlægges, jf. udbudslovens §§ 151 og 152.
En tilbudsgiver, der er omfattet af en udelukkelsesgrund er udelukket fra at deltage i udbuddet, medmindre tilbudsgiver har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for, at denne er pålidelig i overensstemmelse med udbudslovens § 138. Ordregiver kan alene udelukke en tilbudsgiver, hvis ordregiver har meddelt tilbudsgiver, at den pågældende er omfattet af en udelukkelsesgrund, og hvis denne ikke inden for en passende frist har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for dennes pålidelighed (self-cleaning). I forhold til hvad der tilstrækkelig dokumentation, henvises til udbudslovens § 138, stk. 3.
Som dokumentation for, at tilbudsgiver ikke er omfattet af en af udelukkelsesgrundene i § 135, stk. 1 og 3 samt § 137, stk. 1, nr. 2 og nr. 7, skal følgende fremlægges, jf. udbudslovens § 153:
- Et uddrag fra et relevant register eller tilsvarende dokument, der viser at tilbudsgiver ikke er omfattet af § 135, stk. 1, og et certifikat, der beviser, at tilbudsgiveren ikke er omfattet af § 135, stk. 3 og § 137, stk. 1, nr. 2 og nr. 7.
- Udsteder det pågældende land ikke disse former for dokumentation eller dækker disse ikke alle tilfældene i § 135, stk. 1 eller 3 og § 137, stk. 1, nr. 2 og nr. 7, kan de erstattes af en erklæring under ed eller en erklæring på tro og love, der er afgivet for en kompetent retslig myndighed mv., hvis edsaflæggelse ikke anvendes i det pågældende land.
For danske tilbudsgivere kan beviset bestå i en serviceattest. Hvis tilbudsgiver, en eller flere af deltagerne i sammenslutningen eller andre enheder er fra et andet EU/EØS-land, skal denne som udgangspunkt fremlægge de former for dokumentation, som fremgår af e-Certis.
---------------------------------------------
For så vidt angår de referencer, som skal anføres af tilbudsgiveren, jf. felt III.1.4) ovenfor, så skal tilbudsgiveren for hver reference angive følgende oplysninger:
For delaftale 1 (lægefaglige ydelser) skal tilbudsgiver for hver reference angive en kort beskrivelse af opgaven, opgavens varighed, kundens navn og tidspunkt for opgavens udførelse.
For delaftale 2 (Covid-19 tests) skal tilbudsgiver for hver reference angive en kort beskrivelse af opgaven, herunder antal af gennemførte og analyserede test om ugen, gennemsnitstiderne for test fra gennemførelse til meddelelse af testsvar, opgavens varighed, kundens navn og tidspunkt for opgavens udførelse.
Der kan alene henvises til referencer, som er udførte på tidspunktet for fremsendelse af tilbud. Hvis der er tale om en opgave, som løses i medfør af en rammeaftale eller løbende kontraktforhold, kan der alene henvises til de ydelser, som er leveret på dette tidspunkt. Tilbudsgiver bør her angive datoen for opgavens udførelse til datoen for afgivelsen af tilbud.
I forhold til dokumentation for teknisk og faglig formåen, jf. felt III.1.4) ovenfor, så udgør angivelsen i ESPD'ets Del IV, punkt C, den endelige dokumentation. Ordregiver forbeholder sig dog retten til at kontakte den kunde, som referencen vedrører.
----------------------------------------------
Der ydes intet vederlag, honorar eller lignende for deltagelse i udbuddet. Heller ikke, hvis ordregiver måtte beslutte at aflyse udbuddet uden tildeling af kontrakt.
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
I henhold til LBK nr. 593 af 2.6.2016 om Klagenævnet for Udbud med senere ændringer, gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II, som ikke er omfattet af lovens stk. 1, skal, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort;
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen;
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4;
4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2, 2. pkt.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren, jf. lovens § 6, stk. 4, skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. § 3, stk. 1 eller 2, eller i den periode på 10 kalenderdage, som er fastsat i § 4, stk. 1, nr. 2. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i de nævnte perioder, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning kan findes på naevneneshus.dk.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk